ویزای تحصیلی

دانشگاه هلسینکی فنلاند

دانشگاه هلسینکی فنلاند

یکی از برترین دانشگاه های فنلاند دانشگاه هلسینکی فنلاند میباشد که در سال 2023 گزینه نخست متقاضیان جهت ادامه تحصیل در این کشور است. اساسا سیستم آموزشی کشور فنلاند سیستم مشهور و ممتازی است. این مسئله در کنار جایگاه چشمگیر و رشد خیره کننده ای که این کشور در این سال ها یافته است، باعث شده که نگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی برای پیگیری تحصیلات عالیه خویش به این کشور اسکاندیناوی معطوف گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهنمای شما در مهاجرت موفق تحصیلی خواهد بود.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه هلسینکی کشور فنلاند چیست؟
  • برای پذیرش از این دانشگاه فنلاندی چه مدارکی لازم است؟
  • آیا دانشگاه هلسینکی بهترین دانشگاه کشور فنلاند محسوب می شود؟
  • سطح شهریه در دانشگاه هلسینکی چدر است؟
  • آیا تحصیل در دانشگاه هلسینکی به زبان انگلیسی است؟
  • مدارک و شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند 2023 چیست؟

آشنایی با دانشگاه هلسینکی فنلاند

دانشگاه هلسینکی قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزش علمی در فنلاند است. این دانشگاه در سال 1640 میلادی و با نام آکادمی سلطنتی ابو (Abo) در شهر تورکو (Turku) که بخشی از امپراتوری سوئد بود تاسیس شد. پس از آتش سوزی بزرگ شهر در سال 1827 میلادی، این دانشگاه در سال بعد به شهر هلسینکی منتقل شد و به افتخار پادشاه روسیه که اکنون فنلاند دیگر جزئی از قلمرو آن بود، به کالج ساطنتی الکساندر تغییر نام یافت.

در سال 1917 میلادی و مقارن با انقلاب روسیه که فنلاند نیز به استقلال دست یافت، این دانشگاه به دانشگاه هلسینکی فنلاند تغییر نام داد. از آن زمان تا کنون به این نام خوانده می شود. بنابراین این دانشگاه بیش از 370 سال قدمت دارد. این دانشگاه متشکل از چند دانشکده است. به ترتیب راه اندازی عبارتند از دانشکده الهیات، حقوق، پزشکی، هنر، علوم، دارو سازی، علوم زیستی و محیط زیست، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، کشاورزی و جنگل داری و دامپزشکی.

آشنایی با دانشگاه هلسینکی فنلاند

رتبه ملی و بین المللی دانشگاه هلسینگی فنلاند

کشور فنلاند جزء کشورهای اروپایی با یک سیستم آموزش عالی فوق مدرن و کاملا پیشرفته است. نظام آموزش عالی که از موسسات آموزش عالی مختلفی چه از نوع دولتی و چه از نوع خصوصی تشکیل شده است. از لحاظ اصول و استانداردهای آموزشی نیز کاملا در تطابق با فرآیند بلونیا Bologna Process میباشد. و در ضمن دانشگاه های این کشور نیز انواع برنامه های تحصیلی را به زبان های فنلاندی و انگلیسی به دانشجویانشان ارائه می دهند. دانشگاه هایی که گل سرسبد آنها دانشگاه هلسینکی فنلاند است که همان طوریکه در لیست زیر نیز مشاهده می شود، این دانشگاه در رتبه یک ملی و در رتبه 106 جهانی از نظر رنکینگ معتبر تاپ یونیورسیتیز قرار دارد:

دانشگاهرتبه در رنکینگ آمورش عالی تایمز 2023رتبه در رنکینگ تاپ یونیورسیتیز 2023رتبه در رنکینگ یو.اس. نیوز و ورلد ریپورت 2023
دانشگاه هلسینکی11010699
دانشگاه آلاتو201116273
دانشگاه LUT301388696

ضمنا برای اخذ پذیرش از دانشگاه هلسینکی بایستی به مهلت پذیرش از این دانشگاه معروف نیز بایستی توجه کرد. برای دانشجویانی که مایل به شروع تحصیلاتشان در پاییز 2023 هستند، دوره درخواست از 15- ام تا 30- ام مارس سال 2023 می باشد. ولی برای دانشجویانی که مایل به شروع تحصیلات در بهار هستند، مهلت درخواست پذیرش در 4- ام ژانویه سال 2023 به اتمام می رسد.

پس از اخذ نامه پذیرش از دنشگاه هلسینکی نیز با تهیه مدارک زیر برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند مهیا می شوند:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای بلند مدت فنلاند تایپ D
  • پاسپورت ملی معتبر
  • فوتوکپی از صفحه بیودیتای پاسپورت
  • عکس پاسپورتی جدید
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه هلسینکی فنلاند
  • مدرک تمکن مالی کافی ماهیانه به میزان EUR 560 (یورو) در حساب بانکی
  • رسید واریز شهریه سال اول دانشگاه هلسینکی
  • تاییدیه سلامت پزشکی
  • مدرک اخذ بورسیه از دانشگاه هلسینکی (در صورت وجود)
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • فوتوکپی کلیه مدارک تحصیلی و شناسایی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا (برای درخواست های آنلاین در حدود EUR 350 و برای درخواست های کاغذی در حدود EUR 450 یورو)

تحصیل در دانشگاه هلسینکی به زبان انگلیسی

اصولا یکی از مهمترین امتیازات تحصیل در دانشگاه های مختلف فنلاندی مخصوصا دانشگاه هلسینکی امکان تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی است. بنابراین دانشجویان بین المللی برای اثبات سطح مهارت زبان خود بایستی یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی یعنی آیلتس و یا تافل را به دانشگاه هلسینکی ارائه کنند. و این خودش یکی از شروط اصلی برای اپلای از دانشگاه هلسینکی فنلاند محسوب می شود.

منتها شرایط مدرک زبان برای اپلای از این دانشگاه معتبر بایستی بصورت زیر باشد:

  • مدرک IELTS: با حداقل نمره 6.5
  • مدرک TOEFL iBT: با حداقل امتیاز 92

5 دلیل انتخاب دانشگاه هلسینکی فنلاند

مسئولین این دانشگاه 10 دلیل بیان می دارند که چرا دانشجویان بین المللی برای تحصیلات عالیه خود باید این دانشگاه را انتخاب نمایند:

  1. جایگاه بالا در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی: این دانشگاه در اکثر رتبه بندی های دانشگاه های جهان معمولا جزء صد تای برتر است. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب شرایط مهاجرت به فنلاند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.
  2. یکی از دانشگاه های پیشرو در تحقیقات در سطح جهانی: به عنوان تنها دانشگاه فنلاند، دانشگاه هلسینکی عضو لیگ اروپایی های پژوهشی (LERU) است؛ انجمن 21 دانشگاه برتر دانشگاه تحقیقاتی در اروپا.
  3. تعامل با برترین محققان در یک محیط بین المللی: فلسفه دانشگاه هلسینکی این است که همه مدرسان محقق هستند و همه محققان، مدرس هستند.
  4. دانشجویان و محققان در محوطه دانشگاه همکاری می کنند و اساتید و معلمان به راحتی برای بحث و مشاوره غیر رسمی به راحتی قابل دسترسی هستند.
  5. طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی چند رشته ای: دانشگاه هلسینکی 33 برنامه جهانی کارشناسی ارشد بین المللی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب تحصیل رایگان در فنلاند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

شهریه دانشگاه هلسینکی فنلاند 2023

دانشجویان مبادله ای، دانشجویان دکتری، شهروندان اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس و کسانی که اقامت دائم در اتحادیه اروپا و EEA دارند، در 2023 نیازی به پرداخت هزینه برای تحصیل در این دانشگاه ندارند. تحصیل رایگان در اروپا در کشور فنلاند برای دانشجویان غیر فنلاندی و غیر اتحادیه اروپا/ EEA که وضعیت اقامت دائم در این منطقه را ندارند غیرممکن بوده و این افراد مستلزم پرداخت هزینه هستند. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در ویزای تحصیلی فنلاند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

هزینه های برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه هلسینکی، بسته به برنامه تحصیلی، به ترتیب 13000€، 15000€ و 18000€ (یورو) در هر سال تحصیلی است. در برنامه های مشترک، هزینه ها ممکن است متفاوت از این باشد. شما می توانید هزینه دقیق را با توجه به برنامه تحصیلی مورد نظرتان (شامل رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی) بیابید. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهنمای شما در مهاجرت تحصیلی و موفقیت تان خواهند بود. شما می توانید برای دریافت مشاوره و اطلاعات در باب دانشگاه هلسینکی فنلاند با مشاورین ما در تماس باشید.

سوالات مهم در خصوص دانشگاه هلسینکی فنلاند

در این باب نیز برخی سوالات توسط متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فنلاند 2023 مطرح می شود:

  • آیا دانشگاه هلسینکی دانشگاه اول فنلاند است؟ بله، این دانشگاه در رتبه یک ملی و در رتبه 106 جهانی از نظر رنکینگ معتبر تاپ یونیورسیتیز قرار دارد.
  • آیا امکان تحصیل در دانشگاه هلسینکی به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ بله، یکی از مزایای مهم تحصیل در فنلاند 2023 نیز همین امر است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه هلسینکی فنلاند چقدر است؟ بسته به برنامه تحصیلی به ترتیب 13000€ تا 18000€ (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر است.
  • متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در شهر هلسینکی چقدر است؟ بین 980 الی EUR 1580 (یورو)
  • هزینه درخواست ویزای دانشجوئی فنلاند چقدر است؟ برای درخواست های آنلاین در حدود EUR 350 (یورو) و برای درخواست های کاغذی نیز در حدود EUR 450 (یورو) است.
  • مقدار تمکن مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی فنلاند چقدر است؟ EUR 560 (یورو)
4.9/5 - (13 امتیاز)

9 دیدگاه برای “دانشگاه هلسینکی فنلاند

  1. لیدا بهرامی گفت:

    خیلی مقاله خوبی بود

  2. سعید گفت:

    این دانشگاه رشته های فنی و مهندسی رو نداره!؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله یکی از بهترین گروه های آموزشی در این دانشگاه همین هست

  3. amir abbas گفت:

    بابت مطلب خوبتون تشکر میکنم اصلا فکر نمیکردم دانشگاه فنلاند اینقر امکانات داشته باشند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فنلاند یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه آموزش هست و طبیعی هست که امکانات مناسبی داشته باشند.

  4. مهشید رحمانی گفت:

    واقعا عالی بود

  5. صبا صابری گفت:

    سلام

    خواستم تشکر کنم بابت مطالب به روزتون خیلی کمکم کردید

  6. عادل گفت:

    باقی دانشگاه های فنلاید هم همبن شرایطو دارن؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله تقریبا مشابه هست.
      شما می تونید شرایط تحصیل در این دانشگاه ها رو در سایت ما جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *