ویزای تحصیلی

دانشگاه کویین مری در انگلستان

دانشگاه کویین مری در انگلستان

در صورتی که به فکر تحصیل در یک دانشگاه معتبر و با کیفیت هستید، تحصیل در دانشگاه کویین مری در انگلستان می تواند گزینه مناسبی باشد. به طور کلی تحصیل در کشور انگلستان یک فرصت بسیار مناسب برای زندگی پس از تحصیل افراد مختلف است. دانشگاه های کشور انگلستان از اعتبار علمی بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار هستند. فارغ التحصیلان این دانشگاه ها بعنوان نخبگان بین المللی شناخته شده و به راحتی ویزای کاری بدست می آورند. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه کویین مری در انگلستان است که بیشتر در رابطه با آن توضیح خواهیم داد. این مقاله توسط وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

تاریخچه دانشگاه کویین مری در انگلستان

دانشگاه کویین مری در انگلستان به عنوان یک مدرسه در سال 1785 برای اولین بار در شهر لندن بنا نهاده شد. این دانشگاه سپس در سال 1843 با تبدیل به دانشکده پزشکی به کار خود ادامه داد. سرانجام در سال 1885 این موسسه به عنوان یک کالج به کار خود در زمینه آموزش ادامه داد. در سال 1989 سرانجام با ترکیب 2 موسسه آموزشی با یکدیگر دانشگاه کویین ماری در انگلستان شروع به کار کرد. 6 جایزه با ارزش نوبل در تالار افتخارات این دانشگاه دولتی نشان از قدرت علمی آن دارد.

تحصیل در دانشگاه کویین مری در انگلستان در 2023

دانشگاه کویین مری در انگلستان، در سال 1989 در شهر لندن به صورت امروزی تاسیس شد. بر اساس گزارش این دانشگاه در ابتدای سال 2023، دانشجویان 162 کشور جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند. 56% از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بریتانیایی تشکیل می دهند. در حدود 9% دانشجویان دانشگاه کویین مری در انگلستان دانشجویان اروپایی هستند.

در واقع 35% باقی مانده دانشجویان این دانشگاه نیز از خارج از مرزهای اروپا نام نویسی کرده اند. این دانشگاه در حال حاضر 4000 دانشجو را به کشورهای مختلف اعزام کرده است. مهم ترین مقصد این دانشجویان برای تحصیل در خارج از انگلستان کشور چین است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه جهان در زمینه انجام امور تحقیقاتی در مقاطع مختلف تحصیلی است. این دانشگاه یکی از مهم ترین و بهترین کالج های تشکیل دهنده دانشگاه فدرال در لندن محسوب می شود. از نکات جالب در خصوص دانشگاه کوئین مری این است که رتبه رشته حقوق در این دانشگاه بعد از آکسفورد و کمبریج در رتبه سوم قرار دارد. این موضوع نشان دهنده میزان اهمیت و ارزش علمی این دانشگاه است.

رشته های تحصیلی دانشگاه کویین مری در انگلستان

در دانشگاه کویین مری در انگلستان 23 رشته تحصیلی متفاوت در دوره های مختلف ارائه می شود. هزینه تحصیل در رشته های مقطع کارشناسی در حدود 18500£ (پوند) است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز در حدود 22000£ (پوند) است. برای ورود به این دانشگاه، داشتن رزومه دانشجویی قوی، مدرک زبان بالا و سوابق پژوشی به خصوص در مقطع ارشد و دکترا شانس پذیرش را افزایش می دهد. برخی از مهم ترین عناوین رشته های تحصیلی در دانشگاه کویین مری در انگلستان عبارتند از:

  • علوم بیولوژیکی
  • مدیریت و تجارت
  • مهندسی شیمی
  • علوم کامپیوتر
  • پزشکی، دندانپزشکی
  • ریاضی
  • فیزیک و هوافضا
  • مهندسی
  • حقوق و غیره

دانشجویان این دانشگاه امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی را نیز خواهند داشت. برای بدست آوردن اطلاعات تکمیلی، مقاله شرایط بورس تحصیلی در انگلستان را مطالعه فرمایید.

رشته های تحصیلی دانشگاه کویین مری در انگلستان

برترین رشته های تحصیلی دانشگاه کویین مری

در بخش قبل برخی از مهم ترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه را معرفی کرده ایم. با این حال همه رشته های تحصیلی در این دانشگاه نیز دارای رتبه های بین المللی هستند. رشته حقوق دانشگاه کویین مری در انگلستان برترین رشته تحصیلی در این دانشگاه است. پس از آن می توان به رشته علوم ملکولی و بیولوژیک این دانشگاه اشاره کرد.

این دانشگاه، پنجاه و سومین دانشگاه برتر جهان برای تحصیل در این رشته تحصیلی است. رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه نیز جایگاه بسیار مناسبی در رده بندی های بین المللی دارد. رده پنجاه و ششم برترین رشته های پزشکی جهان در اختیار دانشگاه کویین مری در انگلستان است. در رشته های هنری نیز این دانشگاه در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

خوابگاه دانشجویی دانشگاه کویین مری

در زمینه معرفی امکانات این دانشگاه می توان به خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه نیز اشاره کرد. خوابگاه های دانشجویی به دانشجویان کمک خواهد کرد تا هزینه های اقامت خود را کاهش دهند. در این دانشگاه، خوابگاه های دانشجویی برای 268 روز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. هزینه اقامت در این خوابگاه ها برای دانشجویان در حدود 4910£ (پوند) برای این مدت است. برترین خوابگاه های این دانشگاه نیز هزینه ای 7577£ (پوند) در طول سال را دربر خواهند داشت.

شما می توانید با توجه به خواسته های خود اتاق های خصوصی یا عمومی را انتخاب کنید. بسیاری از امکانات خوابگاه نظیر حمام و سرویس های بهداشتی نیز به 2 صورت عمومی و خصوصی در دسترس هستند. دانشجویان در صورتی که در دوره های تابستانه شرکت کنند می توانند در خوابگاه اقامت داشته باشند.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه کویین مری انگلستان

به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه کویین مری انگلستان دانشجویان باید وبسایت این دانشگاه را مشاهده کرده و مدارک خود را با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود آماده کنند. اما از جمله کلی ترین مواردی که همه علاقمندان به این دانشگاه باید آماده نمایند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • CV که باید شامل موفقیت های تحصیلی و شغلی افراد باشد
  • مدرک زبان با توجه به حداقل های در نظر گرفته شده برای هر رشته ای
  • ترجمه رسمی مدارک از جمله مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تا 3 تن از اساتید مقطع پیشین
  • انگیزه نامه
  • پرداخت application fee برای بررسی مدارک

زبان تحصیل در دانشگاه کویین مری در انگلستان

یکی از مهم ترین مدارکی که دانشجویان به آن نیاز خواهند داشت، مدرک معتبر زبان انگلیسی است. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه باید مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشند. نمره مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه را می توانید در این بخش مشاهده کنید.

آزموننمره کلنوشتار (Writing)درک مطلب (Reading)شنیدار (Listening)مکالمه (Speaking)
آیلتس6.565.55.55.5
تافل9221181720
PTE6257515151
CPE176169162162162

دانشجویانی که نمره 6 آیلتس (IELTS) دریافت کرده باشند، می توانند در دوره های زبان آموزی شرکت کنند. توجه داشته باشید که حداقل نمره نوشتار شما 5.5 و سایر مهارت ها باید 4 باشد. در این صورت دوره زبان آموزی شما 5 تا 9 هفته به طول خواهد انجامید. در صورتی که نمره کل افراد 5.5 باشد نیز می تواند در این دوره ها شرکت کند. شرط اصلی، نمره 5.5 نوشتار و 4 در سایر مهارت هاست. دوره زبان آموزی در این صورت نیز 13 هفته کامل است. در غیر این صورت افراد قادر به شرکت در این دوره های زبان آموزی نخواهند بود. دانشگاه کویین مری در انگلستان از جمله بهترین دانشگاه های موجود در کشور انگلستان است.

اگر چه این دانشگاه سیزدهمین دانشگاه برتر کشور انگلستان است اما در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بنابراین افراد باید توجه داشته باشند که اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه ساده نخواهد بود. از طرفی هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلستان به مراتب از دانشگاه سایر نقاط اروپا بیشتر است. هزینه های زندگی در این کشور نیز در بسیاری از شهرها بخصوص لندن بیش از شهرهای اروپایی دیگر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تجربه کافی برای همراهی شما در مسیر مهاجرت به انگلستان بهرمند است.

4.9/5 - (9 امتیاز)

13 دیدگاه برای “دانشگاه کویین مری در انگلستان

  1. عباس خداوردی گفت:

    دانشگاه کویین مری چه رنکی در دنیا داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      در سال 2022 رتبه 117 رو به دست اورده

  2. Deniz گفت:

    ویزای دانشجویی انگلستان اعتبارش چند ساله است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      اعتبار این ویزا هم اندازه با مدت تحصیل در این کشور هست.

  3. عادل گفت:

    سلام هزینه های زندگی تو انگلستان واقعا زیاده. نمیشه بهش فک کرد. ولی به نظرم کانادا عالیه. تفاوت چندانیم نداره با انگلیس

  4. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  5. sohrab گفت:

    میزان هزینه های تحصیل در رشته مهندسی سالانه برای مقطع ارشد چقدر هست ؟ میشه برای ارشد بورس گرفت ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه های تحصیل در این رشته از 16000 پوند در سال شروع می شه.
      بله میشه بورسیه گرفت

  6. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد دانشگاه کویین مری در انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد معرفی دانشگاه آکسفورد هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله دانشگاه آکسفورد رو مطالعه کنید

  7. ناصر زارعی گفت:

    سلام
    عالی و شفاف یود
    ممنون.

  8. صبا صابری گفت:

    سلام
    هزینه تحصیل در انگلستان زیاد است؟
    ممنون از مطالب خوبتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید مقاله تحصیل در انگلستان رو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *