ویزای تحصیلی

دانشگاه Duke در آمریکا

دانشگاه Duke در آمریکا

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل، یکی از راه های پرمتقاضی بین دانشجویان است و تحصیل در دانشگاه Duke در آمریکا آرزوی علاقمندان به تحصیل می باشد. آمریکا از لحاظ اقتصادی، کسب و کار، آموزش و پرورش، علمی، تکنولوژی و غیره بسیار قدرتمند است. لذا دانشگاه های این کشور با بالاترین کیفیت آموزشی، انواع رشته های تحصیلی را توسط اساتید مجرب و مشهور تدریس می کنند. یقینا شما نیز راغب به تحصیل در این دانشگاه بوده و کنجکاوی های بسیاری در خصوص این دانشگاه دارید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ کلیه کنجکاوی ها و سوالات شما را در این مقاله ارائه نموده و آن را به صورت مختصر و مفید در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در کنار مطالعه این مقاله، از مشاوره های کارشناسان حاضر در این موسسه نیز بهره بگیرید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه دوک آمریکا در سال 2024 چگونه است؟
  • متقاضیان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه دوک آمریکا به چه مدارکی نیازمند هستند؟

تاریخچه دانشگاه Duke در آمریکا

دانشگاه Duke در آمریکا، در قسمت شمالی ایالت کارولینا در شهری به نام دورهام قرار دارد. این دانشگاه در سال 1838 میلادی توسط فردی به نام کویکر که از صنعتگران تنباکو و برق بود، با شعار «Knowledge and Religion» به معنای دانش و دین افتتاح و فعالیت خود را آغاز نمود. این دانشگاه به افتخار پدر مرحومش دوک به همین نام نامگذاری شد. شمار دانشجویان مشغول تحصیل در این دانشگاه بسیار زیاد بوده و به 6500 دانشجو در مقطع کارشناسی و بالغ بر 8200 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به بالا می رسد. نام افرادی مانند ملیندا گیتس، ران پال و چارلی رز را می توان به عنوان دانش آموختگان این دانشگاه ذکر نمود. پردیس ها و آزمایشگاه های مختلفی در اختیار این دانشگاه قرار دارد که سه پردیس به صورت همجوار و یک آزمایشگاه دریایی در بووفرت می باشد.

رنکینگ دانشگاه دوک آمریکا

مطابق رنکینگ معتبر QS، رتبه بین المللی دانشگاه دوک در طی سالیان اخیر به شرح جدول ذیل است:

سالرنکینگ دانشگاه دوک از دید QS Ranking
202142
202252
202350
202457

انواع رشته های تحصیلی در دانشکده های مختلف دانشگاه Duke در آمریکا برای دانشجویان ارائه می گردد. اسامی برخی از این دانشکده ها عبارتند از:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده محیط زیست نیکلاس
  • دانشکده پزشکی* و غیره

*این دانشکده شرایط بسیار خوبی برای پذیرش دانشجویان در زمینه تحصیل پزشکی در آمریکا دارد. بنابراین پیشنهاد می گردد چنانچه تمایل به ادامه تحصیل در رشته پزشکی دارید، دانشکده پزشکی دانشگاه Duke آمریکا را از دست ندهید.

تاریخچه دانشگاه Duke در آمریکا

مدارک تحصیل در دانشگاه دوک آمریکا در 2024

دانشگاه Duke در آمریکا نیز برای پذیرش دانشجویان بین المللی علاقمند به تحصیل در آمریکا، نیاز به ارائه مدارک خاصی از سوی دانشجو دارد. بنابراین دانشجویان بایستی کلیه مدارک خود را تهیه نموده و در بازه زمانی مشخصی که از سوی دانشگاه تعیین شده است، به دانشگاه ارسال نمایند. برخی از مهم ترین مدارک برای تحصیل در سال 2024 در این دانشگاه عبارت هستند از:

  • ارائه رزومه و گزارش تحصیلی (CV)
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات و به صورت ترجمه شده رسمی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست به صورت آنلاین
  • پرداخت آنلاین هزینه ثبت نام یا اصطلاحا (APP FEE)
  • ارائه گواهی استطاعت مالی به میزان مخارج حدودی 1 سال زندگی در آمریکا
  • ارائه توصیه نامه
  • ارائه انگیزه نامه

گفتنی است اسناد و مدارکی که توسط دانشگاه از دانشجو درخواست می گردد، به نوع رشته تحصیلی و دانشکده ای که انتخاب نموده است، بستگی خواهد داشت. چراکه در برخی رشته های تحصیلی ارائه تالیفات، مقالات علمی و غیره الزامی است.

شرایط تحصیل در دانشگاه Duke در آمریکا

همان طور که گفته شد و در متن مقاله مشاهده نمودید، شرایط تحصیلی ایده آلی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه Duke در آمریکا فراهم است. این دانشگاه، بورسیه های تحصیلی بسیار خوبی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا هر یک از آنها با توجه به رزومه و وضعیت تحصیلی خود از آن بهره مند گردند. بدین ترتیب بخش عمده ای از هزینه تحصیلی و هزینه زندگی در آمریکا از طریق دریافت بورسیه تحت پوشش قرار داده می شود. اعطای بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بر اساس قوانین و مقررات خاصی انجام می گیرد.

با این توضیحات اکنون به بررسی سطح هزینه های تحصیلی در دانشگاه دوک آمریکا 2024 می پردازیم که شامل 2 دسته هزینه به شرح زیر است:

مخارج تحصیلی در دانشگاه دوک آمریکا 2024- 2023
شهریه و هزینه های ضروریشهریه سالانه$31725
هزینه ثبت نام (فقط برای دانشجویان سال اولی)$180
هزینه فعالیت دانشجویی$149
هزینه خدمات دانشجویی$376
هزینه تفریحی$180
هزینه سلامت$472
بیمه$3282.12
اجاره صندوق اداره پست$38
هزینه مسکنتک خواب- A/C$6528
دو خواب- A/C$4942
تک خواب- A/C$4407

بورسیه های تحصیلی در آمریکا

هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا بالا است به همین دلیل غالبا دانشجویان مخصوصا آن هایی که از کشورهای در حال توسعه به آمریکا می روند، به دنبال اخذ بورسیه هستند. علاوه بر دانشگاه دوک، سازمان های دیگری نیز به دانشجویان ممتاز در آمریکا بورسیه اعطا می کنند.

تعدادی از بورسیه های محبوب عبارت هستند از:

  • Aga Khan Foundation International Scholarship Programme: این بورسیه به دانشجویان آفریقایی تعلق می گیرد.
  • Mandela Washington Fellowship for Young African Leaders: دانشجویان آفریقایی که در بازه سنی 25 تا 35 قرار داشته باشند در صورت داشتن شرایط لازم می توانند این بورسیه را اخذ کنند.
  • Fulbright Foreign Student Program: یکی از بورسیه های اعطایی از سوی دولت آمریکا می باشد که به دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های مختلف اعطا می شود ولی شامل دانشجویان رشته های پزشکی نخواهند شد.
  • Science & Law School Scholarship: به دانشجویانی که از دانشگاهی با رتبه زیر 1000 پذیرش گرفته اند داده می شود و خوشبختانه دانشجویان دانشگاه دوک هم شامل این بورسیه می شوند و غیره.

برای اطلاع از قوانین تحصیلی حاکم بر دانشگاه Duke در آمریکا از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید. این موسسه با ارائه راهکارهای بسیار مناسب، مسیر مهاجرت افراد به خارج از کشور از جمله آمریکا را هموار ساخته و آمادگی کامل در انجام امور مربوطه به نحو احسن و اتمام مراحل مهاجرت در مدت کوتاه و قانونی را خواهد داشت.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه Duke در آمریکا

در این بخش به سوالات مهم شما در خصوص دانشگاه Duke در آمریکا پاسخ کی دهیم:

  • شرایط تحصیل در دانشگاه Duke در آمریکا چگونه است؟ همان طور که گفته شد و در متن مقاله مشاهده نمودید، شرایط تحصیلی ایده آلی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه Duke در آمریکا فراهم است. این دانشگاه، بورسیه های تحصیلی بسیار خوبی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا هر یک از آنها با توجه به رزومه و وضعیت تحصیلی خود از آن بهره مند گردند. بدین ترتیب بخش عمده ای از هزینه تحصیلی و هزینه زندگی در آمریکا از طریق دریافت بورسیه تحت پوشش قرار داده می شود. اعطای بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بر اساس قوانین و مقررات خاصی انجام می گیرد.
  • تاریخچه دانشگاه Duke در آمریکا چگونه است؟ دانشگاه Duke در آمریکا، در قسمت شمالی ایالت کارولینا در شهری به نام دورهام قرار دارد. این دانشگاه در سال 1838 میلادی توسط فردی به نام کویکر که از صنعتگران تنباکو و برق بود، با شعار «Knowledge and Religion» به معنای دانش و دین افتتاح و فعالیت خود را آغاز نمود. این دانشگاه به افتخار پدر مرحومش دوک به همین نام نامگذاری شد. شمار دانشجویان مشغول تحصیل در این دانشگاه بسیار زیاد بوده و به 6500 دانشجو در مقطع کارشناسی و بالغ بر 8200 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به بالا می رسد. نام افرادی مانند ملیندا گیتس، ران پال و چارلی رز را می توان به عنوان دانش آموختگان این دانشگاه ذکر نمود. پردیس ها و آزمایشگاه های مختلفی در اختیار این دانشگاه قرار دارد که سه پردیس به صورت همجوار و یک آزمایشگاه دریایی در بووفرت می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *