ویزای تحصیلی

دانشگاه کپیتال مدیکال پکن

دانشگاه کپیتال مدیکال پکن

دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین معروف به دانشگاه پزشکی چین (CMU) در سال 1960 میلادی تاسیس شد و دومین دانشکده پزشکی پکن محسوب می گردد. دانشگاه مذکور که از دانشگاه های کلیدی شهر پکن به شمار می رود، در فهرست موسسات عالی علمی پزشکی چین جای گرفته است. فردی به نام پروفسور جیپینگ وو به عنوان بنیانگذار این دانشگاه در سطح جهانی مشهور است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را برای این منظور ارائه می نماید که توصیه بر مطالعه آن نیز دارد. مطالبی که در این مقاله گنجانده شده است، اطلاعات بسیار خوب و مفیدی را در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد. امید است با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین گزینه تحصیلی و مهاجرت به چین را اتخاذ نمایید.

معرفی دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین

از جمله محورهای شهرت و معروفیت دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین، 6 عضو هیات علمی این دانشگاه است که در آکادمی های معتبر عضویت دارند. دانشگاه کپیتال مدیدیکال پکن همانند سایر دانشگاه های جهان دانشکده ها و مراکز آموزشی دارد که طیف وسیعی از رشته ها و دوره های آموزشی را ارائه می دهند. این مراکز شامل 14 بیمارستان وابسته به دانشگاه، 10 دانشکده و 1 موسسه آموزشی می گردد. بالغ بر 9000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. بسیاری از دوره ها و رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی برگزار می گردد و مدرک اعطایی نیز به زبان انگلیسی است. افرادی که در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند شامل 20000 کارمند، 1000 پروفسور و بالغ بر 2000 دانشیار می گردد.

پردیس های دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین

پردیس هایی که به دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین تعلق دارد، 6 مورد است. فهرست آنها بصورت زیر است که رشته ها و دوره های مختلفی را به دانشجویان ارائه می نماید:

  • پردیس اصلی و پردیس بین المللی CMU هر دو واقع در ناحیه Fengtai
  • پردیس Shunyi Campus واقع در ناحیه Shunyi
  • پردیس Wanshoulu واقع در ناحیه Haidian
  • پردیس Hepingli واقع در ناحیه Dongcheng
  • پردیس Dongsishitiao واقع در ناحیه Dongcheng

گفتنی است کلیه دانشجویان بین المللی و خارجی امکان تحصیل در پردیس بین المللی CMU را خواهند داشت.

امکانات دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین

دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین از راه حمل و نقل عمومی به سهولت امکان رفت و آمد به دانشگاه را خواهند داشت. امکانات مختلفی در این دانشگاه وجود دارد که در دسترس دانشجویان قرار گرفته است. وجود امکاناتی از قبیل رستوران های بین المللی و محلی، زمین تنیس، زمین فوتبال، دادگاه های بسکتبال داخل سالن و فضای باز، استخر شنا در فضای باز، کتابخانه و سالن غذاخوری دانشجویی باعث تسهیل در تحصیل دانشجویان گردیده است.

بزرگ ترین بیمارستان عمومی شهر پکن که در بخش های عصبی و جراحی پزشکی فعال بوده و در سال 1959 میلادی به تاسیس رسیده است، بیمارستان Xuan Wu می باشد. همچنین بیمارستان دوستی پکن نیز در سال 1953 میلادی تاسیس گردیده که در زمینه بیماری های گوارشی، بیماری های گرمسیری، بیماری های مزمن کبدی و غیره تحقیق نموده و به فعالیت می پردازد. این بیمارستان به مدرسه بالینی دوم دانشگاه پزشکی معروف است. کلیه دانشجویان مشغول تحصیل در این دانشگاه بایستی در همین دانشگاه زندگی و اقامت داشته باشند.

امکانات دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین

وضعیت خوابگاه دانشجویی دانشگاه کپیتال مدیکال

وضعیت و شرایط خوابگاه های دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین بسیار ایده آل و مناسب دانشجویان است. به طوری که برای هر 2 دانشجو، یک اتاق در نظر گرفته شده است که دارای امکاناتی از قبیل حمام و سرویس های بهداشتی جداگانه، تلویزیون، دستگاه تهویه هوا، تلفن و اینترنت پر سرعت می باشد. از آنجا که امکانات بسیار خوب و امنیت بالایی در خوابگاه های این دانشگاه وجود دارد، لذا اقامت و زندگی در داخل خوابگاه بسیار راحت است.

تحصیل در دانشگاه کپیتال مدیکال پکن در 2023

دانشجویان در مقاطع مختلف بایستی دوره های تحصیلی متفاوتی را پشت سر بگذارند. برای مثال متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی بایستی دوره ای 6 ساله را پشت سر بگذارند. برنامه ها و دروسی که در این مقطع ارائه می گردد، به زبان انگلیسی می باشد. آغاز دوره تحصیلی در سال 2023 در این مقطع از ماه سپتامبر خواهد بود بنابراین لازم است متقاضیان از چند ماه قبل اقدام به ثبت نام و ارسال مدارک نمایند.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی دانشگاه کپیتال مدیکال

دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین، برای پذیرش تحصیلی بایستی مدارک و اسنادی را تهیه و ارائه نمایند. این مدارک به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل و ارائه فرم ثبت نام و پذیرش
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی به صورت ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • نتیجه آزمایش تست خون و ورزش
  • گواهی عدم سو پیشینه یا هر گونه سابقه کیفری
  • گواهی تمکن مالی یا تعهد نامه به جهت تضمین در پرداخت به موقع شهریه تحصیلی توسط دانشجو
  • فیش واریزی پرداخت شهریه تحصیلی

بورس تحصیلی دانشگاه کپیتال مدیکال

دانشجویانی که سال اول تحصیلی خود را در دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین گذرانده اند، می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی در چین درخواست دهند. این بورسیه ها در کلیه مقاطع تحصیلی شامل لیسانس، فوق لیسانس و دکترا قابل دسترسی است. اما برای دریافت بورسیه نکات و شرایطی لازم است که در صورت واجد شرایطی اعطا می گردد. این شرایط به شرح زیر می باشد:

  • فرد متقاضی نبایستی از اتباع چینی باشد.
  • فرد متقاضی بایستی سلامتی کامل داشته باشد.
  • متقاضیان بورسیه مقطع دکترا بایستی دارای شرایط سنی حداکثر 40 سال و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد را دارا باشند.
  • متقاضیان بورسیه مقطع کارشناسی ارشد بایستی حداقل 35 سال داشته و مدرک تحصیلی کارشناسی را در دست داشته باشند.
  • متقاضیان بورسیه مقطع کارشناسی باید حداکثر دارای 30 سال بوده و مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه را اخذ نموده باشند.
  • دارا بودن سابقه تحصیلی خوب نیز از جمله شرایط این مقطع است.

برای بدست آوردن سایر اطلاعات لازم برای تحصیل در چین و تحصیل در دانشگاه کپیتال مدیکال پکن چین، با مشاوران و متخصصان این امر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و کسب مشاوره نمایید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “دانشگاه کپیتال مدیکال پکن

  1. دیانا گفت:

    سلام برای پزشکی بورسیه هست ؟ و اینکه شهریه ی رشته پزشکی به پول ایران چقدر میشه ؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای بورس خوندن بهتره مقاله تحصیل در ایتالیا رو مطالعه نمایید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *