ویزای تحصیلی

ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین

ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین

طی سال های اخیر عده زیادی آرژانتین را به عنوان مقصدی جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب کرده اند. با توجه به بالا بودن هزینه های تحصیل در خارج از کشور، بررسی ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین موضوعی مهم و قابل توجه می باشد و به افراد کمک می کند تا با توجه به بودجه ای که در اختیار دارند با اطمینان بیشتری در این حوزه تصمیم گیری نمایند. علاوه بر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت به آرژانتین از طریق کار، سرمایه گذاری و ازدواج نیز از روش های پرطرفدار مهاجرت به این کشور می باشند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، به بررسی تحصیل در آرژانتین و معرفی دانشگاه های ارزان این کشور خواهیم پرداخت و نحوه اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین را شرح خواهیم داد.

  • شرایط تحصیل در کشور آرژانتین برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به آرژانتین چیست؟
  • آیا می توان در این کشور به صورت رایگان تحصیل کرد؟
  • مهم ترین رشته های تحصیلی در این کشور کدامند؟

مهاجرت تحصیلی به آرژانتین

جمهوری آرژانتین یکی از بزرگترین کشورهای واقع شده در آمریکای جنوبی است که پس از برزیل، وسیع ترین کشور این قاره به شمار می رود. پایتخت آرژانتین شهر بوینس آیرس بوده که در سال 2023 جمعیتی بالغ بر 15.5 میلیون نفر را در خود جای داده است. زبان رسمی کشور آرژانتین اسپانیایی بوده اما امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. شایان ذکر است که کشور آرژانتین از نظر اقتصادی یکی از قدرتمند ترین کشورهای حوزه آمریکای لاتین به شمار می رود و سطح رفاه شهروندان آن بالاست. در گذشته آرژانتین از سرزمین های مستعمره اسپانیا بوده و پس از درگرفتن یک جنگ و استقلال طلبی ساکنین آن، به یه کشور مستقل تبدیل شده است.


آرژانتین سالانه میزبان عده زیادی از دانشجویان بین المللی بوده و از محبوب ترین مقاصد تحصیل در آمریکای لاتین به شمار می رود. دولت آرژانتین سالیانه حدودا 5.5% از تولید ناخالص داخلی خود را به توسعه آموزش و بازسازی سیستم آموزشی و تحصیلی خود اختصاص می دهد؛ این اقدام باعث شده تا دانشگاه ها و مراکز آموزشی آرژانتین از اعتبار خوبی در آمریکای لاتین و دنیا برخوردار باشند. با اخذ پذیرش از دانشگاه های آرژانتین می توان ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمود. امکان کار پس از تحصیل در آرژانتین نیز برای فارغ التحصیلان وجود دارد و این افراد می توانند از طریق اشتغال، اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

مزایای تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین

تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین برای تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ادامه تحصیل در این کشور هستند مزیت های بی شماری را ارائه می دهد. برخی از مهمترین مزیت های تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین به شرح زیر می باشد:

مزایای تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های آرژانتینتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل مقرون به صرفه یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت آرژانتین می باشد.
شرایط پذیرششرایط پذیرش در ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین بسیار ساده است و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
اساتید مجربوجود اساتید مجرب بین المللی از سراسر جهان یکی از دلایل تحصیل در این دانشگاه ها می باشد.

نظام دانشگاهی در کشور آرژانتین

همانطور که گفته شد تحصیل در دانشگاه های کشور آرژانتین در 3 مقطع تحصیلی وجود دارد، طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال، مقزع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکتری بین 3 تا 5 سال است. برای ورود به دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست اما برخی از دانشگاه های دولتی آزمونی برای ارزیابی اطلاعات عمومی دانشجو برگزار می کنند. رشته های تحصیلی در موسسات آموزش عالی آرژانتین در طیف گسترده ای ارائه می شود حتی امکان تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی برای دانشجویان وجود دارد، دانشجویانی که می خواهند در دوره های تخصصی پزشکی ادامه تحصیل دهند باید آزمون های تئوری و عملی شرکت کنند.

زبان آموزش در موسسات آموزش عالی آرژانتین زبان اسپانیایی است، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای فرد وجود دارد. اگر برای ادامه تحصیل زبان اسپانیایی را انتخاب کرده اید باید در آزمون CELU شرکت کنید و حداقل نمره تعیین شده را کسب کنید دقت داشته باشید که این آزمون در دانشگاه های تعیین شده در کل دنیا سالانه دو مرتبه برگزار می شود.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های آرژانتین در 2024

دانشجویان برای اینکه بتوانند ویزای تحصیلی آرژانتین 2024 و اخذ پذیرش از دانشگاه های آرژانتین را دریافت نمایند می ­باید مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود در آرژانتین ارسال نمایند:

  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی اعم از دیپلم پیش دانشگاهی کارشناسی برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد.
  • تسلط کامل به زبان اسپانیولی.
  • سپری نمودن دوره اینفرماسیون ناسیونال به مدت یکسال برای ورود به دانشگاه های دولتی آرژانتین.
  • دانشجویان پس از ورود به دانشگاه می ­باید یک دوره تحصیلی که شامل دو ترم با 7 درس می­ باشد را نیز ابتدا سپری نمایند. پس از گذراندن دوره­ فوق دانشجو می­ تواند در رشته مورد نظر خود در دانشگاه به تحصیل بپردازد.
  • دانشجویان عزیز توجه نمایند ورود دانشجویان به دانشگاه های آرژانتین به سادگی انجام می ­گیرد اما ادامه تحصیل در این دانشگاه ها بسیار سخت و دشوار است.

بهترین دانشگاه های آرژانتین

همانطور که بیان شد تحصیل در دانشگاه های آرژانتین رایگان است و تنها دانشجویان ­باید هزینه جزوات و کتب، حمل و نقل و بیمه را خود پرداخت نمایند. بهترین دانشگاه های آرژانتین البته دولتی هستند؛ رنکینگ این دانشگاه ها از دید طبقه بندی QS به شرح ذيل اين:

رنکینگ بهترین دانشگاه های آرژانتین

معرفی ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین

تحصیل در آرژانتین، علاوه بر بهره مندی از آموزشی سطح بالا، مزایایی از جمله زندگی با فرهنگ اسپانیایی و یادگیری این زبان و اشتغال پس از تحصیل در این کشور را در بر خواهد داشت. به طور کلی 96 دانشگاه در آرژانتین وجود دارد که از این تعداد 47 دانشگاه دولتی بوده و تحصیل در اکثر آن ها رایگان می باشد. برخی دانشگاه ها در مقاطع بالاتر مبلغی به عنوان شهریه از دانشجویان اخذ می نمایند که در مقایسه با تحصیل در اروپا و یا آمریکای شمالی، مبلغی بسیار ناچیز به شمار می آید. علیرغم پایین بودن هزینه های تحصیل در آرژانتین، امکان تحصیل ارزان تر در برخی دانشگاه های این کشور نیز وجود دارد.

در ادامه به معرفی 10 دانشگاه ارزان آرژانتین می پردازیم:

دانشگاه های ارزان آرژانتین
نام دانشگاهحداقل هزینه تحصیل سالیانه به دلار آمریکا
University of Buenos Aires$0
Universidad Nacional de la Plata$0
Universidad Nacional de Cuyo$0
Universidad Nacional de Quilmes$0
Universidad Nacional de General San Martín$0
Universidad Tecnológica Nacional – Facultad Regional Córdoba$50
Universidad del Cema$3000
Universidad Católica de Córdoba$5000
Universidad de San Andres$8000
Torcuato Di Tella University$13400

معرفی ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین

نحوه اخذ پذیرش از ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آرژانتین باید پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، مدارک لازم را جهت بررسی به دانشگاه ارسال نمایند. از جمله مهم ترین مدارک می توان به مدرک زبان اسپانیایی اشاره کرد. دانشجویانی که قصد شرکت در دوره های آموزشی به زبان انگلیسی را دارند باید مدرکی جهت اثبات توانایی خود از جمله IELTS، همراه با مدارک موجود ارائه دهند. هم چنین مدارک مقاطع تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات و مقاله های ثبت شده در صورت وجود نیز باید ارائه گردند. قابل ذکر است که دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی آرژانتین را دارند باید دوره ای یک ساله تحت عنوان اینفرماسیون ناسیونال را بگذرانند. پس از بررسی مدارک و در صورت تایید، نامه ای به فرد متقاضی ارسال خواهد شد که از طریق آن می تواند جهت اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین اقدام نماید.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور آرژانتین

دانشگاه های کشور آرژانتین به 2 صورت دولتی و خصوصی هستند، هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی برآورد می شود. دانشجویان خارجی و بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی آرژانتین باید سالانه مبلغ 5000$ (دلار) پرداخت کنند اما اگر موفق به اخذ بورس تحصیلی شوند می توانند به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی است دانشجو باید برای تحصیل در رشته های غیر پزشکی در مقطع کارشناسی سالانه مبلغ 15000$ (دلار) پرداخت کند.

هزینه تحصیل در رشته های معماری، حسابداری، فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر در مقطع کارشناسی ارشد سالانه به 20000$ (دلار) می رسد. دانشجویان باید علاوه بر این مبالغ هزینه های جانبی مثل: بیمه درمانی، خرید ملزومات تحصیلی و هزینه ثبت نام را در نظر داشته باشند. علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه های آرژانتین لازم است هزینه های زندگی در این کشور را بررسی کنید. هزینه های زندگی در آرژانتین گران نیست، در سال 2024 هزینه زندگی برای 1 نفر در این کشور آرژانتین 43485ARS (پزو آرژانتین) و برای خانواده 4 نفره 105180ARS (پزو آرژانتین) برآورد شده است.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های غیر رایگان آرژانتین

دانشجویان خارجی و بین المللی با سابقه درخشان تحصیلی می توانند از بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده بهره مند شوند و تحصیل رایگان در دانشگاه های آرژانتین را تجربه کنند. بورسیه های تحصیلی ارائه شده معمولا هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی دانشجو را پوشش می دهند، جهت دریافت بورس تحصیلی دانشجو باید واجد شرایط لازم باشد و در زمان مقرر شده برای بررسی درخواست مدارک و مستنداتی به دانشگاه ارائه کند. همانطور که گفته شد برای اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های آرژانتین باید دارای سوابق تحصیلی درخشانی باشید و در مقاطع تحصیلی نمرات بالایی کسب کرده باشید علاوه بر این دانشجو باید تحقیقاتی در زمینه های مهم ارائه کند. لازم به ذکر است اخذ نمره بالا در آزمون GMAT شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی افزایش می دهد.

بیشتر بورسیه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های آرژانتین به دانشجوبان نروژی تعلق می گیرد اما یکی از بهترین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ایرانی بورس Educational Loan Fund نام دارد. در مقطع کارشناسی که جز مقاطع تحصیلی پر متقاضی است بورسیه تحصیلی به 2 صورت ارائه می شود که عبارتند از: بورس EEA و بورس تحصیلی برای دانشجویانی که نمرات بالایی در مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی کسب کرده اند. دانشجویی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی نشد می تواند به عضویت سازمان رفاه دانشجویان در آید که به این ترتیب هزینه های تحصیل و حمل و نقل وی کاهش می یابد.

نحوه دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین

دانشگاه ها و مراکز آموزشی آرژانتین سالانه میزبان بیش از 90000 دانشجوی بین المللی می باشند که از این تعداد بیش از 30000 دانشجو از کشورهایی از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی به آرژانتین مهاجرت تحصیلی می کنند. دانشجویان بین المللی جهت ااقامت برای تحصیل در آرژآنتین باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. به این منظور، افراد باید پس از پرداخت هزینه های لازم، در تاریخ مقرر شده از سوی سفارت با همراه داشتن مدارکی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، در جلسه مصاحبه حضور یابند. هزینه لازم جهت اخذ ویزا حداکثر $100 (دلار آمریکا) می باشد و پس از پرداخت، رسید آن باید به همراه سایر مدارک به سفارت تحویل داده شود. برخی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت
  • مدارک هویتی
  • عکس پاسپورتی

کار پس از تحصیل در دانشگاه های آرژانتین

بررسی راه های مهاجرت به آرژانتین نشان داده است که تحصیل پرطرفدارترین روش برای اخذ اقامت این کشور می باشد. چرا که کسانی که با اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی یا خصوصی آرژانتین ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورند می توانند پس از فارغ التحصیلی در صورت تسلط به زبان اسپانیایی به راحتی شغلی پیدا کنند و اقامت خود را تمدید نمایند. در حالی که کسانی که علاقه مند به کار در آرژانتین هستند و می خواهند بدون تحصیل در این کشور مستقیما ویزای کاری دریافت کنند ضروری است از یک کارفرمای آرژانتینی پیشنهاد شغلی داشته باشند.

 

البته با توجه به این که تحصیل در نروژ، آلمان، اتریش و فرانسه نیز رایگان است و این کشورها توسعه یافته هستند و نرخ بیکاری پایینی دارند، غالب افراد ترجیح می دهند آن ها را انتخاب کنند. حتی در اروپا کشورهایی هستند که اگرچه نظام تحصیلی رایگان ندارند اما به دلیل ارزان قیمت بودن و نرخ بیکاری پایین همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار داشته اند. از آن جمله می توان به مجارستان اشاره نمود که هزینه زندگی در آن به طور متوسط ماهیانه تنها 500€ (یورو) است و تحصیل در آن سالیانه بین 2000€ تا 8000€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت.

کارشناسان ما در تیم وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا با توجه به عواملی از جمله شرایط مالی، سن، بودجه و تخصص، شما عزیزان را برای داشتن یک مهاجرت ایده آل راهنمایی کنند.

سوالات متداول در خصوص ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • شرایط پذیرش در ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین چگونه است؟ بر خلاف اغلب دانشگاه های خصوصی در آرژانتین، شرایط پذیرش در ارزان ترین دانشگاه های این کشور بسیار ساده و در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • آیا برای تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های آرژانتین به مدرک زبان نیاز داریم؟ تمامی دانشگاه های ارزان در آرژانتین از الزامات زبانی گسترده ای پیروی می کنند، و در برخی از آنها از آزمون های زبان انگلیسی در محض ورود استفاده می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *