ویزای تحصیلی

ارزان ترین دانشگاه های ایسلند

ارزان ترین دانشگاه های ایسلند

ایسلند یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی است. با توجه به افزایش متقاضیان تحصیل در ایسلند در 2024، ارزان ترین دانشگاه های ایسلند شرایط به مراتب سختتری را جهت پذیرش افراد ایجاد کردند. با این وجود دانشجویان دارای سوابق تحصیلی درخشان و علاقه مند به فعالیت در پروژه های تحقیقاتی مرتبط با رشته های گوناگون، قادر خواهند بود با ثبت نام در موسسات آموزش عالی ایسلند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل بپردازند. باید خاطرنشان کنیم که هزینه ثبت نام برای افراد خارجی در دانشگاه های خصوصی ایسلند 450€ (یورو) بوده و این مبلغ فارغ از شهریه هر ساله اخذ می گردد. اطلاع از سایر هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها با مطالعه این مقاله و ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به راحتی امکانپذیر خواهد بود.

  • شرایط تحصیل در ایسلند چیست؟
  • محدودیت های ورود به ایسلند به عنوان دانشجوی خارجی چیست؟
  • آیا ایسلند دانشگاه های معتبری دارد؟
  • هزینه تحصیل در ایسلند چقدر است؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در ایسلند تحصیل کرد؟
  • فرایند تحصیل در ایسلند چقدر طول می کشد؟

درباره ایسلند و دانشگاه های آن

ایسلند در بخش شمالی قاره اروپا واقع شده و در جنوب آن اقیانوس اطلس قرار دارد؛ بخش قابل توجهی از درآمد سالیانه دولت ایسلند از صنعت توریسم تأمین می گردد. جاذبه های طبیعی متعدد این کشور همراه با قوانین مناسب کار، موجب شده تا در سال های اخیر نرخ مهاجرپذیری ایسلند با افزایش قابل توجهی روبرو باشد؛ به گونه ای که طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2024 تعداد 50222 مهاجر خارجی در این سرزمین سکونت داشته اند که 14% از جمعیت ایسلند را شامل می شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که آمار تعداد مهاجرین حاضر در ایسلند با افزایش 2 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است. از سایر دلایل این امر می توان به قرارگیری ایسلند در حوزه شنگن اشاره کرد که مزیت های رفاهی و اقتصادی بسیاری را برای شهروندان آن به ارمغان می آورد.


با استقلال رسمی ایسلند از دانمارک در دسامبر 1918 میلادی، صاحب منصبان این کشور اقدام به توسعه فضاهای آموزشی کرده و اگرچه در قرن بیستم میلادی وضعیت اسفناک اقتصاد ایسلند بر همگان هویدا بود، هم اکنون با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در نظام آموزش و سایر امور اصلی این کشور، مردم از رفاه اقتصادی بسیار مطلوبی برخوردار می باشند. زبان تحصیل در این کشور ایسلندی بوده و شایان ذکر است که دوره های گوناگونی در دانشگاه های مقرون به صرفه ایسلند به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردند اما تسلط بر زبان ایسلندی شانس افراد برای اخذ ویزای تحصیلی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. تحصیل در شهرهایی چون ریکیاویک (Reykjavík) به فراخور استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات آموزشی با هزینه های بیشتری نیز همراه خواد بود اما متقاضیان می توانند با زندگی در سایر شهرهای کشور کوچک ایسلند اوضاع مالی خود را براحتی مدیریت کنند.

شرایط تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های ایسلند

شرایط تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های ایسلند

طبق قوانین نظام آموزشی کشور ایسلند، تحصیل در مدارس دولتی برای شهروندان این کشور و افراد دارای تابعیت ایسلند کاملا رایگان می باشد؛ تعداد مدارس دولتی این کشور 192 عدد بوده و دانش آموزان ایسلندی برای 10 سال به صورت اجباری در این مراکز حضور خواهند داشت. بیش از 18000 دانش آموز در مقاطع آموزش عالی ایسلند مشغول به تحصیل هستند که از این نفرات 5% مهاجرین سایر کشورهای جهان می باشند. افراد پس از اخذ مدرک Grunnskólapróf با پایان دوره fjölbrautaskólar از مدارس ایسلند مجوز حضور به دانشگاه های معتبر این کشور را دریافت می نمایند. ایسلند دارای موسسات آموزش عالی متعددی بوده اما تعداد کم دانشگاه های سطح این کشور یکی از معضلات انتخاب بهترین گزینه برای ادامه پروسه تحصیل می باشد. کشور ایسلند دارای 7 دانشگاه می باشد که در این بین 4 دانشگاه دولتی و 3 دانشگاه خصوصی دیده می شوند.

دانشگاه های ایسلند برای دو ترم بهار و پاییز به صورت جداگانه دانشجو می پذیرند. شروع ترم از اوایل سپتامبر بوده و در ماه دسامبر پایان می یابد. ترم بعدی دانشجویان نیز با آغاز ماه ژانویه شروع گشته و تا اواخر می ادامه خواهد داشت. اخذ ویزای تحصیلی ایسلند یکی از محتمل ترین روش های مهاجرت به این کشور بوده و مطابق با ضوابط سیستم آموزشی و دانشگاه های این سرزمین، ماه های مارس و ژوئن بهترین زمان های ارائه درخواست از سوی افراد می باشند. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه هدف علاوه بر اطلاع از امکانات و تجهیزات آموزشی، نحوه ارائه دروس و مطالعه تقویم آموزشی درخواست خود را ثبت نمایند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دریافت ویزای تحصیلی ایسلند پروسه ای 3 ماهه بوده و در برخی موارد بیش از 90 روز نیز به طول می انجامد.

نکاتی پیرامون ارزان ترین دانشگاه های ایسلند

تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های ایسلند اگرچه با ارقام سرسام آوری برای شهریه های سالانه همراه نخواهد بود، اما با توجه به قوانین این کشور افراد در زمان ورود به ایسلند می بایست از تمکن مالی برخوردار باشند؛ بدان معنا که افراد می بایست در ماه از حقوق حداقلی 11500ISK (کرون ایسلند) بهره مند باشند؛ این رقم برای خانواده های دونفره 18500 ISK (کرون ایسلند) اعلام شده است. سایر مدارک مورد نیاز دریافت مجوز تحصیل در ایسلند به شرح ذیل می باشد:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • تسلط کافی بر زبان ایسلندی
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • سوابق تحصیلی و ریز نمرات
  • تاییده رزرو محل سکونت در ایسلند

با توجه به اینکه دانشگاه های ایسلند نظیر آکادمی هنر و دانشگاه بیفست اغلب مقصد گروهی از متقاضیان می باشند که دغدغه چندانی برای هزینه های تحصیل ندارند، پیشنهاد می شود افرادی که به دنبال تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های ایسلند می باشند با مطالعه مطالبی پیرامون دانشگاه های کشاورزی، هولار و آکوریه به اخذ پذیرش از این مراکز مبادرت ورزند. در ادامه به مقایسه متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی ایسلند برحسب کرون پرداخته ایم:

مقایسه هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی ایسلند

با توجه به اینکه دانشجویان می بایست هزینه ماهیانه حدود 800$ (دلار آمریکا) را برای خود درنظر بگیرند، اخذ انواع بورسیه های تحصیلی ارائه شده اقدامی بسیار سودمند و مفید بنظر می آید. در ادامه به بررسی ارزان ترین دانشگاه های ایسلند به ترتیب حداقل شهریه اخذ شده پرداخته ایم:

نام دانشگاهرتبه
University of Iceland1
University of Akureyri2
Hólar University College3
Agricultural University of Iceland4
Reykjavík University5

اقامت پس از تحصیل در ایسلند

لازم به ذکر است با مهاجرت تحصیلی به کشور ایسلند نمی توانید به صورت دائم در این کشور اقامت داشته باشید پس باید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه از طریق راه های دیگری مثل ورود به بازار کسب و کار یا سرمایه گذاری در این کشور اقامت داشته باشید تا بتوانید اقامت دائم و پس از آن تابعیت و پاسپورت ایسلند را به دست بیاورید. برای ورود به بازار کار باید به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشید پس از یافتن کار و عقد قرارداد بین کارفرما و متقاضی باید اقدامات لازم برای تغییر ویزای دانشجویی به ویزای کار ایسلند انجام شود. اگر قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارید می توانید ثبت شرکت یا خرید ملک را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

امیدواریم پس از مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با دانشگاه های رایگان ایسلند کسب کرده باشید، در طول سال های اخیر تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار گرفته است برای شناخت بیشتر شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور به لینک تحصیل در اتریش مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای قابلیت هدایت و راهنمایی شما در این زمینه به بهترین نحو ممکن می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *