ویزای تحصیلی

رنکینگ دانشگاه های روسیه

رنکینگ دانشگاه های روسیه

کشور روسیه در آسیایی شمالی و اروپای شرقی واقع شده و یک مقصد عالی برای دانشجویان می باشد، رنکینگ دانشگاه های روسیه دارای اهمیت است. وجود دانشگاه های بین المللی با رتبه بندی بالا یکی از اصلی ترین انگیزه های دانشجویان مهاجران بابت تحصیل در روسیه می باشد. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه بین المللی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق تحصیل در روسیه، تحصیل رایگان در روسیه، اقامت از طریق سرمایه گذاری در روسیه، اقامت از طریق خرید ملک در روسیه، اقامت از طریق کار در روسیه، رنکینگ دانشگاه های روسیه، معرفی بهترین دانشگاه های روسیه به صورت تخصصی به شما سروران عالی قدر مشاوره تخصصی ارائه می کنند. کشور روسیه یکی از برجسته ترین کشورهای دنیا از لحاظ فرهنگ و ادب می باشد و افراد فرهیخته مانند داستایوفسکی در آن زندگی می کردند. این کشور یکی از پر رونق ترین اقتصادهای دنیا می باشد که برای رشد و پیشرفت دانشگاه ها سیستم آموزشی خود را هرچه بهتر و بیشتر رشد بخشیده شود و به سطح دانشگاه اروپایی برسد.

  • بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل کدامند؟
  • شرایط و ضوابط تحصیل در کشور روسیه چگونه است؟
  • جایگاه بهترین دانشگاه روسیه در جهان کجاست؟

بهترین رتبه و رنکینگ دانشگاه های روسیه

از مهمترین دانشگاه های روسیه دانشگاه دولتی لومونسف مسکو می باشد که در سال 1775 توسط فردی به نام لومونسف در میدان سرخ تاسیس گشت. در معماری زیبای این دانشگاه از سبک معماری گوتیک و باروک استفاده شده است و یکی از زیباترین دانشگاه های جهان محسوب می شود. کتابخانه مشهور این دانشگاه بالای 100 سال تنها کتابخانه موجود در شهر مسکو بوده است. بر اساس رتبه بندی QS جهانی، این دانشگاه رتبه 78 را در سال 2023 دریافت نموده است و برای چند سال متوالی به عنوان برترین دانشگاه روسیه لقب گرفت. رنکینگ EECA رتبه اول را به این دانشگاه اعطا نموده است. از میان دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه، 4000 نفر از دانشجویان، عدم مشمولیت تحصیل رایگان در اروپا را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند که در علوم طبیعی و فیزیک این دانشگاه مقام برتر را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه نووسیبیرسک و دولتی تومسک روسیه

این دانشگاه عضو جوان ترین دانشگاه های روسیه می باشد که از جایگاه مطلوبی در بین برترین ها برای خود می باشد. رتبه جهانی این دانشگاه 300 تا 350 می باشد و دانشجویان کمتری را نسبت به بقیه دانشگاه های پذیرش می کند ولی کیفیت آموزش در آن بهتر می باشد. این دانشگاه در شهر نووسیبیرسک که سومین شهر اصلی روسیه می باشد و رشته فلسفه در آن بهترین ها در جهان می باشد.

دانشگاه دولتی تامسک یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های روسیه می باشد که تحصیلات در بیشتر رشته ها را به زبان انگلیسی به متقاضیان پیشنهاد می شود. این دانشگاه از قدیمی های دانشگاه روسیه در آسیا می باشد. رتبه جهانی این دانشگاه زیر 300 بوده و با داشتن 23 دانشکده دانشجویان زیادی در همه دوره ها به ویژه در دوره کارشناسی ارشد پذیرش می کند. این دانشگاه به منظور یک مرکز تحقیقاتی کشوری استفاده می شود و امکانات آموزشی ایده آلی را به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ در رنکینگ دانشگاه های روسیه

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور روسیه دانشگاه دولتی سن پترزبورگ می باشد که در سال 1724 توسط پترکبیر تاسیس شد و از معتبر ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. در رتبه بندی QS جهانی (2023)، رتبه 242 و در رنکینگ EECA رتبه چهار به این دانشگاه تخصیص یافت که 3000 نفر از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. برخی از دانشکده های دانشگاه سن پترزبورگ عبارت اند از:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده مطالعات آسیایی
  • دانشکده ریاضیات و مکانیک
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده جامعه شناسی
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده علوم زبان
  • دانشکده روان شناسی
  • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده نظامی

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ در رنکینگ دانشگاه های روسیه

دانشگاه فنی و مهندسی مسکو (Bauman Moscow State Technical University)

این دانشگاه در سال 1763 توسط کاترین دوم، رئیس جمهور روسیه در مسکو تاسیس گشت. این دانشگاه را می توان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های روسیه نام برد که در رتبه QS جهانی (2023)، رتبه 281 را دریافت نموده است. دانشگاه فنی و مهندسی مسکو در زمینه رشته های منابع طبیعی، مهندسی راه و ساختمان، صنعت هوانوردی، کامپیوتر و مخابرات، کشتیرانی، مهندسی برق، مهندسی کشاورزی و محیط زیست، مواد غذایی و غیره واحد ارائه می نماید.

دانشگاه دولتی فیزیک و فناوری مسکو روسیه

این دانشگاه با سیستم آموزشی بی نظیر خود در سال 1946 تاسیس گشت و رشته های فیزیک، علوم طبیعی، نجوم و غیره. از بهترین رشته های موجود با سطح علمی و آموزشی بالا در این دانشگاه محسوب می شود. در رتبه بندی QS جهانی (2023) رتبه 281 و در رنکینگ EECA رتبه 13 به این دانشگاه تعلق گرفت. برجسته ترین دانشمندان، سیاست مداران، فیزیک دانان و غیره از فارغ التحصیلان دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو می باشند.

اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه

علاوه بر دانشگاه های مطرح شده، دانشگاه های فراوانی با رنکینگ بالا وجود دارند که مورد توجه بسیاری از دانشجویان می باشند. به طور معمول برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور روسیه به مدرک زبان نیاز نمی باشد اما آشنایی به زبان، خواه زبان انگلیسی، خواه زبان روسی بر روی رزومه متقاضیان در اخذ پذیرش تاثیر گذار خواهد بود و شانس پذیرش افراد را افزایش می دهد. در این رابطه، ارائه مدارک زیر جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه الزامی است:

  • فرم درخواست پذیرش از روسیه
  • پاسپورت ملی معتبر
  • مدارک تحصیلی دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه
  • مدرک زبان روسی یا انگلیسی در صورت وجود
  • عکس پاسپورتی متقاضی

البته توجه به این نکته ضروری است که دانشگاه های برتر کشور روسیه برای امر پذیرش شرایط خاص خود را دارند و رزومه متقاضیان را برای اعطای پذیرش مورد بررسی قرار می دهند. شروع دوره های اصلی دانشگاه ها از ماه سپتامبر می باشد و برای دریافت پذیرش باید پیش از موعد مقرر نسبت به این امر و همچنین ویزا اقدام نمود. سیستم آموزشی برتر و دانشگاه های مطرح این کشور متقاضیان بسیاری را برای ادامه تحصیل در رشته های فنی مهندسی یا رشته های پزشکی مشتاق نموده است.

بررسی رنکینگ دانشگاه های روسیه

دانشگاه دولتی فیزیک و فناوری مسکو در سال 1946 تاسیس شد و در این دانشگاه 11 دانشکده وجود دارد که برخی از دانشجویان برنده جایزه نوبل و دانشمندان و سیاست مداران برجسته در این دانشگاه تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند. دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای روسیه : این دانشگاه در سال 1942 تاسیس شد و با هدف تمرکز برصنعت هسته ای فیزیک و ریاضیات تاسیس شد.

امروزه از این دانشگاه می توان به عنوان یکی از معتبر ترین دانشگاه های فنی روسیه نام برد و دانشجویانی که در این دانشگاه ادامه تحصیل دادند برنده جایزه نوبل شدند. دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رشته هایی مانند فیزیک و نجوم، برق الکترونیک و ریاضیات ادامه تحصیل داند به منظور انتخاب اول خود نسبت به تحصیل در این دانشگاه اقدام می کنند. در جدول زیر برخی از مهم ترین دانشگاه های کشور روسیه در سال 2023 معرفی شده اند.

نام دانشگاهرتبه QS
دانشگاه لومونوسوف78
دانشگاه سنت پترزبورگ242
دانشگاه ایالتی نووسیبریسک246
دانشگاه ایالتی تومسک272
موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو290
دانشگاه فنی بائومن مسکو281
دانشگاه HSE305

کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق تحصیل در روسیه، اقامت از طریق سرمایه گذاری در روسیه، اقامت از طریق خرید ملک در روسیه، اقامت از طریق کار در روسیه، اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در روسیه، رنکینگ دانشگاه های روسیه، معرفی بهترین دانشگاه های روسیه و اقامت پس از تحصیل در روسیه به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان بهترین مشاوره را ارائه می دهند و در کنار شما عزیزان هستیم.

3.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *