ویزای تحصیلی

دانشگاه یورک انگلستان

دانشگاه یورک انگلستان

دانشگاه یورک انگلستان از دانشگاه های معتبر محسوب می شود و متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، باید در اولین قدم پذیرش دانشگاه را بدست آورند. به همین دلیل دانشجو باید اطلاعات کافی در رابطه با دانشگاه های انگلستان داشته باشد. هر ساله افراد زیادی تلاش می کنند پذیرش دانشگاه یورک انگلستان به دست بیاورند. دانشجویان باید بدانند برای تحصیل در این دانشگاه شرایط و قوانینی وجود دارد. در حال حاضر تحصیل در کشور انگلستان، آرزوی بسیاری از دانشجویان ایرانی است. در سال 2023 قوانین اعزام دانشجو به این کشور با تغییراتی رو به رو بوده است که ذیلا به آن می پردازیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت در عرصه مهاجرت در مقاله پیش رو سعی دارد اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه یورک در اختیار متقاضیان قرار دهد. اگر برای ادامه تحصیل دانشگاه یورک را انتخاب کرده اید، پیشنهاد می شود تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه یورک انگلستان

این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی کشور انگلستان است که در سال 1963 میلادی در شهری با همین نام (یورک) ساخته شد. دانشگاه یورک در نزدیکی مرکز شهر تاریخی یورک قرار گرفته است، گروه های آموزشی مطالعات قرون وسطی و باستان شناسی یورک در ساختمانی قدیمی مسقر می باشد. تعداد دانشجویان این دانشگاه 16714 نفر است که از این تعداد 3696 نفر دانشجو بین المللی و خارجی می باشند. تمامی دانشجویان دانشگاه یورک در یکی از 9 کالج در نظر گرفته شده که تفاوت های اندکی با یکدیگر دارند مشغول به تحصیل می باشند.

جایگاه علمی دانشگاه یورک انگلستان

این دانشگاه با توجه به فضای کوچک و محدود خود و در پی افزایش تقاضا برای ورود به این دانشگاه و اسکان و همچنین توسعه توانایی های پژوهشی بوجه ای بالغ بر 750 میلیون پوند برای سرمایه گذاری در این عرصه ها در نظر گرفته است. دانشگاه یورک انگلستان در پی گسترش مهارت انتقال پذیری دانشجویان و ارتقاء نرخ اشتغال به کار دانشجویان فارغ التحصیل برنامه هایی را در نظر گرفته است. در هر سال بیشتر از 400 کارفرما از این دانشگاه بازدید می کنند و سمینار، کارگاه و رویدادهای شبکه ای ارائه می دهند.

امکانات دانشگاه یورک انگلستان در 2023

در پردیس های دانشگاه یورک زندگی اجتماعی پرنشاط و پویایی وجود دارد. روزنامه ها و مجلات دانشجویی و همچنین ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی در این پردیس ها به فعالیت مشغول می باشند. مرکز انجمن های دانشجویی دانشگاه یورک انگلستان از 180 گروه تشکیل شده است. این انجمن از 63 تیم ورزشی دانشجویی حمایت کرده و گروه هایی در حوزه های تردستی تا موسیقی برگزار می کند.

امکانات ورزشی دانشگاه در سال 2023 شامل 4 سالن ورزشی و 1 سالن رقص است. دهکده ورزشی یورک دارای استخر آموزشی، استخر 25 متری، زمین استاندارد فوتبال، باشگاه بدن سازی و 3 زمین فوتبال می باشد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که رویدادهای فرهنگی زیادی در این شهر و در پردیس دانشگاه یورک برگزار می شود. این دانشگاه فستیوال ایده ها به صورت رایگان را برگزار می کند، که این فستیوال در نوع خود به عنوان بزرگترین فستیوال لندن محسوب می شود. این دانشگاه یکی از دانشگاه های بسیار معتبر در بین دانشگاه های انگلستان است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی در انگلستان به آن می اندیشند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه یورک انگلستان برای دانشجویان خارجی

بورسیه های تحصیلی دانشگاه یورک انگلستان برای دانشجویان خارجی

با توجه به تصمیمات دانشگاه در سال 2023-2022 دانشگاه یورک انگلستان، تصمیم دارد به دانشجویان خارجی و بین المللی بورسیه تحصیلی ارائه نماید. این بورس تحصیلی برای پوشش هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. متقاضیان در تمامی رشته های تحصیلی می توانند از این بورسیه استفاده نمایند. ارزش بورسیه در نظر گرفته شده 5000£ (پوند) تخفیف در هزینه های تحصیلی است. برای دریافت این بورس تحصیلی دانشجو باید مدارکی زیر نیاز خواهند داشت:

  • مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • ارائه تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی
  • ارائه انگیزه نامه در رابطه با علت انتخاب این بورس تحصیلی

رشته های تحصیلی در دانشگاه یورک

در دانشگاه یورک رشته های تحصیلی گوناگونی ارائه می شود که به شرح زیر است:

  • رشته تحصیلی باستان شناسی
  • رشته تحصیلی مهندسی برق
  • رشته تحصیلی جرم شناسی
  • رشته تحصیلی ژنتیک
  • رشته تحصیلی حقوق
  • رشته تحصیلی اقتصاد
  • رشته تحصیلی مالی، مدیریت و حسابداری
  • رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر
  • رشته تحصیلی بیوشیمی
  • رشته تحصیلی آمار
  • رشته تحصیلی علوم کامپیوتر
  • رشته تحصیلی علوم اجتماعی

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود که مقاله مهاجرت تحصیلی به انگلستان را نیز مطالعه نمایید.

شهریه های تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه یورک

برای تحصیل در دانشگاه یورک در کشور انگلستان متقاضیان انگلیسی و اروپایی باید سالانه مبلغ 9250£ (پوند) بابت شهریه تحصیلی پرداخت نمایند، اما این میزان برای دانشجویان خارجی و بین المللی در هر سال مبلغی بین 16290£ الی 20500£ (پوند) است. برای شرکت در دوره کارآموزی باید مبلغی در حدود 1850£ (پوند) در نظر گرفته شود.

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی 29400£ (پوند)، تحصیل در رشته مدیریت 15680£ (پوند)، رشته حقوق 15680£ (پوند)، رشته روان شناسی 20100£ (پوند) و مهندسی برق 20100£ (پوند) است. دانشجوها می توانند شهریه تحصیلی را به صورت قسطی و در 3 قصد پرداخت نماید. معمولا باید مبالغ در ماه ژانویه، ماه آوریل و ماه اکتبر پرداخت شود.

شما باید علاوه بر شهریه های تحصیلی هزینه های زندگی، محل اسکان و بیمه های درمانی را نیز در نظر بگیرید. ارائه توضیحات کامل در رابطه با هزینه های زندگی در کشور انگلستان در این مقاله امکان پذیر نمی باشد، برای کسب اطلاعات در این رابطه مقاله شرایط هزینه های زندگی در انگلستان را مطالعه نمایید. همان طور که مطالعه کردید امکان ادامه تحصیل برای متقاضیان خارجی در دانشگاه یورک انگلستان وجود دارد و شرایط سختی برای تحصیل در این دانشگاه در نظر گرفته نشده است. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های انگلستان را دارید پیشنهاد می شود مقاله راهنمای مهاجرت تحصیلی به انگلستان را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است، مطالعه نمایید.

سوالات پرتکرار درباب دانشگاه یورک انگلیس

متقاضیان تحصیل در دانشگاه یورک با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • دانشگاه یورک در انگلستان یا کانادا واقع شده است؟ دانشگاه با نام یورک هم در انگلستان و هم در کانادا وجود دارد که هر دو از بهترین دانشگاه های دنیا می باشند.
  • میزان شهریه برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه یورک چه مقدار است؟ دانشجویان اروپایی برای تحصیل در این دانشگاه نهایتا سالیانه 10000£ (پوند) پرداخت خواهند کرد اما حداقل شهریه برای دانشجویان ایرانی از 16000£ (پوند) به بالا است.
  • آیا می توان در این دانشگاه به صورت آنلاین هم در برنامه های تحصیلی شرکت نمود؟ بله، در این دانشگاه در برنامه های خاصی نیز امکان تحصیل به صورت آنلاین و غیر حضوری نیز فراهم است.
  • برنامه های تحقیقاتی در این دانشگاه همراه با شهریه بوده یا شامل بورسیه می شود؟ عموما دانشجویان برای تحصیل در برنامه های تحقیقاتی درخواست بورسیه می نمایند که اگر واجد شرایط باشند قسمت زیادی از هزینه های تحصیل آنها حذف می شود، در صورت عدم دریافت بورس بایستی با هزینه خود تحصیل نمایند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *