ویزای تحصیلی

دانشگاه پزشکی ازمیر

دانشگاه پزشکی ازمیر

دانشگاه پزشکی ازمیر از دانشگاه های ترکیه می باشد. در این کشور دانشگاه های معتبری وجود دارد که در رتبه بندی های جهانی جایگاه بالایی دارند. افراد زیادی در سراسر دنیا تقاضا دارند در این دانشگاه ها به ادامه تحصیل مشغول شوند. برای تحصیل در دانشگاه پزشکی ازمیر متقاضیان باید شرایطی را داشته باشند که در ادامه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است به آن اشاره خواهیم کرد. پس اگر شما متقاضی تحصیل در دانشگاه پزشکی ازمیر در سال 2024 هستید این مقاله را مطالعه نمایید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه ازمیر چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در دانشگاه ازمیر به ایران مهاجرت کرد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل پزشکی در دانشگاه ازمیر چیست؟
  • آیا دانشگاه ازمیر در ترکیه از دانشگاه های معتبر در جهان است؟

دانشگاه های پزشکی در شهر ازمیر

شهر ازمیر در شرق کشور ترکیه واقع شده است این شهر بعد از شهر استانبول و شهر آنکارا بزرگترین شهر در کشور ترکیه می باشد. قدمت شهر ازمیر به 6000 سال قبل از میلاد می رسد. امروزه ازمیر به عنوان شهر صنعتی، تجاری و بندری شناخته می شود. یکی از مناطق چشم نواز و زیبا این شهر ساحل دریای اژه می باشد. آب و هوای این شهر همانند کشور ایران 4 فصل می باشد و در هر فصل اب و هوای متفاوتی در این شهر وجود دارد. مهمترین دانشگاه های پزشکی ازمیر دانشگاه اژه و دانشگاه دوکوز ایلول می باشند.

هر ساله متقاضیان ایرانی بسیاری جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در این دانشگاه ها به کشور ترکیه مهاجرت می کنند. در بین دانشگاه های پزشکی ازمیر دانشگاه اژه در جایگاه چهارم قرار گرفته است. دانشگاه دوکوز ایلول به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر در این کشور می باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه پزشکی ازمیر

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، دو دانشگاه پزشکی شهر ازمیر شامل دانشگاه اژه و دوکوز ایلول می باشد. این دو دانشگاه جزء دانشگاه های تراز اول کشور ترکیه محسوب شده و همه ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل جذب این دو دانشگاه می شوند. اما شهریه این دو دانشگاه پزشکی کمی از همدیگر متفاوت بوده و از قرار نمودار زیر است:

شهریه دانشگاه اژه و دوکوز ایلول

اما در بحث هزینه زندگی نیز ازمیر جزء شهرهای ارزان دانشجوئی در کشور ترکیه است. به گونه ای که متوسط هزینه زندگی در این شهر ترکیه بین 250$ تا 400$ (دلار ) است که رقم آنچنان بالایی نیست و بطور میانگین هزینه های زندگی 15% الی 20% نسبت به استانبول و آنکارا پایین تر است. شما در نمودار زیر می توانید با توزیع انواع خرج و مخارج زندگی در ازمیر و توزیع درصدی آنها آشنا شوید:

توزیع مخارج زندگی در ازمیر ترکیه

سیستم آموزشی در دانشگاه پزشکی ازمیر

سیستم های آموزشی در دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه یکسان بوده و تنها در مواردی تفاوت وجود دارد. تفاوت نخستی که در این دانشگاه ها وجود دارد در موارد آزمون SAT و آزمون YOS می باشد. دانشگاه پزشکی ازمیر از دانشجویان آزمون YOS را اخذ می نماید. تفاوت دیگری که در این دانشگاه ها وجود دارد تحصیل در دوره پری مدیکال می باشد. برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه دانشجویان باید ابتدا در یک دوره پیش پزشکی شرکت نمایند و مشغول به تحصیل شوند. در برخی از دانشگاه دوره ها به زبان ترکی و در برخی دیگر به زبان انگلیسی تدریس می شود.

در دانشگاه پزشکی ازمیر کشور ترکیه طول تحصیل در ترکیه در دوره پری مدیکال به مدت 10 ماه می باشد. این دوره به زبان انگلیسی و همراه با زبان ترکی آموزش داده می شود. برای تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی باید مدرک زبان معتبر با نمرات IELTS 6 و TOEFL 80 ارائه نمایید. دانشجویانی که قصد دارند به زبان ترکی به ادامه تحصیل مشغول شوند باید مدرک تومر ارائه نمایند و میزان تسلط آن ها سنجیده می شود. طول مدت تحصیل در این دانشگاه شش سال می باشد. در هر سال تحصیلی 2 ترم برگزار می شود. این ترم همانند دانشگاه های کشور ایران برگزار می شود، ترم اول از اوایل ماه مهر شروع شده و در پایان ماه دی ترم به پایان می رسد. ترم دوم از اواخر ماه بهمن آغاز شده و در پایان ماه تیر به پایان می رسد.

چالش های اساسی تحصیل در دانشگاه پزشکی ازمیر

تحصیل در دانشگاه پزشکی ازمیر در کنار مزیت های بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد. بنابراین تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه پزشکی ازمیر را دارند، باید علاوه بر آشنایی با مزیت های این دانشگاه، با چالش های این موسسه آموزشی نیر آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول دوره تحصیل خود در این موسسه آموزشی مواجه خواهند شد.

برای بررسی دقیق تر در خصوص چالش های اساسی تحصیل در دانشگاه پزشکی ازمیر به مواردی که در این بخش از مقاله ارائه کرده ایم توجه فرمایید:

چالش های اساسی تحصیل در دانشگاه پزشکی ازمیر

تحصیل دوره تخصصی در دانشگاه پزشکی ازمیر

در دانشگاه پزشکی ازمیر امکان تحصیل در دوره های تخصصی وجود دارد. متقاضیان که قصد تحصیل در دوره های تخصصی را دارند باید به مدت 3 سال مشغول به تحصیل باشند. دانشجو رزیدنسی باید به مدت 18 ماه آموزشات خود را در کلینیک دانشگاه بگذراند، در 18 ماه دوم دانشجو می تواند در مطب های خصوصی و شخصی دوره های خود را بگذراند. البته اگر متقاضی مدرک MBBS خود را از دانشگاه های خارج از ترکیه دریافت کرده باشد ابتدا باید آن را در کشور ترکیه معادل سازی یا اصطلاحا دنکلیک نماید و سپس مجوز ادامه تحصیل در این دوره را اخذ می نماید.

اخذ دعوت نامه از دانشگاه ازمیر

برای دریافت دعوت نامه از دانشگاه پزشکی ازمیر باید مدارک و اطلاعاتی را که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد را آماده کرده و ارائه دهید همچنین متقاضی می تواند این اطلاعات را ایمیل کند. از جمله مدارک لازم برای اخذ دعوت نامه از این دانشگاه عبارتند از نام و نام خانوادگی، مکان و تاریخ تولد، جنسیت، اطلاعات مربوط به پاسپورت و اعتبار آن (ارائه فتوکپی از تمامی صفحات پاسپورت الزامی می باشد)، ارائه شماره تلفن و آدرس، ارائه مدارک پیش دانشگاهی و دیپلم و ریز نمرات این مقاطع تحصیلی. مقاله مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل توسط موسسه مهاجرتی سفیران سروش سعادت نوشته شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی ازمیر

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی ازمیر

برای اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی ازمیر در سال 2024 مدارک متعددی مورد نیاز است. از جمله مهمترین آنها میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات این دوره، این مدارک (یعنی مدارک تحصیلی و ریز نمرات) باید به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی ترجمه گردد.
  • ارائه مدرک زبان ترکی (تومر) یا انگلیسی (آیلتس یا تافل) با توجه به زبان آموزش دوره (البته دانشجویان کارشناسی که دوره پیش دانشگاهی خود را در ترکیه گذرانده اند نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند)
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه شناسنامه و یا کارت شناسایی و ترجمه رسمی
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در طول اقامت در ترکیه
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه
  • دریافت فرم های مربوطه و تکمیل آن ها
  • پرداخت هزینه های مربوط بررسی مدارک یا همان application fee

اخذ ویزای دانشجویی ترکیه

جهت دریافت ویزای دانشجویی باید درخواست خود را در ماه مارس تا اوایل ماه نوامبر ارائه دهید. بررسی مدارک ارائه شده دانشجویان بین 10 تا 15 روز طول خواهد کشید. بعد از آن که دعوت نامه فرد برای او ارسال شد. متقاضی باید در سفارت خانه کشور ترکیه در کشورش حاضر شده و اقدامات لازم را جهت دریافت ویزا تحصیلی انجام دهد. جهت اخذ ویزای دانشجویی باید مدارک زیر را ارائه نمایید:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه 3 قطعه عکس 4*3
  • بلیط پرواز رفت و برگشت رزرو شده
  • ارائه دعوت نامه ای که برای شما ارسال شده است.
  • ارائه گواهی سلامت
  • گواهی منابع مالی کافی
  • گواهی سکونتی در ترکیه
  • ارائه گواهی پایان تحصیلات دوره دبیرستان

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه را دارید پیشنهاد موسسه سفیران سروش سعادت این است که مقاله تحصیل دندانپزشکی در ترکیه را مطالعه نمایید. همچنین این امکان برای متقاضیان وجود دارد که با مشاوران در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و یا با اخذ وقت قبلی به صورت حضوری به موسسه مراجعه نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه پزشکی ازمیر ترکیه

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص دانشگاه پزشکی ازمیر، در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا برای تحصیل در دانشگاه پزشکی ازمیر به شرکت در آزمون ورودی نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در دانشگاه پزشکی ازمیر هستند باید در آزمون های ورودی این موسسه آموزشی شرکت کنند.
  • شرایط پذیرش در دانشگاه پزشکی ازمیر چگونه است؟ شرایط پذیرش در دانشگاه پزشکی ازمیر بر خلاف اغلب موسسات پزشکی در این کشور ساده تر و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *