ویزای تحصیلی

دانشگاه گرونوبل فرانسه

دانشگاه گرونوبل فرانسه

دانشگاه گرونوبل فرانسه یکی از دانشگاه های تحقیق محور در شهر گرونوبل در کشور فرانسه است و در این زمینه یکی از پیشگامان جهانی بشمار می رود. شهر گرونوبل یکی از بزرگترین مراکز علمی در قاره اروپاست امکانات میزبانی از موسسات تحقیقاتی عمومی در این شهر این اجازه را به دانشگاه گرونوبل می دهد تا در زمینه تحقیق و تدریس با مرکز علمی تحقیقات علمی فرانسه، کمیسیون انرژی و کمیسیون انرژی اتمی فرانسه همکاری داشته باشد. در کل می توان گفت شهر گرونوبل با 22800 محقق بزرگترین مرکز تحقیقاتی فرانسه بعد از شهر پاریس است. مقاله ای که در ادامه به مطالعه آن می پردازید به همت کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با دانشگاه گرونوبل فرانسه به نگارش در آمده است.

  • جایگاه علمی این دانشگاه چگونه است؟
  • آیا می توان با تحصیل در دانشگاه گرونوبل وارد بازار کار فرانسه شد؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا این دانشگاه در جمع دانشگاه های بزرگ جهان قرار دارد؟
  • تاریخچه دانشگاه گرونوبل در فرانسه چیست؟

اطلاعات مختصری در رابطه با دانشگاه گرونوبل فرانسه

این دانشگاه (به فرانسوی: Grenoble Alps University) در سال 1339 میلادی توسط هامبرت دوم وینو تاسیس شد که در حال حاضر با بیش از 60000 دانشجو و 3000 محقق به عنوان سومین دانشگاه بزرگ در کشور فرانسه شناخته می شود. در سال 1793 میلادی به دنبال انقلاب فرانسه همانند بسیاری از دانشگاه های این کشور دانشگاه گرونوبل تعطیل شد، در سال 1805 م. ناپلئون دانشکده های حقوق و علوم را احیا کرد و در سال 1879 م. دانشکده ها با عنوان دانشگاه گرونوبل افتتاح شدند. در آخر در سال 2016 میلادی از ادغام 3 دانشگاه جوزف فوریه، پیر- مندزی فرانسه و استندال دانشگاه گرونوبل تشکیل شد. از بدو تشکیل دانشگاه گرونوبل همواره سعی داشته از دانشگاه سوربن تقلید کند و با Université de Lyon رقابت کند. در جدول زیر برخی از اطلاعات دانشگاه گرونوبل فرانسه ذکر شده است.

درباره دانشگاه گرونوبل فرانسهشرح
نام اختصاریUGA
بودجه450 میلیون€ (یورو)
تعداد هیئت علمی3000 نفر
تعداد کارکنان2500 نفر
تعداد دانشجویان60000 نفر
وب سایت دانشگاهwww.univ-grenoble-alpes.fr

شرایط تحصیل در دانشگاه گرونوبل فرانسه

UGA به دلیل تحقیق و آموزش در علوم طبیعی و مهندسی، قانون، اقتصاد، روانشناسی و زبان شناسی شناخته شده است. نام دانشگاه گرونوبل در لیست بهترین و خلاق ترین دانشگاه های اروپا دیده می شود همچنین با توجه مزایای این دانشگاه که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم گزینه مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. UGA با آگاهی کامل از رقابتی بودن بازار کار فعلی و همچنین پیشرفت آینده طیف گسترده ای از برنامه های مطالعاتی را ارائه می دهد. در دانشگاه گرونوبل امکان تحصیل در برنامه های بین رشته ای مثل: آموزش متخصصان در توسعه بین المللی، مطالعات امنیتی، تجسم شناختی، شهرسازی و طراحی مد وجود دارد.

متقاضیان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه گرونوبل را دارند باید درخواست خود را از طریق وب سایت Campus France انجام دهند. با مراجعه به این وب سایت باید فرم مورد نظر را به صورت آنلاین تکمیل کنید و مدارکی مثل: مدرک معتبر زبان (جهت اثبات مهارت زبانی)، مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات، پرداخت هزینه های و ارائه رسید آن، انگیزه نامه، فتوکپی پاسپورت و مدارک شناسایی را آپلود کنید. دانشجویان خارجی و بین المللی که طول مدت برنامه آموزشی آن ها بیشتر از 6 ماه است باید برای اقامت در کشور فرانسه ویزای تحصیلی دریافت کنند، به این منظور باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور فرانسه اعلام کنید.

شرایط تحصیل در دانشگاه گرونوبل فرانسه

معرفی بورسیه تحصیلی UGA

دانشگاه گرونوبل فرانسه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است، این بورسیه به دانشجویانی که در رشته های فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات، پزشکی، مدیریت و علوم پایه تحصیل می کنند تعلق می گیرد. هدف از ارائه این بورس تحصیلی پرورش فارغ التحصیلان مسئولیت پذیر با دانش و مهارت کافی است. از مزایای این بورس تحصیلی این است که بدون وجود محدودیت بورس تحصیلی به دانشجویان تمامی کشورها تعلق میگیرد. ارزش بورسیه تحصیلی دانشگاه گرونوبل برای سال اول تحصیلی 8000€ (یورو) و برای سال دوم تحصیلی 5000€ (یورو) می باشد در واقع مدت زمان پوشش این بورسیه 2 ساله است. جهت ارائه درخواست لازم است متقاضی مدارکی مانند: مدرک معتبر مقطع تحصیلی کارشناسی و ریز نمرات، مدرک معتبر زبان انگلیسی IELTS 6 ، توصیه نامه دانشگاه، رزومه تحصیلی و نامه انگیزشی را ارائه کند.

امکانات دانشجویی در دانشگاه گرونوبل فرانسه

دفتر خدمات دانشجویی گرونوبل (BVE) به عنوان روابط بین دانشجویان و دانشگاه عمل می کند که هدف آن کمک به تعریف و اجرای سیاست موسسه با تاثیر در زندگی دانشجویی است. این مجموعه تلاش داشته اطلاعات کاملی که در طول دوران دانشجویی ممکن است به دانشجو کمک کند را گردآوری کند و در اختیار دانشجویان قرار دهد. در سراسر دانشگاه گرونوبل پایانه های WIFI نصب شده است و دانشجویان می توانند به راحتی با استفاده از شناسه و رمز عبوری که دانشگاه در هنگام ثبت نام اداری در اختیار آن ها قرار می دهد به اینترنت وصل شوند.

از دیگر خدمات دانشجویی دانشگاه گرونوبل می توان به خدمات بهداشت و درمان اشاره کرد. تیمی از کارکنان بهداشت و درمان در مرکز بهداشت میشل زورمن در پردیس دانشگاهی UGA و در مرکز بهداشت شهر آمادگی ارائه خدمات به دانشجویان را دارند. برای اطلاع از شرایط خوابگاه های دانشجویی در کشور فرانسه به مقاله خوابگاه دانشجویی در فرانسه رجوع کنید.

دانشگاه های کشور هلند نیز می تواند انتخاب بسیار خوبی برای متقاضیانی باشد که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، برای اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور و مقایسه آن با شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه پیشنهاد می شود مقاله مقایسه تحصیل در هلند و فرانسه را مطالعه کنید. همچنین هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات تخصصی در خصوصی شرایط تحصیل در کشورهای اروپایی و سایر کشورهای مورد نظر با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “دانشگاه گرونوبل فرانسه

  1. NC گفت:

    سلام.
    من کارشناسی شهرسازی و کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری دارم میخوام برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه UGA اقدام کنم رزومه خوبی دارم . اگر اعلام کنم ارشد دارم منو برای ارشد دارم، برای مقطع ارشد در دانشگاه قبولم میکنند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. شیما نجفی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ایا بورسیه برای رشته حقوق هم وجود داره

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما بایستی رزومه خوبی داشته باشید تا بتونید برای بورس اقدام کنید و مقطع تحصیلی هم بسیار حائز اهمیته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *