ویزای تحصیلی

دانشگاه گوتنبرگ سوئد

دانشگاه گوتنبرگ سوئد

دانشگاه گوتنبرگ سوئد یک دانشگاه جامع پیشرو در قلب گوتنبرگ است، این دانشگاه با دانش متنوع و تحقیقات تاثیر گذار چالش های اجتماعی را برطرف می کند. در این دانشگاه معلمان، طراحان، کارشناسان مالی، کارآفرینان و سایر موارد دیگر را پیدا خواهید کرد. این دانشگاه یکی از جامع ترین دوره های تحصیلی را در کشور سوئد در اختیار دانشجویان بومی و دانشجویان خارجی و بین المللی قرار می دهد که برخی از آن ها در سطح بین الملل منحصر به فرد هستند. مقاله ای که مطالعه می کنید توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با دانشگاه گوتنبرگ سوئد به نگارش در آمده است، اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئد را دارید و به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با دانشگاه های این کشور هستید تا پایان ما را همراهی کنید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه گوتنبرگ در سوئد چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا ایرانی ها می توانند از این دانشگاه بورسیه دریافت کنند؟
  •  شرایط کاری دانشجویان خارجی در این دانشگاه چیست؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟

آشنایی با دانشگاه گوتنبرگ سوئد

Gothenburg (به سوئدی: Göteborgs universitet) یکی از دانشگاه های معتبر کشور سوئد است که در دومین شهر مهم این کشور (شهر گوتنبرگ) جای گرفته است. این دانشگاه به عنوان سومین دانشگاه معتبر در این کشور محسوب می شود علاوه بر این یه عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور نوردیک نیز شناخته می شود. در رابطه با تاریخچه دانشگاه گوتنبرگ سوئد می توان گفت این دانشگاه در سال 1891 م. با عنوان کالج دانشگاه گوتنبرگ تاسیس شد، در سال 1907 م. دولت سوئد به این دانشکده عنوان دانشگاه اعطاء کرد که پس از دانشگاه اوپسالا و دانشگاه لوند به عنوان سومین دانشگاه در کشور سوئد شناخته شد. گوتنبرگ یک دانشگاه شهری برجسته است که بیشتر امکانات آن مثل ساختمان اصلی و تعدادی از دانشکده ها در مرکز شهر واقع شده است.

آیتمشرح
شهرگوتنبرگ
نوع دانشگاهعمومی
معرفی دانشکده هادانشکده حقوق، اقتصاد و تجارت
دانشکده هنر
دانشکده IT
دانشکده علوم
دانشکده آموزش
دانشکده علوم اجتماعی
دانشکده هنرهای زیبا و کاربردی
آکادمی SAHLGRENSKA
تعداد هیئت علمی2970 نفر
تعداد دانشجویان37000 نفر
رتبه بندی Times198
رتبه بندی US News176
AWRU- Shanghai151-200
وب سایت دانشگاهwww.gu.se

امکانات دانشگاه گوتنبرگ سوئد

شهر گوتنبرگ محلی بسیار جذاب برای زندگی محسوب می شود به این معنی که تقاضای زیادی برای اقامت در این شهر وجود دارد. به دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه گوتنبرگ را دارند پیشنهاد می شود پس از اخذ پذیرش از دانشگاه به دنبال محل اقامت و اسکان خود باشند و بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند. این دانشگاه 3 نوع اقامت متفاوت برای اسکان اساتید و کارمندان بین المللی در نظر گرفته است. کتابخانه دانشگاه گوتنبرگ امکان دسترسی به کتاب های درسی تطبیقی در اختیار دانشجویان قرار می دهد، اگر به دنبال اطلاعاتی برای پایان نامه خود هستید یا به کتابی با موضوع خاص احتیاج دارید می توانید اطلاعات لازم را در کتابخانه دانشگاه به دست آورید.

امکانات دانشگاه گوتنبرگ سوئد

اخذ پذیرش از دانشگاه Githenburg

برای اخذ پذیرش از دانشگاه گوتنبرگ باید اقدامات لازم را به صورت آنلاین از طریق پورتاب برنامه مشترک سوئدی Universadmissionions.se انجام دهید. لازم به ذکر است که بیشتر برنامه های دانشگاه گوتنبرگ در پاییز آغاز می شوند و مهلت زمان ثبت نام بین 16 اکتبر تا 15 ژانویه است. دانشجویان باید پس از انتخاب رشته مورد نظر و تکمیل فرم مربوطه مدارک و مستندات لازم را برای بررسی درخواست ارسال کنند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید مدارکی مثل: مدارک فارغ التحصیلی از مقطع متوسطه و دبیرستان و ریز نمرات دریافت شده (به همراه ترجمه رسمی و تایید شده)، مدرک معتبر زبان انگلیسی، ارائه رسید از پرداخت هزینه های مربوط به اخذ پذیرش، رزومه تحصیلی، اسکن از پاسپورت و انگیزه نامه را ارائه کنند.

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید باید انگیزه نامه، رزومه تحصیلی، مدارک فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی به همراه ریز نمرات و ارائه ترجمه رسمی، مدرک معتبر زبان انگلیسی، اسکن از پاسپورت و ارائه رسید از پرداخت هزینه در نظر گرفته شده برای اخذ پذیرش از دانشگاه را ارائه کنید. پس از ارسال درخواست ایمیلی تحت عنوان دریافت درخواست دریافت خواهید کرد. دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند پس از اخذ پذیرش از دانشگاه اقدامات لازم را در جهت دریافت ویزای تحصیلی سوئد انجام دهند، اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد همراه با اعضاء خانواده خود را دارید پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله شرایط ویزای همراه سوئد بپردازید.

شهریه دانشگاه گوتنبرگ سوئد

متقاضیانی که تابعیت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و کشور سوئیس را دارند باید برای تحصیل در این دانشگاه شهریه پرداخت کنند. در هنگام ارائه درخواست دانشجویان موظف به پرداخت 900SEK (کرون سوئد) هستند. میزان شهریه دوره ها بسته به نوع دوره یا برنامه تحصیلی متفاوت است. دانشجویان باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی 102205SEK (کرون سوئد) و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مبلغ 21003SEK (کرون سوئد) پرداخت کنند. دانشجویان باید علاوه بر هزینه های تحصیل در کشور سوئد هزینه های زندگی در این کشور را نیز مد نظر داشته باشند، میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور بین 6500SEK الی 7500SEK (کرون سوئد) است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه گوتنبرگ

دانشجویان خارجی واجد شرایط می توانند از بورسیه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه گوتنبرگ بهره مند شوند، این دانشگاه بورس تحصیلی را در انواع مختلفی ارائه می دهد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • بورسیه بنیاد یادبود ریچارد سی مالموستن: این بورسیه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تعلق می گیرد که پذیرش تحصیلی را از رشته هایی مثل: تجارت، اقتصاد و حقوق کسب کرده باشند و ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی می باشند.
  • بورسیه آکسل آدلر: این بورسیه فرصتی برای دانشجویانی که ملزم به پرداخت هزینه هستند فراهم کرده است تا بتوانند برای ورود به ترم پاییزی سال 2022 م. بورس تحصیلی دریافت کنند. این بورسیه به دانشجویان مقطع کارشناسی (رشته مهندسی نرم افزار) و مقطع کارشناسی ارشد تعلق می گیرد.
  • برنامه بورسیه گروه Volvo: این بورسیه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که قصد ادامه تحصیل در رشته اقتصاد را دارند تعلق میگیرد. متقاضیانی با تابعیت کشور چین و کشور هند می توانند درخواست خود را برای دریافت این بورس تحصیلی ارائه کنند.

با مطالعه مقاله بورس تحصیلی سوئد می توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با بورسیه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور کسب کنید. شایان ذکر است تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه موفق در عرصه مهاجرت و اقامت در کشورهای گوناگون در دنیا آمادگی دارد تا اطلاعات تخصصی را در زمینه های مهاجرت در اختیار هموطنان عزیز قرار دهد. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام پرونده های مهاجرتی خود با ما در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *