ویزای تحصیلی

دانشگاه هنر برن در سوئیس

دانشگاه هنر برن در سوئیس

دانشگاه هنر برن در سوئیس یکی از معروف ترین و بهترین دانشگاه های دنیا در رشته هنر است که هموره مورد توجه هنرجویان سرتاسر دنیا بوده است. این دانشگاه در حقیقت در سال 2003 در اثر یکی شدن مدرسه طراحی و دانشگاه موسیقی به وجود آمد که در حال حاضر از بیش از 30 کشور دنیا هنرجو می پذیرد. دانشکده های موجود در دانشگاه هنر برن در سوئیس عبارت هستند از موسیقی، طراحی و هنر، اپرا و تئاتر که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دوره های آموزشی ارائه می دهند. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با توجه به درخواست های متقاضیان تحصیل در سوئیس، به ارائه اطلاعاتی در خصوص دانشگاه مذکور که در شهر برن واقع شده و مطالب مرتبط با این عنوان پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد.

  • شرایط تحصیل رشته های هنری در دانشگاه هنر برن در سوئیس چیست؟
  • آیا دانشگاه برن دارای جایگاه ویژه در دنیای علم است؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در دانشگاه برن چیست؟
  • آیا سوئیس مقصد مناسبی برای کار در زمینه های هنری است؟

آشنایی با دانشگاه هنر برن در سوئیس

برنامه و هدف مد نظر این دانشگاه آموزش هنر توسط اساتید الهام بخش، مستعد و با رزومه درخشان است و این دانشگاه در صدد است دانشجویان را برای ورود به بازار کار در رشته ها و گرایش های مختلف هنری آماده کند. نحوه آموزش در این دانشگاه به صورت تمام وقت است و معمولا دوره های تحصیلی در آن 36 ماهه می باشد. در دانشگاه برن که در حقیقت یک دانشگاه دولتی است، هم بخشی از رشته ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند و هم به زبان آلمانی.

کار در سوئیس پس از فراغت از تحصیل

هرچند در کشورهایی از جمله انگلستان، دانشجو نمی تواند بعد از اتمام تحصیلات خود در این کشور بماند و ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کند، این امکان در سوئیس وجود دارد. البته لازم به ذکر است هر چند شرایط بازار کار در سوئیس بسیار ایده آل است اما کارفرمایان سوئیس اغلب ترجیح می دهند افراد بومی را انتخاب کنند دلیل این امر در غالب موارد عدم آشنایی دانشجویان بین المللی به یکی از زبان های رسمی سوئیس یعنی آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی است. در واقع اگر چه بسیاری از دانشگاه های سوئیس از جمله دانشگاه هنر برن دوره های آموزشی را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند اما همچنان به منظور پیدا کردن شغل، چه کار پاره وقت حین تحصیل و چه کار تمام وقت پس از فارغ التحصیلی آشنایی با حداقل یکی از زبان های رسمی کشور سوئیس ضروری است.

مزایای تحصیل در دانشگاه هنر برن در سوئیس

مزایای تحصیل در دانشگاه هنر برن در سوئیس

بر خلاف کار در آلمان، کار در کشور سوئیس تنها از طریق اخذ پیشنهاد شغلی مستقیم به دست می آید و این یعنی فرد متقاضی شغل ابتدائا باید شش ماه منتظر باشد تا کارفرمای سوئیسی کار مورد نظر را آگهی کند، سه ماه در سوئیس و سه ماه دوم در کل اتحادیه اروپا. همان طور که مشخص است این مرحله که با توجه به قوانین اتحادیه اروپا لازم است، هم زمان بر است و هم عملا دریافت پیشنهاد شغلی را غیر ممکن کرده چرا که اگر چه بین متقاضیان کار در سوئیس به دلیل وجود آمار 0.09% بیکاری رقابت زیادی وجود ندارد، اما افراد سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا اتحادیه اقتصادی اروپا با توجه به شرایط ایده آل زندگی در سوئیس تمایل دارند در این کشور مشغول به کار باشند. نتیجتا متقاضیان زندگی در سوئیس که خارج از اتحادیه هستند تحصیل در سوئیس را رمز ورود قرار می دهند.

اگر چه تحصیل حتی در دانشگاه های دولتی سوئیس بر خلاف تحصیل در نروژ و برخی دیگر از کشورهای اروپایی رایگان نیست اما جذابیت زندگی در سوئیس سبب شده این کشور همچنان طرفداران زیادی داشته باشد. نکته حائز اهمیت دیگر دوره های متعددی است که دانشگاه هنر برن در سوئیس برای هنرجویان برگزار می کند و آن ها را برای ورود به بازار کار آماده می کند. به علاوه دانشگاه هنر برن سابقه درخشانی دارد و اخذ مدرک تحصیلی از آن راه شغلی را برای فارغ التحصیلان هموار می کند.

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه هنر برن در سوئیس

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه مدارک مختلفی می بایست از سوی دانشجو ارائه شوند که عبارتند از:

  • نتیجه آزمون GPA که در واقع معدل فرد در مقطع قبلی تحصیلی می باشد که از 1 تا 4 است
  • نتیجه آزمون GRE که برای پذیرش رشته های مهندسی و هنر در برخی دانشگاه ها از جمله برن لازم است
  • نتیجه آزمون GMAT که برای اخذ پذیرش از رشته های مدیریتی دانشگاه برن مورد نیاز است
  • اخذ مدرک آیلتس یا تافل
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی قبلی
  • ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی که مشمول دستاوردهای تحصیلی و حتی غیر تحصیلی فرد است
  • توصیه نامه از حداقل دو تن از اساتید پیشین فرد

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شد، سعی شد اطلاعات کاملی در خصوص دانشگاه هنر برن در سوئیس ارائه گردد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. البته همان طور که در بخش مربوط به مدارک مورد نیاز جهت پذیرش از دانشگاه برن ذکر شد ورود به رشته های هنری بدون شرکت در آزمون عملا میسر نیست و این مسئله کمی شرایط را دشوار کرده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *