ویزای تحصیلی

دانشگاه Curtin در استرالیا

دانشگاه Curtin در استرالیا

دانشگاه Curtin در استرالیا از جمله دانشگاه هایی است که به دلایل مختلف از جمله رنکینگ بالا و سطح خوب آموزش همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی بوده است. دانشجویان همچنین می دانند تحصیل در استرالیا مقدمه اخذ اقامت کاری در این کشور است و از آن جایی که تولید ناخالص داخلی استرالیا ما به ازای جمعیت، شاخص توسعه انسانی، امید به زندگی، بهداشت، بازار کار و در نهایت رفاه اجتماعی بالا، استرالیا را به کشوری ایده آل برای زندگی بدل کرده، علی رغم عدم وجود نظام تحصیلی رایگان در استرالیا همچنان این کشور را برای ادامه تحصیلات انتخاب می کنند. در مقاله پیش رو تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم مهاجرتی خود به ارائه اطلاعاتی را به دانشگاه Curtin و نکات مرتبط دیگر با این عنوان پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه کورتین در استرالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا دانشجویان امکان دریافت بورسیه از این دانشگاه را خواهند داشت؟
  • مزایای تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • بهترین رشته های تحصیلی این دانشگاه کدامند؟

ورود به استرالیا از طریق اخذ ویزای تحصیلی

در شرایطی که اخذ اقامت استرالیا از طریق روش های سرمایه گذاری نیاز به صرف هزینه های کلان دارد و همچنین به دلیل این که سیستم امتیازبندی استرالیا که به منظور اعطای اقامت به نیروهای ماهری است که قصد اخذ اقامت کاری این کشور را دارند، خصوصا در سال های اخیر بسیار سختگیرانه شده، بهترین راه ورود به این کشور می تواند تحصیل در استرالیا باشد. در حقیقت پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه استرالیایی، فرد درخواست اخذ ویزای تحصیلی می دهد و پس ازاتمام تحصیلات نیز می تواند با پیدا کردن شغلی در این کشور اقامت تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نماید چرا که سابقه زندگی و تحصیل در استرالیا امتیاز زیادی برای کسانی که می خواهند از طریق سیستم امتیازبندی اقامت دائم استرالیا را اخذ کنند به همراه دارد.

آشنایی با دانشگاه Curtin در استرالیا

دانشگاه Curtin در استرالیا یک دانشگاه دولتی تحقیق محور است که نام خود را از نخست وزیر استرالیا در سال های 1941 تا 1945 یعنی John Curtin گرفته و در حال حاضر 56662 دانشجو دارد. این دانشگاه همچنین شعبه هایی در کشورهای دیگر یعنی سنگاپور، مالزی و دوبی دارد و بودجه عظیمی از شرکت های چینی وابسته به حکومت دریافت می کند. شعبه دوبی دانشگاه Curtin در آوریل سال 2017 تاسیس شد و دقیقا همان ساختار شعبه مرکزی را دارد. شعبه مالزی، بزرگ ترین شعبه بین المللی دانشگاه Curtin است که از سال 2002 مشغول به فعالیت است و 4 هزار دانشجو از بیش از 45 کشور دنیا در حال حاضر در آن مشغول به تحصیل هستند. شعبه سنگاپور نیز در سال 2008 تاسیس شد و اساتید برتری که در آن تدریس می کنند سطح علمی این شعبه را در شرایط ایده آل شعبه اصلی در استرالیا قرار داده اند.

آشنایی با دانشگاه Curtin در استرالیا

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه Curtin در استرالیا

دانشگاه Curtin در استرالیا اولین دانشگاه استرالیایی است که به طور اختصاصی در حوزه تکنولوژی فعالیت می کند از همین رو فارغ التحصیل شدن از آن فرصت های شغلی بی شماری در مقابل افراد قرار می دهد. البته این موضوع که آمار بیکاری در استرالیا در سال های اخیر همواره زیر 6% بوده در نبود نگرانی بابت استخدام تاثیر داشته ولی همان طور که گفته شد دانشگاه Curtin در استرالیا با شرکت های چینی و استرالیایی متعددی در ارتباط است و این شرکت ها معمولا وقتی نیاز به استخدام نیروی کار جدید داشته باشند اولین کسانی که با خبر می شوند فارغ التحصیلان دانشگاه Curtin هستند.

منتهی بر کسی پوشیده نیست که هزینه زندگی در استرالیا بسیار بالا است و اگرچه کسانی که در این کشور مشغول به کار هستند می توانند به راحتی هزینه ها را تامین نمایند اما دانشجویانی که باید از پیش تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه و هزینه ماهیانه زندگی تامین نمایند ممکن است با مشکل مواجه شوند. درواقع فردی که به تنهایی در استرالیا زندگی می کند ماهیانه به طور متوسط در حدود 2835$ (دلار استرالیا)، یک زوج در حدود 4118$ (دلار استرالیا) و یک خانواده چهار نفره به طور متوسط 5378$ (دلار استرالیا) بابت هزینه زندگی صرف می کنند.

اگر دانشجو بتواند از پس این هزینه ها برآید آینده روشنی پیش روی خود خواهد داشت چرا که متوسط حقوق ماهیانه در استرالیا 7630$ (دلار استرالیا) و متوسط درآمد سالیانه نیز 91600$ (دلار استرالیا) است منتهی این رقم با توجه حرفه فرد، سابقه کاری و شهری که در آن به کار مشغول است متفاوت می باشد. نکته منفی دیگر اجازه کار دانشجو است که به صورت پاره وقت می باشد و نمی تواند تمام هزینه های زندگی فرد در استرالیا را تامین نماید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه Curtin در استرالیا

هر دانشکده مدارک اختصاصی مربوط به خود را نیاز دارد و مواردی از جمله نمره مدرک زبان در مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف متفاوت خواهد بود ولی کلیاتی که دانشجویان باید از قبل آماده نمایند تا برای دانشگاه ارسال نمایند به شرح ذیل است:

  • رزومه فرد که باید شامل تمام دستاوردهای تحصیلی و غیر تحصیلی فرد از جمله کسب مدال های ورزشی باشد
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به آن ها اشاره گردیده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مدارک مقاطع قبلی پیشین
  • مدرک زبان
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد در پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در استرالیا است

در مقاله بالا که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی در خصوص دانشگاه Curtin در استرالیا و مطالب مرتبط دیگر با این عنوان از جمله شرایط اقتصادی و بازار کار پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه، مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه Curtin در استرالیا، هزینه زندگی در این کشور و غیره بیان شد که امید است اطلاعات خوبی برای علاقه مندان به این دانشگاه فراهم کرده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *