ویزای تحصیلی

دانشگاه Ghent گنت بلژیک

دانشگاه Ghent گنت بلژیک

دانشگاه Ghent گنت بلژیک یکی از دانشگاه های معتبر این کشور است. هر ساله متقاضیان زیادی تلاش می کنند پذیرش این دانشگاه را به دست بیاورند. اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی به کشور بلژیک را در سال 2023 میلادی دارید و برای ادامه تحصیل دانشگاه Ghent گنت بلژیک را انتخاب کردید باید از شرایط تحصیل در این دانشگاه نیز آگاه باشید. با توجه به وضعیت اقتصادی مناسب و وجود دانشگاه های معتبر، بلژیک همیشه جزو اولین انتخاب های علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند اطلاعاتی در رابطه با شرایط تحصیل در بلژیک و شرایط تحصیل در دانشگاه گنت بلژیک در اختیار متقاضیان قرار دهند. تا افراد با مطالعه این مقاله بتوانند پاسخ سوالات خود را به دست آورند.

تحصیل در کشور بلژیک در 2023

این کشور در سال 1830 م. از کشور هلند جدا شده و اعلام استقلال کرد. کشور بلژیک جزو یکی از کشورهای پیشرفته در دنیا است که امروزه بسیار نیز سیاست مهاجرپذیری دارد. مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به بلژیک یکی از روش های پرمخاطب و رایج در سال 2023 به شمار می آید. کشور بلژیک در قلب اروپا قرار گرفته و دارای چند فرهنگ و ملیت است که در صلح کنار هم زندگی می کنند. به همین دلیل تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی و بین المللی گزینه بسیار خوبی است.

کیفیت تحصیل و همین طور کیفیت زندگی در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. در سراسر کشور بلژیک دانشگاه ها و موسسات آموزشی زیادی وجود دارد که یکی از آن ها دانشگاه گنت بلژیک است. رتبه این دانشگاه در سال 2023 به شرح نمودار ذیل توضیح داده می شود:

رتبه دانشگاه گنت بلژیک

متقاضیان برای تحصیل در این کشور باید ابتدا پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست بیاورند، بعد از کسب پذیرش دانشجویانی که قصد تحصیل بیشتر از 90 روز را دارند باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهند. امکان ادامه تحصیل برای متقاضیان در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. برای دریافت ویزای تحصیلی دانشجو باید مدارکی را که تعیین شده آماده کند و در زمان تعیین شده آن ها را ارائه نماید. مدارک لازم عبارتند از:

  • ارائه نامه پذیرش دریافت شده از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک شناسایی
  • ارائه آخرین مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • ارائه گواهی پزشکی و انجام آزمایشات تعیین شده
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

معرفی دانشگاه Ghent گنت بلژیک

این دانشگاه به زبان هلندی Universiteit Gent و به صورت مختصر U Gent در سال 1817 م. در شهر گنت ساخته شد. دانشگاه Ghent گنت بلژیک در تاریخ 9 اکتبر 1817 کار خود را شروع کرد. این دانشگاه در سال اول فعالیت خود دارای 16 استاد و 190 دانشجو بود. دانشگاه گنت توسط پادشاه ویلیام به عنوان بخشی از سیاست جهت متوقف کردن عقب ماندگی تحصیلی و فکری تاسیس شد. در سال 1830 میلادی و پس از انقلاب کشور بلژیک، دولت جدید مدیریت دانشگاه Ghent گنت بلژیک را بر عهده گرفت. این دانشگاه در سال 1930 به عنوان اولین دانشگاه هلندی زبان در کشور بلژیک شناخته شد. تا پیش از این تاریخ در تمامی دانشگاه های بلژیک دروس به زبان فرانسوی تدریس می شود.

در سال 1991 نام دانشگاه از دانشگاه دولتی گنت به دانشگاه Ghent گنت بلژیک تغییر داده شد. این دانشگاه نقش بسیار مهمی در پایه گذاری شیمی آلی داشت. امروزه در این دانشگاه تعداد 41000 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند. دانشگاه گنت بلژیک دارای 9000 کارمند است.

معرفی دانشگاه Ghent گنت بلژیک

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه گنت بلژیک

برای تحصیل در دانشگاه Ghent گنت بلژیک متقاضیان باید مدارکی را به دانشگاه ارسال نمایند، پس از بررسی درخواست اگر شما تمامی شرایط را داشته باشید، پذیرش دانشگاه را به دست می آورید. دقت نمایید که مدارک باید در زمان های مشخص شده ارسال شود.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای اثبات توانایی شما در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل
  • پرداخت Application Free
  • ارائه توصیه نامه
  • متقاضی باید انگیزه خود را از تحصیل در این کشور و در دانشگاه گنت بلژیک نوشته و تحت عنوان انگیزه نامه ارائه نماید
  • ارائه رزومه

شرایط لازم جهت دریافت پذیرش از دانشگاه Ghent گنت بلژیک

دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش از دانشگاه Ghent گنت بلژیک را دارند، باید شرایط لازم را آماده کنند. برای مثال متقاضی باید دوره متوسطه، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا را در کشور خود به اتمام رسانده و فارغ التحصیل شده باشد. با توجه به زبان تحصیلی انتخابی، شما باید به آن زبان تسلط داشته باشید و مدارک لازم را ارائه نمایید. برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندان پزشکی دانشجو باید در آزمون ورودی شرکت کرده و حداقل نمره تعیین شده را به دست بیاورد. به متقاضیانی که قصد تحصیل و یا اقامت پس از تحصیل در این کشور را دارند پیشنهاد می شود با مراجعه به سایت موسسه سفیران سروش سعادت مقاله اقامت پس از تحصیل در بلژیک را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *