ویزای تحصیلی

دانشگاه کانادایی دبی

دانشگاه کانادایی دبی

همانطور که می­دانید در امارات دانشگاه های بین المللی زیادی وجود دارد، دانشگاه کانادایی دبی یکی از آنهاست که در سال 2006 در دبی تأسیس گردید. این دانشگاه یکی از دانشگاه های معتبر در امارات است که مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های مختلف تحصیلی به دانشجویان ارائه می­ نماید. دانشجویان با تحصیل در یک مقطع در این دانشگاه می­ توانند براحتی برای ادامه تحصیل به کشور کانادا مراجعت نموده و در دانشگاه های کانادا به ادامه تحصیل بپردازند. تمامی استانداردهای آموزشی که در دانشگاه کانادایی اعمال می­ گردد، مطابق با استانداردهای آموزشی در کشور کاناداست. دانشجویان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

در حال حاضر دانشگاه کانادایی دبی میزبان دانشجویان زیادی از 100 کشور جهان می­ باشد که از امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی برخوردار هستند. از جمله شروط پذیرش در این دانشگاه داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس می­ باشد. البته دانشجویانی که دارای این مدرک نیستند، می­ توانند در کالج های این شهر دوره های آموزش زبان انگلیسی را ابتدا سپری نموده و پس از آن اقدام به پذیرش در این دانشگاه نمایند. تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه داده می­ شود و همین امر باعث جذب دانشجویان خارجی به این دانشگاه شده است. دبی از جمله شهرهای گردشگری در امارات است که سالانه افراد زیادی با اخذ ویزای توریستی امارات از این شهر بازدید می­ نمایند. همچنین بطور معمول هزینه های زندگی در شهرهای توریستی بیشتر از دیگر شهرها می ­باشد.

تحصیل در دانشگاه کانادایی دبی در 2021

این دانشگاه علاوه بر آموزش های آکادمیک به دانشجویان آموزش های متنوع و اضافی دیگری را نیز به دانشجویان ارائه می دهند. در 2021 دانشجویان در این دانشگاه می­ توانند براحتی تجربه تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا را اخذ نمایند. هدف این دانشگاه آماده سازی دانشجویان برای حضور در جامعه جهانی بعنوان شهروندی خوب و فراگیر می­باشد. دانشجویان در این دانشگاه با فرهنگ های مختلفی آشنا شده و به تحصیل در کنار ملیت های مختلف می­ پردازند. تحصیل در این دانشگاه زندگی پر جنب و جوش و متنوعی را برای دانشجویان در کنار برگزاری سمینارها و سفرهای متنوع بین المللی به ارمغان می­آورد. اکثر دانشجویان در این دانشگاه در کنار تحصیلات خود به فعالیت های مختلفی همچون فعالیت های اجتماعی، انجمن جذب سرمایه، تدوین تیم و رویدادهای شبکه ای نیز می ­پردازند.

این دانشگاه بیشترین آمار پذیرش دانشجویان بین المللی را در میان دانشگاه های جهان دارد و توانسته رتبه های بالایی را بخود اختصاص دهد. این دانشگاه امکانات بسیار گسترده و مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می­ دهد و باعث جذب دانشجویان بین المللی گردیده است. همچنان این دانشگاه ارتباط و همکاری های گسترده ای با دانشگاه های کشورهای استرالیا، سنگاپور و مالزی دارد و از این طریق دانشجویان می­توانند، همزمان تجربه تحصیل در دیگر دانشگاه های خارجی را نیز بدست آورند.

پذیرش در دانشگاه کانادایی دبی

از جمله شروط پذیرش در دانشگاه کانادایی دبی کسب 60% از نمرات دوره تحصیلی دبیرستان است. مدارک تحصیلی دانشجویان خارجی که به امارات سفر نموده اند باید مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش این کشور باشد. از نظر این اداره می­باید مدارک دبیرستان دانشجویان باید دارای ویژگی های زیر برای تحصیل در این دانشگاه باشد:

  • گواهی بایستی از سوی مرکزی معتبر صادر گردیده باشد.
  • دانشجو می­باید حداقل به مدت 12 سال تحصیل نموده باشد.
  • گواهی دانشجوی مورد نظر باید دروس ریاضی، علوم، زبان ها و هنر را شامل باشد.
  • دارنده گواهینامه های دبیرستان باید سطح بالاتری از گواهینامه ها را ارائه نماید.

زبان در دانشگاه کانادایی دبی

تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی است و تمامی دانشجویان می­ باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 باشند. همچنین دانشجویانی که مدارک زبان خود را از دیگر کشورها اخذ نموده اند می­ باید نمره زبان خود را معادل با نمره بیان شده کسب نموده باشند. داشتن مدرک زبان انگیسی برای تحصیل در این دانشگاه از ملزومات پذیرش است و برای تمامی رشته های تحصیلی از جمله دانشجویان مقطع لیسانس زبان عربی نیز اعمال می­ گردد. ناگفته نماند دانشجویانی که قصد انتقال به دانشگاه های کانادا را از این طریق دارند باید دارای مدرک زبان انگلیسی تافل حداقل نمره 550 باشند. البته دانشجویان می­ توانند دوره های زبان انگلیسی را در کالج های کشور امارات سپری نموده و پس از آن درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود را نمایند.

زبان در دانشگاه کانادایی دبی

هزینه های تحصیل و زندگی در امارات

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی دارند باید توجه داشته باشند، هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بالاست، همچنین چون دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه ها انتقال به دانشگاه های اصلی در کشورهای کانادا، آمریکا و کانادا را دارند، شهریه های بالایی می­ باید پرداخت نمایند. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در امارات برای دانشجویان خارجی در دانشگاه های این کشور وجود دارد. این بورسیه های بصورت کامل تمامی هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجویان را پوشش می­ دهد. البته اکثر این بورسیه ها به دانشجویانی که دارای رتبه های علمی بالایی هستند و دارای وضعیت مالی مناسبی نیستند تعلق خواهد گرفت. هزینه زندگی در امارات در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است. بطوریکه هزینه های زندگی در شهر دبی 30% از حقوق و دستمزد کارکنان این کشور را در بر می­ گیرد.

مهاجرت تحصیلی به دبی

اکثر دانشگاه های معتبر کشور امارات در شهر دبی موقعیت دارند. این دانشگاه ها معمولاً بصوت خصوصی در حال فعالیت می ­باشند و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه ها باید شهریه تحصیلی پرداخت نمایند که این میزان شهریه بسته به درجه اعتبار دانشگاه و رشته دانشجویان با یکدیگر متفاوت است. تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ها امکان پذیر است و همچنان یکی از دلایل جذب دانشجویان به دانشگاه های این کشور تحصیل به زبان انگلیسی می­ باشد. دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه های این شهر می­ باید درخواست پذیرش خود را ارسال و در صورتی که با تحصیل آنان موافقت صورت گرفت می­ توانند ویزای تحصیلی امارات را اخذ نمایند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور امارات عبارتند از :

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس رنگی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات آنها
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس
  • ارائه مدارک که بیان کننده تمکن مالی دانشجو می­ باشد

دانشجویان عزیز می­ توانند در زمینه های مختلف تحصیلی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از تجارب و راهنمایی های مفید آنان بهره ­مند گردند.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه کانادایی دبی

از سوالات متداول در خصوص دانشگاه کانادایی در این کشور عبارت است از:

  • مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های کانادایی دبی چیست؟ انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه تحصیلی، پاسپورت، مدرک معتبر زبان از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه می باشد.
  • آسان ترین دانشگاه های کانادا برای پذیرش کدامند؟ دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور، دانشگاه تورنتو در تورنتو، دانشگاه مک گیل در مونترال، دانشگاه نیوبرانزویک در فردریکون و سنت جان، دانشگاه کلگری در آلبرتا.
  • زبان دانشگاه کانادیی دبی چیست؟ تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی است و تمامی دانشجویان می­ باید دارای مدرک زبان انگلیسی، آیلتس با حداقل نمره 6 باشند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه کانادایی دبی چقدر است؟ دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی دارند باید توجه داشته باشند، هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بالاست، همچنین چون دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه ها امکان انتقال به دانشگاه های اصلی در کشورهای کانادا، آمریکا و کانادا را دارند، شهریه های بالایی می­ باید پرداخت نمایند.
  • مشخصات دانشگاه کانادایی دبی چیست؟ نوع این دانشگاه خصوصی بوده و از 1600 نفر دانشجو تشکیل شده است. دارای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد و در دبی واقع شده است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “دانشگاه کانادایی دبی

  1. بردیا هدایت پور گفت:

    سلام جهت تحصیل در دبی راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اطلاعاتی در خصوص خودتون نفرمودید. توصیه می کنم با همکاران ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *