ویزای تحصیلی

دانشگاه واترلو در کانادا

دانشگاه واترلو در کانادا

دانشگاه واترلو در کانادا مقصد دانشجویان زیادی جهت شروع تحصیلات آکادمیک یا ادامه تحصیل است؛ زیرا سطح بالایی در انجام تحقیقات و پژوهش دارد. همچنین تدریس دروس در این دانشگاه توسط بهترین و با تجربه ترین اساتید انجام می شود. کشور کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که شما عزیزان می توانید برای زندگی انتخاب کنید. زیرا این کشور دارای ثبات اقتصادی است و افرادی که در کانادا زندگی می کنند و مقیم این کشور هستند از وضعیت و رفاه اجتماعی این کشور بسیار راضی هستند. لازم به ذکر است که کشور کانادا به دلیل مهاجرت متقاضیان بین المللی برای تحقق اهداف مختلف و انجام امور متفاوت در این کشور، به عنوان کشوری چند ملیتی شناخته می شود.

یکی از مهم ترین مسائلی که برای مهاجرت به کانادا متقاضیان باید در نظر داشته باشند، هزینه مهاجرت است. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات لازم از هزینه و شرایط و همچنین مطلع شدن از روش های مهاجرت به این کشور پیشرفته با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید، تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مسیر را با در نظر گرفته شرایط مالی و اهداف خود برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید.

تاریخچه دانشگاه واترلو در کانادا

تاریخچه دانشگاه واترلو در کانادا

دانشگاه واترلو در کانادا همانطور که ذکر شد در ایالت اونتاریو واقع شده است و در سال 1957 ساخته شد. مهم ترین زمینه های تحصیلی این دانشگاه، کسب و کار، زمینه های تجارت و بازرگانی است. پشتیبان و حامی دانشگاه واترلو دولت این کشور است و طبق آخرین آمار، بیش از 28 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. متقاضیانی که از ایران به کانادا سفر می کنند تا در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند، باید در نظر داشته باشند که پس از کسب مدرک مورد نظر در این دانشگاه، می توانند به ایران بازگردند و با مدرک خود مشغول به کار شوند؛ زیرا دانشگاه واترلو توسط وزارت علوم و بهداشت ایران مورد تایید قرار گرفته است.

متقاضیان ایرانی که قصد ورود به این دانشگاه را دارند، باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 7 داشته باشند. اما به صورت کلی مدارک زبان مورد نیاز برای ورود به دانشگاه واترلو در کانادا به صورت زیر هستند:

حداقل نمره مورد نیاز در هر بخشمدرک زبان
25Reading(TOEFL (Online
25Speaking
70ReadingCAEL
70Speaking
65WritingPTE
65Speaking
80 در هر بخشMELAB
%75 نمره کلیEFAS
7Academic IELTS

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه واترلو در کانادا

در کل هزینه های تحصیل در کانادا بسیار بالاست. برخی از دانشگاه ها در جهت کمک و همراهی با دانشجویان بورسیه هایی را در نظر می گیرند. برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه واترلو در کانادا متقاضیان باید به طور فول تایم مشغول به تحصیل در دوره مربوطه باشند. متقاضیان جهت بهره مند شدن از شرایط بورسیه این دانشگاه حتما باید وضعیت درسی بسیار خوبی داشته باشند و از دانشجویان برتر دانشگاه محسوب شوند.

کمک هزینه های تحصیلی معمولا به دانشجویان دوره های زیر تعلق می یابد:

  • دانشجویان کارشناسی واترلو: دانشجویانی که وضعیت مالی مناسبی نداشته باشند اما دانشجوی ممتاز محسوب شوند و دارای شرایط لازم کسب بورسیه باشند،می توانند در زمان تحصیل در دوره فوق لیسانس، هر ساله حداکثر 3000$ (دلار کانادا) کمک هزینه تحصیلی کسب کنند.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای واترلو: دانشجویان دوره های فوق لیسانس و دکتری نیز باید به صورت فول تایم در دانشگاه واترلو مشغول به تحصیل باشند تا بتوانند کمک هزینه های سالانه دریافت کنند.

یکی دیگر از مهمترین و اصلی ترین شروط اخذ بورسیه در این دوره، داشتن مجوز مطالعاتی معتبر است. کمک هزینه تحصیلی دانشجو در این 2 دوره به صورت زیر است:

مبلغ کمک هزینه تحصیلیدوره تحصیلی
$1880 (دلار کانادا) در هر ترم (2 ساله)فوق لیسانس (فول تایم)
$3760 (دلار کانادا) در هر ترم (3 ساله)دکتری (فول تایم)

حقایق جالب در باب دانشگاه واترلو در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال تحصیل در کانادا به ویژه در دانشگاه  واترلو هستند، بهتر است قبل از عزیمت به این کشور به خوبی با برخی از حقایق جالب در خصوص این موسسه آشنا شوند. دانشگاه واترلو در کانادا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا ویژگی های خاصی را به نسبت سایر موسسات آموزشی دارا می باشد. به طور مثال، تقریبا نیمی از دانشجویان بین المللی در این موسسه آموزشی دارای میانگین ورودی 95% هستند. همچنین در سال 2024 دانشگاه واترلو در کانادا بالاترین نسبت دانشجویان ورودی را داشته، و همچنین نزدیک ترین دانشگاه غربی انتاریو محسوب می شود.

مزایا تحصیل در دانشگاه واترلو در کانادا

دانشگاه  واترلو در کانادا امتیازات ویژه ای را در اختیار افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند ارائه می دهد. این موسسه آموزشی به عنوان یک موسسه پیشرو در کانادا همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی از سراسر جهان بوده است. به عبارت دیگر، دانشگاه واترلو تجربه ای را ارائه می دهد که بسیار فراتر از یادگیری سنتی کلاس است. همچنین دانشگاه واترلو با مشارکت های طولانی مدت در صنعت، تمرکز بر راه حل های دنیای واقعی و روحیه بی امان کارآفرینی آماده میزبانی از دانشجویان از سراسر جهان است.

مدارک لازم جهت ورود به دانشگاه واترلو در کانادا

برای پشت سر گذاشتن مرحله پذیرش از دانشگاه ها، اغلب ارائه مدارکی لازم است که باید در صحیح و کامل بودن آن ها قبل از ارسال، اطمینان حاصل گردد. جهت ورود به دانشگاه واترلو دانشجویان باید مدارک و اسناد مشخصی ارائه دهند که این مدارک به صورت زیر هستند:

  • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی کسب شده از مرکز تحصیلی مربوطه به همراه ترجمه رسمی، ریز نمرات و نسخه کپی
  • پاسپرت معتبر دانشجویی
  • پرونده سوابق تحصیلی
  • پرونده سوابق کاری
  • اهداف و انگیزه نامه دانشجویی برای تحصیل در کشور کانادا

دانشگاه واترلو در کشور کانادا ساخته شده است و هر ساله هزاران دانشجو برای تحصیل در رشته های مختلف وارد این دانشگاه می شوند. با تعیین تایم مشاوره با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان می توانید از بهترین روش های ورود به دانشگاه واترلو در کانادا و یا مهاجرت به این کشور پیشرفته مطلع شوید. در این راستا پیشنهاد می گردد جهت آشنایی بیشتر با مهاجرت به کانادا به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه واترلو در کشور کانادا

سوالاتی که بهتر است پاسخ آنها را بدانید به شرح زیر هستند که مطرح و پاسخ داده ایم:

  • حداقل معدل مورد نیاز برای ورود به دانشگاه واترلو در کانادا چگونه است؟ حداقل معدل مورد نیاز این دانشگاه برای پذیرش دانشجو 3.7 از مراکز جهانی می باشد
  • رتبه دانشگاه واترلو در رنکینگ جهانی چگونه است؟ رتبه جهانی این دانشگاه 7 در سطح بین المللی می باشد که بسیار رتبه قابل توجهی می باشد
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *