ویزای تحصیلی

دانشگاه های ارزان ترکیه

دانشگاه های ارزان ترکیه

تحصیل در یکی از دانشگاه های ارزان ترکیه می تواند گزینه انتخابی خوبی برای ایرانیان متقاضی تحصیل در ترکیه یا متقاضیان سایر کشورها باشد. ترکیه دارای سیستم آموزشی مناسبی است و پیشرفت های بزرگ ترکیه در زمینه جلب دانشجویان بین المللی به دانشگاه های این کشور به دلیل تلاش های دولت ترکیه است که قصد دارد حدود 350000 دانشجو از خارج از کشور داشته باشد. ترکیه میزبان حدود 206 موسسه آموزش عالی است که برای بیش از 8 میلیون دانشجو آموزش ارائه می دهند.

علاوه بر این، بیش از 10 دانشگاه آن به طور مداوم در میان 500 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند. این کشور جدا از آموزش باکیفیت، به دلیل شرایط زندگی ارزان و نسبتا بدون دردسر خود نیز شناخته می شود. مقاله حاضر با تلاش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در ترکیه در سال 2024 نگارش شده است و سعی دارد به سوالات مکرر این عزیزان پاسخ دهد.

  • شرایط تحصیل رشته های مختلف در ترکیه چیست؟
  • آیا می توان در این کشور بورسیه دریافت کرد؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه چیست؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های ترکیه کدامند؟

دلایل انتخاب ترکیه برای تحصیل

ترکیه و نظام آموزش عالی آن در کل اروپا منحصربفرد می باشد. نظامی که در آن هم دانشگاه های برتر بین المللی وجود دارد و هم برنامه های تحصیلی جذاب. در واقع دانشگاه های ترکیه محل اجتماع دانشجویان بین المللی از هر ملیتی است. منتهی دانشجویان ترک زبان همانند هموطنان آذری می توانند از امتیازات بیشتری همانند تحصیل به زبان مادری و نیز از سطح شهریه نسبتا پایین در قیاس با دانشجویان دیگر بهره مند شوند. هزینه هایی که تفاوت آن را حتی در دانشگاه های دولتی ترکیه هم می توان ملاحظه نمود:

تفاوت هزینه دانشگاه های دولتی ترکیه

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از ترکیه

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه از جمله دانشگاه آک دنیز، دانشگاه استانبول، دانشگاه آنکارا، دانشگاه ییلدیز، دانشگاه مرمره و غیره، دانشجویان باید توجه نمایند که چه مقطعی مد نظرشان است و الزامات همان مقطع تحصیلی را مهیا کنند. به عنوان مثال متقاضیان تحصیل در ترکیه با توجه به لزوم شرکت در دوره های پیش دانشگاهی قبل از ثبت نام در مقطع کارشناسی، برای تحصیل در مقطع مذکور نیازی به داشتن مدرک زبان ندارند.

با این حال می توان اساسی ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه را در سال 2024 به شرح ذیل خلاصه نمود:

  • CV که باید شامل موفقیت های تحصیلی و کاری باشد.
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده است از جمله مدرک تحصیلی یا سابقه کاری به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی
  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید مقطع پیشین
  • انگیزه نامه که باید توسط خود دانشجو و د رکمال صداقت نگارش شود.
  • مدرک زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی با توجه به زبان تدریس دوره مورد نظر
  • تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد بر پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه باشد (هزینه زندگی در ترکیه ماهانه بین 250$ تا 400$ (دلار آمریکا) می باشد.)
  • پرداخت هزینه های بررسی مدارک

چالش های اساسی تحصیل در دانشگاه های ارزان ترکیه

تمامی دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ارزان ترکیه را دارند، باید قبل از ورود به ترکیه با چالش های اساسی این موسسات به خوبی آشنا شوند. زیرا دانشگاه های ارزان ترکیه در کنار مزیت های بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین توصیه می شود که قبل از شروع روند پذیرش، با چالش های متعدد این دانشگاه ها به خوبی آشنا شوید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت خود در این دانشگاه ها مواجه خواهند شد.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشگاه های ارزان ترکیه را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشگاه های ارزان ترکیه

بررسی رنکینگ دانشگاه های ترکیه

رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه ها با شیوه های مختلفی سالانه و یا هر چند سال یکبار صورت می­ گیرد که در هر یک از این رتبه بندی ها، معیارها و پارامترهای مختلفی مدنظر می­ باشد که طبق آن میزان کیفیت آموزشی در دانشگاه های مختلف در جهان اندازه گیری می­ گردد. از جمله معروفترین و معتبرترین رتبه بندی ها در جهان رتبه بندی QS می­ باشد که اعتبار دانشگاه ها را براساس 6 شاخص سنجیده می­ شود.

از مهمترین شاخص ها در این میان اعتبار دانشگاه مورد نظر است که این اعتبار براساس مقالات و مطالب علمی و تحقیقی آن دانشگاه می ­باشد که توسط اساتید و هیئت علمی دانشگاه های دیگر امتیاز داده می­ شود. ما در ادامه رنکینگ دانشگاه های ترکیه را بررسی خواهیم نمود. بر طبق QS، آخرین رنکینگ دانشگاه های ترکیه (سال 2024) بدین شرح می باشد:

نام دانشگاه یا موسسه آموزش عالینوع دانشگاهرتبه جهانی در رتبه بندی QS
Middle East Technical University
دولتی
336
Kӧç ϋniversitesiخصوصی431
Bilkent ϋniversitesiخصوصی502
Sabanci ϋniversitesiخصوصی526
Yildiz Technical Universityدولتی951-1000
Boğaziçi ϋniversitesiدولتی514
Istanbul teknik ϋniversitesiدولتی404
Ankara ϋniversitesiدولتی901-950
Hacet tepe ϋniversitesiدولتی761-770
Istanbul ϋniversitesiدولتی711-720

شهریه ها و هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه

در ترکیه دانشگاه های بسیاری وجود دارد که شهریه بسیار کمی می خواهند اما بر مبنای شهریه رایگان عمل نمی کنند. با در نظر گرفتن مبلغی متوسط، شهریه ها می توانند به ویژه دارای طیفی از $600 تا بیش از $1500 (دلار) باشند. در مورد هزینه های زندگی، با شرایط راحت زندگی، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که به طور ماهیانه بین $300 تا $400 (دلار) بپردازند. البته دانشجویان بین المللی از طریق دریافت بورس تحصیلی یا کار پاره وقت دانشجویی همزمان با تحصیل می توانند این هزینه را پوشش دهند.

شهریه های پرداختی دانشجویان بین المللی در ترکیه به صورت فهرست زیر می باشد:

  • مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی: $450 تا $1500 (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی
  • کارشناسی به زبان ترکی: $240 تا $750 (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی
  • مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی: $600 تا $900 (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی
  • مقطع کارشناسی ارشد به زبان ترکی: $300 تا $600 (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی

باید توجه داشت که شهریه دانشجویی از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر تغییر می کند و موسسات آموزشی خصوصی می توانند شهریه های بیشتری داشته باشند. هزینه های دیگر دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • $350 تا $500 (دلار آمریکا) در ماه برای هزینه های زندگی
  • $100 تا $150 (دلار آمریکا) در هر نیم سال تحصیلی برای خرید کتاب ها و هزینه های اداری
  • بین $40 تا $70 (دلار آمریکا) در سال برای بیمه سلامت

در نمودار زیر مقایسه شاخص هزینه زندگی و شاخص کیفیت زندگی ترکیه و چند کشور اروپایی را مشاهده می کنید:

شاخص هزینه زندگی و شاخص کیفیت زندگی ترکیه و چند کشور اروپایی

مطابق با نمودار فوق، ترکیه از نظر شاخص کیفیت زندگی نسبت به کشورهای اروپایی مورد مقایسه دارای رتبه پایین تری است؛ البته از نظر هزینه زندگی نسبت به کشورهای اروپایی دیگر کشور ارزانی به شمار می آید.

شهریه دانشگاه های ارزان ترکیه در سال 2024

در جدول زیر فهرستی از 9 دانشگاه ارزان ترکیه برای تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور در سال 2024 ارائه می شود:

دانشگاهشهریه (برحسب دلار آمریکا)
دانشگاه کادیر هاساز $15000
انسیستوی فناوری ازمیراز $2500
دانشگاه اژهاز $3000
دانشگاه فنی خاورمیانهاز $290
دانشگاه اوسکوداراز $3900
دانشگاه چانکایااز $4500
دانشگاه یاشاراز $9500
دانشگاه بغازیچیاز $500
دانشگاه سابانجیاز $15000

پس از پیدا کردن دانشگاه ارزان مناسب در ترکیه، گام بعدی بررسی شرایط لازم برای ورود به آن دانشگاه است. برخی شرایط عمومی وجود دارد که برای ورود به هر دانشگاهی در ترکیه لازم است. علاوه بر این، هر دانشگاهی نیز معیارهای دقیقی را در وب سایت خود قرار داده است که دانشجو باید آن ها را بررسی نماید. با دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور، فرد می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه اقدامات لازم را انجام دهد.

معرفی دانشگاه های ارزان ترکیه

در زیر 5 مورد از دانشگاه های ارزان ترکیه در سال 2024 را معرفی می کنیم:

دانشگاه کادیر هاس: یک مرکز آموزش عالی دولتی در شهر فاتح در استانبول می باشد که در سال 1997 تاسیس شده است. این دانشگاه دارای 6 دانشکده اصلی است که بر رشته های اقتصاد، ارتباطات، هنر و طراحی، مهندسی، مدیریت و حقوق نظارت می کنند. برخلاف اکثر دانشگاه های ترکیه، اکثریت دوره ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی است. این دانشگاه دارای بیش از 200 دانشجوی بین المللی از 40 کشور مختلف است.

انسیستوی فناوری ازمیر: این انسیستو در ازمیر واقع است و در سال 1992 تاسیس شده است. تمرکز آکادمیک این انسیستو مبتنی بر تاکید قوی بر مهندسی و علوم طبیعی می باشد و دارای 16 گروه علمی در 3 دانشکده اصلی است. زبان اصلی آموزش این انسیستو انگلیسی می باشد.

دانشگاه اژه: این دانشگاه در سال 1955 تاسیس شده است و در میان قدیمی ترین موسسات آموزش عالی مدرن ترکیه قرار دارد. دارای رشته های بسیاری از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، کشاورزی، مهندسی، ارتباطات و علوم تربیتی می باشد.

دانشگاه فناوری خاورمیانه: دانشگاهی پژوهشی دولتی در آنکارا می باشد که در سال 1956 تاسیس شده است. این دانشگاه، دیگر موسسه ترکیه ای است که بر فراهم آوردن مطالعات و پژوهش در رشته های مهندسی و علوم طبیعی تمرکز دارد و دارای 5 دانشکده و 42 گروه اصلی است. زبان اصلی آموزش این دانشگاه انگلیسی می باشد.

دانشگاه اوسکادار: این دانشگاه در منطقه اوسکودار در شهر استانبول واقع شده است. در سال 2011 تاسیس شده و اولین نهاد خاص در ترکیه برای ارائه پژوهش و آموزش در رشته های علوم رفتاری می باشد. البته در زمینه های مهندسی و مطالعات ارتباطات نیز دانشجو می پذیرد. در حال حاضر، این دانشگاه دارای دانشجویان بین المللی زیادی می باشد.

معرفی 5 مورد از دانشگاه های ارزان ترکیه

سایر دانشگاه های ارزان ترکیه

دانشگاه چانکایا: این دانشگاه که در سال 1997 تاسیس گردیده در شهر آنکارا واقع است. دانشگاه چانکایا دارای 5 دانشکده اصلی می باشد. با وجود این که زبان اصلی آموزش آن ترکی است اما این دانشگاه آموزش زبان جامعی را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل کند که تمامی دانشجویان جدید در طول تحصیل در یک سطح خواهند بود.

دانشگاه یاشار: این دانشگاه در شهر ازمیر ترکیه واقع و در سال 2001 تاسیس گردیده است. مزیت این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی این است که زبان اصلی آموزش در آن انگلیسی می باشد که دسترسی آسان به دوره های آن را میسر می سازد.

دانشگاه بغازیچی: این دانشگاه یک دانشگاه پژوهشی اصلی است که در شهر استانبول قرار دارد. در سال 1863 تاسیس شده است و در حال حاضر بیش از 20000 دانشجو در آن ثبت نام کرده اند. دانشگاه بغازیچی دارای 6 پردیس در ناحیه اصلی استانبول می باشد و دارای دانشکده های متعدد است. زبان اصلی آموزش در دانشگاه بغازیچی انگلیسی است.

دانشگاه سابانجی: دانشگاه سابانجی در سال 1994 تاسیس شده است. این دانشگاه براساس رتبه بندی های دانشگاهی جهانی QS و THE در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است و بنابراین یک تجربه تحصیلی با کیفیت بالا را با قیمت نسبتا پایین ارائه می دهد.

دانشگاه بیلکنت ترکیه

در سال 1984 دانشگاه بیلکنت در شهر آنکارای ترکیه تأسیس گردید. می­ توان به یقین بیان نمود این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر ترکیه است که علاقمندان و طرفداران زیادی دارد. این دانشگاه در سال 2012 رتبه 204 و در سال 2017 توانست رتبه های 421 تا 430 را در رتبه بندی QS بخود اختصاص دهد. تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی است و این دانشگاه دارای دانشکده های هنر، مدیریت، اقتصاد، موسیقی، آموزش، مهندسی، ادبیات، علوم پایه و حقوق می­باشد که هر کدام از این دانشکده ها رشته های مختلفی را به دانشجویان ارائه می­ نمایند. هزینه های تحصیل در این دانشگاه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است و بطور متوسط هزینه تحصیلی در این دانشگاه 14000$ (دلار) تخمین زده شده است و دانشجویان می­توانند این مبلغ را در دو قسط پرداخت نمایند.

دانشگاه سابانچی ترکیه

جوانترین دانشگاه در ترکیه دانشگاه سابانچی است که در سال 1999 در شهر استانبول افتتاح گردید. این دانشگاه یکی از 10 دانشگاه برتر در ترکیه است که توانست در سال 2017 رتبه های 461 تا 470 را کسب نماید. در سال 2024 نیز رتبه این دانشگاه 541 تا 550 است. تحصیل در این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی امکان پذیر است و دانشجویان از استانداردهای آموزشی با کیفیتی برخوردار هستند. دانشجویان زیادی در این دانشگاه موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده اند بگونه ای که هم اکنون 42% دانشجویان این دانشگاه از بورسیه های تحصیلی استفاده می ­نمایند. این دانشگاه دارای 3 دانشکده هنر، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی می­ باشد. همچنین این دانشگاه دارای یک مدرسه زبان نیز می باشد و دانشجویانی که از مهارت کمی در زبان انگلیسی برخوردار هستند می­ توانند قبل از ورود به دانشگاه در این مدرسه مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت نمایند.

دانشگاه کوچ ترکیه

این دانشگاه در شهر بزرگ استانبول موقعیت دارد و توسط فردی بنام وهبی کوچ از خیرین بزرگ و معروف ترکیه در سال 1993 تأسیس گردید. در سال 2024 دانشگاه توانست در رتبه بندی QS رتبه 511 تا 520را اخذ نماید. تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی و ترکی است. البته ناگفته نماند تنها 4% از مجموع تمامی دروس ارائه شده در این دانشگاه به زبان ترکی تدریس می­ گردد. این دانشگاه دارای برنامه های متنوعی در مقاطع مختلف است بگونه ای که تعداد برنامه های ارائه شده در مقطع کارشناسی 22، در مقطع کارشناسی ارشد 32 و در مقطع دکتری دارای 18 برنامه می­ باشد.

دانشگاه کوچ نیز بورسیه های متعددی را به دانشجویان اعطا می­نماید که دانشجویان از این طریق می­ توانند بصورت رایگان تحصیل نمایند و در برخی موارد بخشی از هزینه های زندگی خود را تأمین نمایند. ناگفته نماند مدرسه بهداشت این دانشگاه به دانشجویان دوره­ پزشکی بورسیه ای ویژه اعطا می­ نماید که دانشجویان در مقابل استفاده از این بورسیه باید در بیمارستان آمریکا کار انجام دهند.

دانشگاه حاجت تپه و استانبول از دانشگاه های برتر ترکیه

یکی از دانشگاه های برتر پزشکی در ترکیه دانشگاه حاجت تپه است که در شهر آنکارا واقع گردیده است. این دانشگاه دارای دانشکده های اقتصاد، بازرگانی، علوم مهندسی، هنرهای زیبا و علوم می­ باشد. این دانشگاه نیز از جمله دانشگاه های برتر ترکیه است که دارای رتبه 801 تا 1000 در میان دانشگاه های برتر جهان می ­باشد. دانشجویان زیادی هم اکنون مشغول تحصیل در دانشکده پزشکی حاجت تپه ترکیه هستند. دانشگاه استانبول نیز یکی دیگر از دانشگاه های دولتی در ترکیه است که رتبه 108 را در میان دانشگاه های فنی مهندسی و رتبه 801تا 1000 را در رتبه بندی QS در میان سایر دانشگاه ها به خود اختصاص داده است. این دانشگاه نیز جزء دانشگاه های برتر ترکیه است.

بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در ترکیه

برای دانشجویان بین المللی که خواهان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های مختلف ترکیه در سال تحصیلی 2023-2024 هستند بورس تحصیلی دولت ترکیه یا Turkiye Burslari Scholarship وجود دارد. این بورس، شهریه و هزینه های زندگی شامل هزینه محل اقامت، بیمه سلامت، بلیط پرواز برگشت و کمک هزینه ماهیانه تا 1600TL (لیر) را پوشش می دهد. جدا از فراهم آوردن فرصت های آموزشی در سطح بین المللی و نیز دانش و تجربه فراوان، ترکیه همچنین برای دانشجویان بین المللی برجسته از سرتاسر جهان بورسیه می دهد تا در معتبرترین دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

بورس های تحصیلی ترکیه یک برنامه بورس تحصیلی رقابتی با بودجه دولتی است که به دانشجویان برجسته اعطا می شود تا برنامه ای تمام وقت یا نیمه وقت را در دانشگاه های برتر ترکیه دنبال کنند. هدف بورس تحصیلی ترکیه ایجاد شبکه ای از رهبران آینده متعهد به تقویت همکاری بین کشورها و درک متقابل بین جوامع می باشد. بورس های تحصیلی دولت ترکیه تقریبا تمامی رشته ها و تمامی سطوح تحصیل (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) را پوشش می دهد. جهت دریافت راهنمایی های بیشتر در زمینه انتخاب دانشگاهی مناسب برای تحصیل در ترکیه با توجه به علاقه و تمکن مالی خود با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه های ارزان ترکیه

برای اطلاع از خلاصه ای از رنکینگ دانشگاه های برتر ترکیه موارد زیر را مطالعه نمایید:

  1. در کشور ترکیه چند دانشگاه وجود دارد؟ در ترکیه 200 دانشگاه وجود دارد.
  2. بهترین دانشگاه از نظر رنک جهانی چند است؟ بهترین دانشگاه در این زمینه دانشگاه فنی خاورمیانه است..
  3. شرط لازم برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه چیست؟ شرکت در آزمون های yos یا sat می باشد.
  4. هزینه زندگی در ترکیه را چقدر میتوان تخمین زد؟ این هزینه چیزی در حدود 400$ الی 500$ (دلار) در ماه خواهد بود.
  5. رنک دانشگاه های تاپ ترکیه چند است؟ دانشگاه کوچ استانبول دارای رتبه 448 است و همچنین پس از آن دیگر دانشگاه های ترکیه به ترتیب دانشگاه سابانچی با رتبه 531 و دانشگاه بیلکنت با رتبه 461 بالاترین رتبه ها را در این رتبه بندی بخود اختصاص داده اند.
4/5 - (6 امتیاز)

24 دیدگاه برای “دانشگاه های ارزان ترکیه

  1. Nas گفت:

    شهریه دانشگاها چقدره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      هزینه ها به تفکیک در متن مقاله ارائه شده

  2. مهلا گفت:

    سلام، من 27 سالمه، کارشناسی مهندسی شیمی دارم و میخوام مجددا کارشناسی مهندسی کامپیوتر بخونم
    معدلم کارشناسیم 15.88، و معدل دیپلمم 19.47 هست
    میتونم در آزمون YOS یا SAT هم شرکت کنم (چون مدرس ریاضی هم بودم فکر نمیکنم رتبه و نمره کمی بگیرم، بخصوص که تو کنکور سراسری خودمون هم رتبه ام خوب شده بود 1500 و مشکلی با تست و ریاضی و هندسه ندارم)
    مدرک آیلتس آکادمیک رو تا حدود 7 ماه دیگه میگیرم (احتمالا 7-7.5)
    زبان ترکی اگر لازمه میتونم 8 ماهه یاد بگیرم
    سوال من اینه آیا با توجه به این شرایط میتونم کارشناسی بخونم؟ یا بخاطر سنم خیر.
    و اینکه اگر اقامت توریستی (اجاره خونه) بگیرم، و بعدش برای تحصیل اقدام کنم چی؟ در این حالت میتونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید از این مسیر هم برای مهاجرت استفاده کنید.
      اگر با مشاورین ما تماس بگیرید بهتر شما رو راهنمایی می کنند.

  3. پریناز گفت:

    سلام
    من معدل ۱۸/۰۲ رشته تجربی دارم و آزمون های یوس رو هم شرکت کرده ام و کارنامه ۶۰٪ یوس دارم. امکان تحصیل در رشته های حیطه درمان وجود داره؟ دانشگاه های خصوصی بورسیه میکنن با این نمرات تا هزینه هم کمی پایین بیاد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با این نمره شانس شما برای قبولی در دانشگاه های دولتی بسیار کم هست. اما می تونید در دوره های آموزش یوس شرکت کنید یا یکی از دانشگاه های خصوصی رو انتخاب کنید که در برخی از اون ها امکان دریافت بورسیه هست.

  4. هلیا گفت:

    سلام من دیپلم رشته تجربی دارم و میخام ک رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های (دولتی) ترکیه ادامه بدم آیا شرایطی هست ک بتونم با زبان انگلیسی به دانشگاه های دولتی وارد شم؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله لطفا در این زمینه با ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی بشید

  5. باران گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    آیا ممکنه با پرداخت مبلغی از مرحله ی قبولی از آزمون ورودی رد شد ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      خیر

  6. علی گفت:

    روز بخیر، ببخشید من یک سوال مشخص دارم. در صورت امکان به این سوال پاسخ بفرمایید.
    من 43 سالمه. لیسانس مکانیک با معدل ۱۲.۲۶از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم. فوق لیسانس مدیریت اجرایی با معدل ۱۹.۳۳ از سازمان مدیریت صنعتی دارم. ۱۷ سال هم سابقه کار دارم. به نظر شما آیا امکان پذیرش در دانشگاه بغازیچی یا دانشگاه فنی استانبول برای دکترای رشته مدیریت وجود داره؟ آیا این رشته ها پروژه محور هستند یا باید واحدهای درسی هم پاس بشه؟ ا هزینه تحصیل در این رشته ها چه مقدار هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما یک دانشگاه خاص مدنظر دارید وباید در ابتدا بررسی شه که اصلا این رشته در دانشگاهی که میفرمائید در مقطع دکتری تدریس میشه یا خیر ضمن اینکه باید شرایطتون کامل بررسی شه در ایتدا پیشنهاد میکنم با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین شما رو کامل راهنمایی کنن

  7. مهدی گفت:

    سلام من امسال دیپلم میگیرم برای تحصیل در دانشگاه دولتی ترکیه با هزینه کم وبه زبان ترکی در رشته تجربی چیکار باید بکنم؟؟
    درضمن هزینه تحصیل به زبان ترکی و به لیر در دانشگاه دولتی ترکیه چقدر است ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید در دوره های یوس شرکت کنید

  8. Sh گفت:

    سلام من معماری ترم ۲ هستم اینجا، اگر بخوام تو ترکیه ادامه بدم باید با bachelor شروع کنم یا master ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما که هنوز درستون رو تموم نکردید طبیعتا برای ارشد نمیشه اقدام کرد مگر اینکه برای لیسانس اقدام کنید

  9. Mohadeseh گفت:

    سلام برای دانش روزی که دیپلم تجربی داره و میخوره در یک دانشگاه ترکیه تحصیل کنه در اولین قدم باید چه کاری بکنه؟ و چه هزینه برای تحصیل در در رشته داروسازی مقطع کارشناسی باید بپردازد

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید در ابتدا با مدارک تحصیلیتون برای اخذ پذیرش اقدام کنیم هزینه دانشگاه ها بسیار متفاوت و متنوع است لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه دانشگاه ها با 02191003232 تماس بگیرید

  10. ساجی گفت:

    سلام من لیسانس داروسازی از هند دارم
    امکانش هست فوق لیسانس ترکیه بخونم؟
    و با چه هزینه ای ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره و باید دانشگاه ها رو براای شهریه درآورد برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  11. Mahsa گفت:

    سلام.من داشنجوی ترم سه حقوق هستم. برای تحصیل در ترکیه مقطع کارشناسی حقوق
    چه شرایطی باید داشت؟ دانشگاهی هس که دروسش به زبان فارسی باشه؟ نمرات و معدل دوره دبیرستان و سه ترمی که دانشگاه خوندم اثر داره؟ چقدر باید باشه؟
    ممنون اگه جواب بدین.

    1. داوری گفت:

      سلام
      یا به زبان ترکی باید باشه یا به زبان انگلیسی

  12. پوریا عوض پور ارخلو گفت:

    سلام من قصد دارم برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های ترکیه تحصیل کنم و در صورتی ک پایان خدمت نداشته باشم راهی برای مهاجرت در خصوص ادامه تحصیل هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بدون پایان خدمت باید معافیت موقت تحصیلی بگیرید و وثیقه بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *