ویزای تحصیلی

دانشگاه های خصوصی در اتریش

دانشگاه های خصوصی در اتریش

کشور اتریش از جمله کشورهایی می باشد که انتخاب بسیاری از افراد برای مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی در اتریش می باشد. از دلایلی که دانشجویان بین المللی، دانشگاه های کشور اتریش را برای تحصیل انتخاب می نمایند این است که برای پذیرش، نیاز به مدرک زبان آلمانی نمی باشد و افراد به راحتی می توانند بدون داشتن مدرک زبان به تحصیل خود در این کشور بپردازند. از دیگر دلایل اصلی این امر، تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور است که حتی این فرصت را برای دانشجویان خارجی فراهم آورده است.

  • شرایط تحصیل در اتریش 2023 چیست؟
  • آیا پذیرش از اتریش آسان است؟
  • برترین دانشگاه های کشور اتریش کدامند؟
  • شهریه تحصیل در دانشگاه های اتریش چقدر است؟
  • متوسط هزینه زندگی یک دانشجوی خارجی در اتریش چقدر است؟
  • آیا امکان کار برای دانشجویان خارجی در اتریش فراهم است؟
  • هزینه و مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش چیست؟

اما از سوی دیگر، این مساله باعث بوجود آمدن شرایط شدیدا رقابتی بین داوطلبان برای پذیرش گشته و شانس موفقیت را پایین آورده است. ضمن آنکه سفارت این کشور نیز سخت گیری های فزاینده ای را اعمال می کند. مجموع این دو عامل، برخی را به سوی دانشگاه های خصوصی در اتریش سوق داده است. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه اعزام دانشجو به اتریش، شما را به اهداف تحصیلی ای که دارید، می رسانند.

چرا تحصیل در اتریش؟

اتریش Austria یکی از بهترین و معروفترین مقاصد تحصیلی در قاره اروپا به شمار می رود. و دلایل مختلفی نیز برای این برتری اتریش وجود دارد. از جمله این دلایل می توان به اخذ پذیرش آسان، تحصیل به دو زبان آلمانی و انگلیسی، تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی، وجود دانشگاه های معتبر، امکانات آموزشی مدرن و پیشرفته، مدارک تحصیلی معتبر، امکان کار ضمن تحصیل، اقامت پس از تحصیل، تنوع برنامه های تحصیلی، کیفیت بالای زندگی، آینده بهتر، امکان اخذ اقامت و تابعیت اروپایی و … اشاره کرد.

برای اطلاع از برترین دانشگاه های اتریش در سال 2023 به جدول زیر مراجعه کنید:

دانشگاه هادنکینگ آموزش عالی تایمز 2023رنکینگ شانگهای جیائو تونگ 2023رنکینگ دانشگاه های برتر 2023رنکینگ یو.اس. نیوز 2023
دانشگاه وین124151151208
دانشگاه پزشکی گراتز168501333
دانشگاه پزشکی وین194201206
دانشگاه پزشکی اینسبورک201401379
دانشگاه اینسبورک401301308429
دانشگاه کلاگنفروت401901486
دانشگاه فنی وین401301179

پذیرش از دانشگاه های اتریش در 2023

در سال های قبل، دانشگاه های کشور اتریش به تمامی پذیرفته شدگان و یا فارغ التحصیلان تمامی دانشگاه های ایران پذیرش رایگان می داد اما اخیرا این پذیرش رایگان که مخصوص دانشگاه های دولتی این کشور است، فقط و تنها فقط افرادی که از دانشگاه های سراسری روزانه قبولی دارند و یا فارغ التحصیل شده اند، تعلق می گیرد. اکنون دانشجویان دانشگاه های شبانه، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی نمی توانند در دانشگاه های رایگان اتریش بدون مدرک زبان ادامه تحصیل دهند و این افراد اگر که خواهان تحصیل و مهاجرت تحصیلی در اتریش هستند باید از دانشگاه های خصوصی این کشور پذیرش بگیرند که رایگان نمی باشند.

نکته دیگر اینکه داوطلبان پذیرش از دانشگاه های رایگان اتریش علاوه بر قبولی از دانشگاه های سراسری باید حتما اشتغال به تحصیل از این دانشگاه ها یعنی حداقل یک ترم تحصیلی را گذرانده سپس برای پذیرش اقدام نمایند. این موضوع در دانشگاه های خصوصی این کشور مطرح نمی باشد. یعنی اینکه شخص برای پذیرش از دانشگاه های خصوصی نه نیاز به قبولی از دانشگاه های سراسری دارد و نه نیاز به اشتغال تحصیل. یعنی در سال 2023 اگر فرد از هر نوع دانشگاهی اعم از سراسری روزانه یا شبانه، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی هم قبول یا فارغ التحصیل شده باشد به راحتی می تواند از دانشگاه های خصوصی اتریش پذیرش بگیرد.

نکات مربوط به اخذ پذیرش در اتریش

اکثرا رشته های تاپ و سطح بالا نظیر رشته های فنی مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی، انسانی و غیره دارای آزمون به زبان آلمانی می باشند و این امکان وجود ندارد که مستقیم از این رشته ها برای افراد در همه مقاطع پذیرش گرفته شود. فقط رشته های محض مانند شیمی، زیست، فیزیک و ریاضی بدون آزمون هستند، در نتیجه پذیرش از دانشگاه های رایگان برای ایرانی ها فقط در این رشته مقدور می باشد تا اینکه افراد پس از رسیدن به اتریش و خواندن زبان آلمانی، آزمون مربوطه را داده و سپس به تحصیل در رشته دلخواهشان بپردازند.

اما این محدودیت ها در دانشگاه های خصوصی این کشور وجود ندارد و افراد به راحتی می توانند در تمامی رشته ها و در تمامی مقاطع از این دانشگاه ها پذیرش بگیرند. از دیگر نکاتی که خیلی از افراد تمایل پیدا می کنند که از دانشگاه های خصوصی این کشور پذیرش بگیرند، زمان و روند انجام پروسه پذیرش می باشد. زیرا که پذیرش از دانشگاه های خصوصی از سختی های کمتری برخوردار است و سریع تر از پروسه دانشگاه های رایگان انجام می شود زیرا امروزه یکی از دغدغه های افراد برای پذیرش و ویزای کشور اتریش بسیار طولانی بودن روند انجام پروسه می باشد. کشور اتریش دارای 13 دانشگاه خصوصی، 9 کالج خصوصی، 22 دانشگاه دولتی و 21 مرکز علمی کاربردی می باشد.

نکات مربوط به اخذ پذیرش در اتریش

زبان انگلیسی یا آلمانی در اتریش

خیلی از افراد، تحصیل به زبان انگلیسی را نسبت به زبان آلمانی ترجیح می دهند. می توان این نوید را داد که تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور آلمان به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی اتفاق می افتد که البته برای پذیرش تحصیلی، افراد نیازمند مدرک زبان آیلتس هستند که برای مقطع کارشناسی نیازمند آیلتس 6 و برای مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 و مقطع دکترا آیلتس 7 نیازمند می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در اتریش

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در اتریش

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش از 3000€ تا 23000€ (یورو) می باشد و بسته به نوع دانشگاه متفاوت است و هزینه تحصیل در اتریش مدارس خصوصی بسته به سن افراد از 34000€ تا 54000€ (یورو) با هزینه غذا و خوابگاه متغیر می باشد. اکثرا این دانشگاه های خصوصی و کالج ها در شهر وین هستند اما در شهرهایی چون لئوبن، گراتس و لینز هم شعبه دارند. دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های رایگان این کشور از رنکینگ پایین تری برخوردار است اما رنکینگ این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های دیگر کشورها از رتبه خوبی برخوردار است.

از نکات دیگر قابل اهمیت خصوصیات خوب دانشگاه های خصوصی این کشور این است که بعضی از دانشگاه های خصوصی همراه با دوره های کارآموزی می باشد که این دانشگاه ها اغلب با دانشجویان همکاری می کنند و اکثرا بعد از تحصیل نیز بسیاری از دانشجویان خوب در موسساتی کارآموزی کرده و سپس جذب بازار کار اتریش می شوند. حتی این دانشگاه ها مستعد بورس تحصیلی نیز می باشند که دانشجویان بر اساس شرایط خود می توانند از بورس تحصیلی نیز استفاده کنند. ذکر این نکته ضروری است که به دلیل هزینه های بالای دانشگاه های خصوصی اتریش و همچنین سختی ویزا و طولانی بودن وقت سفارت اگر فردی هدفش پرداخت هزینه باشد اگر سمت کشورهایی مانند هلند اقدام کنند نهایتا تا 3 ماه بعد ویزای خود را دریافت می کنند.

با توجه به اینکه 3 نوع دانشگاه در کشور اتریش شامل دانشگاه دولتی، دانشگاه خصوصی و دانشگاه کاربردی وجود دارد سطح شهریه سالانه هر یک از این دانشگاه ها از قرار نمودار زیر است:

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی در اتریش

شرایط بمنظور درخواست ویزای تحصیلی اتریش

بدنبال اپلای و پذیرش از دانشگاه های خصوصی اتریش، دانشجویان بین المللی می توانند برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنند. ویزایی که از نوع ویزای (ورود) بلند مدت اتریش محسوب شده و به همین دلیل نیز در دسته ویزاهای تایپ D قرار می گیرد. و دانشجویان برای درخواست این ویزا علاوه بر تعیین وقت مصاحبه، تکمیل فرم درخواست و پرداخت هزینه ویزای تحصیلی همچنین نیازمند ارائه مدارک زیر هستند:

  • گذرنامه ملی معتبر
  • کلیه مدارک شناسایی
  • کلیه مدارک تحصیلی
  • تاییدیه عدم سوء سابقه
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی اتریش
  • عکس پاسپورتی جدید
  • ارائه مدرک اشتغال به تحصیل در صورت مشمول بودن
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی با پوشش خدمات درمانی تا €30000 (یورو)
  • گواهی اسکان معتبر در اتریش
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های اتریش
  • پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی اتریش به میزان €150 (یورو)
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاهی سال اول رسید

وضعیت هزینه زندگی دانشجویی در اتریش 2023

علاوه بر شهریه ها که در دانشگاه های خصوصی اتریش بسیار بالاتر است. دانشجویان خارجی ملزم به تامین مخارج زندگی خود نیز می باشند.  فعلا میانگین سطح درآمد ماهیانه دانشجویی در کشور اتریش برای هر دانشجوی خارجی در حدود €1200 (یورو) می باشد.

همان طوری که در این نمودار هم ملاحظه میشود، بیشترین هزینه از بین آیتم های هزینه زندگی در کشور اتریش مربوط به هزینه خرید خواروبار از بازارهاست:

توزیع هزینه های زندگی دانشجویی در اتریش (درصد)

معرفی دانشگاه های خصوصی در اتریش

یکی از معروف ترین و مهم ترین دانشگاه خصوصی در رشته های مدیریت در اتریش، دانشگاه مدول می باشد که دارای رنکینگ بسیار بالایی در رشته های مدیریت و دانشکده های مدیریت می باشد و اکثرا فارغ التحصیلان از این دانشگاه به راحتی جذب بازار کار می شوند. در اینجا به معرفی دانشگاه های خصوصی این کشور می پردازیم:

  • Music and Arts University of the City of Vienna
  • Modul University Vienna
  • Sigmund Freud University
  • Webster Vienna Private University
  • Jam Music Lab Private University for Jazz and Popular Music Vienna
  • Karl Landsteiner University of Health Sciences (KL)
  • Danube Private University (DPU)
  • New Design University (NDU)
  • Paracelsus Medical University (PMU)
  • Seeburg Castle University
  • UMIT – Private University for Health Sciences, Medical Informatics and Technology
  • Catholic Private University Linz
  • Anton Bruckner Private University

شرایط کار حین تحصیل در اتریش

یکی از پوئن های مثبت تحصیل در کشور اتریش و حتی در دانشگاه های خصوصی این کشور امکان انجام کار دانشجویی است. بر طبق قوانین کشور اتریش کلیه دانشجویان خارجی در حال تحصیل در این کشور چه در دانشگاه های دولتی و چه در دانشگاه های خصوصی بدون نیاز به اخذ مجوز کاری می توانند به کار پاره وقت بپردازند. حداقل تایم کاری آنها در این کشور نیز 20 ساعت در هفته تعیین شده است. از این طریق آنها می توانند تنها بخشی از مخارج خود را درآورند.

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، دانشجویان بین المللی در اتریش از این طریق می توانند به سطح درآمدی خوبی برسند که بالاتر از سطح درآمدی دانشجویان در دیگر کشورهای اروپایی است:

مقایسه متوسط درآمد ساعتی دانشجویان در اتریش و دیگر کشورهای اروپایی

کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های خصوصی اتریش

دانشگاه های خصوصی اتریش نیز بعضا رنکینگ خیلی خوبی دارند منتهی نکته ای که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند ضرورت تسلط به زبان آلمانی برای کاریابی در اتریش است. در واقع غالب دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه های خصوصی را انتخاب می کنند هدفشان درس خواندن به زبان انگلیسی است منتهی باید توجه داشته باشند اگر در نهایت می خواهند اقامت خود در اتریش را با پیدا کردن شغل تمدید نمایند، باید به زبان آلمانی هم تسلط پیدا کنند. البته نرخ بیکاری در اتریش 4.3% است پس دانشجویان فارغ التحصیل شده از دانشگاه های برتر شانس خوبی برای استخدام شدن خواهند داشت. منتهی تنها شغلی که نیازی به زبان آلمانی ندارد و با داشتن دانش زبان انگلیسی هم امکان استخدام شدن دارد، تدریس در دانشگاه و برخی موسسات آموزشی است.

در واقع ویزای اقامت پسا تحصیل یا جاب سیکر اتریش به فارغ التحصیلان اجازه اقامت تا 12 ماه در اتریش را با هدف جستجوی کار می دهد. و دانشجویان به محض یافتن پیشنهاد کاری از این کشور و با دریافت 70 امتیاز از طریق معیارهای امتیازبندی اتریش می توانند به کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش دست یابند:

معیارهای پذیرش برای دسته اشخاص خیلی ماهر
فارغ التحصیلی از دانشگاه در دروسی به مدت حداقل 4 سال20
در رشته های ریاضیات، انفورماتیک، علوم طبیعی و مهندسی30
PhD یا مدارک بالاتر40
سطح درآمد توافقی با کارفرمای اتریشیبین 20 تا 30
فعالیت های پژوهشی و نوآورانه20
جوایز20

شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های کشورهای مختلف دنیا و خصوصا تحصیل در اتریش و اعزام دانشجو به اتریش و شرایط ویزای تحصیلی اتریش با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس تماس گرفته و از مشاوره مشاورین ارشد برخوردار شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه های خصوصی اتریش

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خصوصی با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش شهریه دارد؟ بله، دانشگاه های خصوصی رایگان نیستند و هزینه دربردارد.
  • زبان تدریس در دانشگاه های خصوصی این کشور چیست؟ معمولا افراد دانشگاه های خصوصی اتریش را انتخاب میکنند تا به زبان انگلیسی تحصیل نمایند.
  • مدرک زبان مورد نیاز برای دانشگاه های خصوصی کدام است؟ برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی آیلتس 6.5 آکادمیک احتیاج است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی چقدر است؟ هزینه تحصیل در چنین دانشگاه هایی معمولا از 3000€ تا 23000€ (یورو) در سال خواهد بود.
  • هزینه زندگی برای دانشجویان دانشگاه های خصوصی اتریش چقدر است؟ هزینه زندگی دانشجویان دانشگاه های خصوصی اتریش در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه خواهد بود.
  • مقدار تمکن مالی لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کشور اتریش چقدر است؟ برای دانشجویان تا 24 سال ماهیانه حدود EUR 552.53 (یورو) و برای دانشجویان 24 سال به بالا ماهانه حدود EUR 1000.48 (یورو) میباشد.
  • ویزای جاب سیکر اتریش ویژه فارغ التحصیلان از این کشور تا چند ماه اعتبار دارد؟ این ویزا نهایتا تا 12 ماه اعتبار دارد. و دانشجویان از این طریق می توانند به کاریابی در کشور اتریش بپردازند.
5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *