ویزای تحصیلی

دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا

دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا

یکی از راه های اخذ اقامت استرالیا تحصیل در این کشور است که از آنجایی که این کشور صاحب یکی از بهترین نظام های آموزشی در دنیا می باشد، طرفداران زیای از سرتاسر دنیا دارد. دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا دانشگاهی واقع شده در شهر توومبا در ایالت کویینزلند استرالیا می باشد و در زمینه های مختلف به آموزش دانشجویان می پردازد. در مقاله پیش رو تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود به ارائه اطلاعاتی در خصوص دانشگاه کویینزلند، مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه، مزایا و معایب تحصیل در استرالیا و مطالب مرتبط دیگر با این عنوان پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید واقع شود.

  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه کوئینزلند جنوبی چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه سالیانه چقدر می باشد؟
  • آیا دانشگاه کویینزلند در استرالیا رتبه برتر جهانی در اختیار دارد؟
  • مزایای تحصیل در دانشگاه کویینزلند استرالیا چیست؟
  • شرایط دریافت بورسیه در دانشگاه کویینزلند جنوبی استرالیا چیست؟

آَشنایی با دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا

دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا که در سال 1969 تاسیس گردید، یک دانشگاه نسبتا کوچک است که رتبه اول در میزان استخدام شدن فارغ التحصیلان خود را، چه به صورت پاره وقت در حین تحصیل و چه به صورت تمام وقت بعد از اتمام تحصیلات، به خود اختصاص داده است. این دانشگاه 27563 دانشجو دارد که در دانشکده های حقوق، بهداشت و سلامت، مهندسی، علوم پزشکی، تجارت و هنر آن مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا دوره های ورود به بازار کار برای دانشجویان برگزار می کند که همانند کلاس های درسی هم به صورت حضوری و هم آنلاین و غیر حضوری می باشد.

در طی این دوره ها هم آموزش های عملی لازم به دانشجویان داده می شود که بتوانند در کنار دانش تئوری خود، پس از ورود به بازار کار از آن استفاده کنند و هم مشاوره شغلی لازم به افراد داده می شود تا اگر هنوز مطمئن نیستند چه شغلی مناسب آن ها است به کمک یک تیم فوق حرفه ای این تصمیم را بگیرند. همه این موارد موجب شده رتبه اول به لحاظ استخدام دانشجویان پس از فارغ التحصیلی را دانشگاه کویینزلند استرالیا در سطح کشوری به خود اختصاص دهد. این دانشگاه همچنین از دید مجله آموزش عالی تایمز و QS رتبه بندی شده که درجدول ذیل ذکر گردیده:

سال202320222021
رنکینگ مجله تایمز870601601
رنکینگ QS701710751

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا

با توجه به این که دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا رنکینگ پایین تری نسبت به برخی دیگر از دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه ملبورن و دانشگاه سیدنی دارد، به مراتب افراد کمتری در پی اخذ پذیرش تحصیلی آن هستند و کمی فضای رقابتی کمتری نسبت به دانشگاه های مذکور، بر آن حاکم است. همین سبب شده دانشجویان ممتاز بین المللی راحت تر بتوانند کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند چرا که هزینه زندگی در استرالیا واقعا بالا است و بدون اخذ بورسیه، عملا انتخاب استرالیا برای افراد زیادی به دلایل مالی غیر ممکن می شود.

از دیگر مزایای تحصیل در استرالیا و به طور خاص دانشگاه کویینزلند امکان اخذ اقامت پس از تحصیل است که با توجه به شرایط استرالیا امتیاز بزرگی محسوب می شود. در حقیقت استرالیا به لحاظ تولید ناخالص داخلی به ازای جمعیت و شاخص توسعه انسانی یکی از بهترین کشورهای دنیا می باشد. استرالیا همچنین صاحب چهاردهمین اقتصاد دنیا است و آمار بیکاری در آن تنها 5.7% است و همه این ها سبب شده مورد توجه مهاجران از تمامی کشورها قرار بگیرد به طوری که در حال حاضر 29% جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. نکته مثبت دیگر این است که تعداد بالای ماجران به معنی انعطاف پذیری بیشتر کارفرمایان استرالیایی برای استخدام خارجی ها است در واقع در حالی که در برخی کشورهای دیگر از جمله عمان کارفرمایان ترجیح می دهند تنها هموطنان خود را استخدام کنند، آنچه برای کارفرمایان استرالیایی اهمیت دارد توانایی های کاری فرد است.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا

امکانات دانشگاه کویینزلند جنوبی

خوابگاه های دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا آپارتمان های دو تا هفت خوابه هستند که تماما مبله می باشند. این دانشگاه همچنین به منظور فراهم کردن محیط امن و سالم تیم پزشکی مخصوص خود را دارند که هم در ساختمان آموزشی و هم در بخش خوابگاه های دانشگاه کویینزلند اسکان یافته اند. این دانشگاه همچنین تنها 1 ساعت با ساحل طلایی کویینزلند (Gold Coast) فاصله دارد و محوطه بسیار زیبا و آرامی دارد.

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا

برای اخذ پذیرش درهر مقطع تحصیلی متناسب با رشته انتخابی فرد مدارک متفاوتی باید ارائه گردد منتهی یک سری مدارک کلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه کویینزلند استرالیا باید موجود باشد که به شرح ذیل اند:

  • رزومه فرد که باید شامل موفقیت های تحصیلی و حتی غیر تحصیلی از جمله کسب مدال طلای ورزشی وغیره باشد
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه بیان شده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • کپی برابر اصل پاسپورت
  • کپی برابر اصل شناسنامه به علاوه ترجمه رسمی آن
  • توصیه نامه از حداقل دو تن از اساتید مقطع قبلی فرد که وی را به خوبی می شناسند
  • انگیزه نامه که ضروری است فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه کویینزلند آن را نگارش کرده باشد
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در موضوع دانشگاه کویینزلند استرالیا ارائه شده سعی بر این بود تا کلی ترین و اصلی ترین مطالب در خصوص این دانشگاه، که لازم است متقاضیان تحصیل در استرالیا از آن آگاه باشند، ارائه گردد و امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. اگر چه تحصیل در استرالیا پر هزینه است و برای دانشجویان بین المللی سالیانه بیش از 20000$ (دلار استرالیا) هزینه در برخواهد داشت اما به مراتب از اخذ اقامت با خرید ملک ارزان قیمت تر است چرا که این روش به سرمایه ای بیش از 1000000$ (دلار استرالیا) نیازمند است.

سوالات متداول درباره دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا

معمولا سوالات زیر در خصوص دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا مطرح است:

  • آیا ورود به دانشگاه کویینزلند در استرالیا دشوار است؟ نرخ پذیرش تحصیلی این دانشگاه به متقاضیان بیش از 40% در سال می باشد اما با توجه به تعداد زیاد درخواست هایی که سالانه برای ورود به این مرکز آموزشی اراوه میشود ممکن است اخذ پذیرش کمی سخت بنظر برسد.
  • رنکینگ جهانی دانشگاه کویینزلند در استرالیا در سال 2023 چگونه است؟ این دانشگاه در رتبه اول در استرالیا و رتبه دوم در جهان قرارداد در رشته های مربوط به ورزش و به همین جهت است که برای المپیک 2032 تدابیر ویژه ای در این دانشگاه ترتیب داده شده است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *