ویزای تحصیلی

دانشگاه های رایگان پاراگوئه

دانشگاه های رایگان پاراگوئه

به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی در پاراگوئه، افراد زیادی جهت تحصیل دانشگاه های رایگان پاراگوئه را انتخاب می کنند. همچون سایر کشورهای آمریکای لاتین، پاراگوئه نیز دارای تاریخ نظامی و سیاسی پر فراز و نشیبی بوده و هم اکنون با پشت سر گذاشتن دوره استعمار، توانسته است در زمینه ارائه آموزش توسط موسسات و مراکز عالی، قدم های قابل توجهی را بردارد. اکثر دانشگاه های معتبر این کشور در شهرهای اصلی چون آسونسیون متمرکز بوده و مدرک اخذ شده از پاراگوئه در اکثر کشورها چون بسیاری از کشورهای اروپایی معتبر می باشد. در ادامه این نگارش که توسط گروه ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، سعی داریم همراه شما به بررسی وضعیت تحصیل در دانشگاه های رایگان پاراگوئه بپردازیم.

  • امکان تحصیل در کدام رشته ها به صورت رایگان وجود دارد؟
  • آیا دانشگاه های خصوصی نیز چنین امکانی را فراهم آورده اند؟
  • شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه های رایگان پاراگوئه به چه صورتی است؟
  • انواع بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط دولت پاراگوئه کدامند؟

درباره پاراگوئه و دانشگاه های این کشور

پاراگوئه سرزمینی در آمریکای جنوبی بوده و با کشورهای بولیوی، آرژآنتین و برزیل همسایه است. نکته قابل توجه درباره پاراگوئه، مشاهده تضادهای بسیار فرهنگی در زمان مهاجرت به این کشور است؛ بدان معنا که مردم با افکار و عقاید سنتی خود درون ساختمان هایی با معماری مدرن مشغول به کار و تحصیل بوده و همچنین روستاهای بکر و متعدد این کشور پارادوکسی شگفت آور را در مقایسه با سبک زندگی شهری، خیابان های عریض ازدحام و ترافیک موجود در شهرهایی نظیر سیوداد دل استه ایجاد کرده اند. اگرچه اقتصاد پاراگوئه از دیرباز تاکنون شرایط مساعد و به سامانی را تجربه نکرده است، طبق بررسی های انجام گرفته در دهه نخست قرن 21 میلادی، پاراگوئه توانست رتبه تخست بیشترین رشد اقتصادی را در بین کشورهای آمریکای جنوبی به دست آورد. از سایر جاذبه های این کشور می توان به تنوع زیستی و طبیعت بسیاری زیبای آن اشاره کرد.


یکی از متداول ترین شیوه های مهاجرت به این کشور، اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه می باشد؛ به گونه ای که با توجه به امکان تحصیل رایگان در مدارس این کشور، خانواده های زیادی به ثبت نام فرزندان خود در موسسات آموزش عالی شهرهای اصلی نظیر آسونسیون مبادرت می ورزند. باید خاطرنشان کرد که اگرچه امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های پاراگوئه به سختی فراهم می باشد، هزینه این دانشگاه ها در مقایسه با آمریکای شمالی بسیار مقرون به صرفه است. تا سال 1990 میلادی پاراگوئه تنها دارای 2 دانشگاه بود؛ با تغییرات اساسی صورت گرفته تعداد دانشگاه های پاراگوئه هم اکنون به عدد 51 افزایش یافته است که از این تعداد تنها 30% را دانشگاه های دولتی تشکیل داده اند. به فراخور اینکه متقاضیان درخواست خود را به کدام دانشگاه این کشور ارائه دهند، امکان سنجش افراد در آزمون ورودی وجود خواهد داشت.

مقایسه تعداد دانشگاه های دولتی و خصوصی پاراگوئه

شرایط تحصیل در دانشگاه های پاراگوئه

پاراگوئه یکی از کشورهای پهناور آمریکای جنوبی می باشد که در همسایگی آن کشورهای در حال توسعه ای چون برزیل و آرژانتین حضور دارند. مردم پاراگوئه با حفظ آداب و رسوم و فرهنگ گذشته خود باعث ایجاد تضادی کم نظیر میان ساختمان های غول آسا که نوید بخش مدرنیته می باشد با فضاهای سنتی و قدیمی شده است. پاراگوئه دارای مناظر کم نظیر و جاذبه های طبیعی بسیاری چون انواع رودخانه ها و مراتع است. دولت این کشور سعی دارد در سال های آتی در جهت کاهش نرخ بیکاری قدم بردارد. کمبود نیروی متخصص کار در انواع شغل های گوناگون موجب شده بسیاری از متقاضیان از طریق اخذ ویزای کار به این کشور مهاجرت نمایند. پاراگوئه دارای جمعیتی نزدیک به هفت میلیون نفر بوده و هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه بسیار مقرون به صرفه قلمداد می شود.

فارغ از موسسات آموزشی مشغول به فعالیت در سطح شهرهای بزرگ پاراگوئه، این کشور دارای 51 دانشگاه در رشته های گوناگون می باشد. درصد قابل توجهی از این دانشگاه ها خصوصی بوده و در سه دهه اخیر ایجاد شده اند. پاراگوئه تنها دارای 8 دانشگاه دولتی می باشد. تحصیل در مقاطع پیش از دیپلم برای شهروندان این کشور رایگان بوده و همچنین افراد با امتیازات خاص و نمرات بالا قادر خواهند بود جهت ادامه تحصیل به اخذ انواع بورسیه های تحصیلی مبادرت ورزند. شایان ذکر است تحصیل در پاراگوئه منجر به اخذ تابعیت این کشور نخواهد شد و متقاضیان بین المللی در این زمینه، می بایست با تغییر نوع اقامت خود یا اشتغال در ادامه مسیر اقدام به اخذ تابعیت پاراگوئه نمایند. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های پاراگوئه امکان پذیر بوده و تعدادی از دانشگاه های این کشور آزمونی را جهت سنجش علمی دانشجویان ورودی بعمل می آورند.

بورسیه تحصیلی و دانشگاه های رایگان پاراگوئه

اغلب کشورهای حوزه آمریکای لاتین و همچنین دولت کشورهایی چون کانادا در سال های اخیر طی اقدامی تصمیم به اختصاص انواع بورسیه به دانشجویان جهت تسهیل مخارج آنان گرفته اند. در کشور پاراگوئه این امکان برای متقاضیان خارجی کاملا به مثابه شهروندان بوده و دولت این کشور تفاوتی میان افراد در این زمینه قائل نمی شود. علی رغم امکانات بیشتر و تکنولوژی های مدرن مورد استفاده در دانشگاه های خصوصی، اغلب متقاضیان خواهان تحصیل در دانشگاه های دولتی می باشند که می توان علت آن را در هزینه پایین تر آن جست. به طور میانگین هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های دولتی پاراگوئه حدود 2450$ (دلار آمریکا) می باشد که تحصیل رشته های پزشکی در شهری مشابه اما در مرکزی خصوصی، حدود دو برابر ابن مبلغ هزینه بر خواهد بود.

انواع بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط دولت و موسسات در پاراگوئه انواع هزینه های دانشجو را پوشش می دهند اما در اکثر اوقات دانشجویان ملزم به دستیاری استاد یا ارائه مقالات معتبر جهت تخصیص بورسیه می باشند.

در ادامه به ذکر چندی از این بورسیه های تحصیلی می پردازیم:

  • Sadako Ogata masters programme
  • IHRP Emerging Scholar Program at Mahidol University
  • Franklin Mosher Bladwin Memorial Fellowships
  • Jay Jordan IFLA Early Career Development
  • Dorothy Marchus Senesh

بورسیه تحصیلی و دانشگاه های رایگان پاراگوئه

تحصیل در دانشگاه های رایگان پاراگوئه

کشور پاراگوئه با کسب رتبه های مطلوب در زمینه های گوناگون بهه مقصدی جذاب برای مهاجرت تحصیلی علاقه مندان بدل شده است. طبق آمار انتشار یافته در سال 2024 پاراگوئه دارای رتبه 89 آموزش و تحصیل در بین تمامی کشورهای جهان می باشد؛ اقتصاد این کشور در جایگاه 73 بوده و رتبه امنیت زندگی در آن 64 می باشد. 26 دانشگاه این کشور در شهر آسونسیون قرار گرفته اند و جایگاه بعدی متعلق به شهر سیوداد دل استه تنها با 4 دانشگاه می باشد. پیلار نیز از بهترین شهرهای پاراگوئه برای تحصیل می باشد که دانشجویان برای تحصیل بر می گزینند.

به علت هزینه های اندک تحصیل در پاراگوئه، دانشگاه های این کشور امکان تحصیل رایگان را تنها برای برخی از رشته ها فراهم آورده اند. رشته های علوم پزشکی مشمول این موضوع نبوده و اغلب مختص انواع مهندسی می باشد. فناوری اطلاعات، مطالعات اجتماعی و اقتصاد از انواع این رشته ها می باشند. همچنین رشته هایی چون علوم بازرگانی و مدیریت به علت طرفداران بسیار، دارای شرایط ویژه ای می باشند.

رشته تحصیلیتعداد دانشگاه های ارائه کننده
بازرگانی35
مدیریت34
حسابداری34
وکالت30

شرایط و مدارک تحصیل در دانشگاه های رایگان پاراگوئه

برخورداری از تحصیل رایگان در اغلب کشورهای دارای ضوابط و ملزومات نسبتا پیچیده ای بوده و فارغ از افرادی که از طریق اخذ نمرات بالا به کاهش هزینه های دانشگاهی خود مبادرت می ورزند، دانشجویان با توان مالی محدود قادر خواهند بود با ارائه مدارکی از این امکان برخوردار گردند. پاراگوئه نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد هرچند اغلب تسهیلات در نظر گرفته شده تنها مربوط به هزینه های تحصیل بوده و بخش هایی چون هزینه خوابگاه و زندگی فرد را شامل نمی شود. خدمات بانکی و تسهیلات درمانی از دیگر مزیت های این فرآیند می باشد.

گذرنامه با اعتبار 6 ماه، مدارک تحصیلی سال های پیشین، گواهی سلامت پزشکی و همچنین تاییدیه از دانشگاه موردنظر در پاراگوئه از مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشند. در نهایت می توان با توجه به رشته های ذکر شده، پاراگوئه را مقصدی مناسب برای علاقه مندان به تحصیل با هزینه های مقرون به صرفه دانست. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما عزیزان می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *