ویزای تحصیلی

دانشگاه یوروپسکی در اوکراین

دانشگاه یوروپسکی در اوکراین

دانشگاه یوروپسکی در اوکراین در واقع یکی از دانشگاه های معتبر اوکراینی ارائه دهنده دوره های زبان روسی یا اوکراینی یا همان دوره پادفک می باشد. در واقع تحصیل در دانشگاه های اوکراینی به زبان روسی، اوکراینی و یا انگلیسی برای متقاضیان امکان پذیر است. متقاضیان مسلط به زبان انگلیسی به راحتی و بدون ارائه مدرک زبان وارد دانشگاه های اوکراینی می شوند. اما دانشجویان خارجی که دانش مهارت زبان انگلیسی ندارند می توانند با شرکت در دوره پادفک دانشگاه یوروپسکی و اخذ مدرک زبان روسی یا اوکراینی وارد دانشگاه های این کشور شوند.

دانشگاه های اوکراینی مختلفی وجود دارند که به ارائه دوره های پادفک به دانشجویان خارجی می پردازند. اما یکی از معروفترین این دانشگاه ها دانشگاه یوروپسکی یا Kiev European University در شهر کیف اوکراین می باشد. درباره این دانشگاه اوکراینی همچنین لازم است بدانید که دانشگاه مذکور یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی خصوصی در اوکراین است که دارای بیش از 20000 دانشجو شامل دانشجویان خارجی از 15 کشور دنیا است. علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه یوروپسکی می توانند سوالات خود درباره این دانشگاه را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

  • آیا برای تحصیل در دانشگاه یوروپسکی باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این دانشگاه وارد بازار کار اوکراین شد؟
  • مهم ترین مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟

تحصیل در دانشگاه یوروپسکی در اوکراین

دانشگاه یوروپسکی یا دانشگاه اروپایی کیف با عنوان روسی Європейський університет یک دانشگاه چند رشته ای از نوع دانشگاه های خصوصی می باشد. این دانشگاه به لحاظ قدمتی در سال 1991 تاسیس شده است. رسالت و هدف اصلی از پایه گذاری این دانشگاه آموزش زبان های روسی و اوکراینی به دانشجویان خارجی در قالب دوره های پادفک جهت ورود به دانشگاه های اوکراینی می باشد. جدول زیر نشانگر شرایط و مشخصات تحصیل در دانشگاه یوروپسکی اوکراین در سال 2022 می باشد:

کشوراوکراین
شهرکیف
رتبه جهانی دانشگاه8846
رتبه ملی دانشگاه68
هزینه تحصیل سالیانه€3000 الی €4000 (یورو)
هزینه زندگی ماهیانه$249- 532 (دلار)
وب سایت رسمیwww.e-u.in.ua

دوره های تحصیلی پادفک ارائه شده توسط دانشگاه یوروپسکی یک دوره فشرده یکساله و به صورت نظام ترمی می باشد. یعنی به عبارتی در طی دو ترم تحصیلی دانشجویان گواهی پایان دوره پادفک خود را دریافت می نند. معمولا شروع ترمها در دانشگاه یوروپسکی اوکراین در طی سپتامبر الی پانزدهم فوریه هر سال می باشد. ضمنا ارائه مدرک پادفک در سه زبان روسی و اوکراینی و یا زبان انگلیسی جهت ورود به دانشگاه های اوکراینی الزامی است.

هزینه تحصیل و زندگی در کیف اوکراین

شهریه های اخذ شده از دانشجویان خارجی در دانشگاه یوروپسکی در اوکراین بسته به انواع دوره های تحصیلی معمولا متفاوت است. اما میانگین شهریه های دوره های پادفک دانشگاه یوروپسکی همراه با تخصیص خوابگاه دانشجویی در حدود €3000 الی €4000 (یورو) می باشد. ضمنا دانشگاه علاوه بر خوابگاه دارای امکانات مجهزی همانند کتابخانه، سالن مطالعه، مرکز کامپیوتر و غیره می باشد.

همانطوریکه بارها نیز بیان شده تحصیل در اوکراین در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی گزینه ارزان و مقرون به صرفه ای برای دانشجویان ایرانی است. با این وجود باید دانست که هزینه های زندگی در کیف نیز کاملا به خود دانشجو بستگی دارد. در این مورد آنچه که بیشتر از همه موارد بر هزینه های زندگی در کیف تاثیر می گذارد، سبک زندگی و عادات خود دانشجو می باشد. همانطوریکه در جدول زیر نیز مشاهده می گردد، میانگین کل هزینه زندگی در کیف اوکراین حدود $400(دلار) می باشد:

آیتم هاقیمت به دلار
اجاره خانه$120
غذا$70
حمل و نقل$26
ارتباطات و خدمات$31
لباس$92
ورزش و تفریحات$38
هزینه کل ماهانه$400

شرایط پذیرش از دانشگاه یوروپسکی در اوکراین

شرایط پذیرش از دانشگاه یوروپسکی در اوکراین

ابتداء لازم است بدانید که شرط ورود به دوره پادفک در دانشگاه یوروپسکی در اوکراین داشتن سن حداقل 25 سال برای دارندگان مدرک دیپلم متوسطه و سن زیر متوسطه و سن زیر 30 سال برای دارندگان مدرک لیسانس و فوق لیسانس می باشد. در ضمن دوره های پادفک برگزار در دانشگاه یوروپسکی در چهار گروه پادفک مهندسی، پادفک پزشکی، پادفک علوم انسانی و پادفک هنر برگزار می شود تا اوطلبان آمادگی لازم جهت ورود به دانشگاه های اوکراینی را کسب کنند.

درباره شرایط و ضوابط پذیرش دانشگاه یوروپسکی می توان چنین گفت که مقررات اخذ پذیرش دانشجو معمولا خود دانشگاه و زیر نظر کمیسیون پذیرش دانشگاه یوروپسکی و مورد تایید وزارت علوم و آموزش اوکراین اعلام می شود. باید توجه کرد که ثبت نام در این دانشگاه به صورت آنلاین و از طریق وب سایت خود دانشگاه می باشد. بر اساس اعلام دانشگاه یوروپسکی، دانشجویان بین المللی جهت ثبت نام در این دانشگاه در سال 2022 نیازمند ارائه اسناد و مدارک ذیل می باشند:

  • فرم درخواست
  • پرداخت هزینه درخواست و شهریه سالانه
  • 2 کپی از پاسپورت (ترجمه رسمی به زبان اوکراینی)
  • کپی و اصل گواهی دیپلم متوسطه به همراه کارنامه تحصیلی ( ترجمه رسمی به زبان اوکراینی )
  • رزرو بلیط برگشت
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • توصیه نامه
  • گواهی تست بیماری HIV

ویزا جهت تحصیل در دانشگاه یوروپسکی اوکراین

اصولا تحصیل در دوره های تمام وقت دانشگاه های اوکراین علاوه بر اخذ دعوت نامه یا Acceptance latter نیازمند یک مجوز قانونی دیگری به نام ویزای تحصیلی یا Student Visa می باشد. به خاطر داشته باشید که این ویزا مخصوص دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل برای مدت بیش از 90 روز یا 3 ماه در اوکراین را دارند. معمولا نوع ویزای تحصیلی اوکراین از نوع D Type یا بلند مدت می باشد. شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی اوکراین در سال 2022 عبارت است از:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی اوکراین
  • آخرین مدرک تحصیلی و کارنامه همراه
  • 3 قطعه عکس با ابعاد 3 در 4
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • فوتوکپی صفحه اول پاسپورت (همراه با 3 صفحه خالی)
  • دعوت نامه از دانشگاه یوروپسکی اوکراین
  • گواهی سلامت پزشکی معتبر
  • آزمایش بیماری HIV/AIDS
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی جهت اقامت در کشور اوکراین
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ حدود $176 (دلار)

از مزایای تحصیل در دانشگاه های اوکراینی می توان به فرآیند آسان اخذ پذیرش و نیز پایین بودن سطح هزینه تحصیل در اوکراین را می توان نام برد. اگر شما هم جزء متقاضیان تحصیل در دانشگاه های اوکراینی هستید و نیازمند اطلاع از آخرین شرایط اعزام دانشجو به این کشور اروپایی هستید، توصیه می شود تا راهنمائی های لازم را از وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *