ویزای تحصیلی

دانشگاه ژنگژو چین

دانشگاه ژنگژو چین

دانشگاه ژنگژو چین (ZhengZhou University) از جمله دانشگاه های دولتی چین است که در سال 1956 میلادی و در شهر ژنگژو در استان هنان تاسیس گردید. این دانشگاه با تلفیق و ادغام سه دانشگاه به نام های دانشگاه تکنولوژی ژنگژو، دانشگاه پزشکی هنان و دانشگاه ژنگژو شروع به فعالیت نمود. از آنجا که وسعت این دانشگاه بیش از 433 هکتار است و تقریبا 70000 دانشجو را مورد پذیرش قرار داده است، لذا پرجمعیت ترین دانشگاه کشور چین به شمار می رود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیانی که قصد مهاجرت به چین و تحصیل در این دانشگاه را دارند، توصیه می نماید این مقاله را به دقت مطالعه بفرمایند تا اطلاعات جامع تر و بیشتری در این خصوص به دست آورند.

تاریخچه دانشگاه ژنگژو چین

هیات علمی دانشگاه ژنگژو چین در سال 2022 دارای بیش از 5700 عضو است. از میان این تعداد، 10 نفر در دانشگاه علوم و دانشکده مهندسی چین عضویت دارند و 3 نفر در انجمن های خارج از کشور عضو می باشند. از میان آنها، 7 نفر عنوان برنده جایزه صندوق ملی دانشمندان جوان برجسته را دارند. همچنین، 7 نفر جهت برنامه دانشمندان رودخانه یانگ تسه، 6 نفر جهت انجام برنامه ملی «هزار نخبه» و 23 نفر جهت پروژه ملی «صدها، هزاران و ده ها هزار نخبه» برگزیده شده اند.

دوره های 2022 دانشگاه ژنگژو چین

دانشگاه ژنگژو چین سال های زیادی را در جهت پیشرفت و رشد علمی پشت سر نهاده است و اکنون به دانشگاهی نوین تبدیل شده که رشته های متنوعی را برای دانشجویان ارائه می دهد. از جمله رشته های تحصیلی در این دانشگاه در سال 2022، رشته های علوم، پزشکی، ادبیات، اقتصاد، کشاورزی، هنر، علوم مدیریت، حقوق، فلسفه، پزشکی و مهندسی است که البته متقاضیان بسیاری نیز دارند. از جمله دوره های تخصصی که از سوی این دانشگاه تدریس می گردد، رشته های فیزیک چگال، شیمی ارگانیک، مهندسی فناوری مواد، فناوری شیمی٬ آسیب شناسی و تاریخ چین باستان می باشد.

آمار دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه ژنگژو چین

حجم گسترده ای از دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که آمار آنها مورد بررسی قرار گرفته است. به طور میانگین تعداد 55000 دانشجو در مقطع لیسانس و به صورت تمام وقت، تعداد 15000 دانشجو در مقطع فوق لیسانس و به صورت تمام وقت و تعداد 1800 دانشجوی خارجی که از 116 کشور مختلف مورد پذیرش تحصیلی در این دانشگاه قرار گرفته اند. دانشگاه ژنگژو چین در پروژه ها و برنامه های مختلفی شرکت دارد که از جمله آنها می توان به پروژه 211 دانشگاه های احداثی، پروژه ساخت و ساز مشارکتی دانشگاه و همچنین پروژه «یک استان، یک دانشگاه» اشاره نمود. این پروژه ها از سوی وزارت آموزش و پرورش و استان هنان حمایت می گردد.

آمار دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه ژنگژو چین

رشته های تحصیلی دانشگاه ژنگژو

تقریبا 12 رشته علمی پایه در دانشگاه ژنگژو چین وجود دارد که در زمینه های حقوق، هنر، علوم مدیریت، علم اقتصاد و فلسفه ارائه می گردد. نحوه و سیستم آموزشی این دانشگاه به گونه ای است که توازن در توسعه وجود دارد. به طوری که دارای 3 رشته تراز اول ساختاری شامل رشته های شیمی، مهندسی و علم مواد، علوم پزشکی کلینیکی و 6 رشته کلیدی فناوری شیمی، آسیب شناسی، پاتو فیزیولوژی، شیمی ارگانیک، فیزیک چگال، تاریخ چین باستان و مهندسی فناوری مواد می باشد. رشته ها و دوره های مختلف چنین است: تعداد 21 دوره پزشکی از رشته های تراز اول، 3 دوره پزشکی از رشته های مستقل تراز دوم، 50 برنامه کارشناسی ارشد از رشته های سطح اول، 1 واحد اعطای مدرک دکترای حرفه ای، 22 واحد اعطای مدرک کارشناسی ارشد حرفه ای و 24 مرکز تبادل دکترای حرفه ای.

دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه ژنگژو

دانشگاه ژنگژو چین دارای دپارتمان ها، دانشکده ها و پردیس های مختلفی است که رشته های متنوعی را ارائه می نمایند. برای مثال تقریبا 113 رشته تخصصی در دوره لیسانس را دارا است که در 47 دانشکده و دپارتمان پردیس اصلی برای دانشجویان وجود دارد. ضمنا دارای 9 بیمارستان وابسته نیز می باشد. دوره ها و مراکز آموزشی این دانشگاه به شرح زیر است:

  • تعداد 1 مرکز آزمایشگاهی شبیه سازی مجازی ملی
  • تعداد 2 منطقه آزمایشگاهی ملی پرورش استعدادهای درخشان
  • تعداد 1 پایگاه ملی تحقیقات علمی پایه و آموزشِ پرورش استعدادها
  • تعداد 2 پایگاه ملی آموزش خارج از پردیس
  • تعداد 5 مرکز آموزش تجربی
  • تعداد 7 مرکز ملی آموزش مهندسی
  • تعداد 14 دوره های عالی ملی اشتراک گذاری منابع
  • تعداد 14 تخصص با مشخصه های ملی
  • تعداد 4 تیم آموزشی ملی
  • تعداد 6 استاد ملی
  • تعداد 6 متخصص ملی جامع اصلاح پایلوت
  • تعداد 11 متخصص با گواهینامه تحصیلات مهندسی بین المللی
  • تعداد 14 دوره فوق العاده ملی
  • تعداد 4 دوره ویدیویی عمومی ملی
  • تعداد 2 دوره آموزشی دو زبانه ملی
  • تعداد 1 پایگاه ملی آموزش فرهنگی دانشجویان

معيار نمره ‌دهی در دانشگاه ژنگژو چین

معیار نمره دهی در هر دانشگاهی متفاوت است. اما معیار نمره دهی در دانشگاه ژنگژو چین به صورت نظام پنج تایی نظام چهار تایی به صورت زیر تقسیم بندی می گردد:

Aعالي
Bخوب
Cضعيف
Dمردود
Fمردود

لازم است بدانید اعطای نمره به جای استفاده از حروف انگلیسی فوق الذکر، معادل آن در چینی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت تمایل به اخذ اطلاعات وسیع تر در خصوص هزینه تحصیل در چین، نحوه پذیرش و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در چین، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و مشاوره نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *