ویزای تحصیلی

دانشگاه کلکته هند

دانشگاه کلکته هند

هندوستان علاوه بر جاذبه های گردشگری زیاد، مقصد نسبتا پرطرفداری برای تحصیل می باشد و دانشگاه کلکته هند از جمله موسسات آموزش عالی مورد توجه در این کشور است. دلیل این امر علاوه بر ارزان قیمت بودن هندوستان برای زندگی و تحصیل، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و سطح آموزشی دانشگاه های هند می باشد. در واقع هندوستان به پایتختی دهلی نو به دلیل حضور طولانی مدت انگلیسی ها در حال حاضر دو زبان رسمی دارد هم زبان هندی و هم زبان انگلیسی و همین مسئله برقراری ارتباط با هندی ها و زندگی در این کشور را ساده تر کرده است. در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی راجع به دانشگاه کلکته هند بیان گردیده است.

  • مزایای تحصیل در دانشگاه کلکته چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا می توان از دانشگاه کلکته در رشته های پزشکی پذیرش گرفت؟
  • آیا دانشگاه کلکته دارای اعتبار علمی جهانی است؟
  • دانشگاه کلکته مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران است؟

آشنایی با دانشگاه کلکته هند

دانشگاه کلکته هند یکی از موسسات آموزش عالی دولتی هندوستان می باشد که در استان بنگال غربی و در شهر کلکته واقع گردیده است. این دانشگاه که سال 1857 تاسیس شده یکی از اولین دانشگاه های قاره آسیا می باشد که شیوه های تدریس غربی را اجرا نموده است. در میان هندی ها دانشگاه کلکته به عنوان یک دانشگاه اصطلاحا 5 ستاره معروف است چرا که امکانات بسیار زیاد و محیط مدرن و جذابی دارد و از سوی شورای آموزشی هند نمره A را دریافت نموده است. دانشگاه کلکته 17 ساختمان دارد که در مناطق مختلف شهر کلکته واقع شده اند و مجموعا از 136 دانشکده تشکیل شده اند.

در جدول ذیل رنکینگ دانشگاه کلکته در هندوستان و همچنین در آسیا در سال 2024 نشان داده شده است:

رنکینگ آسیارنکینگ ملی
13412

شهریه دانشگاه کلکته هند

نظام تحصیلی هندوستان متاسفانه بر خلاف تحصیل در اتریش، فرانسه و برخی کشورهای اروپایی دیگر، رایگان نیست منتهی دانشگاه کلکته هند نه در گروه دانشگاه های گران قیمت قرار می گیرد نه دانشگاه های ارزان. در واقع متناسب با مقطع تحصیلی یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و با توجه به رشته تحصیلی فرد میزان شهریه ای که می بایست پردخت گردد نیز متفاوت خواهد بود اما متوسط شهریه سالیانه در دانشگاه کلکته هند 7456$ (دلار آمریکا) است. البته از آن جایی که زندگی و تحصیل در هندوستان بسیار ارزان قیمت است علی رغم نبود امکان تحصیل رایگان بسیاری از دانشجویان از سرتاسر دنیا این کشور را برای تحصیلات خود انتخاب می کنند.

شهریه دانشگاه کلکته هند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه کلکته هند

همانند شهریه که در رشته های مختلف متفاوت است، مدارک، نمره زبان و غیره نیز که لازم است برای دانشگاه کلکته هند ارسال گردد با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی افراد متفاوت می باشد. در جدول ذیل به مهم ترین مدارکی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه کلکته در سال 2024 لازم است اشاره شده است:

مدارکتوضیحات
رزومهباید شامل موفقیت های تحصیلی و حتی دستاوردهای غیرتحصیلی فرد باشد
ترجمه رسمی مدارکتمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده لازم است به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشند
ترجمه رسمی ریز نمراتریز نمرات مقطع قبلی تحصیل فرد می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند
مدرک زبانمدرک زبان انگلیسی لازم است البته تسلط بر زبان هندی علاوه بر انگلیسی خصوصا برای اخذ بورسیه امتیاز مثبتی است
توصیه نامهحداقل 2 تن از اساتید دانشجوی متقاضی تحصیل در هند در مقطع قبلی تحصیلی باید توصیه نامه نگارش کنند
انگیزه نامهمتقاضی باید انگیزه نامه ای را به زبان انگلیسی یا هندی در نهایت صداقت نگارش کند
پرداخت هزینه بررسی مدارکهزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee در دانشگاه کلکته 4000INR (روپیه هند) می باشد

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه کلکته هند

دانشگاه کلکته یک دانشگاه دولتی است که جایگاه خوبی در هندوستان و همچنین در قاره آسیا دارد و در نتیجه پیدا کردن شغل پس از اتمام تحصیلات در این دانشگاه دشوار نخواهد بود. همچنین بر خلاف برخی کشورهای دیگر از جمله عمان، ارمنستان، کره جنوبی، امارات، فرانسه وغیره که افراد برای پیدا کردن کار باید علاوه بر زبان انگلیسی به زبان رسمی مردم این کشورها نیز آشنایی داشته باشند، فارغ التحصیلان دانشگاه کلکته هند و سایر دانشگاه های هندوستان تنها کافی است بر زبان انگلیسی مسلط باشند.

اگرچه دانشگاه کلکته یک دانشگاه پرهزینه نیست اما باید توجه داشت هندوستان با بیش از 1 میلیارد نفر جمعیت کشور نسبتا فقیر و در حال توسعه ای است. در واقع در مقایسه با کشورهای دیگر از جمله سوئیس با آمار بیکاری 0.1% یا آلمان با آماری بیکاری 3.8%، کسانی که می توانند هزینه زندگی در این قبیل کشورها را تامین نمایند بهتر است از انتخاب هندوستان صرف نظر کنند. البته علی رغم آمار بیکاری در هند که به میزان 7.78% بوده که با توجه به جمعیت این کشور رقم قابل توجهی است میزان تورم متعادل است.

در مقاله ای که از نظر گذرانده شد توضیحاتی راجع به دانشگاه کلکته از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه گشت که امید است مطالعه آن برای متقاضیان تحصیل در یک کشور خارجی مفید بوده باشد. البته از آن جایی که امکان تحصیل رایگان یا تحصیل با هزینه های نسبتا پایین تر از هند در برخی کشورهای اروپایی وجود دارد این روزها غالب افراد ترجیح می دهند تحصیل در مجارستان، فرانسه، ترکیه، سوئد، بلاروس و غیره را انتخاب نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه کلکته هند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص دانشگاه کلکته هند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا دانشگاه کلکته هند از دانشجویان بین المللی پذیرش می کند؟ به طور کلی، در دانشگاه کلکته هند به طور متوسط برای دانشجویان بین المللی 20% صندلی در این موسسه آموزشی در نظر گرفته شده است.
  • دلیل معروفیت بیش از حد دانشگاه کلکته هند چه عاملی بوده است؟ دانشگاه کلکته هند اولین دانشگاه بین المللی در شرق هند بوده است، که ادبیات انگلیسی، فلسفه اروپایی و تاریخ غرب و شرق را به طور جامع تدریس می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *