ویزای تحصیلی

دانشگاه های رایگان آذربایجان

دانشگاه های رایگان آذربایجان

برای تحصیل در دانشگاه های رایگان آذربایجان دانشجویان بین المللی باید از شرایط کسب بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در این کشور آگاه باشند تا بتوانند هزینه های تحصیل خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. در ادامه می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا از شرایط تحصیل در کشور آذربایجان، شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور آذربایجان، شرایط تحصیل رایگان در کشور آذربایجان و بهترین دانشگاه های کشور آذربایجان جهت تحصیل رایگان آگاه شوید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های رایگان آذربایجان

نظام تحصیلی در آذربایجان همچنان رایگان نیست یعنی دانشجویان حتی در دانشگاه های دولتی این کشور هم باید شهریه پرداخت کنند که البته میزان آن به مقدار قابل توجهی کم تر از دانشگاه های خصوصی این کشور است. منتهی از آن جایی که آذربایجان کشور ارزان قیمتی محسوب می شود، شهریه دانشگاه ها و هزینه زندگی در این کشور نسبتا راحت قابل پرداخت خواهد بود. البته تحصیل در آذربایجان برای دانشجویان ممتازی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوند رایگان یا تقریبا رایگان است. چرا که این بورسیه ها تمام یا بخشی از هزینه زندگی و تحصیل در این کشور را پوشش می دهد.

عمده ترین هزینه های دانشجویان در آذربایجان به شرح ذیل است:

انواع هزینه های دانشجویان در آذربایجانمیزان هزینه به دلار آمریکا
شهریه دانشگاه ها و کالج ها
در دانشگاه ها سالانه بین 1000$ تا 4000$
در کالج ها سالانه بین 600$ تا 2000$
هزینه زندگیتا $ 498.90ماهیانه بین 303.99 الی $

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان آذربایجان

تحصیل در کشور آذربایجان از 6 سالگی در مدارس دوره ابتدایی شروع می شود و تا مقطع دکتری در دانشگاه های این کشور ادامه دارد. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های رایگان آذربایجان و یا سایر دانشگاه های این کشور، حتما باید دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه و همچنین دوره متوسطه تکمیلی را سپری کنند و سپس با کسب مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی، اقدام به کسب قبولی و ورود به دانشگاه مورد نظر کنند. در دانشگاه های کشور آذربایجان متقاضیان و دانشجویان می توانند در زمینه های گوناگون تحصیلی مشغول به تحصیل شوند و از برنامه های تحصیلی با کیفیت در زمینه های تحصیلی مختلف مانند اقتصاد، حقوق، پزشکی، دندانپزشکی، مدیریت، مهندسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، زبان، ادبیات، فیزیک و ریاضیات، علوم کامپیوتر و تکنولوژی، پرستاری و سایر موارد بهره مند شوند.

تحصیلات عالی و به طور کلی آموزش عالی در دانشگاه های کشور آذربایجان در مراکز خصوصی و دولتی انجام می شود و متقاضیان می توانند با در نظر گرفتن شرایط تحصیلی و توان مالی خود اقدام به ورود به دانشگاه های کشور آذربایجان کنند. برای ورود به دانشگاه های این کشور و تحصیل در دانشگاه های رایگان آذربایجان، دانشجویان و متقاضیان خارجی باید مدارک مورد نیاز جهت کسب قبولی در دانشگاه مورد نظر را ارائه دهند. به یاد داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های رایگان آذربایجان تنها با کسب بورسیه تحصیلی امکان پذیر می باشد. در غیر این صورت، دانشجویان باید هزینه های گوناگونی برای تحصیل در دانشگاه های کشور آذربایجان پرداخت کنند چرا که نظام تحصیلی آذربایجان پولی است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان آذربایجان

معرفی دانشگاه های رایگان آذربایجان

جهت تحصیل رایگان در دانشگاه های کشور آذربایجان، متقاضیان و دانشجویان بین المللی می بایست سابقه تحصیلی درخشانی داشته باشند تا بتوانند اقدام به کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی کنند. در کشور آذربایجان دانشگاه های مختلفی برای تحصیل رایگان وجود دارند. اکثر دانشگاه های معتبر کشور آذربایجان حامی بورسیه های تحصیلی می باشند که توسط دولت این کشور به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شود.

یکی از بهترین روش های تحصیل رایگان در دانشگاه های کشور آذربایجان کسب بورسیه تحصیلی جنبش غیر متعهد می باشد. با کسب این بورسیه تحصیلی دانشجویان کشورهای یوگسلاوی، عربستان، زامبیا، الجزایر، سری لانکا، کوبا، هند، زیمبابوه، اندونزی، مصر، مالزی، آذربایجان، کلمبیا، ونزوئلا، آفریقای جنوبی و همچنین کشور ایران می توانند به صورت رایگان در دانشگاه ها و موسساتی در کشور آذربایجان تحصیل کنند.

مهم ترین دانشگاه هایی که چنین شرایطی را در اختیار افراد می گذارند عبارتند از:

  • آکادمی دیپلماتیک آذربایجان
  • دانشگاه زبان آذربایجان
  • آکادمی دولتی کشاورزی آذربایجان
  • دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان
  • دانشگاه دولتی فرهنگ و هنر آذربایجان
  • آکادمی دولتی نفت آذربایجان
  • مدرسه عالی نفت باکو
  • دانشگاه تربیت مدرس جمهوری آذربایجان
  • فرهنگستان هنرهای زیبای جمهوری آذربایجان
  • دانشگاه دولتی نخجوان
  • دانشگاه مهندسی باکو
  • دانشگاه گردشگری و مدیریت آذربایجان
  • دانشگاه فنی آذربایجان
  • آکادمی موسیقی باکو
  • دانشگاه غرب

در ادامه با دانشگاه های برتر کشور آذربایجان جهت تحصیل رایگان آشنا خواهید شد.

تحصیل در دانشگاه پزشکی آذربایجان

دانشگاه علوم پزشکی جمهوری آذربایجان بر اساس دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی آذربایجان (باکو) در 19 ژوئن سال 1930 تأسیس شد. دانشگاه پزشکی دولتی جمهوری آذربایجان از 5 فوریه 1991 به عنوان دانشگاه فعالیت داشته است. AMU بیش از 63000 پزشک و داروساز کاملاً واجد شرایط، هم برای جمهوری آذربایجان و هم برای بسیاری از کشورهای جهان آموزش داده است. امروزه عملکرد کلینیک های دانشگاه و همچنین تقویت پیشرفته مادی و فنی موجب ایجاد تغییر اساسی در جهت ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی برای رفع نیازها و انتظارات در بازار کار شده است.

دانشگاه علوم پزشکی جمهوری آذربایجان دارای یک ساختمان اداری، 6 ساختمان آموزشی، مرکز علمی و پژوهشی، غذاخوری دانشجویی و بوفه، تفرجگاه، انتشارات و روزنامه، مجتمع ورزشی بزرگ با استخر، کتابخانه اساسی و آزمایشگاه ها است. بیش از 7 هزار دانشجو در دانشگاه پزشکی آذربایجان مشغول به تحصیل می باشند و به طور کلی تحصیل در 7 دانشکده، مانند پزشکی عمومی 1 و 2، کودکان، پزشکی و بیولوژیکی، دندانپزشکی و داروسازی انجام می شود.

آکادمی دیپلماتیک آذربایجان

دانشگاه ADA به آماده سازی رهبران نوآور جهانی و ترویج تحقیقات مفید مشترک در مورد دیپلماسی، امور عمومی و بین المللی، تجارت، اقتصاد و علوم انسانی و علوم اختصاص یافته است. در این دانشگاه دانشجویان در برنامه های تحصیلی مورد نظر خود شرکت می کنند و ضمن برطرف کردن علایق و نیازهای خاص، به آنها فرصت داده می شود تا از آموزش های لازم را در زمینه تحصیلی مورد علاقه کسب کنند. در دانشگاه ADA دانشجویان می بایست برای حل مشکلات خود در چالش های مختلف شرکت کنند و این موجب پیشرفت دانشجویان خواهد شد. از همه مهم تر، دانشجویان می توانند ابتکار عمل، کار گروهی و همکاری خود در زمینه های مختلف را با تحصیل در این دانشگاه ارتقاء بخشند که مهارت های اساسی برای رهبران آینده می باشد.

ADA در ژانویه 2007 درهای خود را برای دانشجویان باز کرد و در سپتامبر 2012 به محوطه دانشگاه “سبز” و “هوشمند” دائمی خود در مرکز شهر باکو، جمهوری آذربایجان منتقل شد. برای مطلع شدن از شرایط ورود به دانشگاه های رایگان آذربایجان، تحصیل در آذربایجان و کسب اقامت تحصیلی در این کشور یا سایر کشورهای منطقه از جمله ارمنستان، گرجستان و یا روسیه و غیره می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول درباره دانشگاه های رایگان آذربایجان

در بخش پایانی مقاله دانشگاه های رایگان آذربایجان به سوالات مهم شما پاسخ داده شده است:

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های رایگان آذربایجان چگونه است؟ نظام تحصیلی در آذربایجان همچنان رایگان نیست یعنی دانشجویان حتی در دانشگاه های دولتی این کشور هم باید شهریه پرداخت کنند که البته میزان آن به مقدار قابل توجهی کم تر از دانشگاه های خصوصی این کشور است. منتهی از آن جایی که آذربایجان کشور ارزان قیمتی محسوب می شود، شهریه دانشگاه ها و هزینه زندگی در این کشور نسبتا راحت قابل پرداخت خواهد بود. البته تحصیل در آذربایجان برای دانشجویان ممتازی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوند رایگان یا تقریبا رایگان است. چرا که این بورسیه ها تمام یا بخشی از هزینه زندگی و تحصیل در این کشور را پوشش می دهد.
  • تحصیل در دانشگاه پزشکی آذربایجان چگونه است؟ دانشگاه علوم پزشکی جمهوری آذربایجان بر اساس دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی آذربایجان (باکو) در 19 ژوئن سال 1930 تأسیس شد. دانشگاه پزشکی دولتی جمهوری آذربایجان از 5 فوریه 1991 به عنوان دانشگاه فعالیت داشته است. AMU بیش از 63000 پزشک و داروساز کاملاً واجد شرایط، هم برای جمهوری آذربایجان و هم برای بسیاری از کشورهای جهان آموزش داده است. امروزه عملکرد کلینیک های دانشگاه و همچنین تقویت پیشرفته مادی و فنی موجب ایجاد تغییر اساسی در جهت ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی برای رفع نیازها و انتظارات در بازار کار شده است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *