ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ

معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ

افرادی که به جهت تحصیل به لوکزامبورگ مهاجرت می کنند، شاید دغدغه اصلی آنها انتخاب یک دانشگاه مناسب و باکیفیت می باشد. در مقاله ای که پیش روی شماست سعی کرده ایم که به معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ بپردازیم تا شما یک انتخاب مناسب جهت تحصیل داشته باشید.

از آنجایی که کشور لوکزامبورگ چند فرهنگی و چند زبانی می باشد، هر ساله دانشجویان خارجی زیادی برای تحصیل، به این کشور مهاجرت می کنند. همچنین کشور لوکزامبورگ در تمامی مقاطع تحصیلی پذیرای دانشجویان گرامی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه فراوانی که در زمینه مهاجرت دارد، تمامی تلاش خود را میکند که مراجعان عزیز با دلی روشن و مطمئن از آنچه برایشان رقم خورده وارد مسیر پیشرفت خود شوند. تا انتهای مقاله همرامان باشید تا شاید به بخشی از سوال های شما عزیزان در معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ پاسخ داده شود.

نگاهی بر سیستم آموزشی لوکزامبورگ

یکی از اولویت های دانشجویان برای این که کشور لوکزامبورگ را برای تحصیل انتخاب می کنند، شاید به این دلیل باشد که جامعه فوق مدرن کشور لوکزامبورگ، چند زبانه و چند فرهنگی می باشد، بنابراین در دانشگاه های این کشور، آموزش و یادگیری با چند زبان متفاوت تدریس می شود. معمولا زبان تدریس در دوره ها و مقاطع آموزشی در لوکزامبورگ فرانسه_ انگلیسی، فرانسوی_ آلمانی و انگلیسی_ آلمانی می باشد، همچنین استادان و کارشناسان دانشگاه های کشور لوکزامبورگ در زمینه دروسی که تدریس می کنند، بسیار متخصص و با تجربه هستند و دانشجویان را برای توسعه و افزایش مهارت هایشان در رشته ای که در آن در حال تحصیل هستند، تشویق می کنند.


تمامی برنامه های درسی و آموزشی در کشور لوکزامبورگ بروز بوده و اکثر دانشگاه های این کشور برای راغب شدن دانشجویان به جهت ادامه تحصیل در این کشور دوره های آموزشی زبان را ارائه می دهد. دانشجویان پس از تمام تحصیل خود و فارغ التحصیل شدن می توانند در این کشور برای اقامت اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ مراجعه کنید. کشور لوکزامبورگ دارای 2 دانشگاه، 2 دانشکده تجارت و دارای یک موسسه که در آن مطالعات سیاسی آموزش داده می شود می باشد.

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ

در بین کشورهایی با وسعت کم در دنیا نام کشور لوکزامبورگ با وسعتی بالغ بر 2586 کیلومتر مربع دیده می شود، تعداد دانشگاه ها در این کشور انگشت شمار است که یکی از دلایل آن می تواند کوچک بودن این کشور باشد. در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی (لیسانس بین 3 الی 4 سال، فوق لیسانس 2 سال و دکتری 3 سال) وجود دارد، رشته های تحصیلی در انواع مختلفی مثل: رشته های پزشکی، رشته های فنی و مهندسی و رشته های علوم انسانی ارائه می شود. برای تحصیل در لوکزامبورگ به عنوان یک دانشجو خارجی باید مدارک تحصیلی شما توسط Ministère de l’Education nationale تایید شود، اگر شهروند غیر اروپایی باشید باید ویزای دانشجویی کشور لوکزامبورگ را دریافت کنید.

مدارک ارائه شده توسط بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ در سراسر دنیا معتبر است به این ترتیب دانشجویان می توانند برای تحصیلات عالی سایر دانشگاه ها در دنیا را انتخاب کنند. متقاضیان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور لوکزامبورگ را دارند باید آگاه باشند که دانشگاه لوکزامبورگ تنها دانشگاه این کشور است که مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2024-2025 است و هیچ یک از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2024-2025 نمی باشند.

دانشگاه های لوکزامبورگ

دانشگاه های لوکزامبورگ در سراسر جهان به دلیل چندزبانگی، دیدگاه بین المللی و برنامه های تحقیقاتی خود شناخته شده هستند. این دانشگاه ها پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان از دوک بزرگ و خارج از کشور است. علاوه بر این، مؤسسات آموزش عالی خصوصی معتبر خارجی طیف گسترده ای از دوره ها و مدارک تحصیلی را برای همه نیازها ارائه می دهند. نه تنها مجموعه متنوعی از موسسات آموزش عالی در کشور وجود دارد، بلکه محیط فرهنگی و اجتماعی باعث می شود تا از زندگی دانشجویی خود نهایت لذت را ببرید.

دانشگاه لوکزامبورگ مهم ترین و بزرگ ترین دانشگاه این کشور است. دیگر دانشگاه معروف لوکزامبورگ دانشگاه اروپایی است و دانشگاه تجارت تخصصی نیز دارد که پذیرای دانشجویان بین المللی در حوزه تجارت و مدیریت است. دانشگاه لونکس که یک دانشگاه پزشکی و سلامت و بهداشت است هم برای دانشجوان علاقمند به پزشکی و پرستاری مناسب است.

معرفی دانشگاه های برتر لوکزامبورگ 2024

از بهترین و پیشرفته ترین دانشگاه های لوکزامبورگ 2024 می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  1. دانشگاه لوکزامبورگ
  2. (European Institute of Public Administration (EIPA
  3. دانشگاه تجارت لوکزامبورگ
  4. دانشگاه بین المللی بهداشت و ورزش LUNEX

معرفی ویژگی های دانشگاه های لوکزامبورگ

دانشگاه لوکزامبورگ در سال 2003 تاسیس شده است و تنها دانشگاه ملی کشور لوکزامبورگ می باشد. از جمله کمپ های این دانشگاه Limpertsburg Campus/ Campus Belval می باشد. در این دانشگاه تدریس دروس به جند زبان فرانسه، انگلیسی، آلمانی صورت می پذیرد و چندین برنامه آموزشی در مقاطع ارشد و دکترا فقط به زبان انگلیسی ارائه می شود. از جمله دانشکده های دانشگاه لوکزامبورگ شامل دانشکده علوم، فناوری اطلاعات، دانشکده حقوق، اقتصاد، دانشکده زبان و ادبیات، علوم انسانی، هنر و آموزش می شود. لازم به ذکر است دانشگاه لوکزامبورگ دارای 3 مرکز تحقیقاتی میباشد و جز دانشگاه های بین المللی اروپا است.

معرفی ویژگی های دانشگاه های لوکزامبورگ

دانشگاه های تجارت (LSB) و بهداشت و ورزش (LUNEX)

دانشگاه تجارت لوکزامبورگ دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • سطح علمی بسیار بالا
  • برجسته ترین استادید در کل جهان
  • آموزش در این دانشگاه در سطح بین المللی می باشد.
  • برنده جایزه در بکارگیری روش های نوین برای تحصیل و ایجاد کسب و کار

هدف آموزش ها در این دانشگاه یادگیری، تفکر، تصمیم گیری و در کل یک رهبر برای پروژه های علمی و مشاوره ای است. استادان دانشگاه تجارت تنها یک استاد نیستند، بلکه رهبران در زمینه تجارت نیز هستند. دانشگاه بین المللی بهداشت و ورزش LUNEX در زمینه های تناسب اندام، ورزش، درمان و پیشگیری فعالیت میکنند.

میزان تحصیل در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ چیزی حدود 400€ تا 800€ (یورو) می باشد. هزینه های مربوط به کسب و کار حدودا 1000€ تا 15000€ (یورو) در سال می باشد. در دانشگاه تجارت و کسب و کار هزینه های این دانشگاه حدود 17000€ (یورو) در سال می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ مراجعه کنید.

نحوه و شرایط پذیرش برای تمامی کشورها یکسان می باشد که به شرح زیر می باشد:

  • ترجمه تمامی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • گواهی که نشان دهد، فرد دوره زبان انگیسی را طی کرده است.
  • ارائه تمامی ریز نمرات که به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده باشد.

اخذ ویزای لوکزامبورگ

همانطور که تا اینجای مقاله همراه ما بودید و به معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ پرداخته شد، برای این که وارد دانشگاه های لوکزامبورگ شوید بایستی ویزای این کشور را داشته باشید، در این قسمت به مدارک و چگونگی اخذ ویزای لوکزامبورگ می پردازیم:

  • داشتن یک گذرنامه که حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست + 2 قطعه عکس
  • تعیین کردن محل اقامت در کشور لوکزامبورگ
  • مدرکی که نشان دهد شما تمکن مالی دارید.
  • دارا بودن بیمه درمانی
  • نامه ای از دانشگاهی در لوکزامبورگ که نشان دهد شما توسط این دانشگاه مورد قبول واقع شده اید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی لوکزامبورگ

تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی لوکزامبورگ کاملا رایگان نیست و دانشجویان ملزم به پرداخت مبلغی جهت ادامه تحصیل خود در این دانشگاه ها می باشند. برخی دانشگاه ها ظرفیتی جهت پذیرش برخی دانشجویان به صورت رایگان اعلام می کنند که برای واجد شرایط بودن باید از علاوه بر داشتن رزومه تحصیلی بسیار قوی و مقالات ثبت شده، به زبان آلمانی یا فرانسوی نیز مسلط بود چراکه تحصیل رایگان در این کشور به این دو زبان صورت می گردد.

نکته قابل توجه این است که امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی نیز برای عده خاصی از افراد وجود دارد. از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی می توان به داشتن یک رزومه تحصیلی قوی و مقالات ثبت شده اشاره کرد. هم چنین این افراد باید اثبات کنند که شرایط مالی آنان اجازه پرداخت شهریه دانشگاه را نمی دهد. بورسیه های تحصیلی در این کشور به دانشجویان رشته های محتلفی از جمله کشاورزی، هنر، علوم انسانی و غیره ارائه می شوند که معمولا فقط هزینه شهریه دانشگاه را در بر می گیرند. طبق موارد اعلام شده از سوی دانشگاه های لوکزامبورگ، کم ترین هزینه سالیانه برای تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های این کشور به شرح زیر است:

ارزان ترین دانشگاه های کشور لوکزامبورگحداقل هزینه سالیانه
University of Luxembourg€800
LUNEX International University of Health, Exercise and Sports€9000
(Luxembourg School of Business (LSB€9000
(European Business University (EBU€10950
Business Science Institute€11716
JWCBT) – Sacred Heart University)€14500

بورسیه دانشگاه های لوکزامبورگ

علاوه بر تحصیل در لوکزامبورگ با هزینه های پایین، متقاضیان همچنین برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ می توانند از فرصت دریافت بورس تحصیلی نیز استفاده کنند. قبل از بررسی شرایط بورس تحصیلی، متقاضیان بایستی با هزینه های زندگی در این کشور اروپایی نیز آشنا باشند. بر طبق آمار سال 2024، میانگین هزینه زندگی ماهانه در لوکزامبورگ برای هر فرد خارجی در حدود 2500€ (یورو) می باشد که بالاتر از اغلب کشورهای اروپایی است:

نمودار مقایسه هزینه زندگی در لوکزامبورگ با آلمان، انگلیس و فرانسه

همان طوری که در نمودار فوق هم مشخص است، هزینه زندگی در لوکزامبورگ فقط با هزینه زندگی در انگلستان مشابه است. اما دانشجویان برای تامین بخشی از این هزینه های خود در کشور لوکزامبورگ می توانند به گزینه بورس تحصیلی لوکزامبورگ به قرار زیر دست یابند:

  • بورسیه تحصیلی مثل بورسیه CEDIES تا 13000€ (یورو) در سال
  • گرانت اراسموس برای کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  • فاند تحرک پذیری یا mobility fund
  • برنامه های بورس کشورهای مختلف برای ساپورت دانشجویان خود

در آخر این که تمامی کارشناسان و مشاوران باتجربه سفیران سروش سعادت در تلاش هستند که شما را در خصوص معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ به صورت مشاوره تلفنی و یا حضوری یاری کنند. در این مقاله به علت محدودیت و توضیحات تنها بخشی از اطلاعات را در زمینه مهاجرت و همچنین معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ می توانیم به سمع حضورتان برسانیم، چنانچه سوالاتی در این باره دارید می توانید در تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ما درمیان بگذارید.

سوالاتی درباره معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا دانشگاه های ارزشمندی در لوکزامبورگ وجود دارد؟ باید در نظر داشت که این کشور کوچک، میزبان دانشگاه های بسیار کمی هستند.
  • مهم ترین ارزشی که تحصیل در دانشگاه های این کشور می تواند به همراه داشته باشد چیست؟ فرد می تواند پس از تحصیل خود، در این کشور به کار مشغول شود و بهترین شرایط ممکن را ایجاد کند.
  • آیا دانشگاه های لوگزامبورگ دارای رتبه جهانی هستند؟ خیر این دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی جایگاه ویژه ندارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *