ویزای تحصیلی

دانشگاه هاست چین

دانشگاه هاست چین

دانشگاه هاست چین که از جمله دانشگاه های برتر این کشور است، ابتدا موسسه فناوری هائوژانگ نام داشت و در سال 1952 میلادی به تاسیس رسید. اما در سال 2000 میلادی تصمیم گرفت با دانشگاه علوم پزشکی تونگجی (که در سال 1907 تاسیس گردیده است) و همچنین موسسه ساخت و ساز شهری ووهان (که در سال 1952 تاسیس شده است) ادغام شود. در نتیجه به دانشگاه علوم و فناوری هاست تبدیل گردیده و شناخته شد.

بیش از 70% محیط این دانشگاه از پوشش گیاهی تشکیل شده است. از این رو به لقب افتخاری دانشگاه جنگل معروف است. دانستنی های دیگری در مورد دانشگاه هاست چین وجود دارد که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همه مطالب به دست آمده را در قالب یک مقاله در آورده و در اختیار متقاضیان قرار می دهد. امیدوار هستیم که با خواندن مطالب این مقاله به اطلاعات قابل استفاده و موثری جهت مهاجرت تحصیلی به چین دست یابید.

در مورد دانشگاه هاست چین

دانشگاه هاست چین که در سومین شهر بزرگ این کشور به نام ووهان واقع گردیده است، دارای 3 بیمارستان به نام های بیمارستان Tongji، Liyuan و اتحادیه می باشد که بزرگ ترین و مدرن ترین آنها بیمارستان تونگجی و بیمارستان اتحادیه است. این دو دارای تحقیقات علمی، آموزش و تدریس و همچنین خدمات پزشکی و کلینیکی می باشند. این دانشگاه در ووهان قرار دارد و در فهرست 10 دانشگاه برتر و برگزیده چین جای گرفته است و رتبه پزشکی این دانشگاه در سال 2023، 96 جهان است. بالغ بر 50000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که بیش از 2000 نفر آنها خارجی می باشند. تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه بیش از 17000 دانشجو بوده است. تحصیل بدون مدرک در دانشگاه هاست چین امکان پذیر است. دانشگاه هاست در بخش جنوبی کشور قرار گرفته است. این دانشگاه به طور مستقیم از سوی وزارت آموزش و پرورش پشتیبانی و حمایت می گردد.

تحصیل در دانشگاه هاست چین در 2023

دانشگاه هاست نخستین دانشگاهی است که در پروژه های 211 و 985 عضویت یافته است. این دانشگاه دارای 36 کالج و دپارتمان آکادمیک مختلف است که طیف وسیع و گسترده ای از رشته های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می نمایند. برخی از این رشته ها در 2023 عبارتند از: مهندسی، پزشکی، مدیریت، علوم، فلسفه، اقتصاد، حقوق، آموزش و پرورش، ادبیات، تاریخ ،کشاورزی.

اکثر دروس تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. بنابراین دانشجویان خارجی هیچ گونه نگرانی برای تحصیل در چین و دانشگاه هاست چین نخواهند داشت. همان طور که اشاره گردید کلیه برنامه های تحصیلی که در مقطع کارشناسی ارائه می گردد، به زبان انگلیسی است. تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال طول می کشد.

تحصیل در دانشگاه هاست چین

برنامه های تحصیلی هاست چین

دوره های تحصیلی مختلفی در دانشگاه هاست چین تدریس می گردد. این دوره ها شامل موارد به شرح ذیل می باشند:

  • تعداد 86 برنامه در مقطع کارشناسی
  • 303 برنامه فارغ التحصیلی
  • 237 برنامه در مقطع دکترا
  • 39 مرکز تحقیقاتی پسا دکترا
  • 7 رشته کلیدی در سطح ملی
  • 15 زیرمجموعه رشته های کلیدی
  • 49 انجمن دانشجویی در زمینه های ادبیات، علوم تجربی ، علم و فناوری، ورزش، علوم انسانی و اجتماعی

تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه هاست، 13000 نفر می باشند که بالغ بر 4000 نفر آنها معلم تمام وقت و تعداد 16 نفر نیز از دانشگاه آکادمی علوم چین و آکادمی مهندسی این کشور به عضویت این دانشگاه درآمده اند.

شرایط پذیرش تحصیلی در دانشگاه هاست

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دریافت مدرک این دوره، به صورت 2 ساله می باشد و میزان هزینه هایی که برای دانشجویان تخمین زده شده است، مبالغ 44500€ (یورو) برای دانشجویان رشته MBA و 32000€ (یورو) برای دانشجویان رشته های برق و کامپیوتر در هر سال تحصیلی خواهد بود. متقاضیانی که قصد اخذ پذیرش تحصیلی در برنامه های کارشناسی متوسطه به زبان انگلیسی را دارند بایستی مدارک به شرح زیر را دارا باشند:

  • ارائه اصل مدرک دیپلم دبیرستان مطابق با استانداردها به همراه کپی یا اسکن آن
  • مدرک زبان انگلیسی تافل (نمره 68، 90 یا 520) یا آیلتس نمره 5.5 مختص متقاضیانی که از کشورهای غیر انگلیسی قصد تحصیل در چین را دارند.
  • دارا بودن یکی از مدارک TOEFL IBT 80 /CBT 210 /PBT 550 برای دانشجویان غیر انگلیسی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست
  • کپی یا اسکن از فرم بررسی خارجی
  • اسکن یا کپی پاسپورت

درباره شهر ووهان

ووهان پایتخت استان هوبی و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در چین مرکزی با جمعیتی بیش از یازده میلیون نفر است. ووهان برای مدت کوتاهی در سال 1927 پایتخت چین بود. ووهان مرکز سیاسی، اقتصادی، مالی، تجاری، فرهنگی و آموزشی چین محسوب می شود و یک تقاطع ترازیت- تجاری و شاه راه حمل و نقل اصلی در چین است. همان طور که پیشتر اشاره نمودیم این شهر میزبان چندین دانشگاه و مرکز علمی تخقیقاتی مطرح در سطح جهان است، از جمله دانشگاه ووهان و دانشگاه علم و فناوری Huazhong است. ووهان یک شهر برجسته در سطح بین المللی از نظر خروجی های تحقیقاتی و علمی است و رتبه یازدهم جهانی، ششمین در آسیا-اقیانوسیه و پنجمین در چین (پس از پکن، شانگهای، نانجینگ و گوانگژو) را دارد. در سال 2017، ووهان به عنوان یک شهر خلاق توسط یونسکو، در زمینه طراحی تعیین شد

چنانچه تمایل به تجربه مهاجرت به چین و تحصیل یا کار در این کشور را دارید، شایسته است با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نموده و از کارشناسان و مشاوران متخصص این امر کسب مشاوره‌های حرفه‌ای نمایید. این موسسه افتخار این را دارد که در زمینه های مهاجرتی، مرحله به مرحله ارائه مشاوره تخصصی نموده و جهت موفقیت در مسیر مهاجرت متقاضیان، همگام و همراه مهاجران عزیز باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *