ویزای تحصیلی

دانشگاه ويكتوريا استراليا

دانشگاه ويكتوريا استراليا

دانشگاه ويكتوريا استراليا یکی از بهترین موسسات آموزش عالی دولتی در شهر ملبورن کشور استرالیا است و در سال 1916 میلادی پایه گذاری شد. گر چه ممکن است دانشگاه ویکتوریا دانشگاه جوانی محسوب می شود اما در حقیقت تاریخ پربار و طولانی را یدک می کشد. این دانشگاه دارای سابقه ای تقریبا 100 ساله در جهت بهسازی شرایط جامعه است از طریق آموزش به دانشجویان می باشد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا و ادامه تحصیل در دانشگاه ویکتوریا را دارید باید آگاه باشید که برای تحصیل در این دانشگاه شرایط و قوانینی وضع شده است که رعایت آن برای متقاضیان الزامی است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه سعی دارند به معرفی دانشگاه ویکتوریا استرالیا بپردازند، اگر یکی از گزینه های شما برای ادامه تحصیل دانشگاه ویکتوریا می باشد تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه ویکتوریا در استرالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در این دانشگاه به بازار کار وارد شد؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • رتبه علمی دانشگاه ویکتوریا در جهان چگونه است؟

معرفی دانشگاه ویکتوریا استرالیا

این دانشگاه (به انگلیسی: Victoria University در فوریه سال 1916 م. با نام مدرسه فنی فوتسکری (Footscray تاسیس در غرب ملبورن تاسیس شد و آموزش های خود را در 2 بخش آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش های عالی ارائه کرد. در حال حاضر دانشگاه ویکتوریا یکی از 6 دانشگاه استرالیا است که به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای می پردازد، همچنین این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای آموزشی در کشور استرالیا به شمار می آید. به دلیل ارائه فرصت های آموزشی فوق العاده دانشگاه ویکتوریا برای دانشجویان از کشورهای مختلف دنیا مشهور است، تعداد دانشجویان خارجی و بین المللی که در حال تحصیل در دانشگاه ویکتوریا هستند 12000 نفر اعلام شده است. در سال 2014 میلادی با توجه به تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه ویکتوریا به دانشگاه 5 ستاره تبدیل گشت. جدول زیر نشانگر مشخصات دانشگاه ویکتوریا استرالیا می باشد.

معرفی دانشگاه ويكتوريا استرالياشرح
نوع دانشگاهدولتی
شهرملبورن
تعداد دانشجویان50000 نفر
رتبه بندی QS551
رتبه بندی Leiden116
رتبه بندی Shanghay201- 300
شهریه دانشگاهمتوسط هزینه سالانه در دانشگاه ویکتوریا 24000 AUD (دلار استرالیا)

دانشکده های دانشگاه ويكتوريا استراليا

این دانشگاه دارای 9 دانشکده می باشد که تقریبا در تمامی زمینه های تحصیلی دوره های آموزشی ارائه می کنند. همچنین لازم به ذکر است این دانشگاه دارای 7 مرکز تحقیقاتی و 6 موسسه تحقیقاتی است که در زمینه های مختلفی همچون علوم تربیت بدنی، توانبخشی و سالخوردگی، ورزش، مرکز تحقیقاتی مطالعات استراتژی های اقتصادی، مرکز تحقیقاتی امنیت محیط زیست و مهندسی، مرکز تحقیقاتی ارتباطات و میکرو الکترونیک، مرکز تحقیقات گردشگری و خدمات و مرکز تحقیقاتی آموزش بر پایه کار عملی فعالیت می کنند. دانشکده های دانشگاه ویکتوریا عبارتند از:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم و مهندسی
  • دانشکده تربیت بدنی
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده بهداشت و زیست پزشکی
  • دانشکده پلی تکنیک ویکتوریا
  • دانشکده حقوق و قضاوت
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده VU (زبان انگلیسی، دوره های آموزشی با شرکای خارجی دانشگاه )

دانشکده های دانشگاه ویکتوریا استرالیا

شرایط تحصیل در دانشگاه ویکتوریا در 2023

VIC Uni دوره های تخصصی مشترکی با موسسه های تحقیقاتی در کشورهای چین، مالزی و سنگاپور برگزار می کند. رشته های تحصیلی که در دانشگاه ویکتوریا ارائه می شوند دارای تنوع زیادی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشند. رشته های تحصیلی پرستاری، مدیریت پروژه، مدیریت اجرایی، فلسفه، مددکار اجتماعی، رسانه های دیجیتال، فنی و مهندسی، مالی، حسابداری، روانشناسی، موسیقی و آموزش برخی از رشته های پر متقاضی در دانشگاه ویکتوریا هستند. در طول کلاس ها دانشجویان در بحث در کلاس و نقش آفرینی، سخنرانی، مقاله و نوشتن گزارش، فیلم و یادگیری صوتی، کارگاه و آموزش ها، ژورنال و یادگیری رایانه ای شرکت می کنند. شروع کلاس ها در تمامی مقاطع این دانشگاه در ماه فوریه (شروع ترم 1) و در ماه جولای (شروع ترم 2) شروع خواهند شد.

لازم به ذکر است معمولا در دوره های ارشد تحقیقاتی و دکتری ددلاین خاصی وجود نداشته و روند ثبت نام در طول سال ادامه دارد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ویکتوریا استرالیا متفاوت می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. همانطور که می دانید دانشجویان خارجی و بین المللی برای ادامه تحصیل در کشور استرالیا به ویزای تحصیلی این کشور نیز جهت اقامت و ادامه تحصیل نیاز دارند. روند بررسی درخواست اخذ ویزای تحصیلی استرالیا معمولا بین 1 تا 2 ماه است، پس لازم است دانشجویان ایرانی 3 ماه پیش از شروع ترم های تحصیلی اقدامات لازم را در جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ویکتوریا انجام دهند. متقاضیان می توانند با مطالعه مقاله ویزای تحصیلی استرالیا اطلاعات بیشتری در خصوص روند اعطاء ویزا کسب کنند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ويكتوريا استراليا

برای اخذ پذیرش از دانشگاه لازم است متقاضیان مدارک ذیل را به دانشگاه ارسال کنند، دقت داشته باشید که ممکن است از شما مدارک بیشتری درخواست شود.

مقطع کارشناسیمقطع کارشناسی ارشدمقطع دکتری
مدارک اتمام پیش دانشگاهی از مدارس ایران با حداقل معدل 13، برای کلیه رشته های تحصیلی به جز رشته حقوق (حداقل معدل برای رشته حقوق 17 است)ارائه مدرک معتبر از مقطع کارشناسی/ حداقل معدل دریافت شده 12 و ارائه ریز نمراتارائه مدرک معتبر از مقطع کارشناسی ارشد با کسب حداقل معدل 15 و ریز نمرات
مدرک معتبر زبان IELTS 6 یا TOEFL اینترنتی 55مدرک معتبر زبان انگلیسی IELTS 6.5 یا TOEFL اینترنتی 79مدرک معتبر زبان انگلیسی IELTS 7 یا TOEFL 79
انگیزه نامهممکن است دانشگاه برای متقاضیان مصاحبه حضوری در نظر بگیرند و یا Portfolio از متقاضی درخواست شود.ارائه پیشنهاد تحقیقاتی
انگیزه نامهکار تحقیقاتی و مقاله
رزومه تحصیلیرزومه آکادمیک
سوابق کاریتوصیه نامه

در این مقاله سعی بر آن بود که اطلاعاتی در خصوص دانشگاه ویکتوریا استرالیا ارائه شود، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در کشور استرالیا می توانید به مطالعه مقاله اعزام دانشجو به استرالیا بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت تحصیلی و انجام کارهای مهاجرتی می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه ویکتوریا استرالیا

در خصوص اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه ویکتوریا در استرالیا به طور معمول سوالات زیر مطرح می شود که بهتر است متقاضیان پاسخ آنها را بدانند:

  • آیا دانشگاه ویکتوریا استرالیا دانشگاه خوب و دارای رتبه است؟ این دانشگاه در 2% برتر دانشگاه های دنیا قرار دارد و بسیار دانشگاه مطرحی محسوب می شود
  • دانشگاه ویکتوریا استرالیا چند بار در سال ورودی دانشجو دارد؟ این دانشگاه دو مرتبه در سال برای ترم تابستان و ترم زمستان ورودی دانشجو می پذیرد
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *