ویزای تحصیلی

دانشگاه پزشکی بلگراد

دانشگاه پزشکی بلگراد

دانشگاه پزشکی بلگراد از دانشکده های معروف صربستان می باشد که دامنه وسیعی از دوره های تحصیلی را به زبان صربستانی و انگلیسی پیشنهاد میکند. این دوره ها شامل تخصص در شبکه بیمارستان ها، موسسات و کلینیک های پزشکی است. دانشگاه پزشکی بلگراد شامل 40 دپارتمان با 200 هیئت علمی می باشد. شما برای تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی صربستان بایستی دوره 6 ساله ای را بگذرانید تا بدین ترتیب، مدرک دکتری پزشکی به شما اعطاء شود. کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه بهترین مشاوره ها، علاقمندان به تحصیل پزشکی در کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، مجارستان، ترکیه، کانادا و غیره را راهنمایی می کنند.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی بلگراد چیست؟
  • آیا دانشگاه پزشکی بلگراد در وزارت بهداشت ایران مورد تایید قرار می گیرد؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه چقدر است؟
  • طول دوره تحصیل پزشکی در این دانشگاه چه تفاوتی با دیگر کشورها دارد؟
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه چیست؟

درباره زندگی در صربستان

به طور رسمی موسوم به جمهوری صربستان در واقع یک کشور واقع در کریدور بین اروپای مرکزی و جنوب شرق اروپا محسوب می شود. صربستان عضوی از سازمان ها و نهادهای بین المللی شامل UN، COE، OSCE، PfP، BSEC و CEFTA می باشد. صربستان همچنین کاندیدای رسمی عضویت در اتحادیه اروپایی EU نیز می باشد که درباره دسترسی به EU، دسترسی به WTO در حال مذاکره می باشد. کشور صربستان در حقیقیت بخشی از حوزه بالکان می باشد. این کشور با کشورهای مجارستان، رومانی، آلبانی، بوسنی و مونته نگرو مرز مشترک دارد. پایتخت صربستان، شهر بلگراد است که در حقیقت مرکز اقتصادی صربستان هم محسوب می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی بلگراد

دانشگاه پزشکی بلگراد یکی از قدیمی ترین و معروفترین دانشگاههای صربستان می باشد که در سال 1920 تاسیس شد، یعنی زمانی که اولین کلاس آموزشی توسط استاد آناتومی، نیکو میلیانیچ برگزار شد. از آن زمان به بعد، بیش از 30000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. از شرایط پذیرش در دانشگاه پزشکی بلگراد، قبولی در آزمون های ورودی در دروس شیمی و بیولوژی می باشد. این سوال، از سوالات مهمی است که دلایل متعددی را می توان برای آن آورد :

  • دانشگاه بلگراد دارای قدیمی ترین دانشکده پزشکی در منطقه بالکان می باشد که در سال 1920 تاسیس شده است.
  • دانشگاه بلگراد در بین دانشگاه های رتبه بالا در رنکینگ دانشگاه های جهان می باشد.
  • هیئت علمی دانشگاه بلگراد بخاطر داشتن تاثیر و نفوذ مثبت بر دانشجویانشان و ارزیابی منظم و قاعده مند برای اطمینان از استاندارد بالای آموزشی معروف است.
  • دوره پزشکی از دوره های پرطرفدار و معروف این دانشگاه است که متقاضیان بسیار زیادی را از سرتاسر دنیا جذب می کند.
  • دانشگاه بلگراد دارای امکانات برتری شامل رستوران ها، کتابخانه ها، سالن های مطالعه، سالن های همایش، تالارهای سخنرانی، سالن های ورزشی و غیره می باشد.

تحصیل در دانشگاه پزشکی بلگراد در 2023

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه بلگراد در حدود 6 سال و به زبان انگلیسی می باشد. شما در طی این 6 سال علاوه بر بخش تئوری آموزش، دانش عملی را از روش کارورزی در بیمارستان ها و موسسات پزشکی اخذ می کنید. البته در مجموع تحصیل در کشورهایی مثل صربستان، رومانی، ارمنستان و غیره طرفدارن کم تری دارد. در سال های اخیر خصوصا در 2023، بسیاری از افراد برای مهاجرت و یا تحصیل در دانشگاه های پیشرفته اقدام می کنند و یکی از این کشورها کانادا می باشد. برای تحصیل در این کشور و دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله بررسی شرایط تحصیل در کانادا را مطالعه نمایید.

تحصیل در دانشگاه پزشکی بلگراد

برنامه پزشکی دانشگاه بلگراد

پزشکی، به زبان انگلیسی تدریس شده و این برنامه تحصیلی 6 سال طول می کشد. دو سال اول دوره تحصیلی دارای تمرکز قوی ای بر روی کار کلینیکی چه به صورت نظری و چه به صورت عملی می باشد. در سال نهایی، انتظار می رود که که شما دوره انترنی و کلیه آزمون های دولتی برای اخذ مدرک را به اتمام رسانده باشید. پس از اینکه کلیه اجزای دوره تحصیلی تمام شد، دانشجویان حق انتخاب دارند که به تحصیل در دانشگاه صربستان ادامه دهند و یا در صربستان یا جاهای دیگر کار بکنند. فارغ التحصیلی از دانشگاه پزشکی بلگراد فرصت های زیادی جهت کاریابی در ایالات متحده آمریکا، انگلستان و هندوستان به دانشجویان عرضه می کند.

فرآیند پذیرش از دانشگاه پزشکی بلگراد

شما برای تحصیل پزشکی در دانشگاه بلگراد بایستی که در آزمون تعیین صلاحیت و آزمون ورودی دانشگاه مذکور شرکت کنید. محتوای آزمون ورودی این دانشگاه از درس های شیمی و زیست شناسی می باشد. این آزمون جهت اطمینان از آمادگی 100% دانش آموزان به منظور تحصیل در دانشگاه فوق برگزار می شود. مدت تحصیل در دانشگاه پزشکی بلگراد 6 ساله می باشد. متقاضیان پذیرش از دانشگاه بلگراد همچنین بایستی مدارک زیر را به هنگام درخواست پذیرش تحویل دهند:

  • درخواست همراه با جزییاتی از بیوگرافی، سابقه تحصیلی و دوره تحصیلی مورد نظر
  • کپی از نتایج دوره متوسطه به همراه اطلاعاتی درباره موضوعات تحصیلی
  • گواهی پزشکی اخذ شده در ماه اخیر و تایید شده توسط صربستان
  • دو قطعه عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید

لازم به ذکر است که جهت ارزیابی پذیرش درخواست متقاضی، تمامی مدارک می بایستی که به زبان صربستانی ترجمه رسمی شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی بلگراد

یکی از گزینه هایی که بایستی قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی بلگراد به آن توجه کرد، هزینه های تحصیل و زندگی در صربستان می باشد. در دانشگاه مذکور برای تحصیل در رشته پزشکی دانشجویان باید سالانه 7000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت نمایند. هزینه زندگی در صربستان نیز ماهانه بین 600$ تا 850$ (دلار آمریکا) می باشد. در آخر، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با دارا بودن کادری از کارشناسان و وکلای حقوقی و مهاجرتی متخصص و نیز کارنامه ای روشن در زمینه اخذ انواع ویزای تحصیلی می تواند راهنمای مطمئن شما در مسیر مهاجرت تحصیلی به اروپا باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *