ویزای تحصیلی

دانشگاه Piedmont شرقی ایتالیا

دانشگاه Piedmont شرقی ایتالیا

دانشگاه Piedmont شرقی ایتالیا یک دانشگاهی رقابتی برای دانشجویانی است که مایل به ادامه تحصیل در محیطی با سطح آموزشی بالا هستند. با تحصیل در دانشگاه پیمونت آینده شغلی دانشجویان تضمین می شود به صورتی که بیشتر فارغ التحصیلان از این دانشگاه می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. دانشگاه Piedmont شرقی در شهری با همین نام واقع شده است علاوه بر این دانشگاه پیمونت شرقی دارای مراکز دانشگاهی در نووارا، الساندریا، وربانیا، آستی، بیلا، آلبا و فسانو می باشد. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله سعی دارند اطلاعات بیشتری در رابطه با دانشگاه Piedmont شرقی ایتالیا در اختیار متقاضیان و علاقه مندان به این دانشگاه قرار دهند، امیدواریم پس از مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با دانشگاه پیمونت به دست آورید.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه پیدمونت در ایتالیا چیست؟
  • آیا دانشگاه پیدمونت ایتالیا دارای رنکینگ بین المللی است؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان در این دانشگاه بورسیه دریافت کرد؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟

درباره دانشگاه Piedmont شرقی ایتالیا

دانشگاه پیمونت (به ایتالیایی: Università degli Studi del Piemonte Orientale) در سال 1998 میلادی در شهر پیمونت تاسیس شد. این دانشگاه دارای 7 دانشکده است که این دانشکده ها پیش از سال 1998 میلادی بخشی از دانشگاه تورین بوده اند. UPO از سال 1998 رسما آغاز به کار کرد اما تاریخچه این دانشگاه به سال 1228 میلادی باز می گردد که به عنوان هفتمین دانشگاه در ایتالیا و دوازدهمین دانشگاه در قاره اروپا محسوب می شد. جدول زیر نشان دهنده اطلاعات عمومی در رابطه با دانشگاه پیمونت ایتالیا است.

آیتمشرح
نوع دانشگاهدولتی
نام اختصاریUPO
تعداد دانشجویان12000 نفر
رنکینگ دانشگاه774
GTU Rank559
معرفی دانشکدهدانشکده علوم سیاسی
داروسازی
دانشکده اقتصاد
حقوق
دانشکده نامه و فلسفه
ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی
دانشکده پزشکی و جراحی
وب سایتwww.uniupo.it

شرایط تحصیل در دانشگاه Piedmont ایتالیا

دانشگاه پیمونت طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می کند، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان تحصیل در برخی از دوره ها مثل بیوتکنولوژی پزشکی، مواد غذایی، بهداشت و محیط زیست، حقوق و اقتصاد به زبان انگلیسی وجود دارد. در UPO امکان یادگیری زبان ایتالیایی و سایر زبان ها وجود دارد که این خود یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه پیمونت است. این دانشگاه به ارائه بورسیه تحصیلی در انواع مختلفی مثل: بورسیه برای دانشجویان معلول، کمک مالی، معافیت و کمک و وام های مالی می پردازد. دانشگاه پیمونت به دلیل کیفیت بالا تحقیقات مشهور است و از این نظر در بین دانشگاه های کشور ایتالیا جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است، همچنین UPO به برتر بودن خود در ارائه رشته های علوم پزشکی، زیست شناسی، علوم سیاسی، علوم کامپیوتر، جامعه شناسی، شیمی، بیوشیمی، فلسفه و تاریخ افتخار می کند.

شرایط تحصیل در دانشگاه Piedmont ایتالیا

خدمات دانشجویی دانشگاه Piedmont

امکانات دانشگاه پیمونت کاربردی و راحت است، به منظور بهبود شرایط زندگی دانشجویی خدمات بسیاری برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. دانشگاه محل های اقامت در ورکلی و نوارا را ارائه میدهد. در ورکلی 40 اتاق به صورت 2 نفره و در نوارا 25 اتاق تک نفره و 2 نفره ارائه می شود. آزمایشگاه های محاسباتی دانشگاه تعداد بالایی دستگاه به ازای استفاده هر فرد دارند. در دانشگاه Piedmont کتابخانه مجهزی وجود دارد که دارای سالن هایی برای مطالعه است. علاوه بر این دانشگاه پیمونت دارای یک مرکز ورزشی است که دانشجویان می توانند در آن جا به ورزش های فوتبال، راگبی، والیبال، تنیس، شمشیر بازی، اسکی، دوچرخه سواری و ورزش های رزمی بپردازند.

پذیرش تحصیلی از دانشگاه Piedmont شرقی ایتالیا

این موسسه آموزش عالی 22 ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس آن به برگزاری آزمون ورودی می پردازد. دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه پیمونت شرقی باید پس از انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر فرم در نظر گرفته شده را به صورت آنلاین تکمیل کنند. در این دانشگاه امکان تحصیل به صورت تمام وقت و پاره وقت به زبان های ایتالیایی و انگلیسی وجود دارد. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه به برخی از اسناد لازم است که عبارتند از:

  • اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر
  • صدور گواهینامه تسلط به زبان ایتالیایی یا زبان انگلیسی (دانشجویان پرستاری باید سطح B 2 انگلیسی یا B 1 ایتالیایی ارائه کنند)
  • مدارک تحصیلی سال های قبل به علاوه نمرات کسب شده (اگر مدرک تحصیلی شما به زبان ایتالیایی یا انگلیسی نیست ارائه ترجمه رسمی و تایید شده الزامی است)
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی پرداخت شهریه دانشگاه پیمونت و هزینه زندگی در ایتالیا

نتیجه درخواست شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه پیمونت شرقی به صورت ایمیل ارسال می شود، اگر واجد شرایط برای ادامه تحصیل در این دانشگاه باشید باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا انجام دهید.

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا

دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایتالیا را دارند، برای ادامه تحصیل علاوه بر گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه به ویزای تحصیلی این کشور نیز نیاز دارند. دانشگاه های ایتالیا جزء معتبرترین دانشگاه های دنیا هستند و دانشجو نه تنها تدریس عالی را تجربه می کند بلکه می تواند از غذاهای معروف، معماری های باشکوه و جاذبه های گردشگری چشم نواز لذت ببرد. برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا لازم است متقاضی مدارک و مستنداتی را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور ایتالیا ارائه کند، که این مدارک عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا
  • عکس اخیر در اندازه گذرنامه
  • گذرنامه که حداقل برای مدت 3 ماه پس از ویزا دارای اعتبار باشد
  • مدرک اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور ایتالیا
  • اثبات حمایت مالی (حداقل 448.07€ (یورو) در ماه برای سال تحصیلی)
  • پوشش بیمه درمانی
  • اثبات توانایی مالی برای بازگشت به کشور مبدا
  • اثبات تسلط با زبان ایتالیایی یا زبان انگلیسی

اگر قصد مهاجرت به کشور ایتالیا همراه با اعضاء خانواده را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ ویزای همراه به مقاله شرایط ویزای همراه ایتالیا رجوع کنید. به دانشجویانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه Piedmont شرقی ایتالیا در این کشور اقامت داشته باشند پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا بپردازند. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی پاسخگویی به متقاضیان را دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *