ویزای تحصیلی

دانشگاه کانبرا در استرالیا

دانشگاه کانبرا در استرالیا

اگر چه کشور استرالیا کشوری فوق توسعه یافته است و تمرکز پیشرفت آن بر خلاف برخی کشورهای در حال توسعه تنها در پایتخت این کشور یعنی کانبرا نبوده است اما همچنان فارغ التحصیل شدن از دانشگاه کانبرا در استرالیا فرصت های شغلی بیشتری را پیش روی افراد قرار خواهد داد و مورد استقبال می باشد. البته همانطور که ذکر شد شرایط بازار کار استرالیا تقریبا در تمامی نقاط این کشور عالی است و چندین سال است که به طور پی در پی آمار بیکاری در استرالیا زیر 6% بوده است. در مقاله پیش رو تیم کارشناسی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود به ارائه اطلاعاتی درخصوص دانشگاه کانبرا، نقاط مثبت و منفی انتخاب این دانشگاه برای تحصیل، نکات مهم این دانشگاه و مطالب مرتبط دیگر پرداخته اند که امید است مطالعه آن بخش عمده سوالات متقاضیان مهاجرت را رفع نماید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه کانبرا چیست؟
  • شرایط دریافت پذیرش در دانشگاه کانبرا چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا می توان در این دانشگاه بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟

آشنایی با دانشگاه کانبرا در استرالیا

دانشگاه کانبرا در استرالیا یک دانشگاه دولتی است که همان طور که از اسمش پیدا است در شهر کانبرا پایتخت این کشور واقع گردیده است. این دانشگاه دوره های آموزشی خود را در شعبه اصلی واقع شده در کانبرا و همچنین شعب سیدنی، ملبورن و کویینزلند ارائه می دهد. رنکینگ دانشگاه کانبرا در سال 2022 مطابق رتبه بندی های جهانی، 193 است و در حال حاضر 16814 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه کانبرا در استرالیا از دانشکده های مختلفی تشکیل شده که به شرح ذیل می باشند:

  • بهداشت و سلامت
  • هنر و طراحی
  • تجارت
  • حقوق و علوم سیاسی
  • علوم و تکنولوژی

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه کانبرا در استرالیا

از آن جایی که استرالیا صاحب چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیا می باشد، از سرتاسر دنیا افراد زیادی در پی کسب اقامت آن می باشند. منتهی به دست آوردن اقامت کشور استرالیا از طریق خرید ملک غیر منقول نیاز به بیش از 1000000$ (دلار استرالیا) سرمایه دارد که رقم بالایی است و سیستم امتیازبندی کارگران ماهر نیز در سال های اخیر بسیار سختگیرانه شده، در نتیجه متقاضیان اقامت رمز ورود خود را تحصیل در استرالیا قرار می دهند. این افراد منتهی بعد از فارغ التحصیلی لازم است ویزای تحصیلی خود را تبدیل به اقامت کاری کنند و به این نظور میزان شانس پیدا کردن کار اهمیت زیادی پیدا می کند. در واقع دانشجویان بین المللی در غیر این صورت ناچار خواهند بود خاک استرالیا را ترک کنند به همین دلیل است که اخذ پذیرش از یک دانشگاه با رنکینگ جهانی بالا مثل دانشگاه کانبرا در استرالیا اهمیت زیادی پیدا می کند.

با تمام نقاط مثبت، هزینه زندگی در استرالیا آنقدر بالا می باشد که خیلی از افراد را از انتخاب این کشور منصرف کرده است. در واقع یک فرد تنها ماهیانه به طور متوسط 2835$ (دلار استرالیا)، یک زوج ماهیانه 4118$ (دلار استرالیا) و یک خانواده 4 نفره ماهیانه 5378$ (دلار استرالیا) می بایست بابت هزینه زندگی پرداخت نمایند. این در حالی است که تحصیل در استرالیا رایگان نیست و شهریه این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی برای دانشجویان استرالیایی سالیانه در حدود 7000$ (دلار استرالیا) و برای دانشجویان بین المللی سالیانه بیش از 25000$ (دلار استرالیا) خواهد بود.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه کانبرا در استرالیا

رتبه بندی جهانی دانشگاه کانبرا در جهان

علاوه بر سطح بالای آموزش، محیط زیبای دانشگاه کانبرا و وجود مشاورین تحصیلی و خانوادگی در این دانشگاه باعث شده دانشجویان تجربه خود دراین دانشگاه را فوق العاده مثبت بدانند. همه این ها سبب شده تا رتبه بندی دانشگاه کانبرا در استرالیا نیز چه از نظر طبقه بندی QS و چه از نظر طبقه بندی دانشگاه های جهان از نظر مجله تایمز، همواره عالی بوده باشد که در جدول ذیل ذکر شده:

سال202220212020
رنکینگ مجله آموزش عالی تایمز353251193
رنکینگ QS436456484

نظرات فارغ التحصیلان دانشگاه کانبرا در استرالیا

دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه کانبرا اکثرا وجود مشاورین متعدد تحصیلی و خانوادگی در این دانشگاه را یکی از مهم ترین نقاط قوت آن دانسته اند. در واقع نه تنها پیش از اخذ پذیرش به منظور انتخاب رشته مناسب وغیره افراد می توانند از خدمات مشاوره ای دانشگاه استفاده کنند بلکه در حین تحصیل نیز به منظور حل مشکلات شخصی، عاطفی، خانوادگی و تحصیلی خود مشاوران دانشگاه کانبرا در استرالیا به دانشجویان کمک می کنند. گروه مشاوره دانشگاه همچنین دوره های مشاوره شغلی برگزار می کند که طی آن دانشجویان از جنبه های مختلف سنجیده می شوند تا دریابند با توجه به توانایی های درسی و کاری منحصر به فرد خود برای چه شغل های مناسب تر هستند.

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعات عمده ای در خصوص دانشگاه کانبرا در استرالیا، نقاط مثبت و منفی انتخاب این دانشگاه برای تحصیل، موقعیت های شغلی پس از فارغ التحصیلی و حتی نظرات دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه بیان شد. این نکات مهم ترین مسائلی هستند که قبل از انتخاب مقصد و درخواست اخذ پذیرش، فرد متقاضی تحصیل در استرالیا باید به آن ها توجه کافی داشته باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *