ویزای تحصیلی

دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشگاه پیزا ایتالیا یکی از معروفترین دانشگاه های این کشور است که همه ساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی و ایتالیایی از آن پذیرش می گیرند. باید توجه داشت که نظام تحصیلی ایتالیا رایگان نیست اما شهریه دریافتی دانشگاه های آن از جمله دانشگاه پیزا ایتالیا بسیار کم است و این کشور بورسیه های زیادی نیز برای افراد در نظر گرفته است. به همین دلایل است که تحصیل در ایتالیا خصوصا برای دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه که توسط دولت ایتالیا مشخص شده اند به این کشور می روند، بسیار کم هزینه است. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود اطلاعاتی راجع به دانشگاه پیزا ایتالیا و مطالب مرتبط دیگر بیان کرده اند.

  • شرایط کار در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • فرایند دریافت پذیرش از این دانشگاه چیست؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟
  • آیا دانشگاه پیزا از دانشگاه های معتبر ایتالیا است؟

آشنایی با دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشگاه پیزا که در سال 1343 میلادی تاسیس شده است، یکی از موسسات آموزش عالی در این کشور می باشد که 20 دپارتمان مختلف دارد و از مراکز علمی-پژوهشی مهم کشور ایتالیا به حساب می آید. رنکینگ جهانی دانشگاه پیزا ایتالیا 389 است و این دانشگاه در حوزه های مختلفی از جمله معماری، علوم کامپیوتر، مهندسی، پزشکی و غیره دوره های آموزشی برگزار می کند. یکی از ویژگی های بارز دانشگاه پیزا آشنایی با مهارت های تک تک دانشجویان و آماده کردن آن ها برای ورود به بازار کار می باشد. در واقع دانشجویان داوطلب می توانند در کارگاه های مختلف و دوره های کارآموزی فوق برنامه ای که دانشگاه پیزا ایتالیا برگزار می کند شرکت نمایند. همین دوره ها موجب می شوند شرکت کنندگان آن ها راحت تر بتوانند پس از فارغ التحصیلی کار مناسبی پیدا کنند.

شهریه دانشگاه پیزا ایتالیا بستگی به رشته و مقطع تحصیلی فرد دارد و طبیعتا هرچقدر دانشجو موفق شود تحصیلات خود را زودتر به اتمام برساند، هزینه کمتری پرداخت می کند اما به طور متوسط شهریه سالیانه 2100€ (یورو) می باشد. دانشگاه پیزا طی مرور زمان همواره به لحاظ علمی پیشرفت کرده است و در نموداری که در ادامه ترسیم شده رنکینگ این دانشگاه از نظر طبقه بندی QS و Times طی چند سال اخیر بررسی گشته است:

بررسی رنکینگ دانشگاه پیزا ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه پیزا ایتالیا

مدارکی که دانشجویان لازم است به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه پیزا ایتالیا تهیه کنند با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است اما مهم ترین این مدارک به شرح ذیل است:

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه پیزا ایتالیاتوضیحات
رزومهدانشجو باید تمامی دستاوردهای تحصیلی و غیرتحصیلی خود را در آن ذکر کند
ترجمه رسمی مدارکبه منظور اثبات صحت اطلاعات رزومه، ترجمه رسمی تمامی مدارک مندرج در آن باید ذکر گردد
ترجمه رسمی ریز نمراتریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی فرد لازم است به انگلیسی ترجمه شده برای دانشگاه ارسال گردد
مدرک زبانبرای تحصیل در مقطع کارشناسی مدرک زبان ایتالیایی و برای مقاطع بالاتر مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی لازم است
توصیه نامهاساتید مقطع قبلی دانشجو که وی را به خوبی می شناسند باید توصیه نامه ای خطاب به دانشگاه پیزا ایتالیا بنویسند
انگیزه نامهانگیزه نامه یا اصطلاحا motivational letter باید توسط خود دانشجو نگارش گردد
پرداخت هزینه بررسی مدارکتمام دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیزا ایتالیا بابت بررسی مدارک و رزومه فرد application fee دریافت می نمایند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه پیزا ایتالیا

اخذ اقامت پس از تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا

در سال 2022 در شمال ایتالیا آمار بیکاری در حدود 11% و در نواحی جنوبی 18% تا حتی 28% است و در نتیجه پیدا کردن کار در ایتالیا به راحتی اتفاق نمی افتد. به همین دلیل است که غالب کسانی که تصمیم می گیرند در این کشور تحصیل کنند غالبا می خواهند پس از اتمام تحصیلات به کشور خود بازگردند یا مقاطع بالاتر را در دانشگاه های آمریکایی تحصیل کنند. البته یافتن شغل برای کسانی که از دانشگاه های معتبر این کشور از جمله دانشگاه پیزا ایتالیا، دانشگاه میلان، دانشگاه رم و غیره فارغ التحصیل می شوند راحت تر است.

منتهی باید توجه داشت به جز مشاغل خاصی از جمله مهندسی IT، سایر افراد باید علاوه بر انگلیسی بر زبان ایتالیایی نیز مسلط باشند تا شانس کاریابی آن ها افزایش پیدا کند. موسسات و سایت های کاریابی ایتالیا نیز به دانشجویان کمک می کنند تا راحت تر با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند و مهم ترین آن ها عبارت هستند از:

  • Glassdoor
  • Job In Milan
  • In Job
  • The local
  • Indeed
  • Total jobs

مقایسه تحصیل در ایتالیا و فرانسه

در خصوص تحصیل در ایتالیا و مزایای آن از جمله هزینه پایین تحصیل و زندگی در این کشور توضیحاتی ارائه شد، منتهی باید توجه داشت که تحصیل در فرانسه در دانشگاه های دولتی رایگان است. منتهی افراد باید به زبان فرانسوی مسلط باشند و رزومه درخشانی نیز ارائه کنند هرچند می توانند در کالج های زبان در فرانسه نیز ثبت نام کنند. این کالج ها رایگان نیستند ولی شهریه پایینی دارند و بین سالی 2000€  تا 5000€ (یورو) از افراد شهریه می گیرند. از طرفی هزینه زندگی در فرانسه کمی از ایتالیا بالاتر است و ماهیانه 900€ تا 1250€ (یورو) می باشد هر چند دانشجویان کالج های زبان می توانند در صورت پیدا کردن شغل پس از اتمام دوره زبان ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند و اقامت خود را در فرانسه ادامه دهند.

در مقاله ای که از نظر گذرانده شد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی راجع به دانشگاه پیزا ایتالیا ارائه کرده اند که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. البته همانطور توضیح داده شد علاوه بر ایتالیا، کشورهای نسبتا کم هزینه دیگری از جمله اتریش، فرانسه، مجارستان و غیره نیز در اروپا قرار دارند که علاقه مندان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر راجع به آن ها و قوانین ویزایی با موسسه سفیران تماس حاصل کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *