ویزای تحصیلی

دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان

دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان

اگر شما هم متقاضی تحصیل در رشته هنر هستید، دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان (HUFA) با برنامه های تحصیلی دپارتمان های مختلف می تواند بهترین گزینه باشد. دانشگاه مذکور در واقع مدرسه هنر مرکزی مجارستان در شهر بوداپست، خیابان آندرسی می باشد. این دانشگاه در سال 1871 به عنوان مدرسه نقاشی سلطنتی مجارستان تاسیس شد و از سال 2001 با عنوان دانشگاه هنرهای زیبا شناخته می شود.

نظام آموزشی کشور مجارستان در قاره اروپا یکی از پیشرفته ترین و برترین سیستم ها محسوب می شود. سیستمی که شما همزمان دو فاکتور هزینه تحصیلی مقرون به صرفه را با کیفیت برتر آموزشی یکجا تجربه می کنید. به همین دلیل مجارستان به مقصدی ایده آل برای دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. به واسطه پیشرفت های تکنولوژیکی و خدمات گسترده و بخش تولیدی شکوفا، دوره های مختلفی در کشور مجارستان مرتبط با آنها وجود دارد. اکنون شما با بهره گیری از مشاوره های برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به آسانی ویزای تحصیلی کشور مجارستان را اخذ نموده و از امتیازات تحصیل در این کشور اروپایی برخوردار شوید.

چرا آموزش در دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان

تعداد علاقه مندان و مشتاقان تحصیل هنر در اروپا مخصوصا در کشور مجارستان کم نیست. بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا به دلایل مختلفی به مجارستان مهاجرت کرده و وارد دانشگاه هنرهای زیبای مجارستان می شوند. اما هر یک از دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه دلایل خاص خود را دارند. از عمده ترین دلایل تحصیل در دانشگاه مذکور می توان به کیفیت آموزشی بالا، فرصت های بورس تحصیلی Stipendium Hungaricum ویژه دانشجویان ایرانی و کشورهای در حال توسعه، امکان کار دانشجویی، آشنایی با فرهنگ و هنر اروپایی، آموزش سریع و آسان زبان های اروپایی و وجود دپارتمان های مختلف به صورت لیست زیر می باشد:

  • برنامه در تئوری هنرهای زیبا
  • برنامه آموزش بصری
  • برنامه سنوگرافی
  • برنامه اینتر مدیا
  • برنامه حفاظت
  • برنامه طراحی گرافیک
  • برنامه پرینت سازی
  • برنامه مجسمه سازی
  • برنامه نقاشی
  • برنامه دکتری

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان

در ابتداء و قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه هنرهای زیبا جهت تحصیل در کشور مجارستان بایستی به این نکته توجه کرد که دانشجویان بین المللی با توجه به شرایط خود به 3 دسته دانشجویان انتقالی (Erasmus)، دانشجویان مهمان و دانشجویان معمولی دسته بندی می شوند. متقاضیان ایرانی در دسته سوم این تقسیم بندی قرار گرفته و برای ارائه درخواست پذیرش خود بایستی علاوه بر داشتن مدرک دیپلم متوسطه (ترجیحا هنر) همچنین بایستی در آزمون ورودی دانشگاه هنرهای زیبا نیز نمره قبولی خود را دریافت کنید.

از جمله مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه هنرهای زیبا کشور مجارستان عبارتند از:

  • فرم درخواست
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه یا CV به ضمیمه یک عکس از متقاضی
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات تحصیلی
  • نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • پورتفولیو یا نمونه آثار منتخب ( مثل کاتالوگ ها، عکس ها، ویدئوها، نقاشی ها و غیره به صورت CD و یا پرینت شده)
  • نمره مدرک زبان انگلیسی TOEFL iBT (آزمون اینترنتی) حداقل 66 و TOEFL PBT (آزمون برگه ای) حدود 500، IELTS حداقل 5.0 و Cambridge English در سطح پیشرفته

هزینه تحصیل در دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان

شهریه دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان

هزینه های دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان به 2 بخش هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی دسته بندی می شود. هزینه های تحصیلی دانشجویان این دانشگاه بسته به نوع برنامه و مقطع تحصیلی آنها از همدیگر متفاوت است. اما در مجموع میانگین شهریه های دوره کارشناسی دانشگاه مذکور در حدود 4486€ (یورو) و میانگین شهریه های دوره کارشناسی ارشد تقریبا در همین حد می باشد.

اما هزینه های زندگی دانشجویی در مجارستان موضوعی است که شاید بتوان آنرا یکی از علت هایگرایش دانشجویان خارجی به تحصیل در کشور مجارستان برشمرد. این هزینه ها بسته به شهر محل زندگی (مثل بوداپست یا دبرسن) و سبک زندگی دانشجوئی کمی متفاوت است. بر این اساس گرانترین شهرهای کشور مجارستان بر اساس شاخص هزینه زندگی به ترتیب شامل شهر بوداپست حدود 42.45، دبرسن حدود 37.50 و زگد حدود 37.29 می باشد. بنابراین، پیش بینی می شود که دانشجویان برای هزینه زندگی در مجارستان به بودجه ای ماهانه بین 400 الی 600€ (یورو) نیاز داشته باشند.

خوابگاه دانشگاه هنرهای زیبا در مجارستان

یکی از چالش های اساسی و مهم دانشجویان خارجی قبل از مسافرت به مجارستان مواجه با موضوع اجاره خانه جهت اسکان در مجارستان می باشد. در این رابطه دو گزینه پیش رو دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان قرار دارد. گزینه اول خوابگاه دانشجویی این دانشگاه می باشد که به دلیل محدودیت فضا، امکانات خوابگاهی صرفا در اختیار دانشجویان انتقالی و مهمان ERASMUS گذاشته می شود.

پس با این شرایط دانشجویان بین المللی مجبورند که خود به دنبال تهیه جا در مجارستان بگردند. اجاره ها در مجارستان نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی، اندازه اتاق ها، تسهیلات و امکانات متفاوت است. مثلا اجاره یک اتاق مجردی در بوداپست ممکن است در حدود HUF40000 (فورینت) معادل 117€ (یورو) باشد اما اجاره آپارتمان ها از مبلغ HUF80000 (فورینت) معادل 235€ (یورو) شروع و به مبالغ بالاتر نیز می رسد. هزینه های سرشکن معمولا در قیمت دخالت داده نمی شود. اجاره ها معمولا در شروع هر ماه گرفته شده و مالکان همچنین از مستاجران خود پول پیش هم دریافت می کنند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از بزرگترین و برترین موسسات مهاجرتی مطرح در ایران همواره آماده کمک و راهنمائی هموطنان عزیز در کلیه مراحل پروسه مهاجرت به مجارستان همراه هموطنان عزیز می باشد.

سوالات مهم در خصوص دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه هنرهای زیبا مجارستان چگونه است؟ در ابتداء و قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه هنرهای زیبا جهت تحصیل در کشور مجارستان بایستی به این نکته توجه کرد که دانشجویان بین المللی با توجه به شرایط خود به 3 دسته دانشجویان انتقالی (Erasmus)، دانشجویان مهمان و دانشجویان معمولی دسته بندی می شوند. متقاضیان ایرانی در دسته سوم این تقسیم بندی قرار گرفته و برای ارائه درخواست پذیرش خود بایستی علاوه بر داشتن مدرک دیپلم متوسطه (ترجیحا هنر) همچنین بایستی در آزمون ورودی دانشگاه هنرهای زیبا نیز نمره قبولی خود را دریافت کنید.
  • شرایط خوابگاه دانشگاه هنرهای زیبا در مجارستان به چه صورت است؟ پس با این شرایط دانشجویان بین المللی مجبورند که خود به دنبال تهیه جا در مجارستان بگردند. اجاره ها در مجارستان نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی، اندازه اتاق ها، تسهیلات و امکانات متفاوت است. مثلا اجاره یک اتاق مجردی در بوداپست ممکن است در حدود HUF40000 (فورینت) معادل 117€ (یورو) باشد اما اجاره آپارتمان ها از مبلغ HUF80000 (فورینت) معادل 235€ (یورو) شروع و به مبالغ بالاتر نیز می رسد. هزینه های سرشکن معمولا در قیمت دخالت داده نمی شود. اجاره ها معمولا در شروع هر ماه گرفته شده و مالکان همچنین از مستاجران خود پول پیش هم دریافت می کنند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *