ویزای تحصیلی

دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان

دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان

یکی از دلایل اصلی مهاجرت متقاضیان بین المللی وجود دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان است که به نسبت کشور انگلیسی زبان بسیار کم هزینه تر است. بعد از اتمام تحصیل نیز متقاضیان می ­توانند به طرق مختلف برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. دانشجویان دانشگاه ­های کشور مجارستان می­ توانند در برنامه های تمام وقت نظیر پزشکی، معماری، کسب و کار و غیره حضور داشته باشند و همچنین در برنامه ­های نیمه وقت نیز که تقریباً یک یا دو ترم به طول می ­انجامد، شرکت نمایند به عنوان نمونه در مهندسی پزشکی و بخش آموزش و پرورش.

  • آیا برنامه هایی برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان جهت یادگیری زبان وجود دارد؟
  • چه مقدار امکان این است که ایرانیان بتوانند برای دوره های زبان آلمانی یا انگلیسی از مجارستان ویزا بگیرند؟

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد شرایط اخذ پذیرش دانشگاه­ های کشور مجارستان و معرفی دانشگاه­ های این کشور به متقاضیان می­ باشند. در ادامه به بررسی و معرفی دانشگاه­ های انگلیسی زبان کشور مجارستان خواهیم پرداخت.

دانشگاه کاروینوس از دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان

در باب دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان، اکنون به معرفی دانشگاه کاروینوس می­ پردازیم، این دانشگاه در سال 1948 بنیان گذاری شد و به عنوان یکی از بهترین موسسه­ ها در مجارستان شناخته می­ شود، این دانشگاه یک نهاد بین المللی در هر 2 بخش آموزش و تحقیقات با بیش از 17000 دانشجو است. با استفاده از 7 هیأت علمی، این دانشگاه مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته­ های ذیل ارائه می­ دهد:

  • اقتصاد
  • کسب و کار
  • مدیریت دولتی
  • علوم باغبانی
  • صنایع و علوم غذایی
  • معماری مناظر
  • علوم اجتماعی

هیأت علمی دانشکده کاروینوس به کسب و کار مرکز تحقیقات و مطالعات در رشته­ های اقتصاد، امور مالی، مدیریت و سازمان، کسب و کار، علوم مدیریت دارای فعالیت است. کیفیت بالای آموزش دانشکده کسب و کار به دلیل بهره گیری از استادان مشهور می باشد. دانشگاه کاوینوس از امکانات عالی و زیرساخت­ های پیشرفت برخودار می­ باشد و با ایجاد یک ساختمان جدید، یک کتابخانه مرکزی با موقعیت مرکزی و تضمین دوره های واجب برای گسترش فعالیت­ های آموزشی فراهم می­ نماید. دانشکده مدیریت کسب و کار در این دانشگاه، بزرگترین دانشکده با تقریبا 5000 دانشجو و 235 استاد است، دوره­ های مختلفی به 2 زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می­ شود.

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست مجارستان

لازم به ذکر است دانشگاه فناوری و اقتصاد، یک دانشگاه مشهور مجاری است که به دلیل چند سطحی بودن، آموزش­ ها و استانداردهای بالا در صلاحیت­ های علمی در علوم فنی و طبیعی در رشته­ های خاص، شناخته می­ شود. دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست در سال 1782 تأسیس شده است و اولین موسسه در اروپا برای آموزش مهندسی در سطح دانشگاهی می­ باشد.

دانشگاه فناوری و اقتصاد دارای یک گذشته عالی می ­باشد و فارغ التحصیلان این دانشگاه برنده چندین جایزه نوبل شده ­اند. این دانشگاه دارای تقریبا 24000 دانشجو در 8 دانشکده می ­باشد. کارکنان این دانشگاه در حدود 1300 نفر است. در مقاله دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان، به بررسی دانشگاه­ های مختلف، شرایط تحصیل و غیره پرداخته خواهد شد. اما برای آگاهی از اطلاعات تکمیلی در این رابطه می­ توانید با موسسه ما ارتباط برقرار نمایید.

دانشگاه مرکزی اروپا از دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان

دانشگاه مرکزی اروپا، یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان در شهر بوداپست می­ باشد، برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در رشته­ های علوم اجتماعی، علوم انسانی، سیاست عمومی، قانون، مدیریت، کسب و کار، اقتصاد، علوم زیست محیطی، سیاست و ریاضیات ارائه داده می­ شوند. این دانشگاه مرکزی اروپا در کشور آمریکا و نیز در مجارستان معتبر می­ باشد. این دانشگاه در سال 1991 در نتیجه انقلاب دموکراتیک در سرتاسر شرق و مرکز اروپا و اتحادیه جماهیر شوروی سابق بنیان گذاری شد.

دانشگاه مرکزی دارای 13 بخش مرکز کسب و کار و 15 مرکز تحقیقاتی است و تقریباً 1600 دانشجو و بیش از 300 استاد از 100 کشور مختلف جهان در این دانشگاه مشغول می باشند. بسیاری از دانشجویان کمک مالی مبتنی بر شایستگی نظیر شهریه کامل یا نیمه کامل، مسکن، بیمه درمانی، کمک هزینه زندگی دریافت می­ نمایند. بیش از 8500 دانشجوی فارغ التحصیل شده دانشگاه مرکزی قادر خواهند بود در شغل­ های موفق در دولت، خدمات دیپلماتیک، سازمان­ های غیر دولتی و و بین المللی، گروه­ های برجسته کسب و کار و یا آموزش و تحقیقات مدرن مشغول به کار شوند.

دانشگاه مرکزی اروپا از دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان

دانشگاه سملوایز کشور مجارستان

توجه شود دانشگاه سملوایز دارای ظرفیت بیش از 15000 دانشجو از حدود 60 کشور سراسر دنیا می­ باشد، مدارک کارشناسی تا دکتری به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شود. همچنین 20% دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می­ دهند. این دانشگاه، بزرگترین مرکز مراقبت ­های پزشکی در کشور مجارستان با بیش از 9000 کارمند با پوشش نیازهای مراقبت بهداشتی می­ باشد و دارای چندین کلینیک و درمانگاه است که به سهولت به مترو دسترسی دارند. برای ورود به این دانشگاه و تحصیل در رشته پزشکی، اغلب نیاز به گذراندن یک دوره پیش پزشکی خواهد بود.

آکادمی موسیقی فرانتزلیست کشور مجارستان

موسسه موسیقی فرانتزلیست معمولا به عنوان آکادمی موسیقی از سوی فرانتزلیست در سال 1925 تأسیس شده است. لازم به ذکر است که فرانتزلیست یک نابغه موسیقی، یک هنرمند پیانو، آهنگساز و رهبر ارکستر بوده است. آکادمی اصلی در سال 1875 در خانه این نابغه موسیقی تأسیس گردید، امروزه دانشگاه آکادمی موسیقی به عنوان معتبرترین دانشگاه موسیقی در کشور مجارستان با 900 دانشجو می­ باشد. بعد از دریافت آموزش قوی، دانشجویان فارغ التحصیل شده از آکادمی موسیقی به عنوان استادان حرفه­ ای برای آغاز حرفه موسیقی، وارد رشته و زمینه مورد علاقه می ­شوند.

مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان در 2023

پس از اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه مورد نظر با ارائه مدارکی که از سوی آن دانشگاه اعلام شده است، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می رسد. به این منظور در سال 2023 مدارک متعددی از جمله موارد ذیل مورد نیاز است. تکمیل بودن این مدارک بدون نقصی، شانی اخذ ویزا در کمترین زمان را افزایش می دهد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستانتوضیحات
پرداخت هزینه سفارت€80 (یورو) برای بزرگسالان و 40€ (یورو) برای زیر 18 ساله ها
ارائه نامه پذیرش قطعی دانشگاهشامل اطلاعات دقیق دانشجو و تاریخ شروع و پایان ترم
گواهی عدم سوء پیشینهترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری به انگلیسی
مدرک زباناجباری نیست و می توان ابتدائا پذیرش کالج زبان گرفت
بلیت هواپیمابلیت رفت و برگشت
محل اقامتی در مجارستانارائه اجاره نامه هاستل، آپارتمان و غیره اعلام آدرس دقیق

دوره­ ها در کالج مک دنیل مجارستان از سوی یک هیأت علمی با تجربه از کشور ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و پروفسوران مجاری صورت می­ پذیرد، پروفسوران کشور مجارستان، تدریس را در آمریکا و اروپا دوره دیده ­اند. اگر متقاضیان خواستار اخذ اقامت کشور مجارستان از طریق تحصیل و معرفی دانشگاه های انگلیسی زبان مجارستان هستند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور می­ باشد، می­ توانند شما را در این امر یاری دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *