ویزای تحصیلی

دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند

دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند

دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند همواره مورد توجه علاقه مندان به مهاجرت به این کشور بوده اند چرا که ساده ترین راه اخذ اقامت نیوزلند از طریق تحصیل است. نیوزلند یکی از توسعه یافته ترین کشورهای دنیا است که با بیش از 5 میلیون نفر جمعیت در حال حاضر از جهات بسیاری حتی از استرالیا نیز بهتر است. البته باید توجه داشت که نیوزلند نیز همانند آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، ولز و غیره جزو کشورهایی است که نظام تحصیلی رایگان ندارد. در نتیجه کسانی که علاقه مند به اخذ اقامت نیوزلند هستند در مقایسه با دانشجویانی که فرانسه، نروژ، آلمان و اتریش را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند، باید سرمایه بیشتری داشته باشند.

در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • بهترین دانشگاه ها در نیوزلند کدامند؟
  • شهریه دانشگاه های دولتی و خصوصی در نیوزلند چقدر است؟
  • هزینه زندگی در نیوزلند چه میزان است و آیا دانشجویان در این کشور اجازه کار نیمه وقت دارند یا خیر؟
  • تفاوت تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند چیست؟
  • چرا استقبال از دانشگاه های خصوصی نیوزلند کم است؟

معرفی دانشگاه های دولتی و خصوصی در نیوزلند

دانشگاه های دولتی برای تحصیل در نیوزلند انتخاب بهتری هستند چرا که این امکان را فراهم می کنند که دانشجویان بتوانند با هزینه کم تری تحصیلات خود را به پایان برسانند. دلیل آن نیز این است که برخلاف دانشگاه های خصوصی، دولت نیوزلند بودجه ای برای دانشگاه های دولتی این کشور قرار می دهد. در نیوزلند همچنین دانشگاه های دولتی به لحاظ رنکینگ جایگاه بهتری در مقایسه با دانشگاه های خصوصی دارند. نتیجتا فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در نهایت پس از فارغ التحصیلی و حتی حین تحصیل، شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل در نیوزلند خواهند داشت. البته نرخ بیکاری در نیوزلند پایین است که در نمودار ذیل نشان داده شده است:

مقایسه نرخ بیکاری در نیوزلند و استرالیا

با وجود این که فرصت های شغلی زیادی در نیوزلند وجود دارد و پیدا کردن کار در این کشور نیازمند تسلط به زبان دیگری به غیر از انگلیسی نیست، دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند با پذیرش گرفتن از دانشگاه های برتر، موقعیت های شغلی آینده خود را ارتقا دهند. برخی از بهترین دانشگاه های دولتی نیوزلند در سال 2024 عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های دولتی نیوزلندشهری که دانشگاه در آن واقع گردیده
1University of AucklandAuckland
2University of CanterburyChristchurch
3Massey UniversityPalmerston North
4University of OtagoDunedin
5Victoria University of WellingtonWellington

در ادامه نیز لیستی از برخی از کالج ها و دانشگاه های خصوصی نیوزلند ارائه گردیده است:

  • AUCKLAND HOTEL & CHEF TRAINING SCHOOL
  • AWI International College
  • AWI Internation Education Group
  • Abacus Institute of Studies
  • Avonmore College
  • Auckland Institute of Studies
  • Auckland Gold Star Institute
  • Cornell Institute of Technology
  • Design and Art College
  • EDENZ
  • Information Technology training Intitute
  • INTERNATIONAL ACADEMY OF NEWZEALAND
  • International College of Linguistic
  • Imperial College Auckland
  • International Aviation Academy
  • International Pacific College

شرایط پذیرش در دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند

اصلی ترین تفاوت بین دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند، شرایط پذیرش متفاوت در این دانشگاه ها می باشد. بنابراین دانشجویان بین المللی، قبل از ورود به نیوزلند باید شرایط پذیرش در دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند را به طور دقیق بررسی کنند. به طور کلی، دانشگاه های دولتی معمولا شرایط پذیرش بالاتری نسبت به دانشگاه های خصوصی دارند. این پیش نیاز های به این دلیل است که دانشگاه های دولتی برای همه متقاضیان از جمله دانشجویان بین المللی در دسترس است. علاوه بر این رقابت نیز بسیرا دشوار است، زیرا دانشگاه های دولتی در نیوزلند همچنان محبوب تر هستند و همین امر باعث می شود که تعداد زیادی درخواست برای پذیرش آنها وجود داشته باشد.

مهلت درخواست در دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند

دومین تقاوت بین دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند در خصوص مهلت درخواست در این دانشگاه ها می باشد. بنابراین بررسی مهلت درخواست در دانشگاه های دولتی و خصوص نیوزلند امری ضروری قبل از ثبت نام می باشد. به طور کلی، 2 تاریخ مهم در تقویم آموزش عالی نیوزلند وجود دارد که عبارت اند از:

تاریخ مهم در تقویم آموزش عالی نیوزلند

البته لازم به ذکر است که، این تاریخ ها عموما برای دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند اعمال می شود اما دانشگاه های خصوص در نیوزلند معمولا انعطاف پذیرتر هستند. به همین جهت، بهتر است مستقیما با دانشگاه مورد نظر خود چک کنید تا مهلت ثبت نام را از دست ندهید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند

شهریه ای که دانشجویان نیوزلندی برای تحصیل در این کشور می پردازند بسیار پایین تر از شهریه دانشجوهای بین المللی است. به طور متوسط برای تحصیل در نیوزلند دانشجویان بین المللی در رشته های هنر و علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی سالیانه باید حدودا 20000$ (دلار نیوزلند) پرداخت نمایند هرچند این رقم در برخی رشته های تحصیلی بیشتر است. به عنوان مثال شهریه دانشگاه های نیوزلند در رشته های علوم طبیعی و مهندسی طی سال 2024 حدودا 25000$ (دلار نیوزلند) است در حالی که دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی حدود 75000$ (دلار آمریکا) شهریه می پردازند. مثلا در دانشگاه آکلند (the University of Auckland) دانشجویان برای اخذ یک مدرک 3 ساله کارشناسی مجموعا حدود 82776$ (دلار نیوزلند) شهریه می دهند که در مقایسه با کشورهایی از جمله کانادا، مجارستان و غیره رقم بالایی است.

همان طور که بیان شد شهریه دانشجویان بومی یعنی شهروندان نیوزلند پایین تر است؛ این افراد سالیانه بین 10000$ تا 25000$ (دلار نیوزلند) در مقطع کارشناسی شهریه پرداخت می نمایند. همچنین شهریه دانشجویان نیوزلندی در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به رشته ای که انتخاب کنند سالیانه بین 10000$ تا 30000$ (دلار نیوزلند) است. نباید فراموش کرد برخی از دانشگاه های نیوزلند هزینه ای تحت عنوان خدمات دانشجویی نیز هنگامثبت نام دریافت می کنند؛ به عنوان مثال هزینه مربوطه در دانشگاه اوتاگو (the University of Otago) مبلغ 798$ (دلار نیوزلند) معادل 419£ (پوند) است. اگرچه شهریه دانشگاه ها در کشور نیوزلند به قدری بالا است که با کار دانشجویی به هیچ وجه قابل تامین نیست، دانشجویان این کشور اجازه دارند کار کنند و به این ترتیب بخشی از هزینه زندگی خود در نیوزلند را تامین نمایند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند

کار دانشجویی در نیوزلند

هزینه زندگی در نیوزلند با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی فرد ماهیانه حدودا 900$ تا 1200$ (دلار نیوزلند) است؛ یعنی در مقایسه با استرالیا کشور ارزان قیمت تری است. دانشجویان نیز در این کشور برخلاف کشورهایی مثل ژاپن، اجازه دارند به صورت پاره وقت کار کنند. مطابق قوانین نیوزلند دانشجویانی که در برنامه های تحصیلی تمام وقت پذیرش گرفته اند اجازه دارند با اخذ مجوز کار، هفته ای تا 20 ساعت نیز مشغول به کار باشند. با کار پاره وقت دانشجویی در نیوزلند با توجه به نوع و تعداد ساعاتی که دانشجو مشغول باشد، ماهیانه بین 400$ تا 900$ (دلار نیوزلند) می توان درآمد کسب نمود.

مدراک برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند

به این منظور متقاضی باید ابتدائا از یکی از دانشگاه های نیوزلند پذیرش بگیرد و در نهایت برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند باید تهیه گردد عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه یا کالج در نیوزلند
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست ویزای نوع D نیوزلند
  • تمکن مالی که از طریق نامه بانکی اثبات می شود و نشان دهنده توانایی فرد برای پرداخت هزینه های زندگی وی در نیوزلند است
  • پرداخت 1 سال جلوتر شهریه دانشگاه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک ویزا که 330$ (دلار نیوزلند) است

نیوزلند کشوری زیبا و فوق العاده پیشرفته است که اخذ اقامت آن هدف افراد زیادی از سرتاسر دنیا است. در نتیجه همین پرطرفدار بودن روند اخذ ویزا و اقامت نیوزلند بسیار رقابتی شده است و عملا شانس کمی برای اخذ ویزای کاری مستقیم وجود دارد. به همین دلیل غالبا افراد ترجیح می دهند برای مهاجرت به نیوزلند راه تحصیل را انتخاب کنند تا از این طریق امتیازات خود را ارتقا دهند. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند توضیحاتی ارائه گردید.

برخی سوالات پرتکرار و مهم در مورد تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی نیوزلند:

  • تمکن مالی مورد نیاز جهت ویزای نیوزلند چقدر است؟ تمکن مالی برای دانشجویان لیسانس٫ ارشد و دکترا 20000$ دلار نیوزیلند به ازای یک سال تحصیلی و یا 1667$ دلار در ماه اگر تحصیل شما کوتاهتر از 1 سال باشد. و برای مقطع high school  به 17000$ دلار نیوزیلند در سال یا 1417$ دلار در ماه نیاز دارید.
  • آیا گرفتن ویزای تحصیلی نیوزلند دشوار است؟ نحوه دریافت ویزای دانشجویی نیوزلند یکی از پیچیده ترین فرآیندهای ویزا را در جهان است. دریافت ویزای غیر توریستی (به عنوان مثال دانشجویی) برای کانادا، استرالیا و چندین کشور دیگر نیز به همان اندازه چالش برانگیز و پر هزینه است.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *