ویزای تحصیلی

ارزان ترین دانشگاه اکوادور

ارزان ترین دانشگاه اکوادور

ارزان ترین دانشگاه اکوادور بین کسانی که علاقه مند به تحصیل و زندگی در آمریکای لاتین هستند، پرطرفدار است و مورد توجه قرار می گیرد. اکوادور کشوری که در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده به کلمبیا در شمال، پرو در شرق و جنوب و اقیانوس آرام در غرب می رسد، کشوری زیبا و ارزان قیمت است.

البته به دلایل مختلف از جمله منطقه جغرافیایی، در حال توسعه بودن، پایین بودن سطح امنیت و غیره غالبا دانشجویان خارجی اکوادور را برای تحصیل انتخاب نمی کنند و اگر کسی علاقه مند به اکوادور باشد غالبا سکونت سایر کشورهای آمریکای لاتین را دارد. اکوادور نیز کم تر از 18 میلیون نفر جمعیت دارد و با توجه به این که کشوری با درآمد متوسط و فرصت های شغلی نسبتا کم است، ظرفیت های کافی برای استقبال از مهاجران را ندارد. نتیجتا در اکوادور برخلاف آلمان، اتریش، کانادا و غیره قوانین مهاجرپذیرانه ای تصویب نشده است.

در دهه اخیر نرخ فقر در اکوادور از بیش از 36% به حدود 22% کاهش پیدا کرده است و تولید ناخالص داخلی نیز 1.5% رشد داشته است. با این حال نمی توان اکوادور را به عنوان مقصدی ایده آل یا حتی متوسط پیشنهاد نمود. منتهی با وجود معایب گفته شده ممکن است برخی افراد علاقه مند به کسب اطلاعات راجع به اکوادور و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور باشند به همین دلیل در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • ارزان ترین دانشگاه اکوادور در سال 2024 کدام است؟
  • تامین هزینه های تحصیل و زندگی در اکوادور چگونه است؟
  • فرایند مهاجرت تحصیلی به اکوادور چگونه است؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت بورسیه در این کشور دارند؟
  • بهترین بورسیه های تحصیلی در اکوادور کدامند؟
  • هزینه زندگی در اکوادور چقدر است؟

معرفی ارزان ترین دانشگاه اکوادور

ارزان ترین دانشگاه اکوادور جزو دانشگاه های دولتی این کشور است چرا که این قبیل دانشگاه ها از دولت اکوادور بودجه می گیرند و شهریه پایین تری دارند. البته در تعیین میزان شهریه علاوه بر دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی نیز نقش دارد؛ با این حال ارزان ترین دانشگاه اکوادور در سال 2024 را برای غالب رشته ها می توان دانشگاه سان فرانسیسکو دانست که در کوئیتو پایتخت این کشور واقع شده است. البته در همین دانشگاه نیز شهریه رشته های دندانپزشکی، معماری، مدیریت و غیره نسبتا بالاتر است.


پس از دانشگاه سان فرانسیسکوی اکوادور، از دیگر دانشگاه های ارزان این کشور به می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. (National Polytechnic School (EPN
  2. (Pontifical Catholic University of Ecuador (PUCE
  3. University of Cuenca
  4. (Business and Technological University of Guayaquil (UTEG
  5. (The State University of Southern Manabí (UNESUM
  6. Casa Grande University
  7. (Espíritu Santo University (UEES

معرفی ارزان ترین دانشگاه اکوادور

توضیحات درباره ارزان ترین دانشگاه اکوادور

ارزان ترین دانشگاه اکوادور یعنی دانشگاه سان فرانسیسکو (The University of San Francisco in Quito) که در سال 1988 به عنوان دانشگاهی خصوصی تشکیل شد؛ شهریه های پایینی دارد. در طبقه بندی QS دانشگاه سان فرانسیسکوی اکوادور بهترین دانشگاه در این کشور است که در سال 2024 رتبه جهانی آن بین 751 تا 800 است. دانشگاه سان فرانسیسکوی اکوادور علاوه بر کوئیتو در 2 شهر دیگر این کشور نیز ساختمان آموزشی دارد و در زمینه های مختلف از جمله موسیقی، بهداشت، علوم، مهندسی، بیولوژی و غیره دوره های درسی ارائه می کند. به عبارت دقیق تر در حال حاضر بیش از 50 دوره تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه سان فرانسیسکو وجود دارد و این دانشگاه همچنین 17 موسسه تحقیقاتی دارد.

البته پذیرش در دانشگاه مذکور از طریق شرکت در آزمون ورودی است؛ همچنین دانشجویان علاوه بر کسب نمره قبولی در آزمون مربوطه باید دیپلم دبیرستانی که توسط وزارت آموزش و پرورش اکوادور به رسمیت شناخته شود و ویزای تحصیلی نیز داشته باشند. شهریه دانشگاه سان فرانسیسکوی اکوادور نیز با توجه به رشته انتخابی ترمی 4000$ تا 5500$ (دلار آمریکا) می باشد. البته دوره های تحصیلی در شهر گالاپاگوس ارزان تر هستند و دانشجویان در این شهر سالانه کم تر از 1000$ (دلار آمریکا) شهریه می پردازند. دانشجویان در دانشگاه سان فرانسیسکوی اکوادور و سایر دانشگاه های این کشور همچنین می توانند در صورتی که رزومه خوبی دارند درخواست دهند و بورسیه بگیرند و به این ترتیب تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را کاهش دهند. در جدول ذیل برخی از بورسیه های تحصیلی در اکوادور طی سال 2024 معرفی شده اند:

ردیفنام بورسیه تحصیلیمیزان بورسیه تحصیلی به دلار آمریکا
1AEF Scholarship$20000
2Cuidado Casero Foundation Nursing Scholarship$5000
3ExxonMobil /LNESC Scholarship$20000

معرفی دانشگاه های اکوادور

در کشور اکوادور بیشتر از 70 دانشگاه وجود دارد که بیشتر از 61 هزار دانشجو در آنجا مشغول به تحصیل می باشند، آموزش عالی در دانشگاه های اکوادور مبتنی بر یادگیری عملی همراه با دانش و تجربه تئوری اساتید باشد که این موضوع یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های اکوادور می باشد. از بین 70 دانشگاه اکوادور 29 دانشگاه ملی هستند که تمامی این دانشگاه ها برنامه های آموزشی را برای دانشجویان خارجی و بین المللی ارائه نمی کنند، لازم به ذکر است اکوادور همواره در حال ارتقای سیستم آموزشی خود به منظور بهبود استانداردهای دانشگاهی و جذب بیشتر دانشجویان خارجی و بین المللی است. در جدول زیر به معرفی دانشگاه های اکوادور و رنکینگ دانشگاه ها در کشور اکوادور و جهان می پردازیم.

معرفی دانشگاهرتبه در بین کشورهای آمریکای لاتینرتبه بندی دانشگاه های جهانی QS
San Francisco de Quito University51751
National Polytechnic School126801
Central University of Ecuador, Quito138
University of Guayaquil351
Catholic University of Santiago de Guayaquil201
University of Azuay301
Pontifical Catholic University of Ecuador70801
University of Cuenca151
Technical University of Loja191
Metropolitan University171

هزینه زندگی در اکوادور

تحصیل در اکوادور نسبتا کم هزینه است اما کسانی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند بهتر است توجه داشته باشند با همین سرمایه می توانند اقامت کشور بهتری در اروپا را به دست آورند. چرا که برخلاف اکوادور تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی برای همه، حتی دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، رایگان است. این درحالی است که اکوادور نظام تحصیلی رایگان ندارد و هزینه زندگی در اکوادور نیز با توجه به امکانات کمی که شهروندان این کشور دارند، بالا می باشد. در نمودار ذیل متوسط هزینه زندگی در اکوادور و چند کشور دیگر اروپایی که می توانند گزینه های خوبی برای علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی باشند، طی سال 2024 بیان گردیده است:

متوسط هزینه زندگی در اکوادور و چند کشور دیگر

همان طور که مشاهده می شود با هزینه زندگی در اکوادور امکان زندگی در کشورهای توسعه یافته تری مثل مجارستان و لهستان وجود دارد. البته کسانی که علاقه مند به اکوادور هستند همچنین باید توجه داشته باشند برای این که در نهایت اجازه کار در اکوادور را داشته باشند باید مبلغ 12500$ (دلار آمریکا) به عنوان ودیعه بپردازند. این در حالی است که برای کار در آلمان، فرانسه، سوئد و غیره دانشجویان با توجه به کشوری که تابعیت آن را دارند با داشتن مجوز یا حتی در مواردی بدون داشتن مجوز کار و تنها با اخذ ویزای دانشجویی اجازه کار نیمه وقت خواهند داشت. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده ضمن معرفی ارزان ترین دانشگاه اکوادور در سال 2024، متوسط هزینه زندگی تک نفره در اکوادور، مهم ترین شرط اخذ ویزای کاری اکوادور و غیره بیان گردید و امید است مطالعه آن مفید باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *