ویزای تحصیلی

دانشگاه Pennsylvania در آمریکا

دانشگاه Pennsylvania در آمریکا

دانشگاه Pennsylvania در آمریکا یک دانشگاه تحقیقاتی و خصوصی است که توسط بنجامین فرانکلین بنا نهاده شده است. شمار دانشجویانی که در مقاطع مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، به بیش از 24000 دانشجو می رسد. از این تعداد دانشجو، 10000 نفر آنها در مقطع کارشناسی و 11000 نفر نیز در مقاطع کارشناسی به بالا تحصیل می کنند که نزدیک به 12000 نر دانشجوی بین المللی هستند.

دانشگاه Pennsylvania شعار بسیار جالبی را یدک می کشد و تاکنون به آن جامه عمل پوشانده است. این دانشگاه می گوید «Laws without morals are useless» که ترجمه فارسی آن به صورت «قانون، بدون اخلاق، هیچ است». دانشگاه مذکور تا به امروز به کلیه تعهدات خود در مقابل دانشجویان پایبند بوده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری را از این دانشگاه در اختیار دارد که آن را به صورت مقاله در آورده و برای متقاضیان عزیز و گرامی ارائه می دهد.

اطلاعاتی در مورد دانشگاه Pennsylvania آمریکا

دانشگاه Pennsylvania در آمریکا را با نام مشهور (UPENN) می شناسند که در شهر فیلادلفیا واقع در شمال شرقی ایالات متحده آمریکا قرار دارد. سال تاسیس این دانشگاه به سال 1740 میلادی باز می گردد و در فهرست دانشگاه های عضو آیوی لیگ جای دارد. با چنین قدمتی، قطعا جزو دانشگاه های قدیمی و ریشه دار کشور آمریکا محسوب می شود.

طبق آمارهایی که از این بابت به دست آمده، رتبه 6- ام در بین دانشگاه های قدیمی کشور آمریکا، به دانشگاه Pennsylvania اختصاص دارد و همچنین رتبه بین المللی این دانشگاه در رنکینگ QS  سال 2024 رتبه 12- ام است که گواه بر سطح رفیع علمی این دانشگاه دارد. همچنین اولین دانشگاهی که در کشور آمریکا رشته های کارشناسی،‌کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی را به صورت همزمان برای دانشجویان ارائه می دهد، دانشگاه Pennsylvania نام دارد. جالب است بدانید دانشگاه شیراز از این دانشگاه الگوبرداری نموده است. مقام دیگری که از سوی این دانشگاه کسب شده است، رتبه 5 در بین دانشگاه های تحقیقاتی کشور آمریکا است. چرا که همان طور که گفته شد این دانشگاه در زمینه های تحقیقاتی بسیار موفق عمل کرده است.

جایگاه دانشگاه Pennsylvania در آمریکا

رتبه این دانشگاه در جدول ذیل مشخص شده است. طبق رنکینگ بین المللی QS دانشگاه پنسلوانیا 12- امین دانشگاه برتر جهان در سال 2024 میلادی است:

سالرتبه دانشگاه پنسیلوانیا از دید QS Ranking
202116
202213
202313
202412

ضمنا همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، در بین دانشگاه های مختلف آمریکا دانشگاه پنسلوانیا در رتبه 6- ام قرار دارد:

بهترین دانشگاه های آمریکا در سال 2024
دانشگاهرتبه ملی طبق رنکینگ QS
موسسه فناوری ماساچوست (MIT)1
دانشگاه هاروارد2
دانشگاه استنفورد3
دانشگاه کالیفرنیا، برکلی UCB4
دانشگاه شیکاگو5
دانشگاه پنسلوانیا6
دانشگاه کورنل7
موسسه فناوری کالیفرنیا (کالتک)8
دانشگاه ییل9
دانشگاه پرینستون10

مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه پنسیلوانیا در 2024

دانشجویان علاقمند به مهاجرت به آمریکا و پذیرش تحصیلی از دانشگاه Pennsylvania در آمریکا، نیاز به ارائه مدارک و اسناد معتبر و خاصی دارند. اگرچه این مدارک با توجه به رشته تحصیلی که دانشجو انتخاب می‌کند، متفاوت است. اما یکسری مدارک کلی برای این امر وجود دارد که ارائه آنها در کلیه رشته‌ها مشترک است. شرح این مدارک در سال 2023 به ‌صورت زیرخواهد بود:

  • ارائه رزومه فردی و تحصیلی (CV) به‌صورت کامل و با جزئیات
  • ارائه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات که در مقاطع پیشین اخذ شده است.
  • ارائه انگیزه‌نامه دال بر اثبات هدف دانشجو از انتخاب تحصیل در آمریکا و دلیل پذیرش از دانشگاه Pennsylvania در آمریکا
  • ارائه مدرک زبان با نمره مورد نظر دانشگاه
  • مدرک زبان تافل نمره 100 به بالا (مدرک آیلتس در اولویت دوم قرار دارد و دانشگاه می‌پذیرد)

نکته ای که در اینجا قصد یادآوری آن را داریم، این است که دریافت گواهی پذیرش تحصیلی از سوی این دانشگاه در رقابت تنگاتنگی بین دانشجویان متقاضی برخوردار است. بنابراین دقت داشته باشید که هرچه رزومه تحصیلی قوی و بالاتری داشته باشید، شانس موافقت با درخواست پذیرش تحصیلی شما نیز بیشتر خواهدبود. ضمنا لازم است کلیه مدارک بدون عیب و نقص ارائه گردد. چراکه ممکن است درپذیرش شما مشکلاتی را ایجاد نماید.

دانشکده های دانشگاه Pennsylvania در آمریکا

دانشکده های دانشگاه Pennsylvania در آمریکا

دانشگاه Pennsylvania در آمریکا از وجود موسسات آموزشی و دانشکده های مختلفی بهره می برد. در واقع در اختیار داشتن این دانشکده ها و ارائه انواع رشته های تحصیلی در آنها، دانشجویان علاقمند را به سمت خود جذب می کند.

لیست برخی از دانشکده های این دانشگاه به قرار زیر است:

  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشکده پرستاری و غیره

برای تحصیل در هر یک از دانشکده های این دانشگاه، بورسیه های تحصیلی مختلفی بنا بر شرایط و وضعیت تحصیلی دانشجو، به وی تعلق می گیرد. این بورسیه ها درصد بالایی از هزینه های تحصیلی و هزینه زندگی در آمریکا را برای دانشجو تامین می نماید.

اخذ بورسیه های تحصیلی در آمریکا

آمریکا یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای دانشجویان است چرا که نه تنها نظام تحصیلی رایگان ندارد بلکه شهریه دانشگاه های آن نیز بسیار بالا است. دانشگاه پنسیلوانیا نیز به همین ترتیب با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی هزینه های سنگینی را بر دانشجویان تحمیل می کند. منتهی از آن جایی که دانشجویان ایرانی امکان اخذ وام دانشجویی را ندارند یا باید شخصا تمکن مالی خوبی داشته باشند یا اقدام به اخذ بورسیه های تحصیلی کنند.

برخی از بورسیه های تحصیلی در سال 2024 در آمریکا عبارت هستند از:

  • Fulbright Foreign Student Program: یکی از بورسیه های اعطایی از سوی دولت آمریکا است که به دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های مختلف از جمله هنر و غیره اعطا می گردند اما شامل دانشجویان گرایش های پزشکی نخواهند شد.
  • Science & Law School Scholarship: به دانشجویانی که از دانشگاهی با رتبه زیر 1000 پذیرش گرفته اند داده می شود و دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا هم شامل این بورسیه می شوند.
  • MasterCard Foundation Scholarships: این بورسیه به دانشجویان کشورهای آفریقایی که در آفریقا یا آمریکا تحصیل می کنند داده می شود.
  • East-West Center Scholarships and Fellowships: این بورسیه به دانشجویانی اعطا می شود که از کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام مثل ژاپن و کره جنوبی به آمریکا آمده اند.
  • Hubert Humphrey Fellowship Program: به دانشجویان بین المللی ممتازی که قصد دارند به مدت 10 ماه (1 سال تحصیلی) در آمریکا تحصیل کنند اختصاص پیدا می کند و غیره.

ددلاین دانشگاه Pennsylvania در آمریکا

همان طور که می دانید برای ارائه درخواست پذیرش تحصیلی و ثبت نام در هر دانشگاهی، بازه زمانی مشخصی از سوی دانشگاه مورد نظر تعیین می گردد و دانشجویان صرفا می توانند در همان زمانی اقدام نمایند. برای دانشگاه Pennsylvania در آمریکا نیز به همین منوال عمل می گردد. با تفاوت این که تاریخ ها در هر دانشگاه، متغیر است. ددلاین و تاریخ های مهمی که برای این دانشگاه وجود دارد به صورت زیر است:

  • برای ثبت نام در ترم بهاره، تاریخ اول دسامبر تعیین شده است.
  • برای ثبت نام در ترم تابستانه، تاریخ اول می تعیین شده است.
  • برای ثبت نام در ترم پاییزه، تاریخ 15 آگوست تعیین شده است.

کسب راهنمایی و مشاوره های ویژه از کارشناسان و وکلایی که به صورت ماهرانه در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشغول فعالیت و ارائه خدمات مشاوره ای هستند، می تواند بهترین گزینه جهت تسهیل امر مهاجرتی متقاضیان گرا است. بنابراین می توانید به راحتی به‌ صورت تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه، از این مشاوره ها بهره مند گردید.

 پرتکرارترین سوالات در باب دانشگاه Pennsylvania در آمریکا

بیشترین سوالاتی که برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه Pennsylvania در آمریکا مطرح می شود موارد زیر است:

  • دانشگاه Pennsylvania در میان دانشگاه های آمریکا در چه رده ایی قرار می گیرد؟ دانشگاه پنسیلوانیا براساس آخرین آمار سال 2024-2023 در میان بهترین کالج ها و دانشگاه های ملی آمریکا، رتبه 6 را به خود اختصاص داده است. همچنین این دانشگاه در رتبه 12 جهانی قرار دارد.
  • چه میزان معدلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه پنسیلوانیا لازم است؟ براساس آمارهای UPenn، حدودا 88% از دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه دارای معدل 3.75 و بالاتر و 52% دارای معدل 4.0 بودند. لذا برای پذیرش در این دانشگاه، میزان معدل ذکر شده (بین 3.75-4) توصیه می گردد.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *