ویزای تحصیلی

دانشگاه هامبورگ آلمان

دانشگاه هامبورگ آلمان

دانشگاه هامبورگ آلمان (Universität Hamburg)، یکی از دانشگاه های بسیار عالی رتبه محسوب می گردد که در هر سال، متقاضیان تحصیلی بسیاری را میپذیرد. این دانشگاه از سطح علمی و آموزشی بالایی برخوردار است و در سطح جهانی رتبه های بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است. پردیس ها و دانشکده های مختلفی را در خود جای داده و همواره استقبال ویژه ای از دانشجویان بین المللی دارد. اگر قصد تحصیل در اروپا و کشور آلمان را دارید، به پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یک موسسه مهاجرتی و حقوقی معتبر، مقاله ذیل را به دقت مطالعه کنید تا اعتبار و ارزش دانشگاه مذکور جهت رسیدن به درجات بالای علمی به اثبات برسد.

درباره دانشگاه هامبورگ آلمان

دانشگاه هامبورگ آلمان جزو 15 دانشگاه برتر این کشور است. پس طبیعی است که اخذ پذیرش از آن کار ساده ای نباشد و نیاز به ارائه رزومه ممتازی داشته باشد. علاوه بر سطح علمی خوب، دانشگاه هامبورگ آلمان جزو دانشگاه های دولتی این کشور است که در سال 2023 همانند گذشته از هیچکس، حتی از دانشجیوان بین المللی که تابعیت اتحادیه اروپا را ندارند، نیز شهریه نمی گیرد. تنها هزینه دانشجویان با اخذ پذیرش از این دانشگاه هزینه های زندگی در آلمان و هزینه ثبت نام است که به شرح ذیل است:

حدود هزینه های زندگی در آلمان به صورت ماهانههزینه ثبت نام در هر ترم تحصیلی در دانشگاه هامبورگ
از 750€ تا 1000€ (یورو)حدود 250€ (یورو)

ویژگی های برجسته این دانشگاه به شرح زیر است:

درباره دانشگاه هامبورگشرح
شعاربرای تحقیقات، آموزش و آموزش و پرورش
نوع دانشگاهدولتی
سال تاسیس1919
رئیس دانشگاهدیتر لنزن
تعداد دانشجویان42,890
محل اقامتهامبورگ، آلمان

رتبه‌ های دانشگاه هامبورگ آلمان در گذشته

دانشگاه هامبورگ آلمان در دهه اخیر توانسته رتبه های بسیار خوبی را در سطح جهانی و در سیستم های مختلف رتبه بندی به خود اختصاص دهد که شرح آنها در زیر آمده است:

  • در بین دانشگاه های کشور آلمان توانست رتبه 7 را به دست آورد.
  • در نظام رتبه بندی QS در سال 2016 میلادی، رتبه 300 را در سطح جهان از آن خود نمود.
  • در نظام رتبه بندی آموزش عالی Times در سال 2017 میلادی، توانست رتبه 180 را کسب کند.
  • در سال 2017 در سیستم رتبه بندی بین دانشگاه های جهان، رتبه 300 – 201 را به خود اختصاص داد.
  • در نظام رتبه بندی شانگهای (ARWU) نیز رتبه 300 – 201 را به دست آورد.
  • در سیستم رتبه بندی لایدن هلند نیز رتبه 187 جهانی را از آن خود کرد.

با توجه به موارد فوق الذکر مشخص می گردد که دانشگاه هامبورگ آلمان را می توان در فهرست بهترین و برگزیده ترین دانشگاه های آلمان و اروپا به شمار آورد. بنابراین اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، این دانشگاه گزینه بسیار مناسبی می باشد.

رتبه دانشگاه هامبورگ در سال 2023

در سال 2023 هم مثل گذشته، دانشگاه هامبورگ جزو بهترین دانشگاه های آلمان و کل اتحادیه اروپا به شمار می آید. نه تنها آلمانی ها و دانشجویان اروپایی، بلکه ایرانی ها، هندی ها و سایر دانشجویان دنیا که تمایل به تحصیل در آلمان را دارند، همواره علاقمند به اخذ پذیرش از دانشگاه هامبورگ هستند. در نمودار ذیل رتبه های اخذ شده توسط دانشگاه هامبورگ در سطح جهانی بیان شده است:

رتبه دانشگاه هامبورگ آلمان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه هامبورگ آلمان

طبق قوانین و مقرراتی که در دانشگاه هامبورگ آلمان وجود دارد، پذیرش دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی طبق روال خاصی انجام می گردد که مبتنی بر همین قوانین است. از جمله شرایط و مدارکی که برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته شده است، موارد زیر را می توان نام برد:

  • ارائه گواهی صلاحیت ورود به دانشگاه از سوی دانشجوی متقاضی
  • ارائه مدارک مربوط به پایان دوره متوسطه
  • اثبات دانش زبان آلمانی برای دانشجویان کلیه رشته های تحصیلی

چنانچه فرد دانشجو متقاضی تحصیل در رشته های فنی دانشگاه پلی تکنیک باشد، بایستی مدرک دیپلم فنی حرفه ای (Fachabitur) خود را برای پذیرش تحصیلی ارائه نماید. با در دست داشتن این گواهی، الزامی برای ارائه سایر مدارک نخواهد بود.

ددلاین ثبت نام دانشگاه هامبورگ آلمان

برای پذیرش در دانشگاه هامبورگ آلمان، بازه زمانی مشخصی تعیین گردیده است که دانشجویان بایستی در همان بازه زمانی نسبت به درخواست پذیرش و ثبت نام خود در رشته مورد نظر اقدام نمایند. تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان به صورت ترمی بوده که شامل ترم تابستانه و ترم زمستانه می گردد. بازه زمانی ثبت نام برای ترم تابستانه این دانشگاه از تاریخ اول دسامبر تا 15 ژانویه می باشد و دانشجویان که قصد ثبت نام در ترم زمستانه را دارند، بایستی از تاریخ اول ژوئن الی 15 ژوئیه اقدامات لازم را به عمل آورند. مدت زمانی که برای ثبت نام در دوره های کارشناسی ارشد نیز تعیین شده است، بین 15 فوریه الی 31 مارس می باشد که دانشجویان در این بازه زمانی می توانند اقدام کنند.

هزینه تحصیلی در دانشگاه هامبورگ

هزینه های تحصیلی در دانشگاه هامبورگ آلمان به صورت خاص و ویژه ای است. در تاریخ اکتبر سال 2012 میلادی، این دانشگاه دریافت شهریه تحصیل را ملغی اعلام نمود و از این تاریخ به بعد هیچ گونه مبلغی تحت عنوان شهریه تحصیلی از دانشجویان دریافت نمی گردد. تنها هزینه ای معادل 310€ (یورو) برای هر ترم تحصیلی از دانشجویان اخذ می گردد که شامل خدمات دانشجویی، هزینه های مربوط به حمل و نقل و رفت و آمد و غیره می گردد.

هزینه تحصیلی در دانشگاه هامبورگ

بورسیه های تحصیلی دانشگاه هامبورگ آلمان

دانشگاه هامبورگ آلمان فعالیت و اقدامات ویژه ای را در اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی انجام داده است. به طوری که تنوع بورسیه های این دانشگاه، گسترده بوده و بر اساس شرایط دانشجو و این که وی شرایط بورسیه مورد نظر را دارد، بورسیه معین شده به وی تعلق می گیرد. برخی انواع بورسیه ها را در زیر شرح می دهیم:

بورس های تحصیلی شایستگی در آلمان

این بوسیه ها به دانشجویان بین المللی و همچنین دانشجویان مقطع دکترا اعطا می گیرد که شرایط آنها به صورت زیر است:

  • چنانچه دانشجو در حال پایان تحصیلات خود است.
  • دانشجویانی که دارای تعهدات و تالیفات برجسته و چشمگیری در سطح بین الملل هستند.
  • چنانچه دانشجو عملکرد و بازده تحصیلی خود را به سطح بالا ارتقاء داده باشد.
  • دانشجویانی که تابعیت آلمانی ندارند.

اگر فرد دانشجو دارای شرایط فوق الذکر باشد مبلغ 650€ (یورو) در هر ماه و به مدت حداقل 2 ترم تحصیلی، به عنوان بورسیه به وی پرداخت می گردد. این مبلغ برای دانشجویان مقطع دکترا به 1000€ (یورو) نیز می رسد. زمان پرداخت این نوع بورسیه در ماه های آوریل و اکتبر خواهد بود. دانشجویان ترم زمستانه برای درخواست این نوع بورسیه بایستی از اول اکتبر لغایت 30 سپتامبر و برای ترم تابسته از اول آوریل لغایت 31 مارس اقدامات لازم را انجام دهند.

کمک هزینه برای دانشجویان بسیار متعهد در آلمان

آن دسته از دانشجویانی که در عملکرد تحصیلی خود بسیار متعهد هستند، می توانند مبلغ 300€ (یورو) را تحت عنوان کمک هزینه تحصیلی در هر ماه دریافت کنند. بدین ترتیب بخشی از هزینه تحصیل و زندگی در آلمان را تحت پوشش قرار می دهند. البته بورسیه ها و کمک هزینه های دیگری نیز برای تحصیل در دانشگاه هامبورگ آلمان وجود دارد که برای اطلاع از شرایط آنها می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نموده و جویای پاسخ های مورد نظر خود شوید. این موسسه از دیرباز تاکنون در امر مهاجرتی بسیار باتجربه عمل نموده است و مراحل مهاجرتی متقاضیان مانند مهاجرت به اروپا و یا کشورهای غیر اروپایی از روش های قانونی را انجام می دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *