ویزای تحصیلی

دانشگاه کارادنیز ترابزون

دانشگاه کارادنیز ترابزون

دانشگاه کارادنیز ترابزون در سال 1955 در شهر ترابزون تاسیس شد. این دانشگاه چهارمین دانشگاه قدیمی ترکیه و اولین دانشگاه دولتی تحقیقاتی می باشد. بعد از یک دوره هشت ساله در 19 سپتامبر 1963 سه دانشکده در این دانشگاه تاسیس شد که دانشکده های علوم طبیعی، دانشکده مهندسی عمران و دانشکده معماری می باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل در دانشگاه مذکور در ترکیه و شرایط آن در سال 2024 در این مقاله توضیحاتی ارائه نموده اند.

آموزش در دانشگاه کارادنیز ترابزون

در سال 1963، دانشگاه کارادنیز ترابزون بابت تحصیل در این کشور به فعالیت های آموزشی خود را شروع کرد. با بزرگ تر شدن دانشگاه، دانشکده های دیگر نیز ساخته شد و در سال 1973 نزدیک به دوازده کیلومتر این دانشگاه بود. و دانشکده های بسیاری در این دانشگاه مشغول به تدریس کردند. دانشکده ارتباطات و دندان پزشکی یکی از به روزترین قسمت های این دانشگاه می باشد. دانشکده علوم دارویی یکی از تحقیقاتی ترین دانشکده های می باشد. این دانشکده دارای یک برنامه عالی اراسموس می باشد که دانشگاه پردیس بزرگ دانشگاه دارای 15 دانشکده می باشد که برخی از این دانشکده ها، دانشکده موسیقی، دانشکده هنر، دانشکده مدارس سازمانی و مراکز تحقیقاتی وجود دارد.

دوره های تحصیل در دانشگاه کارادنیز ترابزون

آموزش در این دانشگاه به زبان ترکی می باشد. پیشرفت های سابق در باره پذیرش قسمت های جدید در برنامه آمادگی انگلیسی به صورت اجباری می باشد که باید دانشجو قبل از شروع کلاس شرکت کنند. این دانشگاه دارای بیشتر دانشجویان خارجی می باشد که نه فقط از راه روش اراسموس، و در ضمن دانشجویان کشورهای دیگر این امکان را دارند برای تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه در خواست بدهند و از مزیت های بیشتر این دانشگاه ها جهت تحصیل در ترکیه استفاده کنند. دانشجویان زیادی از طریق اراسموس به خارج ار کشور سفر می کنند و دانشگاه دارای توافق های زیادی با بسیاری از دانشگاه های اروپا و ایالات متحده و ژاپن می باشد.

دوره های تحصیل در دانشگاه کارادنیز ترابزون

پذیرش در دانشگاه کارادنیز ترابزون در سال 2024

پذیرش تحصیلی در این موسسه آموزشی به صورت مدیریتی می باشد. در سال 2024 ابتدا دانشجویان باید ثبت نام کنند و سپس منتظر پاسخ از سمت مدیریت دانشگاه باشند. این موسسه پیشرو در آموزش و تحقیقات جنگلداری در این کشور است و تمرکز اصلی آن بر برنامه ریزی مدیریت به صورت چند بخش و سیستم های پشتیانی تصمیم، حفاظت از تنوع زیستی، سیستم اطلاعات جغرافیایی و دارای مشخصات بالا در مدیریت آتش نشانی ها در منطقه مدیترانه صورت می گیرد. طبق قوانین دولت کشور ترکیه دانشجویان در طول تحصیل می توانند در کارهای پاره وقت مشغول به کار شوند. دانشجویان خارجی و بین المللی نمی توانند در کارهای دولتی و موسسات خصوصی مشغول به کار شوند.

رشته های تحصیلی دانشگاه کارادنیز تزابزون

دانشجویان در این دانشگاه می توانند در رشته های تحصیلی گوناگونی مشغول به تحصیل شوند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • دانشکده تربیت معلم فاتح: در این دانشکده رشته تکنولوژی های رایانه ای و آموزشی، رشته یبولوژی، رشته علوم پایه، رشته فیزیک، رشته ریاضیات دوره ابتدایی، رشته معلولیت های شنوایی، رشته شیمی، رشته ریاضیات، رشته پیش دبستانی، رشته مشاوره و راهنمایی، رشته کلاسداری و رشته علوم اجتماعی آموزش داده می شود.
  • دانشکده علوم پایه و ادبیات: در این دانشکده رشته فیزیولوژی، رشته فیزیک، رشته زبان و ادبیات انگلیسی، رشته شیمی، رشته ریاضیات، رشته تاریخ، رشته زبان و ادبیات ترکی تدریس می شود.
  • دانشکده علوم اقتصاد و علوم اداری: در این دانشکده رشته اقتصاد کار و روابز صنعتی، رشته اکونومتری، رشته اقتصاد، رشته مدیریت، رشته مدیریت عمومی، رشته مالیه و روابط بین الملل تدریس می شود.
  • دانشکده مهندسی: رشته های مهندسی مانند رایانه، الکترونیک، عکسبرداری، رشته زمین شناسی، رشته ژنوفیزیک، رشته معماری، رشته معدن تدریس می شود.
  • دانشکده پزشکی: رشته های مامایی و پرستاری، رشته بیولوژی، رشته تاریخ، رشته مامایی، رشته پرستاری، رشته زمین شناسی، رشته عمران، رشته تولید گیاهی، رشته تربیت معلم؛ رشته الهیات، رشته فیزیک و شیمی در این دانشکده تدریس می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه کارادنیز ترابوزان

در ابتداء باید در جربان باشید که دانشگاه کارادنیز جزء دانشگاه های خوب و ارزان کشور ترکیه است. چراکه متوسط شهریه اخذ شده از دانشجویان لیسانس در این دانشگاه کمتر از 2500$ (دلار) است. هزینه ای که در مقایسه با اکثر دانشگاه های صاحب نام شهرهای استانبول و آنکارا کمتر است.

با توجه به نمودار زیر می توان به این نتیجه ملموس دست یافت:

مقایسه شهریه سالانه دانشگاه کارادنیز در مقایسه با سایر دانشگاه ها

مضافا اینکه هزینه دانشجوئی فقط مربوط به شهریه نیست بلکه دانشجویان بین المللی بایستی از عهده هزینه های زندگی خود در ترابزون نیز برآیند. توجه کنید که متوسط این هزینه ها ممکن است تا 500$ (دلار) در ماه باشد و با توجه به نمودار زیر نیز بیشترین بخش از بودجه مالی هر دانشجو در ترابزون هم به خرید از بازار با 38.2% تخصیص یابد:

 

دریافت ویزای دانشجویی کشور ترکیه

متقاضیان توجه داشته باشند پس از آن که پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کرده اند باید ویزای تحصیلی از سفارت خانه و یا کنسولگری ترکیه در کشورشان دریافت نمایند. جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه باید مدارکی را ارائه نمایید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن 6 ماه اعتبار
  • ارائه 2 قطعه عکس
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان
  • ارائه مدارک بیمه معتبر
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا
  • دریافت فرم مورد نظر و تکمیل آن
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل

شرایط کاری پس از فارغ التحصیلی در ترکیه

نرخ بیکاری در ترکیه طی سال 2024 با کشور آلمان مقایسه شده است:

نام کشورنرخ بیکاری در سال 2024
آلمان%3.2
ترکیه%12.8

در واقع ترکیه کشوری در حال توسعه است اما اقتصادی روبه رشد دارد به همین دلیل است که شرایط کاری آن اگر چه در مقایسه با کشورهای اروپایی از جمله آلمان ضعیف تر است، در قیاس با کشورهای اوراسیایی مثل ارمنستان با نرخ بیکاری 19.8% و غیره، ترکیه شرایط خیلی خوبی دارد. منتهی پیدا کردن کار پس از تحصیل در ترکیه ممکن است برای دانشجویان بین المللی دشوارتر باشد. این گروه لازم است توجه داشته باشند بهتر است در دانشگاه های برتر ترکیه تحصیل کرده باشند و علاوه بر زبان انگلیسی به زبان ترکی استانبولی نیز مسلط باشند.

از جمله دانشگاه های مطرح ترکیه نیز می توان به کارادنیز ترابزون اشاره نمود که رنکینگ جهانی آن به شرح ذیل است:

نام دانشگاهTimes Higher Education Ranking 2024Shanghai Ranking 2024
کارادنیز ترابزون1001701

یکی دیگر از نکات مهم برای مهاجرت به این کشور، هزینه های زندگی و تحصیل می باشد. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه، دانشگاه های مورد تایید وزرات بهداشت در ترکیه، اقامت از طریق کار به ترکیه و غیره پاسخگوی علاقه مندان هستند.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه کارادنیز ترابزون

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص دانشگاه کارادنیز ترابزون پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا دانشگاه کارادنیز ترابزون بورس های دانشجویی به دانشجویان کم بضاعت ارائه می دهد؟ تمامی دانشجویان کم بضاعت بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه کارادنیز ترابزون را دارند می توانند از بورسیه های دانشجویی این دانشگاه بهره مند شوند.
  • شرایط اقامتگاهی دانشجویان در دانشگاه کارادنیز ترابزون چگونه است؟ یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه کارادنیز ترابزون وجود اقامتگاه های پیشرفته دانشجویی در این موسسه آموزشی می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “دانشگاه کارادنیز ترابزون

  1. محمود محمدی گفت:

    سلام
    اینجانب محمود محمدی دکترای علوم تربیتی(فلسفه تعلیم و تربیت) از دانشگاه تهران دارم و متقاضی تدریس و جذب هیات علمی در دانشگاه ترابوزان ترکیه می باشم. چه شرایطی لازم است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مستقیما با این دانشگاه مکاتبه کنید تا شرایط رو با شما بررسی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *