ویزای تحصیلی

دانشگاه هواپیمایی امارات

دانشگاه هواپیمایی امارات

دانشگاه هواپیمایی امارات از پیشگامان هوانوردی و اولین مرکز هوانوردی در حوزه خلیج فارس بوده که موفق به اخذ گواهینامه هوانوردی شده است. رشته تحصیلی خلبانی جزء رشته های پر مخاطب و پرمتقاضی محسوب می شود، یکی از انتخاب های دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در رشته خلبانی در خارج از کشور میتواند دانشگاه هواپیمایی امارات باشد. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به معرفی دانشگاه هواپیمایی امارات و شرایط تحصیل در این دانشگاه بپردازند، با ما تا انتها همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را در رابطه با این دانشگاه کسب کنید.

  • شرایط تحصیل در رشته خلبانی در امارات چیست؟
  • مزایای تحصیل در دانشگاه هواپیمایی امارات چیست؟
  • شرایط دریافت مجوز کار خلبانی در امارات چیست؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه هواپیمایی امارات چیست؟

معرفی دانشگاه هواپیمایی امارات

این دانشگاه در سال 1991 میلادی توسط سازمان هوانوردی غیر نظامی پایه گذاری شد، با توسعه کالج و افزودن دوره های مختلف هوانوردی و کسب مهارت های لازم برای ورود به بازار کار، درخواست ادامه تحصیل در این دانشگاه افزایش یافت. این دانشگاه بازوی اصلی آموزش هوانوردی در کشور امارات است و با توجه به تعهد در ارائه استاندارد های آموزش در هر جنبه از تجارت در دنیا شناخته شده است. دانشگاه هواپیمایی امارات به ریاست صدر اعظم شیخ احمد ابن سعید آل مکتوم، رئیس اجرایی شرکت هواپیمایی و استاد احمد آل علی معون صدر اعظمی می باشد.


همچنین لازم به ذکر است این دانشگاه از وزارت آموزش و پرورش کشور امارات (KHDA) مجوز های لازم را کسب کرده است و به ارائه برنامه های گسترده ای می پردازد که تخصص های مربوط به حمل و نقل هوایی را در دانشجویان تقویت می کند و آن ها را برای ورود به بازار کار آماده می سازد.

معرفی دانشگاه هواپیمایی امارات

سیستم آموزشی در کالج هوانوردی امارات

این کالج یکی از برترین کالج های هوانوردی در قاره­ آسیا و خاورمیانه محسوب می­ شود که رشته های مختلفی همچون مهندسی کامپیوتر، مهندسی مخابرات، مهندسی هوافضا، مهندسی تعمیرات و نگهداری هواپیما را به دانشجویان ارائه می ­نماید. تحصیل در تمامی رشته های فوق الذکر به زبان انگلیسی صورت می­ گیرد و تدریس توسط اساتیدی با تجربه از کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلستان و کانادا ارائه می­ گردد. این دانشگاه از تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، ابتدا آزمونی از دروس ریاضی، فیزیک و زبان انگلیسی اخذ می­ نماید.

دوره های کالج هوانوردی امارات

این کالج در تمامی رشته های ارائه شده به دانشجویان از استانداردهای آموزشی معتبر در جهان نظیر سازمان بین المللی هواپیمایی ICAO، سازمان هواشناسی WMO، سازمان تجارت و فن آوری BTEC، انجمن سلطنتی RSA و سازمان مشاغل حرفه ای در لندن عمل می­ نماید. مدرکی که از دانشگاه هوانوردی امارات برای دانشجویان صادر می­ گردد، مورد تأیید اکثر دانشگاه های انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا می ­باشد و دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان می­ توانند با ارائه مدرک خود درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورهای بیان شده را نمایند. این دانشگاه همچنان از امکاناتی نظیر کلاس های آموزشی مدرن، کتابخانه مجهز، اتاق های کامپیوتر، آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته و سالن های غذاخوری مناسب برخوردار است.

دانشگاه هوانوردی امارات هر ساله در ماه سپتامبر شروع به پذیرش دانشجویان می­ نماید. البته پذیرش در رشته های مدیریت بازرگانی و مهندسی در ماه های ژانویه نیز صورت می­ گیرد. از جمله مهمترین شرایط پذیرش دانشجویان داشتن مدرک زبان انگلیسی است. دانشجویان پس از3 سال تحصیل در امارات در این دانشگاه می­ توانند مدرک کارشناسی این دانشگاه را اخذ نمایند.

شرایط تحصیل در دانشگاه هواپیمایی امارات

پیشرو ترین موسسه آموزشی در خاورمیانه برای تحصیل در رشته های مهندسی هواپیما، مدیریت هوانوردی، مدیریت تجارت، ایمنی هواپیما و مطالعات امنیتی دانشگاه هواپیمایی امارات است. دانشگاه هواپیمایی امارات رشته های تحصیلی مختلف را در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس با آخرین پیشرفت ها و دانش صنعت هوانوردی ارائه می دهد، دروس تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود و از متقاضیان انتظار می رود برای اخذ پذیرش از دانشگاه مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه کنند. جدول زیر نشانگر رشته های تحصیلی ارائه شده در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس و برنامه های آموزش اجرایی و حرفه ای در دانشگاه هواپیمایی امارات است.

مقطع کارشناسیمقطع کارشناسی ارشدبرنامه های آموزش اجرایی و حرفه ای
مدیریت حمل و نقل هواییمدیریت حمل و نقل هواییورود (HONS) در فناوری هوا فضاء
مهندس هوانوردیتدارکات و مدیریت زنجیره تامینHONS در فناوری Avionics
مهندسی نرم افزارمدیریت عمومیHONS در مهندسی مکانیک کاربردی
مهندسی هواپیماایمنی حمل و نقل هواییBEG در تعمیر و نگهداری هوا فضاء (پاره وقت)
مهندسی هوا فضاءامنیت هواپیمادیپلم بالاتر در مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما
مهندسی مکانیکمهندسی مدیریت بازرگانیMBA اجرایی در مدیریت هوانوردی
مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیمامهندسی هوا فضاءBSC در مدیریت حمل و نقل هوایی
مهندسی مکانیکHONS در تجارت کاربردی
طراحی سیستم های هوا فضاء بدون سرنشیندوره اولیه اعزام کننده پرواز FDIC
مدیریت بین المللی منابع انسانیدوره مکرر اعزام کننده پرواز FDRC
مدیریت منابع اعزام DRM
رویه های عملیاتی تمدید شده ETOPS
برنامه ریزی بین المللی پرواز IFP

راهنمای اخذ پذیرش از دانشگاه هوایی امارات

به دانشجویان خارجی پیشنهاد می شود در اولین قدم از برنامه های بنیاد و دیپلم ارائه شده در این دانشگاه استفاده کند زیرا گذراندن این دوره ها فرد را برای شروع یادگیری دوره های تخصصی آماده می کند. دانشجویانی که برای تحصیلات پیشرفته آماده هستند می توانند برنامه های تحصیلات تکمیلی را که شامل دروس کاملا تخصصی می شوند انتخاب کنند. اگر در حال حاضر مشغول به کار هستید و قصد ارتقاء دانش خود را دارید می توانید در دوره های حرفه ای که توسط مربیانی با مهارت بالا ارائه می شود شرکت کنید.

الزامات خاص برای ورود به هر یک از این دوره ها متفاوت است، اما به طور کلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید اثبات موفقیت در دوره های تحصیلی پیشین، حداقل سطح مهارت زبان انگلیسی، فتوکپی از گذرنامه و عکس شخصی ارائه شود. دقت داشته باشید که بسته به پرونده ممکن است از شما مدارک بیشتری درخواست شود. اگر شرایط لازم را برای ادامه تحصیل در این دانشگاه داشته باشید، پذیرش نامه مشروط برای شما صادر می شود. با اخذ پذیرش از دانشگاه می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی امارات انجام دهید. برای اطلاع از شرایط اقامت تحصیلی در کشور امارات می توانید به مقاله اقامت امارات از طریق تحصیل رجوع کنید.

همچنین این امکان برای هموطنان عزیز وجود دارد که برای اطلاع از روند مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر در دنیا با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

پرسش های کلیدی درباره کالج هوانوردی در امارات

تحصیل در رشته های مرتبط با علوم هوافضا در کشورهای مختلف جهان از جمله امارات در سال های اخیر رواج پید کرده است. افرادی که این رشته ها را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، به دنبال آن هستند که امتیازهای زیادی را به دست آورند. آینده کاری بسیار مناسبی در پیش روی اکثر متقاضیان این رشته قرار می گیرد. به همین دلیل است که افراد می توانند با انتخاب این رشته شرایط مناسبی برای خود ایجاد کنند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه ایجاد می شوند عبارتند از:

  • آیا دانشجویان ایرانی امکان ادامه تحصیل در کالج هوانوردی امارات را خواهند داشت؟ بله این امکان به صورت کامل برای دانشجویان ایرانی نیز وجود دارد. با این حال باید موارد متعددی در این رابطه مورد بررسی قرار گیرد.
  • آیا کالج هوانوردی امارات شرایط مناسبی از نظر تنوع رشته های تحصیلی دارد؟ در این دانشگاه، ده ها رشته تحصیلی ارائه می شوند که باید برای رسیدن به خواسته خود، بهترین را انتخاب کرد. دانشگاه هوانوردی امارات از نظر کیفیت آموزش در جمع بهترین ها نیست.
  • مهم ترین چالش تحصیل در کالج هوانوردی امارات چیست؟ هزینه های تحصیل در این دانشگاه بسیار سنگین است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *