ویزای تحصیلی

دانشگاه های ارزان پرتغال

دانشگاه های ارزان پرتغال

برخورداری از اطلاعات کافی راجع به دانشگاه های ارزان پرتغال و نحوه ثبت نام، کمک شایانی به متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت خواهد نمود. اگرچه تحصیل در پرتغال از نظر اقتصادی به مثابه تحصیل در کشوری کم هزینه بوده و افراد بسیاری هر ساله در این مسیر گام برمی دارند، اطلاع از انواع بورسیه های ارائه شده و موسسات آموزش عالی مقرون به صرفه این کشور به تسهیل در هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور مدرن و توسعه یافته منجر خواهد شد. در ادامه این مقاله که به همت کارشناسان و تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است، قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی جزئیات تحصیل در دانشگاه های پرتغال و شیوه های کاهش هزینه های جاری در این کشور اروپایی بپردازیم:

  • آیا مهاجران خارجی مجاز به استفاده از تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده برای دانشجویان حاضر در دانشگاه های پرتغال می باشند؟
  • متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی پرتغال چه مقدار است؟
  • تفاوت عمده تحصیل در دانشگاه و پلی تکنیک های واقع در شهرهای اصلی پرتغال چیست؟
  • تقویم آموزشی پرتغال شروع هر ترم تحصیلی را چه ماهی تعیین کرده است؟
  • آیا می توان در پرتغال بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟
  • محدودیت های دانشجویان برای زندگی در پرتغال چیست؟
  • ارزان ترین دانشگاه های پرتغال برای دانشجویان بین المللی کدامند؟

دانشگاه های پرتغال و تحصیل در این کشور

پرتغال کشوری است در غرب قاره اروپا با جمعیتی بیش از 10 میلیون نفر و مساحت نزدیک به 93 کیلومتر مربع که همواره جزء مهم ترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار رفته است. پرتغال در طول تاریخ با فراز و نشیب های بسیاری مواجه بوده و پس از سال های متمادی ضعف در امور آموزش توانسته است طی یک صده به پیشرفت های چشمگیری در این زمینه دست یافته و افزایش 100 درصدی تعداد دانشجویان خارجی حاضر در این کشور طی یک دهه اخیر خود گویای این مطلب است. علی رغم اینکه از نظر آب و هوایی پرتغال در زمره گرم ترین مناطق اروپا قرار می گیرد، مهاجرت گردشگری یکی از رایج ترین انواع سفر به این سرزمین زیبا می باشد که دلیل آن را می توان در طبیعت غنی و معماری جذاب ساختمان های شهرهایی نظیر پورتو و لیسبون جستجو کرد.

دانش آموزان پرتغالی پس از پایان دوره 12 ساله تحصیل در مدارس این کشور و آشنایی با علوم و حرفه های کاربردی گوناگون، وارد دانشگاه های این کشور می شوند. پرتغال در مجموع دارای بیش از 100 دانشگاه و مرکز پلی تکنیک می باشد که با احتساب موسسات آموزش عالی این رقم از 150 نیز تجاوز خواهد کرد. مقرون به صرفه بودن تحصیل در دانشگاه های برتر پرتغال یکی از اصلی ترین دلایل اخذ ویزای این کشور می باشد؛ اگرچه پرتغال در رده بندی قدرتمندترین بازارهای اقتصادی اروپا در جایگاه 35 قرار گرفته است، بخش قابل توجهی از مردم این کشور در شرایط مطلوب رفاه اقتصادی و اجتماعی به سر می برند. در ادامه به مقایسه هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر پرتغال بر حسب یورو برای یک سال پرداخته ایم:

مقایسه هزینه تحصیل در دانشگاه های مشهور پرتغال

درباره مراکز آموزشی کم هزینه پرتغال

در مقایسه با شهریه اخذ شده توسط دانشگاه های کشورهای نظیر انگلستان، تحصیل در پرتغال بسیار مقرون به صرفه می باشد؛ اگرچه شهریه سالانه تحصیل در دوره های دکتری این کشور به طور متوسط 2700€ (یورو) اعلام شده و شاید اندکی از تمایل افراد به اخذ ویزای تحصیلی پرتغال برای این مقطع بکاهد، تحصیل در دوره کارشناسی با 900€ الی 1250€ (یورو) و دوره کارشناسی با شهریه سالانه 1200€ (یورو) موقعیت بسیار مناسبی را برای علاقه مندان به تحصیل در کشوری اروپایی فراهم آورده است. به رغم اینکه تحصیل مقطع کارشناسی در پرتغال برای اکثر رشته ها تنها به زبان پرتغالی میسر می باشد، با توجه به وجود بورسیه های تحصیلی متعدد برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در سال 2022 بیش از 53000 دانشجوی بین المللی در این دوره ها شرکت داشته اند.

طبق قوانین نظام آموزشی پرتغال، آموزش در دانشگاه های این کشور طی دو ترم ارائه شده و مطابق با تقویم آموزشی، دانشجویان در اوایل ماه سپتامبر همزمان با شروع ترم نخست تحصیلی در دانشگاه حضور پیدا کرده و در ژانویه آن را به پایان می برند. ترم دوم از فوریه آغاز شده و تا اواخر ژوئن ادامه خواهد یافت. از مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز تحصیل در دانشگاه های ارزان و معتبر پرتغال می توان به مدرک دیپلم همراه با ریز نمرات اشاره کرد. همچنین متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی ملزم به ارائه آیلتس 6 می باشند. در ادامه به بررسی تعداد مراکز پلی تکنیک و دانشگاه های پرتغال پرداخته ایم:

دانشگاه های دولتیدانشگاه های خصوصیپلی تکنیک دولتیپلی تکنیک خصوصی
16362064

درباره دانشگاه های ارزان پرتغال

نکاتی چند پیرامون دانشگاه های پرتغال

تعداد مراکز پلی تکنیک پرتغال، در هر دو گروه دولتی و خصوصی بیشتر از دانشگاه های این کشور است و دلیل این امر را می توان آموزش مهارت و تخصص هایی نظیر پرستاری و انواع مهندسی در این مراکز دانست که در نهایت منجر به جذب آسان تر افراد به بازار کار پرتغال می گردد. البته نمی توان منکر این امر شد که تحصیل مقطع دکتری تنها در دانشگاه امکانپذیر بوده و مراکز پلی تکنیک چنین موقعیتی را فراهم نخواهند آورد. شرایط کار بعد از تحصیل در پرتغال نیز بسیار مطلوب بوده و اشخاص قادر خواهند بود با فعالیت در زمینه هایی نظیر خرید ملک و دریافت ویزای طلایی این کشور به اقامت دائمی دست یابند. در ادامه به ذکر نام ارزان ترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل پرداخته ایم:

نام دانشگاهحداقل شهریه به یورو
University of Porto300€
University of Lisbon1200€
University Institute of Lisbon900€
University of Minho1100€
University of Coimbra1000€

در پایان می توان تحصیل در پرتغال را یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های موجود پیش روی افراد دانست؛ همچنین اگرچه هزینه تحصیل در شهرهایی نظیر لیسبون گاهی به 800€ (یورو) در ماه می رسد، افراد قادر خواهند بود با سکونت در خوابگاه های شهرهایی چون پورتو مخارج ماهیانه خود را به 250€ الی 300€ (یورو) کاهش دهند. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری پیرامون این موضوع در اختیار شما قرار خواهند داد.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “دانشگاه های ارزان پرتغال

  1. مهرا گفت:

    وقت بخیر
    ایا میشه در مقطع کارشناسی در رشته های هنری مثل طراحی لباس یا گرافیک بدون مدرک زبان در دانشگاه های پرتغال تحصیل کرد؟ اگر ممکنه ، چ شرایطی داره؟ ممنون میشم توضیح بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      در رشته های مختلف در حال حاضر مدرک زبان مورد نیازه و مدرک زبان رو اخذ کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *