ویزای تحصیلی

دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان

دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان

اکثریت دانشجویان ایرانی که قصد تحصیلات تکمیلی دارند، به دنبال دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان هستند. این امر بدین منظور است تا افراد با بالاترین سطح علمی، پژوهشی و آموزشی در رشته مورد علاقه خود فارغ التحصیل و در آینده قادر به کسب موقعیت های شغلی ایده آل و اقامت در کشور آلمان شوند. این دانشگاه در زمره دانشگاه های برتر جهانی قرار داشته و از شرایط تحصیلی و پذیرش بسیار مناسبی برای دانشجویان خارجی برخوردار است. توصیه می گردد اگر قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارید، ابتدا مشاوره های لازم در این خصوص را کسب نموده و سپس گزینه تحصیلی خود را انتخاب نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امر را به بهترین شکل انجام داده و آینده تحصیلی شما در کشور آلمان را تضمین می نماید. مقاله زیر به همین منظور تهیه گردد که پیشنهاد بر مطالعه آن داریم.

ویژگی های برجسته دانشگاه گوتینگن آلمان عبارت است از:

آیتم شرح
شعارFor the good of all
نوع دانشگاهعمومی
سال تاسیس1734
رئیس دانشگاهپروفسور اولریک بایسیگل
تعداد دانشجویان25,377
محل اقامتگوتینگن، ایالت نیدرزاکسن

رنکینگ و دانشکده های دانشگاه گوتینگن آلمان (GAU)

دانشگاه گوتینگن در جهان دارای رتبه های زیر می باشد:

رنکینگ دانشگاه گوتینگن آلمان

80 رشته تحصیلی در دانشگاه گوتینگن و در 13 دانشکده متعلق به آن قابل تحصیل می باشد


شرایط دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه گوتینگن آلمان

دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان برای پذیرش تحصیلی دانشجویان متقاضی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. در واقع دانشجویان متقاضی بایستی برای تحصیل در این دانشگاه در هر رشته تحصیلی واجد شرایط باشند و اسناد و مدارکی را برای این منظور تسلیم دانشگاه نمایند. برخی از مدارکی که در این خصوص لازم است، عبارتند از:

  • ارائه مدرک لیسانس فرد متقاضی جهت پذیرش
  • ارائه رزومه تحصیلی و فردی (CV)
  • اثبات دارا بودن دانش کافی در زبان انگلیسی با ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی چرا که اکثر دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان آلمانی است.

دانشجویان توجه داشته باشند که برخی رشته ها در این دانشگاه ارائه می گردد که دارای شرایط خاص و متفاوتی است و برای پذیرش تحصیلی در این رشته ها بایستی مدارک دیگری نیز ارائه گردد. نام این رشته ها به شرح زیر است:

  • بیوتکنولوژی
  • میکروبیولوژی
  • شیمی و رشته های مشابه

بورسیه در دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان در 2023

اکثریت دانشگاه های مختلف در اقصی نقاط جهان، برای دانشجویان بین المللی بورسیه هایی را در نظر می گیرند تا دانشجو بتواند با خیالی آسوده و بدون دغدغه های مالی به تحصیلات خود در دانشگاه مربوطه ادامه دهد. دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان نیز در فهرست این دانشگاه ها قرار دارد. بورسیه ها و کمک هزینه هایی که از سوی این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد، می تواند تحصیل رایگان در انگلستان را برای آنان به ارمغان آورد. ناگفته نماند که بورسیه های تحصیلی که در سال 2023 به دانشجویان اعطا می گردد، برای مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به صورت ویژه و خاص است. در زیر به انواع بورسیه های تحصیلی این دانشگاه اشاره می نماییم:

بورس تحصیلی آکادمیک آلمان (DAAD)

این نوع بورسیه تحصیلی کلیه برنامه های ارائه شده از سوی DAAD را شامل می گردد. همچنین شامل برنامه های مربوط به سازمان های حمایت از دانشجویان بین المللی و دانشجویانی که در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی قصد تحصیل در این دانشگاه دارند نیز می شود.

بورسیه در دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان

بورس‌ تحصیلی نیدرزاکسن (Lower Saxony) آلمان

شرایط بورس تحصیلی نیدرزاکسن برای دانشجویان بدین صورت است که دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان در سال تحصیلی 2024-2023، مبلغی تقریبا معادل 500€ (یورو) را برای دانشجویان خارجی که تمکن مالی ضعیفی داشتند، در نظر گرفت. تمدید این نوع بورسیه نیز در شرایطی انجام می گیرد که فرد دانشجو، شرایط استفاده از این بورسیه را دارا باشد.

ددلاین دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان نیز معین شده است. مدت زمان تحصیل در هر سال به صورت ترمی بوده و در 2 بخش تابستانه و زمستانه ارائه می گردد. دانشجویان متقاضی تحصیل در ترم تابستانه بایستی بین تاریخ 1 آوریل تا 30 سپتامبر درخواست پذیرش خود را ارائه نمایند. همچنین دانشجویان متقاضی تحصیلی در ترم زمستانه نیز بایستی درخواست خود را در بازه زمانی 1 اکتبر تا 31 مارس به دانشگاه ارائه نمایند. هزینه تحصیل در ترم تابستانه در سال 2023 میلادی معادل 320.85€ (یورو) و در ترم زمستانه نیز به مبلغ 305.78€ (یورو) بوده است. لازم به ذکر است دانشجویانی که مدت زمان تحصیل آن ها در این دانشگاه بیش از 6 ترم گردد، بایستی مبلغ 500€ (یورو) بپردازند.

مسکن و خوابگاه دانشگاه گوتینگن در 2023

دانشجویان امکان استفاده از 4500 مکان اقامتی با امکانات اتاق های مبله، آشپزخانه مشترک و حمام را دارا می باشند. این مکان های اقامتی توسط اتحادیه دانشجو گوتینگن در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. برخی از این آپارتمان ها در سال 2023 با اخذ هزینه مناسب قابل استفاده می باشند. افرادی که دارای اقامت دائم و محصل دانشگاه گوتینگن می باشند؛ قادر به استفاده از اقامتگاه Aktion Heimspiel می باشند. این اقامتگاه با کلیه امکانات و با تخفیف قابل اخذ و استفاده می باشد.

فهرست دانشکده‌ های دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان

همان طور که می دانید هر یک از دانشگاه های سراسر جهان، دارای دانشکده های مختلفی هستند که رشته های متعددی را برای دانشجویان ارائه می دهند و دانشجویان می توانند با انتخاب دانشکده مربوطه، در رشته تحصیلی مورد علاقه خود تحصیل نمایند. دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان نیز از این قضیه مستثنی نیست و دانشکده های بسیار خوبی را دارا است. در مجموع 80 رشته تحصیلی از سوی این دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار دارد و تعداد دانشکده های آن نیز به 13 دانشکده می رسد که فهرست آنها در زیر آورده شده است:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم جنگل و اکولوژی جنگل
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم کشاورزی
  • دانشکده علوم و جغرافیا
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده زیست شناسی و روانشناسی
  • دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر
  • دانشکده علوم اقتصادی
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده علوم انسانی و الهیات

کار ضمن تحصیل در دانشگاه گوتینگن آلمان

در دانشگاه گوتینگن دانشجویان تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. برخی از دانشجویان در خود محیط دانشگاه به کار می پردازند، مثلا در فعالیت های پژوهشی به اساتید کمک می کنند، برای دانشگاه عکاسی می نمایند و غیره، برخی از دانشجویان نیز کار خارج از محیط دانشگاه را ترجیح می دهند. کارهای خارج از محیط دانشگاه شامل کار در هتل ها، رستوران ها و غیره یا کار در شرکت های مختلف به عنوان کارآموز می باشد. لازم به ذکر است در آلمان دانشجویان با توجه به نوع و ساعات کاری خود معمولا می توانند ماهانه تا 550€ (یورو) درآمد داشته باشند. مزایای مشغول شدن به کار پاره وقت حین تحصیل در آلمان عبارت است از:

  • آشنا شدن به محیط کاری و تسهیل پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی
  • تامین بخشی از هزینه های زندگی در آلمان

نکات مهم تحصیل در دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان

در بررسی شرایط تحصیلی در دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان، لازم نکاتی را در این خصوص بدانید تا با شرایط تحصیلی و نحوه پذیرش تحصیلی در این دانشگاه آشنا شوید تا مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهید. از مهم ترین نکته ای که در این خصوص وجود دارد، دانش زبان و ارائه گواهینامه زبان است. همان طور که در بخش های قبلی اشاره گردید، زبان تحصیلی اکثر دوره‌ها در این دانشگاه، زبان آلمانی می‌ باشد، بنابراین الزامی است که دانشجویان مدرک زبان آلمانی سطح B2 را در دست داشته باشند.

برای اخذ مدرک زبان دانشجو هم میتوان در ایران دوره زبان را بگذراند و  هم در اروپا که در این بین علی الخصوص کشور مجارستان طرفدار زیادی دارد چرا که  که باعث ایجاد ورود سریع و راحت تر به اروپا و اخذ سریعتر و متمرکز مدرک زبان، استفاده از سهمیه های اروپایی دانشگاه مقصد و به واسطه اخذ اقامت اروپا و تردد بدون محدودیت، میتوان در آزمون زبان DSH آلمان که بعضا راحت تر از TestDaF است شرکت نمود.

همچنین دانشجویان جهت ورود به دانشگاه گوتینگن Gottingen آلمان و تحصیل در انگلستان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، بایستی گواهی DSH II را اخذ نموده باشند. در غیر این صورت موفق به اخذ پذیرش تحصیلی نمی‌ شوند. این را نیز به یاد داشته باشید که گواهینامه‌ های زبان که به دانشگاه ارائه می‌ گردد بایستی به 3 زبان انگلسیی، فرانسه و آلمانی ترجمه شده باشند. توصیه می‌ گردد برای مهاجرت به انگلستان از راه تحصیلی یا سایر روش ها از کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی بگیرید. این موسسه تجربه بسیار خوب و طولانی در این زمینه داشته و مهاجرت شما به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی را ممکن می ‌نماید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *