ویزای تحصیلی

دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش

دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش

دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش یکی از دانشگاه­ های معتبر این کشور با سطح علمی بسیار بالا است که متقاضیان بسیاری را دارا است. اصولا کشور اتریش به دلیل کیفیت بالای دانشگاه‌ ها، سطح بالای زندگی، هزینه تحصیل پایین و امنیت بالا، جزو کشورهای پرطرفدار است. هر ساله دانشجویان زیادی به دلیل مزایایی که اشاره شد به کشور اتریش برای تحصیل مهاجرت می‌ نمایند. این دانشگاه واقع در اتریش از امکانات زیادی برخورداری است و رتبه خوبی در جهان دارد بنابراین می تواند به عنوان یکی از انتخاب های دانشجویان بین المللی باشد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را درباره تحصیل در اتریش به بهترین نحو راهنمایی می کنند.

معرفی دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش

تأسیس دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش، در سال 1966 در ابتدا تحت دانشکده علوم اجتماعی، کسب و کار و اقتصاد صورت گرفت. امروزه این دانشگاه یک نهاد آموزش عالی و دارای فضایی پیشرفته و مدرن در شهر لینز است. دانشکده علوم و مهندسی در سال 1969 و دانشکده حقوق در سال 1975 به دانشکده قبلی پیوستند. به افتخار ستاره شناس معروف آن زمان، ژوهانس کپلر این دانشگاه به نام این شخص نام گذاری شد.

دانشگاه ژوهانس کپلر در منطقه سنت ماگدالنا و در شمال شرقی شهر لینز قرار دارد. شرایط تحصیلی و آموزشی در این دانشگاه بسیار مطلوب است و بیش از 19 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. حدود 82% از دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی، حدود 18% در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند. حدود 9% از کل دانشجویان دانشگاه ژوهانس کپلر، دانشجویان بین المللی تشکیل داده‌ اند.

در سال 2012، دانشگاه ژوهانس کپلر در بین 100 دانشگاه برتر، رتبه 41 را بدست آورد، از مدت تأسیس آن فقط 50 سال می ­گذشت. این دانشگاه، رتبه پنجم را در بین دانشگاه ­های آلمانی زبان در اختیار دارد و در آن 500 رشته گوناگون ارائه می‌ شود. تنها دانشگاه اتریشی با این سطح تنوع در رشته‌ های مختلف، دانشگاه ژوهانس کپلر می‌ باشد. تسلط کامل به زبان آلمانی از شرایط لازم برای دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه است، زیرا دروس به زبان آلمانی ارائه می‌ شوند. ارائه برخی رشته­ ها مانند مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی صورت می‌ گیرد. در این صورت دانشجویان حدود 2 سال قبل از ورود به دانشگاه، فرصت دارند تا زبان آلمانی را فرا گیرند.

دانشکده­ های دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش

دانشکده ­های دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش عبارتند از: علوم اجتماعی، کسب و کار و اقتصاد، دانشکده مهندسی و علوم طبیعی، حقوق، پزشکی. تشکیل 32 موسسه با درجه علمی بالا در دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کسب و کار که شامل رشته­ های زیر هستند: اقتصاد اجتماعی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، کسب و کار و آموزش و پرورش، جامعه شناسی، آمار و غیره.

بزرگترین و قدیمی ترین دانشکده دانشگاه ژوهانس کپلر، دانشکده علوم اجتماعی است. دانشکده مهندسی و علوم طبیعی در سال 1969 تأسیس شد و شامل 51 موسسه است. رشته ­های ریاضیات فنی، فیزیک فنی و علوم کامپیوتر در ابتدا در این دانشکده ارائه می ­شد.

با گذشت زمان، رشته های شیمی فنی و مهندسی، الکترونیک و مکاترونیک به رشته­ های قبلی اضافه شدند. دانشکده حقوق در سال 1975 تأسیس شد و شامل 20 موسسه می‌ باشد که حقوق، حقوق تجارت و غیره در این دانشکده ارائه می ­شود. دانشکده پزشکی، جدیدترین دانشکده دانشگاه ژوهانس کپلر لینز است. دانشجویان از سال 2014 می‌توانند به تحصیل پزشکی در این دانشکده مشغول شوند. هر ساله این دانشکده، 300 دانشجو برای رشته پزشکی، پذیرش می‌ نماید.

رشته‌ های موجود در دانشگاه ژوهانس کپلر اتریش در 2023

دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش در سال 2023 برای دانشجویان خود، مسکن و خوابگاه فراهم می‌ نماید، بیش از 3000 دانشجو در خوابگاه­ های این دانشگاه سکونت دارند. کتابخانه با بیش از یک میلیون نسخه کتاب، سالن ­ها و پژوهشگاه ­های مجهز از امکانات این دانشگاه محسوب می­ شوند.

برنامه­ های میان رشته­ ای در مقطع کارشناسی ارشد علوم وب با شاخه­ های زیر، ارائه می‌ شود: شاخه­ های هنر وب، طراحی سایت، تجارت، اقتصاد، مهندسی وب، وب سایت و غیره. رشته ­های زیر در مقطع کارشناسی دانشگاه ژوهانس کپلر، ارائه می­ شوند: رشته­ های قانون کسب و کار، انفورماتیک کسب و کار، تجارت و اقتصاد، شیمی زیستی، شیمی فنی و مهندسی، بیوانفورماتیک، علوم کامپیوتر، اطلاعات الکترونیک، مهندسی پلیمر و فن اوری، ریاضیات فنی، مکاترونیک، علوم زیستی مولکولی و فیزیک فنی.

رشته­ های زیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ژوهانس کپلر، ارائه می ­شوند: رشته­ های علوم وب، مدیریت کسب و کار دیجیتال، اقتصاد و حسابداری، اقتصاد، مدیریت، انفورماتیک کسب و کار، شیمی زیست، شیمی پلیمر، شیمی فنی مهندسی، مهندسی صنایع، بیوانفورماتیک، علوم کامپیوتر، فناوری علوم پلیمر، ریاضیات، مکاترونیک، بیو فیزیک، زیست شناسی مولکولی، علوم نانو و فناوری و فیزیک فنی. رشته­ های زیر در مقطع دکترای دانشگاه ژوهانس کپلر، ارائه می ­شوند: رشته­ های مطالعات فرهنگی و علوم انسانی، قانون، اقتصاد، علوم اجتماعی و اقتصادی، علوم طبیعی و علوم فنی.

رشته‌ های موجود در دانشگاه ژوهانس کپلر اتریش

مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه ژوهانس کپلر

در زمان انتخاب دانشگاه و اخذ پذیرش، داشتن اطلاعات کامل درباره نحوه و شرایط ثبت نام و ورود به آن الزامی است. مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه ژوهانس کپلر به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم آنلاین پذیرش
  • ارائه مدرک و ریز نمرات در دوره­ های قبل
  • ارائه رزومه کاری و تحصیلی

از دیگر موارد قابل توجه، برنامه زمانی این دانشگاه است:

  • زمان کلی از 8 ژانویه تا 5 فوریه
  • شروع ترم اول از 1 می تا 30 نوامبر
  • شروع ترم دوم از 1 دسامبر تا 30 آوریل

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

پس از اخذ پذیرش مهم ترین گام برای تحصیل در اتریش برای دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، اخذ ویزای تحصیلی اتریش است. به این منظور مدارک متعددی باید ارائه گردد که کامل و بی نقص بودن آن پروسه را تسریع می بخشد. برخی از مهم ترین آن ها در سال 2023 به شرح ذیل است:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه
  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی اتریش
  • پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی مالی دانشجو یا سرپرست وی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش است؛ این گواهی در واقع نامه بانکی است.
  • بیمه معتبر دانشجویی در اتریش که پوشش دهنده حوادث تا حداقل 30000€ (یورو) باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی visa fee

در صورت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش و دیگر دانشگاه­ های خصوصی در اتریش و یا تحصیل رایگان در اتریش می ­توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و اطلاعات کافی را به دست آورید.

سوالات پرتکرار درباب دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش

متقاضیانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه ژوهانس کپلر لینز دارند سوالات زیر را مطرح می کنند:

  • دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش چه دانشکده هایی دارد؟ در ابتدا دانشکده علوم اجتماعی، کسب و کار و اقتصاد را داشت که پس از آن دانشکده حقوق و علوم مهندسی هم به آن پیوست.
  • شرط اصلی ورود به دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش چیست؟ شرط اصلی ورود به این دانشگاه تسلط کامل به زبان آلمانی است و در رشته‌ ها و مقاطع مختلف تحصیلی دروس به زبان آلمانی تدریس می گردد.
  • چه رشته هایی در دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش تدریس می شود؟ رشته هایی نظیر قانون کسب و کار، انفورماتیک، تجارت و اقتصاد، مهندسی صنایع، علوم کامپیوتر، ریاضیات، علوم زیستی مولکولی و غیره.
  • ارائه چه مدارکی برای ورود به دانشگاه ژوهانس کپلر لینز اتریش الزامی است؟ در ابتدا باید فرم آنلاین پذیرش تکمیل شود و مدارک تحصیلی و ریز نمرات مربوط به دوره های قبل، رزومه کاری و تحصیلی به این دانشگاه ارسال گردد.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *