ویزای تحصیلی

دانشگاه پلی تکنیک Bari

دانشگاه پلی تکنیک Bari

در بین کشورهای اروپایی کشور ایتالیا یکی از خوش آوازه ترین کشورها برای مهاجرت و اقامت محسوب می شود، برای مهاجرت به این کشور راه های گوناگونی وجود دارد که یکی از آن ها مهاجرت تحصیلی است. دانشگاه پلی تکنیک Bari بزرگترین موسسه آموزش عالی فنی ایتالیا است که با قانون Leggen n تاسیس شد و پس از آغاز اصلاحات، ساختار خود را در 5 بخش سازماندهی کرد. این دانشگاه دارای 2 شعبه جداگانه در Foggia و Taranto است. در این مطلب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کوشش دارند مطالب کلی درباره دانشگاه پلی تکنیک Bari شرح دهند. برای آگاهی از جزییات بیشتر این دانشگاه مقاله پیش رو را با دقت مطالعه کنید.

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه باری چیست؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه باری چقدر است؟
  • مزایای تحصیل در دانشگاه باری چیست؟
  • آیا دانشگاه باری در ایران معتبر است؟
  • جایگاه علمی دانشگاه باری در جهان چگونه است؟

آشنایی با دانشگاه پلی تکنیک Bari

یکی از برجسته ترین دانشگاه های کشور ایتالیا که تمرکز به خصوصی بر تحقیقات و پژوهش در مقطع دکتری دارد دانشگاه باری است. این دانشگاه در سال 1925 میلادی در شهر تاریخی باری تاسیس شد. Aldo Moro پسوند این دانشگاه است که از نام یکی از سیاستمداران و فارغ التحصیلان این دانشگاه به نام Aldo Romeo Luigi Moro که نخست وزیر کشور ایتالیا بعد از جنگ نیز بود گرفته شده است. با وجود 12 دانشکده و ارائه رشته های مختلف در طیف گسترده دانشگاه باری به عنوان مقصدی مناسب برای دانشجویان خارجی و بین المللی محسوب می شود. این دانشگاه عضو شبکه های اروپایی و بین المللی متعددی مثل انجمن دانشگاه های مدیترانه و انجمن دانشگاه های اروپایی است.

از امکانات دانشگاه Bari می توان به کتابخانه مجهز، سالن کنفرانس، تئاتر، مرکز کاریابی، دفتر مطبوعات، کلیسا، مراکز مشاوره و امکانات ورزشی مثل زمین فوتبال، استخر، زمین تنیس و پیست پاتیناژ اشاره کرد. جدول زیر نشانگر اطلاعات عمومی دانشگاه Bari میلان است.

آیتمشرح
نوع دانشگاهدولتی
شعبه هامیلان، کومو، لکو، مانتووا، کرمونا و پیاچنزا
تعداد دانشجویان42496 نفر
رتبه بندی QS83
رتبه بندی Times201-250
رتبه بندی ARWU201-300
معرفی دانشکده هادانشکده علوم و فناوری هوا فضا
دانشکده معماری و مطالعات شهری
معماری، محیط ساخت و مهندسی ساخت
دانشکده شیمی و مهندسی مواد
دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست
طراحی
دانشکده الکترونیک، مهندسی اطلاعات و زیست مهندسی
دانشکده انرژی
مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع
دانشکده ریاضیات
دانشکده مهندسی مکانیک
فیزیک
وب سایت دانشگاهwww.polimi.it

 اخذ پذیرش از دانشگاه باری ایتالیا

دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک Bari را دارند باید در اولین مرحله درخواست قبل از ارزیابی را به صورت آنلاین ارسال کنند تا مدرک آن ها برای اینکه آیا شرایط ورود به دوره مورد نظر را دارند یا خیر ارزیابی شود. مدارک لازم برای فرآیند ارزیابی عبارتند از:

  • اسکن گذرنامه یا شناسنامه
  • رزومه شخصی متقاضی
  • ترجمه ریز نمرات و گواهی پایان تحصیلات
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS/ TOEFL جهت ادامه تحصیل به زبان انگلیسی
  • مدرک معتبر زبان ایتالیایی برای ادامه تحصیل به زبان ایتالیایی
  • توصیه نامه با سربرگ و مهر دانشگاه جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
  • ارائه انگیزه نامه (حداکثر 2 صفحه)
  • کد مالیاتی، پروژه تحقیق در حوزه یکی از رشته های معرفی شده، مدارک مربوط به تمامی مقالات و سایر موارد علمی جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری
  • ارائه مدرک GRE جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی مدیریت و مهندسی انرژی

دانشجویان باید برای ارائه درخواست مبلغ 50€ (یورو) از طریق نقل و انتقالات بانکی بین المللی پرداخت کنند. اگر واجد شرایط لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه باری هستید باید مبلغ 200000€ (یورو) که غیر قابل استرداد است برای مالیات منطقه ای و ادارای اجباری پرداخت کنید، حتی دانشجویانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی شده باشند نیز باید این مبلغ را بپردازند. علاوه بر این دانشجویان پس از اخذ پذیرش باید به صورت شخصی با نماینده دیپلماتیک ایتالیا تماس بگیرند و مدارک و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهند، دقت داشته باشید که انجام ندادن این کار باعث رد ویزا می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک Bari

هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک Bari

دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک باری باید سالانه مبلغ 3900€ (یورو) به عنوان شهریه دانشگاه پرداخت کنند، این امکان برای دانشجویان وجود دارد که شهریه دانشگاه را در 2 قسط بپردازند. دانشجویانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه Bari شوند علاوه بر اینکه تمام هزینه های تحصیل آن ها تامین می شود سالانه مبلغی به صورت مجزا نیز دریافت می کنند. دانشجویان باید علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های زندگی در کشور ایتالیا را در نظر بگیرند برای زندگی دانشجویی در این کشور فرد باید ماهانه مبلغی بین 600€ الی 1000€ (یورو) در نظر داشته باشند که این هزینه با توجه به سبک زندگی دانشجو و منطقه متفاوت است. متقاضیان می توانند با مطالعه مقاله هزینه زندگی در ایتالیا اطلاعات کاملتری در رابطه با ریز هزینه های زندگی در این کشور کسب کنند.

مزایا تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک Bari

دانشجویان با تحصیل در دانشگاه باری میلان از مزایایی برخوردار خواهند شد که عبارتند از:

  • امکان تحصیل با شهریه ارزان و بعضا امکان شرکت در دوره های آموزش زبان ایتالیایی به صورت رایگان
  • امکان تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های فنی در اروپا
  • تحصیل در بزرگترین مدرسه معماری، طراحی و مهندسی در کشور ایتالیا
  • فرصت کارآموزی در شرکت ها و کارخانه های طرف قرار داد با دانشگاه باری برای دانشجویان وجود دارد
  • تحصیل در بهترین مرکز آموزش عالی ایتالیا با گرایش تولیدی و صنعتی
  • بورسیه مبتنی بر شایستگی برای با استعدادترین دانشجویان بین المللی در دسترس است
  • این مدرسه طیف گسترده ای از برنامه های درجه مهندسی، طراحی و معماری ارائه می کند که توسط بسیاری از دانشمندان و معماران مهم تدریس می شود
  • به لطف یک سیاست بین المللی قوی تقریبا تمامی برنامه های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در خصوص دانشگاه پلی تکنیک Bari کسب کرده باشید، اگر قصد ادامه تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های ایتالیا را دارید به مقاله اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان رجوع کنید. متقاضیان و هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا یا سایر کشورهای مورد نظر با وکلای و مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *