ویزای تحصیلی

دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیا

دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیا

یکی از بهترین گزینه های موجود جهت تحصیل علاقه مندان در کشورهای آمریکای لاتین، دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیا محسوب می شوند. کشور کلمبیا در سال های اخیر با افزایش بیش از 10% تعداد مهاجرینی که با اهدافی نظیر تحصیل و کار به این کشور سفر می کنند مواجه بوده است. رونق بازار اقتصادی و پیشرفت های چشمگیر در زمینه آموزش و تحصیل را می توان از علل عمده این امر دانست. اگرچه کلمبیا چهارمین کشور بزرگ حوزه آمریکای جنوبی به حساب می آید، دارای یکی از بالاترین تعداد دانشجویان خارجی بوده که در دانشگاه های متعدد شهرهای گوناگون این کشور مشغول به تحصیل می باشند.

از متداول ترین رشته های تحصیلی در کلمبیا پس از مدیریت بازرگانی، می توان به علوم انسانی و طبیعی، مهندسی IT و تکنولوژی زیستی اشاره کرد. شاخه های مربوط به هنر در جایگاه بعدی قرار می گیرند. هزینه های بسیار معقول تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کلمبیا توجه افراد از اقصی نقاط جهان را به خود جلب کرده و ویزای تحصیلی این کشور را به یکی از پرمخاطب ترین شیوه های دریافت مجوز اقامت در کلمبیا بدل کرده است. همچنین کیفیت بالای ارائه علوم پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های دولتی و خصوصی و همراه شدن آن با سطح بالای آموزش بالین به دانشجویان سبب ایجاد فضای مناسبی در این مقوله شده است. در ادامه این مقاله با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به بررسی جزئیات تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیا بپردازیم.

  • تفاوت دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور در چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه ها چه تفاوتی دارد؟
  • آیا دانشگاه های خصوصی کلمبیا مورد تایید هستند؟
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان کلمبیا

در ابتدای مقاله عنوان شد که شرایط تحصیل در کلمبیا ایده آل و مطلوب است. بنابراین چنانچه به دنبال آن هستید تا تحصیلات عالیه خود را در کشور آمریکای لاتین ادامه داده و مدرک فارغ التحصیلی خود را در رشته مورد علاقه اخذ نمایید، کلمبیا می تواند کلیه نیازها و آرزوهای شما را برآورده سازد. دانشگاه های کلمبیا محیط آموزش و یادگیری منحصر به فردی را برای دانشجویان بین المللی در زمینه های علمی و تخصصی فراهم نموده اند و می کوشند زمینه های تدریس و سطح تحقیقات خود را با منابع وسیع کلان شهرها پیوند دهند. دانشجویان با تحصیل در کلمبیا و پشت سر گذاشتن دوره های تحصیلی مختلف در سطوح تحصیلات عالیه، این امکان را خواهند داشت که ضمن ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود و اخذ گواهینامه های تحصیلی، فرصتی یادگیری زبان جدیدی را نیز داشته باشند.


آشنایی با تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیا

کشور وسیع کلمبیا علاوه بر جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان که با تنوع بسیار زیاد غذایی در این کشور همراه گشته است، دارای سطح کیفی مناسبی در نظام آموزشی خود بوده و کودکان از 6 سالگی در این کشور ملزم به شرکت در کلاس های درس می باشند. با پایان دوره 11 ساله تحصیل شهروندان در کلمبیا، این افراد آماده ورود به دانشگاه های این کشور می گردند. هر فرد متناسب با میانگین نمرات اخذ شده در طول دوره متوسطه و رتبه خود قادر به اخذ پذیرش در رشته موردنظر خواهد بود. این امر که اولویت پذیرش در شرایط یکسان با شهروندان کلمبیایی بوده و متقاضیان خارجی در جایگاه بعدی قرار دارند، امری اجتناب ناپذیر می باشد اما مهاجران بین المللی قادر خواهند بود با پرداخت هزینه بیشتر بابت شهریه به آسانی در دانشگاه های خصوصی کلمبیا مشغول به تحصیل گردند.

آشنایی با تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیا

معرفی دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیا

دانشگاه های کلمبیا از اعتبار خوبی در سایر کشورهای جهان برخوردار بوده و وزارت های علوم و بهداشت کشور ما نیز طیف گسترده ای از دانشگاه های این کشور را به رسمیت می شناسند. 6 دانشگاه این کشور از جمله University National of Colombia و University the Rosairo مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند و مدرک اخذ شده از دانشگاه های Pontificia Universidad Javeriana و سه دانشگاه دیگر نیز به تایید وزارت علوم کشورمان رسیده اند. دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیا در سطح جهان نیز شهرت مناسبی دارند. در ادامه به بررسی دانشگاه های کلمبیا می پردازیم:

دانشگاه های دولتی کلمبیادانشگاه های خصوصی کلمبیا
College of AntioquíaUniversity Corporation of Medellin
National University of ColombiaCatholic University of the East
Metropolitan Institute of TechnologyUniversity of Medellín
Atlantic UniversityUniversity Institution Esumer
Pedagogical and Techn. University of ColombiaAdventist University Corporation
University of CartagenaMetropolitan University of Barranquilla
University of CórdobaUniversity of Manizales

همانطور که انتظار می رود، تعداد دانشگاه های خصوصی در کلمبیا بیشتر از دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. University of Los Andes یکی از برترین دانشگاه های خصوصی کلمبیا می باشد که در سال 1948 تاسیس شده و جایگاه آن در پایتخت کلمبیا، شهر بوگوتا، می باشد. این مرکز دارای سه مجتمع بزرگ و تعداد زیادی دانشکده در رشته های فلسفه، اقتصاد، علوم مهندسی و پزشکی می باشد. این دانشگاه در جایگاه 262 جهان قرار داشته و یکی از 10 دانشگاه برتر حوزه آمریکای لاتین به شمار می رود. National University of Colombia یکی دیگر از دانشگاه های برتر کلمبیا اما در زمره ذانشگاه های دولتی این کشور می باشد. رتبه این دانشگاه در جهان 316 بوده و یکی از ایده آل ترین مقاصد دانشجویان بین المللی با هدف تحصیل در بالاترین سطح ممکن در کشوری ثانویه می باشد.

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های کلمبیا

کلمبیا قوانین پیچیده و ضوابط سختی را برای تحصیل مهاجرین خارجی در دانشگاه های این کشور تعیین نکرده است. علاقه مندان قادر خواهند بود با ارائه مدرک دیپلم 12 ساله خود به همراه دیپلم زبان اسپانیولی که تحت عنوان DELE شهرت دارد، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی قابل تمدید کلمبیا نمایند. همچنین بسیاری از افراد با فارغ التحصیلی خود همچنان تصمیم با اقامت در کلمبیا دارند که ازدواج با شهروندان کلمبیایی بهترین شیوه جامه عمل پوشانیدن به این تصویر ذهنی است. زیرا نرخ بیکاری در کلمبیا به 19.6% رسیده و تغییر نوع ویزا به کاری اقدامی مناسب نمی باشد. شایان ذکر است که بسیاری از رشته های تحصیلی نیز به زبان انگلیسی ارائه شده و الزامی جهت تحصیل به زبان اسپانیولی در تمامی رشته ها وجود ندارد. در ادامه به بررسی مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیا پرداخته ایم:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ارائه رزومه و سوابق تحصیلی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده
  • آیلتس 6 برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی

در پایان می توان تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی کلمبیا را به عنوان یکی از مطلوب ترین گزینه های قابل انتخاب معرفی کرد. خاطرنشان می کنیم که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور حدودا دو برابر هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بوده و جهت آشنایی بیشتر با این هزینه ها و همچنین اطلاع از شرایط خوابگاه دانشجویی در کلمبیا می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

بررسی پرسش هایی درباره دانشگاه های کلمبیا

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع مطرح می شود عبارتند از:

  • آیا دانشگاه های کلمبیا در جهان جز دانشگاه های برتر هستند؟ دانشگاه های کلمبیا در رتبه بندی های آمریکای لاتین نیز در جمع بهترین ها جایی ندارند. با این حال می توان آن ها را در جمع دانشگاه های خوب این منطقه جای داد.
  • آیا دانشگاه های کلمبیا رایگان هستند؟ خیر برای تحصیل در این کشور باید هزینه های مربوط به تحصیل را به صورت کامل پرداخت کرد.
  • آیا می توان در دانشگاه های کلمبیا به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟ بله به صورت محدود این امکان وجود داد.
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *