ویزای تحصیلی

دانشگاه کویمبرا پرتغال

دانشگاه کویمبرا پرتغال

در این مقاله ما با معرفی دانشگاه کویمبرا پرتغال اطلاعاتی را برای علاقه مندان و متقاضیان مهاجرت و تحصیل در کشور پرتغال توصیف می کنیم. یکی از شرایط پذیرش در کشورهای مختلف شناخت دانشگاه های آن کشور خواهد بود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی شرایط دانشگاه کویمبرای پرتغال میپردازیم، امیدواریم که مطالب ذیل مورد توجه شما قرار بگیرد، کارشناسان و وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارائه خدمات مشاوره مهاجرتی و اقامتی همواره پیشرو در جلب رضایت شما هستند.

تحصیل و زندگی در شهر کویمبرا پرتغال

شهر کویمبرا پایتخت بخش است و بزرگترین شهر منطقه مرکزی پرتغال با جمعیتی در حدود 150000 سکنه میباشد، این شهر هم به دریا و هم به کوه نزدیک است. راه خوب و زیرساخت های ریلی به افراد امکان ورود به فرودگاه لیسبون را در عرض دو ساعت می دهد. از ژوئن سال 2013 شهر و دانشگاه به عنوان میراث جهانی ثبت شده اند و زندگی فرهنگی مترقی آن یک تنوع عظیمی از گویش ها، نمایشگاه ها، سینما، موسیقی، تئاتر و سایر اجراهای فرهنگی را عرضه می کند. کویمبرا، برای قرن ها شهری دانشگاهی و مکان رویارویی فرهنگ های مختلف بوده است، شهر و دانشگاه کویمبرا با همدیگر رشد کرده اند و در طی قرون متمادی یک محیط منحصر بفردی را برای دانشجویان ایجاد کرده اند.

درباره دانشگاه کویمبرا پرتغال

این دانشگاه در سال 1290 میلادی پایه ریزی شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در دنیا و قدیمی ترین دانشگاه پرتغال محسوب می شود تا همین نیمه اول قرن بیستم، تنها دانشگاه پرتغالی زبان در دنیا بود. پردیس این دانشگاه در قرن 16 در زمین های پادشاه سابق ساخته شده است که به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو دسته بندی می شود، دانشگاه مذکور در شهر تاریخی کویمبرا (Coimbra) واقع شده است و پذیرای بیش از 21000 دانشجوست که 10% آنها جزو دانشجویان بین المللی محسوب می شوند. این دانشگاه در سه پردیس دانشگاهی سازماندهی شده است و متشکل از 8 دانشکده می باشد که مجموع دانشگاهی بزرگ و متنوعی را عرضه می کند، دانشگاه کویمبرا پرتغال UC به تکنولوژی و علوم بسیار معروف می باشد.

رشته های تدریس شده در دانشگاه کویمبرا پرتغال

رشته های تدریس شده در دانشگاه کویمبرا در پرتغال عبارتند از:

  • مهندسی و فناوری: مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا
  • علوم زیستی: کشاورزی و جنگلداری، علوم بیولوژی و علوم ورزشی
  • بازرگانی و اقتصاد: ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، شیمی، زمین شناسی، محیط زیست و علوم زمین و دریا
  • هنرها و علوم انسانی: تاریخ، فلسفه و خداشناسی، زبان، ادبیات و زبان شناسی، هنر، هنرهای نمایشی و طراحی و رشته معماری
  • روانشناسی: گرایش روانشناسی بالینی، پیش-بالینی
  • بهداشت: بهداشت محیط و پزشکی و دندان پزشکی
  • حقوق: گرایش حقوق
  • آموزش: گرایش آموزش
  • علوم اجتماعی: مطالعات ارتباطات و رسانه ها، مطالعات سیاست و بین المللی (شامل مطالعات توسعه)، جامعه شناسی و جغرافیا
  • علوم کامپیوتر: گرایش کامپیوتر

رشته های تدریس شده در دانشگاه کویمبرا پرتغال

هزینه ها و شهریه دانشگاه کویمبرا پرتغال

هزینه ها و شهریه های دوره های دانشگاهی از طریق کارتهای اعتباری قابل پرداخت است و هزینه های واریزی قابل استرداد نمی باشد.

پارامتر هزینهمیزان هزینه به یورو
هزینه درخواست50€
هزینه ثبت نام20€
شهریه ماهانه برنامه های سال700€
آزمون زبان پرتغالی (B1) – پیش نیاز70€
تناسب بدنی و ورزش- پیش نیاز45€
آزمون پزشکی برای مطابقت گروه B و D و تحمل بدنی گروه C40€

هزینه های زندگی دانشجویی در کویمبرا در 2022

درمقایسه با سایر شهرهای اروپایی، کویمبرا هزینه های منطقی و معقولی را با زندگی کیفیت بالا به دانشجویان ارائه می دهد، در زیر میانگین هزینه های ماهانه و سالانه دانشجویی 2022 از نظرتان می گذرد:

هزینه هاهزینه کل در ماه (یورو)هزینه کل در 12 ماه (یورو)
اجاره منزل16600€199200€
اقلام دانشگاهی7500€90000€
حمل و نقل2200€26400€
خورد و خوراک14400€172800€
سایر مخارج8800€105600€
جمع کل49500€594000€

بورسیه های تحصیلی دانشگاه کویمبرا

وزارتخانه های آموزش، بنیادها، شبکه های دانشگاهی و سایر ارگانهای دولتی و خصوصی در طی قرون متمادی ساپورت مالی برای هزینه تحصیل و زدنگی در پرتغال را برای آن دسته از علاقه مندان به تحصیل یا انجام تحقیق در خارج پیشنهاد می کنند، قبل از شروع تحصیل به عنوان دانشجوی دانشگاه UC فرد ممکن است که درخواست ساپورت مالی را در شکل بورسیه ها یا کمک هزینه های تحصیلی بدهید، دانشجویان خارجی که وارد دانشگاه کویمبرا پرتغال (UC) از طریق تحصیلات عالی خارجی می شوند وارد آزمون هایی همانند ENEM، International Baccalureate ، سطح-A و Gaokao and Lianko می شوند آنها صلاحیت درخواست کمک هزینه های تحصیلی را دارند.

شرایط تحصیل در پرتغال و در دانشگاه کویمبرا به خاطر مزایا و امتیازات زیاد فوق الذکر می تواند گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در خارج باشد. پیشنهاد می شود که قبل از هر اقدامی در این زمینه با وکلا و کارشناسان متبحر و کارآزموده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا مشاوره های جامع و کاملی را در این خصوص دریافت نمائید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *