ویزای تحصیلی

دانشگاه پزشکی وین

دانشگاه پزشکی وین

دانشگاه پزشکی وین بزرگترین مرکز پزشکی در اتریش و یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی در اروپاست که بسیاری از افراد را مشتاق به تحصیل کرده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گشته است به توضیح در خصوص این دانشگاه برتر می پردازیم. مواردی از قبیل سوالات زیر:

  • نحوه سوالات پزشکی اتریش به چه صورت است؟
  • منابع آزمون پزشکی اتریش به چه نحوی است؟
  • آزمون چند بار در سال برگزار میشود؟
  • درباره دانشگاه پزشکی وین چه می دانید؟
  • شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه چگونه است؟
  • آزمون ورودی دانشگاه پزشکی وین چیست؟
  • آیا برای قبولی در این دانشگاه نیاز به مدرک زبان آلمانی هست؟
  • و اگر بله، سطح لازم چیست؟
  • ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پزشکی وین چقدر است؟

تاریخچه دانشگاه پزشکی وین

دانشگاه پزشکی وین با تاریخ و سابقه طولانی خود که 650 سال طول می کشد، به یک موسسه تحقیقاتی بسیار پیشرفته تبدیل شده است. کل کارکنان 5500 نفر هستند، از جمله 3600 نفر کارکنان دانشگاهی هستند. هر سال بیش از 100000 بیمار به عنوان بیمار بستری درمانی مورد درمان قرار می گیرند، 53000 عملیات انجام می شود و حدود 540000 بیمار سرپایی در درمانگاه روزانه درمان اولیه را دریافت می کنند. ایجاد، به اشتراک گذاری و استفاده از دانش به طور جدی در MedUni وین مرتبط است – تحقیق، آموزش و مراقبت از بیمار در گفتگوی ثابت با یکدیگر هستند. یکی از به روزترین دانشگاه های اروپایی به علم پزشکی دانشگاه پزشکی وین است.

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی وین

یکی از محبوب ترین رشته ها برای ادامه تحصیل در کشور اتریش رشته پزشکی یا مدیکال و یکی از بهترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در این رشته دانشگاه پزشکی وین می باشد. دانشگاهی که هر سال در حدود 680 دانشجوی جدید پزشکی پذیرش می کند. خود برنامه پزشکی در دانشگاه پزشکی وین به زبان آلمانی تدریس شده و کلا در حدود 6 سال یعنی 12 ترم به طول می انجامد. دانشجویان برای گذراندن آن مجبورند تا ECTS 360 (واحد) را پاس کنند. در طی این دوره زیر نظر مجرب ترین اساتید و پزشکان به دانش افزایی در زمینه مهارت های کلینیکی می پردازند تا نهایتا به مدرک Dr.med. univ دست یابند.

اما شرایط پذیرش دانشجو از این دانشگاه به صورت زیر می باشد:

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی وین

درباره دانشگاه پزشکی وین 2023

یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در اتریش دانشگاه پزشکی وین است که دانشگاهی دولتی محسوب می شود. دانشگاه های دولتی اتریش از جمله دانشگاه پزشکی وین برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا و همچنین دانشجویان بین المللی  رایگان هستند ولی از دانشجویان بین المللی هر ترم مبلغی در حدود  €726.72 (یورو) بابت هزینه های اجرایی و اداری دریافت می کنند. از آنجایی که دانشگاه پزشکی وین نیز در شهر وین واقع شده کمی هزینه زندگی در این شهر بالاست. و در حال حاضر بین €900 تا €1300 (یورو) در ماه متغیر می باشد.

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود بیشترین بودجه دانشجویان بین المللی در وین اتریش صرف خرید از بازار می شود:

توزیع هزینه های زندگی دانشجویی در اتریش (درصد)

در جدول ذیل رنکینگ دانشگاه پزشکی وین از دید طبقه بندی های مختلف در سال 2023 بیان شده است:

نام دانشگاهرنکینگ آموزش عالی تایمزرنکینگ برترین دانشگاه ها
دانشگاه پزشکی وین194151

روش هایی برای تامین مخارج تحصیلی در دانشگاه پزشکی وین

دانشجویان بین المللی برای تامین خرج و مخارج تحصیلی خود در دانشگاه پزشکی وین می توانند هم از برنامه بورس تحصیلی و هم از کار پاره وقت در این کشور بهره گیرند. بورسیه ارائه شده در این دانشگاه معروف اتریشی با عنوان بورسیه شایستگی یا Merit Scholarship شناخته می شود. بورسیه ای که حامی مالی آن نیز کمیسیون اروپایی است. دانشگاه پزشکی وین این بورسیه را به دانشجویان برتر خود ارائه می کند.

اما شرایط اثبات برتری یا شایستگی جهت اخذ این بورسیه از قرار ذیل می باشد:

روش هایی برای تامین مخارج تحصیلی در دانشگاه پزشکی وین

لازم به ذکر است که مبلغ این بورسیه سالیانه بین €700 الی €1500 (یورو) می باشد. علاوه بر این دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان پزشکی می توانند از فرصت کار پاره وقت در اتریش نیز بهره گیرند. آنها می توانند با دریافت مجوز کار employment permit و بدون نیاز به تست بازار کار تا ماکسیمم 20 ساعت در کشور اتریش کار بکنند. و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود ماکسیمم در هر ساعت تا €22 (یورو) دریافت کنند که سطح درآمدی خیلی خوبی هم محسوب می شود:

حداقل دستمزد کار پاره وقت در ساعت (یورو) در اتریش

رنکینگ جهانی دانشگاه پزشکی وین در 2023

یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در اتریش دانشگاه پزشکی وین است که دانشگاهی دولتی محسوب می شود. دانشگاه های دولتی اتریش از جمله دانشگاه مذکور برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی رایگان هستند اما از دانشجویان بین المللی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی سالانه بین 500€ تا 3000€ (یورو) شهریه دریافت می کنند. در جدول ذیل رنکینگ دانشگاه پزشکی وین از دید طبقه بندی های مختلف در سال 2023 بیان شده است:

نام دانشگاهرتبه در رنکینگ ملیTHE Ranking 2023QS Ranking 2023U.S. News Ranking 2023
Medical University of Vienna3201224

دانشکده ها و برنامه های دانشگاه پزشکی وین

از برنامه های دانشگاه پزشکی وین عبارتند از: برنامه پزشکی، برنامه دندانپزشکی، دوره های آموزش مداوم دوره کارشناسی ارشد برای متخصصان سلامت، برنامه های کاربردی علوم پزشکی و PhD: مهندسی پزشکی؛ آمار زیستی و سیستم های پیچیده بیماری قلبی عروقی و ریوی؛ ارتباط سلولی در سلامت و بیماری؛ درمان غدد درون ریز؛ انکولوژی تجربی بالینی؛ علوم اعصاب بالینی؛ غدد درون ریز و متابولیسم؛ ایمونولوژی؛ التهاب و ایمنی؛ زیست شناسی ساختاری یکپارچه؛ بیماری های بدخیم؛ مکانیسم زیست شناسی سلولی؛ متخصص پزشکی فیزیک پزشکی؛ سلامت روان و رفتاری؛ آلرژیولوژی مولکولی، سلولی و بالینی؛ اهداف مواد مولکولی؛ مکانیزم های مولکولی سیگنالینگ سلول؛ انتقال سیگنال مولکولی؛ علوم اعصاب؛ متابولیسم و ​​تغذیه؛ شکستگی ارگان، جایگزینی و پیوند؛ تحقیقات پیشرونده و بالینی برای توسعه دارویی؛ سلامت عمومی؛ بازسازی استخوان ها و مفاصل و زیست شناسی RNA.

دانشکده ها و برنامه های دانشگاه پزشکی وین

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی وین در 2023

پنج خوشه پژوهشی دانشگاه موفق به کسب مهارت های تلفیقی در تحقیقات بین رشته ای و متقاضی می شوند. آنها بر روی تحقیقات سرطان و انکولوژی، تصویربرداری پزشکی، پزشکی قلب و عروق، علوم اعصاب پزشکی و ایمونولوژی متمرکز شده اند – مناطقی که MedUni وین شبکه های گسترده ای بین المللی را ایجاد کرده و هماهنگ کننده پژوهش های چند ملیتی و مطالعات بالینی متعدد است. برنامه درسی در سال 2023 برای برنامه های پزشکی و دندانپزشکی، دانش متمرکز را با تمرکز بر آموزش گروهی و عملکرد بالینی به ارمغان می آورد. اکثر دانش آموزان تحصیلات خود را در دوره زمان بندی تنظیم می کنند و بیش از 86% از کسانی که دوره های خود را شروع می کنند، فارغ التحصیل می شوند.

پروسه درخواست ویزای تحصیلی اتریش

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی وین نوبت آن می شود که دانشجویان برای درخواست ویزای تحصیلی خودشان اقدام کنند. ویزایی که از نوع ویزای بلند مدت یا تایپ D اتریش محسوب می شود. و مختص دانشجویانی است که قصد تحصیل در برنامه هایی را دارند که مدتش بیش از 6 ماه است. ابتداء نیز لازم است با مراحل درخواست این ویزا به صورت زیر آشنا شوید:

پروسه درخواست ویزای تحصیلی اتریش

پس از اطلاع از کلیه مراحل اخذ ویزای اتریش حالا بایستی به فکر تهیه مدارک لازم برای درخواست این ویزا به صورت زیر بود:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • تاییدیه/ نامه پذیرش از دانشگاه پزشکی وین
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی اتریش
  • فرم درخواست مجوز اقامتی اتریش
  • تاییدیه تمکن مالی کافی
  • گواهی اسکان در اتریش
  • گواهی دال بر عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • بلیط مسافرتی معتبر
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزا

در ضمن متقاضیان متاهل در صورت تمایل می توانند اقامت همسر و فرزند/ فرزندان زیر 21 سال خود را نیز اخذ کرده و به همراه اعضای خانواده عازم اتریش شوند.

نحوه سوالات پزشکی اتریش و نحوه قبولی در آزمون

تعداد افراد شرکت کننده در برنامه های تحرک بین المللی هر ساله افزایش می یابد. مرکز مراقبت از بیماران در شرق اتریش، بیمارستان دانشگاه وین، شهرت خود را برای ارائه خدمات جامع و با کیفیت عالی در سطح عالی ارایه می دهد. پزشکی پیوند یک مشخصه برجسته از مجموعه گسترده ای از موفقیت های برجسته دانشگاه است و بیمارستان یکی از مراکز پیشرو در سراسر جهان برای پیوند عضو است. برای مثال 120 لیگاند انتقال دهنده آن، بیمارستان عمومی وین را بزرگترین مرکز در سراسر جهان می دانند.

وین نیز دارای شهرت بین المللی برای پیوند قلب و ایمپلنت و توسعه پمپ های قلب است. این راه را در توسعه و معرفی کاشت حلزون و بازسازی بیونیک برای اندام ها دنبال می کند. متقاضیان می توانند جهت دریافت اطلاعات در خصوص مهاجرت به اتریش و بررسی شرایط سال 2023 با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه وین

متقاضیان تحصیل در دانشگاه وین سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  1. آیا اخذ پذیرش از دانشگاه وین اتریش دشوار است؟ با توجه به این که این دانشگاه برترین دانشگاه پزشکی اتریش است اخذ پذیرش از این دانشگاه برای افرادی که رزومه تحصیلی قوی ندارند بسیار سخت است.
  2. آیا برای اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی وین نیاز به شرکت در آزمون ورودی است؟ اخذ پذیرش نهایی دانشجویان در رشته پزشکی در اتریش حتما از طریق آزمون ورودی ممکن می شود.
  3. هزینه تحصیل در دانشگاه وین چه مقدار است؟ دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه باید سالانه 800€ (یورو) به دانشگاه پرداخت کنند.
  4. هزینه زندگی ماهانه در وین برای دانشجویان پزشکی این شهر چه میزان است؟ هزینه زندگی دانشجویی در وین برای دانشجویان در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه است.
  5. دوره پزشکی در دانشگاه پزشکی وین چند سال طول می کشد؟ در حدود 6 سال یعنی 12 ترم به طول می انجامد. و دانشجویان برای گذراندن آن مجبورند تا ECTS 360 (واحد) را پاس کنند.
  6. هزینه تحصیل در دانشگاه وین چه مقدار است؟ دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه بایستی ترمی در حدود EUR 726.72 (یورو) پرداخت کنند. ولی دانشجویان اتریشی و اروپایی بایستی EUR 363.36 (یورو) بابت امور اداری و اجرایی + EUR 21.20 (یورو) بابت کمک به اتحادیه دانشجویی به دانشگاه پرداخت کنند.
  7. هزینه زندگی ماهانه در وین برای دانشجویان پزشکی این شهر چه میزان است؟ هزینه زندگی دانشجویی در وین برای دانشجویان بین المللی در حدود 900 تا EUR 1300 (یورو) در ماه است.
  8. آیا دانشجویان خارجی در دانشگاه پزشکی وین از حق کار دانشجویی برخوردارند؟ بله آنها تا 20 ساعت در هفته می توانند کار بکنند.
  9. عنوان بورسیه تعلق گرفته به دانشجویان پزشکی در دانشگاه پزشکی وین چیست؟ عنوان این بورسیه برنامه بورسیه شایستگی بوده و مبلغ آن نیز سالیانه بین 700 الی EUR 1500 (یورو) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *