ویزای تحصیلی

دانشگاه کوئیزلند در استرالیا

دانشگاه کوئیزلند در استرالیا

بر اساس سطح بندی دانشگاه های خارج از کشور در وزارت علوم، دانشگاه کوئیزلند در استرالیا جزء دانشگاه های گروه الف (ممتاز) محسوب می شود و مدرک اعطایی این دانشگاه از درجه اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. شما با تحصیل در این دانشگاه درجه یک استرالیا می توانید در طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی در قالب هر چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهید. از جمله برنامه های معروف این دانشگاه می توان به مهندسی، پزشکی، کشاورزی، علوم اجتماعی، علوم پایه، روانشناسی و هنر اشاره نمود.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه کوئیزلند (UQ) چگونه است؟
  • برای تحصیل در دانشگاه کوئیزلند چه مدارکی مورد نیاز است؟
  • مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • جایگاه علمی این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی چگونه است؟
  • چگونه می توان برای تحصیل در استرالیا ویزا گرفت؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه کوئیزلند چقدر می باشد؟

دانشگاه کوئیزلند معروفترین دانشگاه بریس بین (مرکز ایالات کوئیزلند) و از بهترین دانشگاه های تحقیقاتی استرالیا محسوب می شود. این دانشگاه معتبر استرالیایی در سال 1909 میلادی تاسیس شده و پنجمین دانشگاه قدیمی استرالیا محسوب می شود. دانشگاه کوئیزلند استرالیا در بین استرالیایی ها به عنوان دانشگاه ماسه سنگ یا Sandstone University معروف است. اگر شما هم علاقه مند دانستن اطلاعاتی راجع به دانشگاه کوئیزلند هستید توصیه می شود که تا آخر این مقاله را مطالعه و از مشاوره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

درباره دانشگاه کوئیزلند در استرالیا

دانشگاه کوئیزلند (UQ) دانشگاهی دولتی در بریس بین (Brisbane) استرالیا می باشد. این دانشگاه معتبر و باسابقه هم اکنون از نظر نظام رتبه بندی دانشگاهی جهان QS در رده 47 بین المللی قرار دارد. دانشگاه مذکور دارای 8 دانشکده پژوهشی معروف و بیش از 100 مرکز تحقیقاتی مدرن می باشد که هر کدامیک نیز دارای زیرساخت های پیشرفته ای است که بر سر برتری پژوهشی در استرالیا و جهان رقابت می کند. پردیس های این دانشگاه در 3 سطح بین الملی، منطقه ای و شهری شامل پردیس سنت لوئیس، کاتن، هرستون، ایپسویچ می باشد.

درباره دانشگاه کوئیزلند در استرالیا 2022شرح
شعار دانشگاهبوسیله دانش و سخت کوشی
نوع دانشگاهدانشگاه تحقیقاتی دولتی
تاسیس111 سال پیش به سال 1909 میلادی
محلبریس بین، کوئیزلند، استرالیا
تعداد دانشجو53076 نفر
تعداد هیئت علمی2854 نفر

شرایط تحصیل در دانشگاه کوئیزلند در استرالیا

مثل بقیه دانشگاه های معروف استرالیایی، اخذ پذیرش از دانشگاه کوئیزلند در استرالیا نیازمند رعایت شرایط عمومی و اختصاصی از طرف متقاضیان می باشد. فرآیند پذیرش از دانشگاه مذکور کاملا به صورت آنلاین بوده و کلیه درخواست ها نیز به صورت کیس به کیس مورد ارزیابی کمیسیون پذیرش قرار می گیرد. لازم است بدانید که در خلال این پروسه ارزیابی، کلیه مدارک تحویلی توسط اداره ملی تایید مدارک خارجی (NOOSR) با مدارک استرالیایی معادلسازی می گردد. از این طریق است که دانش آکادمیک داوطلبان با استانداردهای استرالیایی و شرایط برنامه تحصیلی دانشگاه کوئیزلند وفق داده می شود. اما ارزیابی مدرک فقط بخشی از فرآیند ارزیابی داوطلبان می باشد. همچنین، ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی و مدرک تحصیلی از جمله شرایط دیگر اخذ پذیرش محسوب می شود. بر این اساس، مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کوئیزلند استرالیا در سال 2022 عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدارک هویتی یا مسافرتی
  • مدرک دیپلم متوسطه و کارنامه مربوطه
  • مدرک زبان انگلیسی حداقل 6.5 به بالا در آزمون آیلتس
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام

هزینه تحصیل در دانشگاه کوئیزلند استرالیا

اکثر سوالات پیرامون تحصیل در دانشگاه کوئیزلند استرالیا مربوط به شهریه اخذ شده از دانشجویان بین المللی می باشد. در ابتداء باید به این نکته اشاره کنیم که بر اساس سیاست مدون این دانشگاه استرالیایی، شهریه های اخذ شده از دانشجویان به صورت ترمی از آنها اخذ می شود. مطابق تقویم تحصیلی دانشگاه کوئیزلند در سال 2022 شهریه هر ترم این دانشگاه در حدود A$12900 (دلار استرالیا) می باشد. با مقایسه هزینه تحصیل این دانشگاه با سایر دانشگاه های معتبر استرالیا متوجه این نکته اساسی می شویم که این دانشگاه جزء ارزانترین و مقرون به صرفه ترین دانشگاه های استرالیا است:

نمودار مقایسه شهریه دانشگاه کوئیزلند با سایر دانشگاه های استرالیا

هزینه زندگی در بریس بین استرالیا

در ابتداء باید در جریان باشید که واحد پولی کشور استرالیا، دلار استرالیا (AUD) می باشد که هر 1$US (دلار آمریکا) معادل 1.50A$ (دلار استرالیا) می باشد. اما هزینه زندگی در بریس بین، محل استقرار دانشگاه کوئیزلند نسبت به سایر شهرهای معروف استرالیا نسبتا بالا است و دانشجویان بایستی به این نکته واقف باشند. هزینه زندگی در این شهر استرالیایی برای هر نفر البته بدون محاسبه اجاره خانه حدود 1263.12A$ (دلار استرالیا) می باشد. برای اطلاع از جزئیات هزینه زندگی در بریس بین 2022 می توان به جدول زیر مراجعه نمود:

مخارج زندگی ماهانه در بریس بین 2022میزان هزینه
هزینه یک پرس غذا در رستوران ارزان20.00A$ (دلار استرالیا)
یک عدد نان 500 گرمی تازه2.87A$ (دلار استرالیا)
یک کیلوگرم فیله مرغ10.03A$ (دلار استرالیا)
یک کیلو گوشت گاو17.28A$ (دلار استرالیا)
یک کیلو برنج2.40A$ (دلار استرالیا)
هزینه حمل و نقل ماهیانه در سیدنی152.17A$ (دلار استرالیا)
یک لیتر بنزین1.51A$ (دلار استرالیا)
هزینه یک ماه قبض آب، برق و تلفن193.47A$ (دلار استرالیا)
اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در وسط شهر سیدنی1687.21A$ (دلار استرالیا)
اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در حومه شهر سیدنی1233.94A$ (دلار استرالیا)

بورسیه تحصیلی دانشگاه کوئیزلند در استرالیا

بورسیه تحصیلی دانشگاه کوئیزلند در استرالیا

دانشگاه کوئیزلند از آن دسته از دانشگاه های معروف استرالیایی می باشد که هم برای دانشجویان ورودی جدید و هم برای دانشجویان سال بالایی برنامه بورس تحصیلی جداگانه ای در نظر می گیرد. این بورسیه ها در انواع مختلف و در اختیار دانشجویان بین المللی از هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و PhD قرار دارد. معیار اعطای بورس های دانشگاه کوئیزلند بر اساس برتری تحصیلی و یا اثبات نیازمندی دانشجویان می باشد و به عنوان بورس کامل یا جزئی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان اعطاء می شود. برخی از برنامه های بورس دانشگاه کوئیزلند در سال جدید عبارتند از:

عنوان بورس تحصیلیویژه دانشجویانمقطعمهلت درخواست بورس
پاداش اقامت برلینهنر، علوم انسانی و علوم اجتماعیدرجه عالی پژوهشی24 فوریه 2022
بورسیه های فری میسون کوئیزلندتمام رشته هاکارشناسی26 فوریه 2022
بورسیه جان هیومتقریبا تمام رشته هادرجه عالی پژوهشی2 مارس 2022
بورسیه توماس ای پلینبازرگانی، اقتصاد و حقوقکارشناسی و کارشناسی ارشد6 مارس 2022
بورسیه یادبود کلیر اتکینسونهنر، علوم انسانی و علوم اجتماعیکارشناسی6 مارس 2022
بورسیه های یادبود آلفرد و اولیویه واینتمامی رشته هاکلیه مقاطع8 مارس 2022
بورسیه یادبود نیل برایستمامی رشته هاکلیه مقاطع8 مارس 2022

ویزا برای تحصیل در دانشگاه کوئیزلند

برای حضور در دانشگاه کوئیزلند در استرالیا فقط ثبت نام و اخذ تاییدیه پذیرش (COE) از این دانشگاه کافی نیست. در واقع اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه کوئیزلند تنها یک مرحله از فرآیند اعزام دانشجو به استرالیا محسوب می شود و برای تکمیل این پروسه شما نیازمند اخذ ویزای تحصیلی استرالیا از طریق مراجعه و تحویل مدارک به سفارت این کشور می باشید. در حقیقت، متقاضیان تحصیل در دوره های تمام وقت دانشگاه های استرالیا ملزم به درخواست ویزای تحصیلی Subclass 500 می باشند. اما قبل از هر اقدامی برای اخذ این ویزا، تحویل مدارک زیر به سفارت استرالیا جهت حضور در مصاحبه امری الزامی است:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت متقاضی
  • تاییدیه پذیرش (COE) از دانشگاه کوئیزلند
  • گواهی اثبات تمکن کافی برای زندگی در بریس بین
  • بیمه نامه معتبر دانشجویی
  • رسید پرداخت هزینه کنسولی به میزان 620A$ (دلار استرالیا)
  • مدارک اثبات گر بازگشت پس از پایان دوره تحصیلی

هموطنان متقاضی تحصیل در دانشگاه های برتر استرالیا می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و اخذ راهنمائی ها و مشاوره های تخصصی شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و اعزام خود را به طور تضمینی مهیا کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *