ویزای تحصیلی

دانشگاه های رایگان هنگ کنگ

دانشگاه های رایگان هنگ کنگ

تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ و به طور کلی ادامه تحصیل به صورت رایگان در این شهر شرایط خاصی دارد که باید پیش از اقدام بررسی گردد. این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است تا شما عزیزان از شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ، روش های کاهش هزینه های تحصیل در هنگ کنگ، بورسیه های تحصیلی در این شهر و سایر موارد مرتبط آگاه شوید.

تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ

به دلیل ترکیب فرهنگ های شرقی و غربی و مضامین سنتی و عناصر مدرن، هنگ کنگ یکی از بهترین و مناسب ترین مقاصد برای ادامه تحصیل و زندگی به شمار می رود. هنگ کنگ یکی از قدرت های برتر اقتصادی در جهان است و لازم به ذکر است که سرمایه گذاری های زیادی در این منطقه اداری در زمینه های مختلف آموزشی و پرورشی صورت گرفته است. به همین دلیل، هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ اقدام به مهاجرت به هنگ کنگ می کنند.

پاین شهر دارای سه دانشگاه است که در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. هنگ کنگ یکی از پانزده مقصد برتر برای ادامه تحصیل در دوره ها، برنامه ها و رشته های تحصیلی مختلف می باشد. دانشجویان می توانند از روش های مختلف مانند کسب کمک هزینه تحصیلی هزینه های اعزام دانشجو به هنگ کنگ را به حداقل برسانند.

سال تحصیلی در هنگ کنگ شامل دو ترم است و ترم اول از اوایل سپتامبر آغاز می شود و تا اواخر دسامبر ادامه دارد. در حالی که ترم دوم از نیمه دوم ماه ژانویه تا ماه مه ادامه دارد. مهلت ثبت نام در دوره ها و برنامه های تحصیلی دانشگاه ها هنگ کنگ در بین دانشگاه های این شهر متفاوت است. اما معمولاً مهلت ثبت نام در دانشگاه های هنگ کنگ بین ماه های دسامبر و مه برای برنامه هایی که از سپتامبر شروع می شود، اجرا می شود. پس از پذیرش، از دانشگاه انتظار می رود حامی متقاضی برای درخواست ویزا باشد. علاوه بر ارائه مدارک هویتی، متقاضیان باید مدارک تحصیلی مورد نیاز و بیانیه بانکی (یا از منابع مالی متقاضی یا افرادی که پیشنهاد حمایت مالی می دهند) ارائه دهند. همچنین فرم درخواست ویزا را تکمیل کنند.

تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ

هزینه تحصیلات عالی در هنگ کنگ بسته به دوره و اینکه آیا متقاضیان اهل هنگ کنگ هستند، از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. برای کاهش هزینه های تحصیل در هنگ کنگ دانشجویان بین المللی می توانند از کمک هزینه های تحصیلی در هنگ کنگ بهره مند شوند. بورس های تحصیلی متعددی برای حمایت از تحصیل و زندگی در هنگ کنگ وجود دارد.

  • بورسیه تحصیلی دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ : ارزش این بورس تحصیلی برای دانشجویان خارجی سالانه 10200$ (دلار آمریکا) است.
  • بورسیه تحصیلی خود تأمین مالی پس از دوره متوسطه: ارزش این بورس تحصیلی برای دانشجویان خارجی و داخلی سالانه 10300$ (دلار آمریکا) است.
  • طرح کمک هزینه دکتری هنگ کنگ: این طرح کمک هزینه تحصیلی شامل کمک هزینه تحصیل به مبلغ 38600$ (دلار آمریکا) به صورت سالانه است.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ را با بورسیه تحصیلی انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، یکی از متداول ترین راه ها برای تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ اخذ بورسیه تحصیلی می باشد. نکته قابل توجه این است که، روند درخواست بورسیه تحصیلی در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ به راحت ترین شکل ممکن صورت می گیرد. اغلب بورسیه های تحصیلی دانشگاه های رایگان هنگ کنگ با همکاری دولت این کشور به دانشجویان متقاضی اعطا می شود.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست بورسیه تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ را مشاهده فرمایید:

روند درخواست بورسیه تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ

بهترین دانشگاه های رایگان هنگ کنگ

برای پذیرش در دانشگاه های هنگ کنگ، متقاضیان باید در آزمون ورودی شرکت کنند. برای ورود به برخی از دانشگاه های این منطقه اداری ممکن است از دانشجویان خواسته شود تا در مصاحبه نیز شرکت کنند. علاوه بر الزامات دانشگاهی، متقاضیان باید مراحل قانونی مانند اخذ ویزای دانشجویی را نیز سپری کنند. در برخی دانشگاه ها مسیرهای پذیرش دیگری وجود دارد. به عنوان مثال، افرادی که بیش از 23 سال سن دارند می توانند در صورت داشتن توانایی استثنایی در زمینه تحصیلی مورد نظر، پذیرش شوند. اگرچه در اولین دوره های آموزش در هنگ کنگ به زبان چینی می باشند. اما پس از دوره آموزش متوسطه از زبان انگلیسی برای تدریس دروس استفاده می شود.

دانشجویانی که مایل به تحصیل در هنگ کنگ هستند می توانند با کسب کمک بورس تحصیلی هزینه های دانشجویی خود در این شهر را به حداقل برسانند. اگر قصد دارید در کشورهای مختلف مشغول به تحصیل شوید و اقدام به کسب ویزای دانشجویی کشورهای خارجی کنید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه های رایگان هنگ کنگ

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص دانشگاه های رایگان هنگ کنگ پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • شرایط پذیرش در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، شرایط پذیرش در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ بسیار ساده می باشد، و در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • آیا الزامات زبانی در دانشگاه های رایگان وجود دارد؟ خیر، یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های رایگان هنگ کنگ، نبود الزامات زبانی در این دانشگاه ها می باشد. زیرا دروس آموزشی در اغلب دانشگاه های رایگان در هنگ کنگ به زبان انگلیسی ارائه می شود.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *