ویزای تحصیلی

دانشگاه ژنو سوئیس

دانشگاه ژنو سوئیس

دانشگاه ژنو سوئیس یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر ژنو است که در 1559 توسط جان کالوین به عنوان دانشکده حقوق و الهیات پایه گذاری گردید و تا قرن 17 همچنان بر روی الهیات متمرکز بود. در سال 1873، این دانشگاه با شعار روشنایی پس از تاریکی (Light after darkness) گذشته مذهبی خود را کنار گذاشت و رسما به دانشگاهی سکولار تبدیل شد. امروزه، دانشگاه ژنو به لحاظ تعداد دانشجو در کشور سوئیس در رده سوم بزرگترین دانشگاه این کشور قرار دارد. تقریبا هم 40% از دانشجویان این دانشگاه از کشورهای خارجی می باشند. جهت پیگیری سوالات خود در ارتباط با شرایط تحصیل در قاره اروپا و نیز تحصیل در کشور سوئیس، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش تماس حاصل نمائید.

مهم ترین مزیت تحصیل در دانشگاه ژنو سوئیس

دانشگاه ژنو سوئیس (UNIGE) دارای بیش از 500 نوع برنامه تحصیلی مختلف (شامل 136 برنامه لیسانس و فوق لیسانس، 87 برنامه دکترا یا PhD) است که به زبان های انگلیسی و فرانسوی به علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ارائه می شود. برنامه هایی که رشته هایی مثل علوم ریاضیات و آمار، پزشکی، علوم انسانی، فیزیک ذرات ساده و اخترفیزیک را شامل می شود. ناگفته نماند که زبان اصلی دانشگاه ژنو سوئیس زبان فرانسوی است و دانشجویان دانشجویان لیسانس ملزم به اخذ مدرک زبان فرانسه هستند.


سال تحصیلی دانشگاه ژنو (UNIGE) از اواسط سپتامبر تا اواسط ژوئن است. سال تحصیلی دانشگاه به 2 ترم تقسیم می شود، که هر کدام با یک امتحان پایان ترم برگزار شده در اوایل ژانویه و ژوئن به اتمام می رسد. حدود 3 روز پیش از شروع سال تحصیلی جدید، Journées d’accueil (روز استقبال) توسط دانشگاه برای معرفی دانشجویان ورودی جدید برگزار می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه ژنو سوئیس

دانشگاه ژنو با نام اختصاری (UNIGE) به عنوان دومین دانشگاه بزرگ سوئیس، در سال جاری دارای 1650 دانشجوی خارجی از 150 کشور جهان می باشد. در حال حاضر، دانشگاه ژنو سوئیس در امر آموزش و اعطای مدارک تحصیلی از شرایط فرآیند بلونیا (Blogna Process) پیروی می کند. بر این اساس، دوره لیسانس (3 سال)، دوره فوق لیسانس (1 الی 2 سال) و دوره دکتری هم (3 الی 5 سال) طول می کشد.

اخذ پذیرش از دانشگاه ژنو سوئیس

فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه ژنو دارای شرایط و مراحل خاص خود می باشد و متقاضیان برای پذیرش تحصیلی از این دانشگاه باید ابتدا صلاحیت های لازم را در خود احراز نموده و سپس نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه ژنو اقدام مقتضی را انجام دهند. در ابتدا، متقاضیان بایستی با مراجعه به وب سایت دانشگاه از لیست 9 گانه دانشکده های مختلف دانشگاه ژنو، برنامه تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب نموده و سپس با تکمیل فرم درخواست، مدارک لازم را آماده نمایند. همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، 500 برنامه تحصیلی در 3 مقطع تحصیلی در قالب 9 دانشکده دانشگاه ژنو وجود دارد:

  • دانشکده علوم
  • علوم انسانی
  • اقتصاد و مدیریت
  • دانشکده الهیات
  • ترجمه و تفسیر
  • دانشکده پزشکی
  • علوم اجتماعی
  • حقوق
  • دانشکده روانشناسی و آموزشی
  • مراکز و موسسات بین دانشکده ای

اخذ پذیرش از دانشگاه ژنو سوئیس

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ژنو سوئیس

پس از انتخاب برنامه و دانشکده مورد نظر، متقاضیان تحصیل در سوئیس و دانشگاه ژنو باید مدارکی را شامل آخرین مدرک تحصیلی و مدرک زبان فرانسوی (برای متقاضیان لیسانس) و مدرک زبان انگلیسی (برای متقاضیان فوق لیسانس و دکترا) آماده کنند. اما برای اطلاع از ریز جزئیات مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی از سوئیس به لیست زیر توجه نمائید:

  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • فتوکپی از مدرک دیپلم یا لیسانس و ریز نمرات مربوطه
  • شناسنامه یا کارت شناسایی
  • توصیه نامه
  • مدارک زبان TOEFL با حداقل نمره 80 در آزمون مکتوب و 213 در آزمون کامپیوتری
  • CV تهیه شده توسط متقاضی
  • فیش پرداخت هزینه درخواست پذیرش 120€ (یورو) معادل CHF150 (فرانک سوئیس) یا معادل 140$ (دلار آمریکا)
  • انگیزه نامه (SOP)

درخواست ویزا جهت تحصیل در دانشگاه ژنو سوئیس

متقاضیان تحصیل در دانشگاه ژنو سوئیس برای ورود به کشور سوئیس نیازمند اخذ ویزای تحصیلی سوئیس می باشند. در حقیقت، اخذ ویزای تحصیلی سوئیس آخرین مرحله از پذیرش دانشگاهی این کشور می باشد. شرط اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس ارائه مدرک پذیرش دانشگاهی و مدرک اثبات تمکن مالی متقاضی برای اقامت در کشور سوئیس می باشد. از آنجایی که زبان اصلی و اول دانشگاه ژنو سوئیس، زبان فرانسوی است. پس، دانشجویان لیسانس این دانشگاه برای اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیازمند ارائه مدرک زبان فرانسوی به سفارت سوئیس هستند. با این توصیف، شرایط و مدارک اخذ ویزای تحصیلی سوئیس به شرح ذیل است:

  • 3 فرم درخواست تکمیل و امضاء شده ویزای بلند مدت (ویزای D)
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر (دارای اعتبار به مدت بیش از 3 ماه پس از اقامت سوئیس)
  • نامه پذیرش صادره از دانشگاه زوریخ سوئیس
  • مدرک اثبات تمکن مالی جهت اقامت در کشور سوئیس

هزینه تحصیل و زندگی در ژنو سوئیس

به خاطر داشته باشید که دانشگاه های سوئیس کاملا تحت حمایت های مالی دولت سوئیس می باشند. این جمله اساسا به این معنا است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های سوئیسی در مقایسه با دیگر کشورها، نسبتا پایین است. اما این امر شامل حال موسسات آموزش عالی خصوصی در این کشور نمی باشد. در سال تحصیلی 2023-2022، شهریه هر ترم دانشجویان خارجی در حدود 350£ (پوند) معادل CHF500 (فرانک سوئیس) است. با این همه، سوئیس از لحاظ هزینه زندگی یکی از گران ترین کشورهای اروپایی است، مخصوصا اگر متقاضیان مایل به زندگی در شهرهایی مثل زوریخ یا ژنو باشند. پس قبل از پذیرش تحصیلی، متقاضیان باید درباره بودجه بندی هزینه های زندگی خود در سوئیس دقت نمایند.

میانگین ماهیانه هزینه زندگی دانشجوئی درکشور سوئیس تقریبا CHF2000 (فرانک سوئیس) معادل 1390£ (پوند) است. همچنین انواع مختلف مسکن دانشجوئی توسط دانشگاه با میانگین قیمت ماهیانه 325£ (پوند) معادل CHF470 (فرانک سوئیس) به دانشجویان ارائه می شود. اما دانشگاه ژنو و دولت سوئیس در زمینه هزینه ها با اعطای بورسیه و گرندهایی حمایت می کنند. ولی ناگفته نماند که دانشگاه ژنو سوئیس هیچ بورسیه ای را به دانشجویان سال اولی اعطاء نمی کند.

خوابگاه دانشجویی در معرفی دانشگاه ژنو

یکی از مهم ترین نکاتی که در معرفی دانشگاه ژنو باید به آن توجه کنیم، نحوه اقامت در شهر ژنو برای دانشجویان این دانشگاه است. شهر ژنو یکی از پرهزینه ترین شهرهای این کشور برای زندگی است از همین رو خوابگاه های دانشجویی در ژنو می تواند هزینه های زندگی شما در این شهر را به شدت کاهش دهد. خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه ژنو امکان اقامت ارزان قیمت در شهر ژنو را برای دانشجویان فراهم آورده است. این دانشگاه 13 خوابگاه دانشجویی مختلف را خریداری کرده است که به دانشجویان خدمات ارائه می کنند. در جدول زیر هزینه های هر یک از این خوابگاه ها را ارائه می نماییم:

هزینه اقامت ماهیانه به فرانک سوئیسنام خوابگاه
CHF445اپینتس
CHF440 تا CHF750هوگو دی سنر
CHF355 تا CHF395پنی
CHF380 تا CHF465مایسون
CHF505 تا CHF565روئه دی یونیورسیته
CHF445 تا CHF545چمین ورت
CHF525 تا CHF625گلاکیش دی ریوه
CHF425 تا CHF565کاندوله
CHF410 تا CHF560مرکز یونیورسیتاره زوفینگاین
CHF350 تا CHF1100برنکس
CHF560دس کوربیلتس
CHF650چمین دس کوربیلتس

برای اطلاع از جزئیات اعزام دانشجو به کشور سوئیس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *