ویزای تحصیلی

دانشگاه های دولتی و خصوصی گرجستان

دانشگاه های دولتی و خصوصی گرجستان

سطح بالای کیفیت ارائه آموزش و مقرون به صرفه بودن تحصیل در گرجستان، موضوع دانشگاه های دولتی و خصوصی گرجستان را جذاب نموده است. کشور زیبای گرجستان با کشورهای روسیه، ارمنستان، ترکیه و آذربایجان همسایه بوده و دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی می باشد. جاذبه های گردشگری فراوان این کشور چون جنگل ها و مراتع سرسبز متعدد، موجب شده است تا دانشجویان فعال در این کشور، دغدغه ای بابت یافتن مکان های ایده آل جهت تفریح و خوشگذرانی نداشته باشند. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است بر آنیم تا پیرامون شرایط دانشگاه های کشور گرجستان بحث نماییم.

  • تفاوت هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی گرجستان چه میزان است؟
  • آیا دانشگاه های خصوصی این کشور دارای سطح علمی بالاتری بوده و دارای استانداردهای بیشتری هستند؟
  • بهترین دانشگاه های دولتی گرجستان کدامند؟
  • محدودیت های مهاجرت به گرجستان چیست؟
  • آیا می توان در دانشگاه های گرجستان بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟
  • بهترین دانشگاه های دولتی گرجستان کدامند؟
  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان به چه نحوی است؟
  • متداول ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های بین المللی گرجستان کدامند؟

شرایط تحصیل در دانشگاه های گرجستان

اگرچه درصد مهاجرینی که با اهدافی چون ثبت شرکت، تفریح و گردشگری و اشتغال ورزی به گرجستان مهاجرت می کنند، بیشتر از متقاضیان تحصیل در این کشور است، تردیدی در پتانسیل های بالای آموزشی این کشور وجود ندارد و نمی توان منکر اعتبار دانشگاه های گرجستان در اغلب کشورهای اروپایی شد. از مزیت های تحصیل در دانشگاه های گرجستان می توان به ارتباط قوی آن ها با انجمن های معتبر علمی و مراکز آموزشی عالی مشهور در سایر کشورها اشاره کرد که همکاری نزدیک میان آن ها می تواند منجر به دستیابی دانشجویان به فرصت های کمیاب تحصیلی گردد. علی رغم اینکه بسیاری از متفکران و نوابغ گرجستان در سال های اخیر کشورهایی چون روسیه را جهت ادامه مسیر خود برگزیده اند، سطح سواد دانشجویان این کشور همچنان بسیار بالا ارزیابی می شود.

کشور گرجستان دارای موقعیت جغرافیایی کم نظیری می باشد؛ به گونه ای که قرارگیری دریای سیاه در غرب این سرزمین موجب ایجاد خط ساحلی بسیار جذاب با چشم انداز شگفت انگیزی شده و تحصیل در دانشگاه های شهرهای ساحلی چون باتومی می تواند از جذاب ترین تجربه های دوران تحصیلی افراد باشد. هزینه های تحصیلی در دانشگاه های گرجستان بسیار مقرون به صرفه بوده و حتی دانشجویان دانشگاه هایی چون دانشگاه بین المللی آمریکا نیز ملزم به پرداخت شهریه های نجومی نخواهند بود. شرایط مطلوب خوابگاه دانشجویی در گرجستان و هزینه پایین آن که ماهانه 60€ (یورو) برآورد شده است، از دیگر ویژگی های مثبت تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور می باشد.

معرفی دانشگاه های دولتی و خصوصی گرجستان

کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و دارای 41 دانشگاه و کالج می باشد. دانشگاه های این کشور به دو گروه دولتی و خصوصی تقسیم شده و هر دو آن ها تحت نظر وزارت علوم این کشور هستند. اغلب دانشگاه های دولتی گرجستان دارای ساختمان های قدیمی بوده و علی رغم اینکه برترین مراکز آموزشی این کشور، همان موسسات و دانشگاه های دولتی هستند، امکانات آموزشی و تکنولوژی های مطابق با علم روز دنیا اغلب در دانشگاه های خصوصی این کشور به چشم می خورد. از ملزومات اخذ مجوز تحصیل در دانشگاه های این کشور می توان به تسلط بر زبان گرجی اشاره کرد؛ اگرچه برخی کورس های تحصیلی به زبان انگیسی نیز ارائه می گردد، توانایی صحبت به زبان رسمی این کشور کمک شایانی به تسهیل شرایط زندگی دانشجویان خواهد نمود. در همین راستا دانشگاه ایلیا گذراندن 130 ساعت دوره آموزش زبان گرجی را اجباری می داند.

دانشگاه های دولتی گرجستاندانشگاه های خصوصی گرجستان
Akaki Tsereteli State UniversityBAU International University
Batumi Art Teaching UniversityAgricultural University of Georgia
Batumi Shota Rustaveli State UniversityBusiness and Technology University
Batumi State Maritime AcademyEast European University
Ilia State UniversityGeorgian Institute of Public Affairs
Sokhumi State UniversityTbilisi Medical Academy
Tbilisi Vano Sarajishvili State ConservatoryTeaching University of International Relations of Georgia
Shota Rustaveli University of Theater and CinemaUniversity Sakartvelo

معرفی دانشگاه های دولتی و خصوصی گرجستان

شرایط تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی گرجستان

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های گرجستان می توانند جهت اخذ پذیرش در طیف وسیع رشته های ارائه شده از سوی مراکز آموزشی این کشور، با ارسال مدارکی از قبیل دیپلم دانشگاهی و مدرک زبان به دریافت ویزای تحصیلی گرجستان مبادرت ورزند. رشته های آکادمیک چون موسیقی که دارای شرایط نسبتا پیچیده ای جهت پذیرش در کشورهای همسایه چون روسیه می باشند، دارای مراکز آموزشی متعدد در شهرهایی چون کوتایسی بوده و علاقه مندان می توانند در شاخه های گوناگونی چون هارمونی، ابزار ارکستر، تئوری موسیقی و ادبیات موسیقی ثبت نام نمایند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی گرجستان به شرح ذیل می باشد:

  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
  • مدارکی دال بر اسکان قانونی شخص در گرجستان
  • ارائه تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدرک زبان معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی گرجستان

با توجه به اینکه در دو دهه اخیر تعداد دانشگاه های خصوصی گرجستان روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته و هم اکنون تعداد موسسات خصوصی آموزش عالی و دانشگاه های غیر دولتی این کشور، درصد بیشتری را نسبت به مراکز دولتی به خود اختصاص داده اند، می توان متصور شد که در سال های آتی متقاضیان تحصیل در این مراکز نیز افزایش یابد. هم اکنون برترین دانشگاه گرجستان Ivane Javakhishvili Tbilisi State University که یکی از دانشگاه های مشهور دولتی این کشور بوده در جایگاه 1276 جهان قرار دارد.

مقایسه هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی گرجستان

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی گرجستان در رشته های چون پزشکی حدود دو برابر هزینه تحصیل در این دانشگاه با وضعیت مشابه می باشد. در ادامه به اختصار به مقایسه هزینه سالیانه تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های گرجستان برحسب دلار پرداخته ایم که جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با همکاران حاذق و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *